REKLAMA

Wola

komunikacja »

 

Nowoczesność czy gadżet? "Takich rozkładów nie ma nikt w Polsce"

  8 września 2021

alt='Nowoczesność czy gadżet? "Takich rozkładów nie ma nikt w Polsce"'
źródło: UM Warszawa

Na przystanku tramwajowym obok Muzeum Powstania Warszawskiego zamontowano pierwszy w kraju rozkład jazdy z papieru elektronicznego.

REKLAMA

"Takich rozkładów jazdy jak w Warszawie nie ma jeszcze nigdzie w Polsce. Oszczędne, podłączone do sieci, z danymi on-line. Na przystankach tramwajowych pojawiły się rozkłady w technologii e-papieru połączonej z przetwarzaniem w chmurze danych z GPS" - tak zachwalają swój nowy pomysł Tramwaje Warszawskie.

Rozkłady nowego typu

Pierwszy rozkład jazdy z elektronicznego papieru zamontowano w miejscu uczęszczanym przez turystów, obok Muzeum Powstania Warszawskiego. Kolejne zostaną zawieszone przy pl. Zawiszy, stacji metra Marymont oraz na rogu al. Niepodległości i Nowowiejskiej. Każda z tablic będzie składać się z dwóch części: na pierwszej znajdziemy rozkład jazdy, na drugiej dane o dokładnych godzinach przyjazdu, które stały się w Warszawie standardem za sprawą nowych elektronicznych tablic ustawianych na przystankach tramwajowych.

Wstąp do księgarni

Jak to działa?

- Rozkłady jazdy wykorzystujące e-papier mogą być zmieniane centralnie z jednego miejsca, niemal od ręki - wyjaśniają Tramwaje Warszawskie. - Są podłączone do sieci i dzięki temu ekipy przystankowe w przypadku zmiany rozkładu lub trasy nie muszą odwiedzać przystanków i wymieniać wydrukowanych na kartkach rozkładów, co zajmuje czas i angażuje wielu pracowników. Druga część tablicy, gdzie wyświetlają się kolejne odjazdy tramwajów w czasie rzeczywistym, jest zasilana danymi z GPS.

REKLAMA

Co to jest "e-papier"?

Elektroniczny papier to nic innego, jak wyjątkowo płaskie wyświetlacze, których twórcy dążą do imitacji właściwości papieru. Technologia jest jeszcze w powijakach, ale już teraz udało się osiągnąć np. efekt odbijania światła i bardzo niskie zużycie energii. Baterie rozkładów jazdy z elektronicznego papieru wystarczają na pracę bez zasilania nawet przez tydzień. Ponieważ świecą delikatnie tylko w nocy, długotrwałe studiowanie godzin odjazdu nie męczy wzroku.

REKLAMA

Koszty nieznane

- Testy nowego systemu potrwają kilka miesięcy - zapowiadają Tramwaje Warszawskie. - Chcemy poznać opinię pasażerów o jego pracy i przydatności przy podróżach Warszawskim Transportem Publicznym. Trzeba też sprawdzić jak wyświetlacze znoszą pracę w różnych warunkach atmosferycznych oraz jak sprawnie działa moduł aktualizacji informacji rozkładowych. Zweryfikujemy także, co mogłaby zmienić stopniowa rezygnacja z tradycyjnych papierowych rozkładów i jak to wpływa na koszty, układanie i korygowanie rozkładów jazdy Warszawskiego Transportu Publicznego.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# WrednyKocur

11.09.2021 15:04

Zróbcie normalne wiaty, pod którymi człowiek nie ma mokrych pleców i butów od deszczu, ławki nie są mokre, w zimę nie wali wiatrem z każdej strony, a w lato ludzie nie szukają cienia pod drzewami. Jak to jest, że 2021 rok, a każdy, kolejny model jest gorszy i gorszy od tych co były 30 lat temu?? Chyba dlatego e-papier, by do kompletu było, skoro wszystkie nowe wiaty są do d***, więc już po całości pojechali.

# Arpa61

15.09.2021 21:26

Nie bój nie bój, wyłączą ci.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy