REKLAMA

Wawer

Budowa kolektora utrudnia życie mieszkańcom

 

Nie będzie tymczasowego przejazdu przez tory

  23 stycznia 2012

alt='Nie będzie tymczasowego przejazdu przez tory'

Mieszkańcy Wawra domagają się budowy tymczasowego przejazdu przez tory kolejowe na przedłużeniu ul. Lucerny do Wydawniczej i Szpotańskiego. Niestety przejazd nie powstanie, bo nie ma chętnego na sfinansowanie jego budowy.

REKLAMA

Budowa kolektora ściekowego w Wawrze utrudnia życie mieszkańcom. Część ulic jest zamknięta i przejazd przez tory przecinające dzielnicę jest utrudniony. Zdarza się, że aby przedostać się na drugą stronę, kierowcy muszą nadrabiać sporo drogi.

Zbudujcie nam przejazd!

Mieszkańcy nie chcą krążyć po dzielnicy, więc wpadli na pomysł, by tymczasowo reaktywować istniejący niegdyś przejazd kolejowy na przedłużeniu ul. Lucerny do Wydawniczej i Szpotańskiego.

4 mln zł kosztuje przeciętnie budowa przejazdu kategorii B, czyli takiego z półrogatkami, urządzeniami świetlnymi i dźwiękowymi plus ułożenie nawierzchni.
- Na czas budowy kolektora W ulica Lucerny stanie się główną drogą łączącą osiedla Wawra po obu stronach torów, dlatego naturalnym jej przedłużeniem mógłby być przejazd przez tory - mówi pan Mieczysław. Jego zdaniem, dodatkowym argumentem za przywróceniem tego przejazdu powinno być to, że w przeszłości, jeszcze w latach 80. ubiegłego wieku przejazd ten funkcjonował. - Istnieją wciąż stare wjazdy na przejazd, więc wystarczyłoby jedynie położyć płyty przez tory i przeprawa gotowa - dodaje pan Mieczysław. Jak twierdzi, bez przejazdu osiedlom po obu stronach torów grozi komunikacyjny paraliż.

Zapraszamy na zakupy

PKP nie wyklucza budowy

Kolejarze twierdzą, że uruchomienie przejazdu byłoby trudne, ale możliwe do realizacji. Jedyny problem to pieniądze. - Możemy zbudować przejazd, jednak na jego sfinansowanie nas nie stać - mówi Jan Telecki, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK. Jak twierdzi, z takim wnioskiem do PKP powinien wystąpić wykonawca robót, które powodują utrudnienia w dojeździe do innych przejazdów przez torowisko. A koszty takiej budowy są niemałe. Budowa przejazdu kategorii B, czyli takiego z półrogatkami, urządzeniami świetlnymi i dźwiękowymi plus ułożenie nawierzchni to wydatek około 4 mln zł. Szanse na powstanie tymczasowej przeprawy ocenia jako nikłe. - Mało kogo stać na taki wydatek. Mogłoby to jednak być realne przy współfinansowaniu przez samorząd lokalny i inwestora kolektora W - dodaje Telecki.

REKLAMA

MPWiK: nie mamy na to pieniędzy

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, które buduje kolektor, rozwiewa nadzieje mieszkańców. Spółka nie sfinansuje budowy przejazdu, bo nie ma na to pieniędzy. - Budowa kolektora jest współfinansowana z funduszy unijnych i wydane na ten cel pieniądze zostaną zrefundowane spółce, jeżeli będą wydane na budowę, której zakres został ściśle określony i zatwierdzony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - mówi Roman Bugaj, rzecznik MPWiK. Jak twierdzi, rozszerzenie inwestycji o budowę przejazdu przez tory kolejowe wykracza poza zakres prowadzonych prac. - Budowa tego typu inwestycji wymagałaby opracowania dodatkowej dokumentacji technicznej wraz z wszelkimi niezbędnymi uzgodnieniami i pozwoleniami - dodaje.

MPWiK planuje zakończyć kolektor W jeszcze w tym roku.

matt

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe