Oszuści wysyłają SMS-y klientom PGE i Enea
20 kwietnia 2020
Fałszywe wiadomości SMS z wezwaniem do zapłaty to kolejny, obok e-maili oraz fałszywych faktur, sposób działania oszustów podszywających się pod PGE Polską Grupę Energetyczną. Również klienci Enea muszą uważać...
Polska Grupa Energetyczna apeluje do swoich klientów o zachowanie szczególnej ostrożności oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym.
Witryna łudząco przypominająca biuro obsługi PGE
W SMS-ach znajduje się link, który przekierowuje do witryny łudząco przypominającej elektroniczne Biuro Obsługi Klienta PGE, a następnie do strony informującej o wezwaniu do zapłaty. Jak wskazano, logowanie do platformy odbywa się poprzez podanie adresu mailowego oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu należy sprawdzić zakładkę "Finanse" celem potwierdzenia prawdziwości wszystkich faktur oraz danych. "Przed dokonaniem płatności, należy zweryfikować dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną korespondencyjnie" - dodano. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości spółka zachęca do kontaktu z Infolinią PGE: +48 422-222-222.
Straszą demontażem licznika
W ostatnich dniach również Enea wskazywała na kolejne próby podszywania się pod spółkę. Oszuści informowali w wiadomościach SMS o rzekomym demontażu licznika z powodu zaległości. "Prosimy nie odpowiadać na fałszywe wiadomości z informacją o zaległych płatnościach. Enea nie wysyła do swoich klientów SMS-ów zawierających link, który przekierowuje na fikcyjną stronę banku w celu dokonania przelewów, czy doładowania" - czytamy w komunikacie firmy.
(DB)