REKLAMA

Wawer

komunikacja »

 

O transporcie szynowym w Wawrze

  20 września 2011

alt='O transporcie szynowym w Wawrze'
Parking na 100 aut miał być także w Falenicy, prace nad projektem zostały jednak wstrzymane.

Transport szynowy z Wawra do centrum Warszawy opiera się oczywiście na przebiegającej wzdłuż całej dzielnicy linii kolejowej zwanej "otwocką".

REKLAMA

Połączenia zapewniają pociągi SKM (linia S1 z Otwocka) oraz Kolei Mazowieckich. Podróż ze Śródmieścia do granic Warszawy (Falenica) trwa obecnie około 35-40 minut. Prędkość jazdy, a przede wszystkim jej częstotliwość, dałoby się zwiększyć, gdyby liczne drogowe przejazdy przez tory zastąpić wiaduktami lub tunelami.
Linia tramwajowa łącząca al. Waszyngtona z Falenicą - przez Gocław byłaby ogromnym ułatwieniem komunikacyjnym dla mieszkańców dzielnicy.
Jest to bardzo kosztowna inwestycja, trzeba jednak rozważyć ją przy projektowaniu modernizacji linii kolejowej Warszawa- Lublin, co jest wstępnie planowane na lata 2014-2020.

Pewnym udogodnieniem w korzystaniu z pociągów jest rozbudowa systemu parkingów park&ride przy stacjach kolejowych. Parking taki działa już w Aninie (86 miejsc dla samochodów + 60 dla rowerów), w trakcie przygotowania jest 150 naziemnych miejsc postojowych (+80 dla rowerów) przy przystanku Wawer. Zgodnie z pierwotnymi założeniami pod koniec tego roku miał powstać parking na 100 miejsc dla samochodów i 150 dla rowerów, prace nad tym projektem zostały jednak wstrzymane.

A tramwaj?

W planie rozwoju komunikacji tramwajowej w Warszawie z czerwca 2005 roku przewiduje się budowę linii tramwajowej łączącej al. Waszyngtona z Falenicą - przez Gocław. Ma ona przecinać Trakt Lubelski w okolicach ul. Lucerny, skąd szłaby na południe, mniej więcej w równej odległości między Traktem a ul. Patriotów, mijając po drodze ulice Zasadową i Przewodową. W Miedzeszynie, na wysokości Zwoleńskiej, zakłada się odnogę linii w kierunku Wisły. Tą drogą tramwaj docierałby aż na Służewiec przez most Na Zaporze, Augustówkę, ulice św. Bonifacego, Wiertniczą i Wałbrzyską.

Na razie zlecono jedynie przygotowanie dokumentacji dla odcinka od al. Waszyngtona na Gocław. Niestety trwające prace projektowe nad mostem Na Zaporze nie przewidują choćby miejsca dla trasy tramwajowej przez Wisłę, nawet w dalszej przyszłości. Jest to niezrozumiałe, skoro zarówno trasy tramwajowe, jak i most Na Zaporze leżą w gestii agend miejskich. Czy koncepcję sieci tramwajowej z 2005 roku zarzucono, czy są to jakieś oszczędności? Na razie szykujemy szczegółowe projekty na najbliższe lata, a co dalej - nie wiadomo.

Marcin Święcicki
poseł (1989-1991 / 1993-1997 / 2011-), były prezydent Warszawy (1994-1999) i minister współpracy gospodarczej z zagranicą (1989-1991)

 

REKLAMA

Komentarze (11)

# mieszkaniec Falenicy

23.10.2011 14:28

Zamiast snuć futurystyczne wizje, najpierw niech SKM, w godzinach szczytu, puszcza dwuskładowe pociągi, bo w granicach Warszawy rano nie da się już usiąść w pociągu, a po południu na PKP Śródmieście tłok jak w metrze. Tylko mogę pozazdrościć miejsc siedzących pasażerom jadącym w kierunku Sulejówka.
Najpierw niech władza przestanie traktować ludzi po wyborach jak bydło, a potem pomówimy o tramwaju w Wawrze.

# jonasz

23.10.2011 17:19

Tak,to prawda - to, co dzieje się rano i popołudniami to masakra, albo rzeźnia, o której pisze Rychu na WWS.
Pozdrawiam wszystkich wyborców z linii otwockiej:)

# rob

25.10.2011 22:15

A po co zwiększać ilość składów skoro żaden mieszkaniec oddalony od linii o 4-5 km nigdy z tego nie skorzysta? Receptą na zatłoczone składy jest nowa linia pomiędzy linią Wisły a obecną linią Otwocką.

REKLAMA

# jonasz

27.10.2011 14:43

drogi robie,
jeśli zechcesz oddać 65 % dochodów ( Dania) to ufam, że twój pomysł ma szanse powodzenia ( jesli za tobą pójdą inni), a jeśli nie to zejdź na ziemię, albo zobacz jak komunikacja działa na zachodzie europy, lub tylko w pradze cz.
pozdrawiam

# Wawerka

26.11.2011 16:22

Uważam, że są pilniejsze potrzeby jak parking, chociażby mieszkania.

# harfa

28.11.2011 21:26

A ja uważam, ze przydałby się tramwaj tak jak to było w planach czyli przez Trakt Lubelski, są ludzie którym daleko to tej wspaniałej SKM-ki

REKLAMA

# hnyt

04.01.2012 15:23

Tylko budowa mostu Na Zaporze rozwiąże sprawę komunikacji w Wawrze.

# hnyt

04.01.2012 15:25

Tylko budowa mostu Ma Zaporze rozwiąże kiepską komunikację w Wawrze.

# hnyt

04.01.2012 15:27

Tramwaj do Falenicy-pomysł znakomity.Odciąży to SKM-kę.Jestem za.

REKLAMA

# pamiętający Falenica

27.06.2012 11:29

Szanowni Państwo ... całość dyskusji - jałowej zresztą - jest pokłosiem monstrualnego zaniedbania interesów osiedli na linii otwockiej po włączeniu ich do dzielnicy Praga Południe. Nie zabezpieczono ciągu dla tramwaju przez zabezpieczenie byłego torowiska kolejki wąskotorowej (zachodnia ul. Patriotów, skos z ul. Patriotów do ul. Mrówczej przy stacji PKP Anin zbudowany w latach 70-tych, Mrówcza, Mozaikowa, Pętla autobusowa w Aninie) ... Można było wykorzystać zamiennie odcinek od ul. Błękitnej przy wiadukcie do ul Mrówczej zabudowany pod koniec lat 80-tych przez osiedle willowe przy ul. Gardenii.
W latach 90-tych nikt nie dopilnował zarezerwowania ciągu ulicy Grochowskiej i płowieckiej dla przedłużenia linii tramwajowej od pętli na Gocławku (tam przed 1939 rokiem kończyła się Warszawa - sama pętla była już poza jej granicami administracyjnymi) i wybudowano ciąg budynków usługowych ... ostatnio przy budowie węzła Marsa przy okazji wyrzucenia w błoto kilkudziesięciu milionów złotych (korki jak były tak są, a nie wybudowano ciągu drogowego dla ruchu w kierunku Wawra) powtórnie nie zarezerwowano "zapasu" dla linii tramwajowej (np do stacji PKP w Wawrze gdzie jest parking Park&Ride) ...teraz roztacza się jakieś makabryczne mrzonki - w perspektywie wykup gruntów od prywatnych właścicieli w sumie totalna indolencja i niekompetencja ... Inne dzielnice biją nas na głowę !!! vide przedłużenie linii tramwajowej z ul. Połczyńskiej na Górczewską na Woli, skutkujące połączeniem jej w niedługim czasie z linią na Bemowie, którą niedawno połączono z Bielanami) ... Dzielnica Białołęka będzie miała na jesieni tramwaj prze most .. Ale tam mają porządną władzę ... W latach 90-tych uzyskali w ramach ustaleń z Magistratem miasta - nazywało się to Zobowiązania wiążące - budowę linii metra lub szybkiego tramwaju i jest to realizowane ... w perspektywie mogą liczyć pewnie na metro ... na moje pytanie w 1998 roku do radnego z Wawra jak dzielnica Wawer będzie dochodzić swoich postulatów w ramach zobowiązań wiążących odpowiedział zdziwiony - Co to są za zobowiązania ??? i dalej władze marzą i kadzą ...

# miłośnik_motyk

03.10.2012 13:14

Tramwaj na Gocław powinien być "na już". Dalsze połączenie za pomocą autobusu, bo nie mieszkamy w Bydgoszczy i jakoś tak średnio widzę żeby tramwaj jeździł po lasach i bagnach. Kolej jest skazana na niepowodzenie, bo nie dość że jedzie "na około" to jeszcze jedzie przez trudne rejony jak wszystkie węzły kolejowe od Gocławka po Wschodni i jeszcze Zakład Obsługi Taboru. Tramwaj oferuje więcej możliwości przesiadki, bo często krzyżuje się z liniami autobusowymi i ma częściej przystanki przy czym jedzie niewiele wolniej niż obecna kolej i miałby krótszą trasę.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA