P+R Bródno - zmniejszony bazar, na dachu skatepark
24 listopada 2020
To będzie bez wątpienia najdziwniejszy parking w Warszawie. 24 listopada poznaliśmy pierwsze detale dotyczące garażu planowanego obok stacji metra.
24 listopada architekci z pracowni Innebo zaprezentowali koncepcję parkingu P+R planowanego w sąsiedztwie skrzyżowania ulicy Rembielińskiej z Kondratowicza. Będzie on przeznaczony oczywiście dla kierowców z Białołęki i podwarszawskich miejscowości, chcących pozostawić auto przy stacji Bródno i przesiąść się do metra. Będzie to wygodne rozwiązanie m.in. dla osób dojeżdżających do wieżowców w rejonie stacji Rondo ONZ i Rondo Daszyńskiego.
P+R Bródno - gdzie powstanie?
- Wykonawca koncepcji parkingu proponuje dwa budynki połączone podziemnym przejazdem, w których będzie łącznie 475 miejsc postojowych, w tym m.in. miejsca dla pojazdów osób niepełnosprawnych i punkty do ładowania aut elektrycznych - informuje warszawski ratusz. - Projektanci zadbali też o potrzeby rowerzystów, planując 116 miejsc dla rowerów.
Na dachach obu budynków planowane jest zasadzenie roślin, dzięki czemu mogłaby powstać strefa odpoczynku dla mieszkańców. Dodatkowo, na dachu budynku A mają być zamontowane panele słoneczne, a na budynku B proponowane są skatepark i siłownia plenerowa typu "street workout".
Bazar przy Kondratowicza
Gdy pojawiły się pierwsze informacje o budowie obok kościoła św. Włodzimierza parkingu, wielu mieszkańców Bródna zaczęło pytać o losy bazaru. Dziś wiemy już, że zachowana zostanie część targowiska o powierzchni 2500 m2. Zapisy w planie zagospodarowania przestrzennego sprawiają, że bezpośrednio przy wyjściu z metra będzie nie parking, ale bazar - odwrotnie, niż podpowiada logika projektowania miasta.
(dg)