REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Po czterech torach do Wawra. Pierwsza umowa podpisana

  3 listopada 2020

alt='Po czterech torach do Wawra. Pierwsza umowa podpisana'
źródło: Wikimedia Commons / Adrian Grycuk

Dobre wieści dla pasażerów czekających na przebudowę linii otwockiej. Do rozpoczęcia prac jeszcze daleko, ale kolejarze zaczynają zawierać pierwsze kontrakty.

REKLAMA

2 listopada PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o podpisaniu umowy na nadzór nad przebudową pierwszego odcinka linii otwockiej. Oznacza to początek przygotowań do oczekiwanej od dawna modernizacji.

- Konsekwentnie zwiększamy możliwości kolei w aglomeracjach - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. - Także w obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego chcemy zapewnić sprawne podróże dalekobieżne, regionalne i aglomeracyjne. Podpisana dzisiaj umowa z inżynierem kontraktu przygotowuje inwestycję na odcinku Warszawa Wschodnia - Wawer na linii z Warszawy do Lublina. - mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Zadaniem inżyniera kontraktu będzie kontrola inwestycji: nadzór techniczny nad wykonywanymi robotami, kontrola ich jakości oraz weryfikacja procedur. PKP PLK zapłaci za to 8,5 mln zł.

Linia otwocka - kiedy remont?

Według zapowiedzi PKP PLK prace na odcinku Dworzec Wschodni - Wawer rozpoczną się "w I/II kwartale przyszłego roku", a więc najpóźniej w czerwcu. Wciąż nie wiadomo jednak, kto zajmie się przebudową. Kolejarze zamierzali zapłacić za nią najwyżej 637 mln zł, ale nawet najtańsza oferta firmy Torpol (678 mln zł) przekracza budżet. Siedmiu kolejnych wykonawców jest gotowych wykonać prace za kwotę w przedziale 700-900 mln zł, zaś najdroższa oferta to prawie półtora miliarda. W zależności od tego, która propozycja zostanie uznana za najlepszą, PKP PLK będą musiały dołożyć od kilkudziesięciu do kilkuset milionów.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Co się zmieni?

W pobliżu szpitala przy Szaserów powstanie dodatkowa stacja Wiatraczna, która poprawi połączenie północnego Grochowa z Wawrem i Śródmieściem. Na przystanku Olszynka Grochowska czeka nas remont peronu oraz kładki, która zostanie wyposażona w windy. Stacja Gocławek zostanie przesunięta do wiaduktu Marsa, z którym kolejarze połączą ją windami i schodami. Powstanie także nowe przejście podziemne z pochylniami.

- Na przystanku Warszawa Wawer peron zostanie przebudowany a przejście podziemne wyposażone w windy - wyliczają kolejarze. - Wiata peronowa ma być odrestaurowana. Podobnie jak na pozostałych przystankach, dla podróżnych będzie zamontowany system informacji wizualnej i głosowej.

REKLAMA

Więcej pociągów

Ważnym elementem inwestycji ma być budowa nowych torów. Między Gocławkiem a Wawrem ich liczba wzrośnie do czterech, dzięki czemu możliwe będzie rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego. Przygotowane zostanie także "wyjście" nowego układu torów od stacji Wawer do Otwocka, które będzie realizowane w kolejnym etapie.

- Wzrośnie przepustowość i więcej składów będzie mogło kursować między Warszawą a Otwockiem i Warszawą a Lublinem - pisze PKP PLK. - Oznacza to sprawniejsze, bardziej przewidywalne podróże w aglomeracji i na trasach dalekobieżnych.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# swojak

03.11.2020 15:21

I więcej pociągów będzie trąbić (używać sygnału dźwiękowego). Zgroza. już teraz czasem w nocy tak trąbią jakby powariowali. Latem spanie przy otwartym oknie jest niemożliwe, bo o godz. np 4:40 jakiś bęcwał sygnalizuje swój wjazd na stację w Międzylesiu. A mieli już nie trąbić Andrzej Bittel z Min. Infrastruktury (nasz dawny p.o. burmistrza) wydał pismo, w którym maszyniści mieli trąbić tylko w sytuacjach awaryjnych. Ale widać maszyniści są tak przywiązani do tego hałasu, ze ciężko im zdjąć rękę z przycisku. Ministerstwo swoje, maszyniści swoje. Bedzie więcej torów, będzie więcej hałasu. Gratulacje. Wawer - przyjazna dzielnicą. Koń by się uśmiał :-)

# J23

08.11.2020 14:56

Do #swojak: bęcwał to ty jesteś. Doucz się, że pociąg trąbi wtedy, gdy ma do tego odpowiedni wskaźnik lub po prostu maszynista wie, że może ktoś mu wejść. Niestety w Polsce trzeba trąbić cały czas, póki się nie minie przejazdu.

# swojak

17.11.2020 12:16

do #J23 sam jesteś bęcwał. Poczytaj sobie co ustaliło MI i jakie poszły wytyczne dla maszynistów (poprzez PKP). Ale to wymaga trochę zaangażowania. Wg tych wytycznych od października 2019 maszyniści mieli używać sygnałów dźwiękowych jedynie w sytuacjach tego wymagających. Wytyczne sobie, życie sobie. Trwa walka z hałasem (smog akustyczny) i warto przypilnować sprawy wcześniej.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA