REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bezpieczeństwo

REKLAMA

Nagrania tylko dla policji

Nasz czytelnik dachował. Wezwał pomoc z telefonu komórkowego korzystając z linii 112. Poinformował o wielkiej plamie oleju, przez którą stracił panowanie nad kierownicą. Najszybciej przyjechała firma, która zajęła się usuwaniem plamy. Na policję trzeba było długo poczekać.

REKLAMA
Na zintegrowany numer alarmowy 112 dostępny z sieci komórkowych dzwonimy chcąc poinformować o nagłym niebezpiecznym wydarzeniu i wezwać pomoc. Wszystkie rozmowy są nagrywane i stanowią podstawę w podjęciu działań np. przez funkcjonariuszy policji. Czasem zdarza się, że reakcja służb jest niezgodna z tym, czego oczekiwał zgłaszający. Wówczas możemy złożyć skargę.

Nasz Czytelnik nie jest zadowolony z postawy policjantów, którzy wmówili mu, że najlepiej będzie jak przyjmie mandat. Twierdzili, że to przyspieszy uzyskanie pieniędzy za samochód z firmy ubezpieczeniowej. Kiedy następnego dnia otrząsnął się z szoku, uznał że funkcjonariusze poszli na łatwiznę. - Wrobili mnie. Kiedy już wynegocjowałem z nimi jak najmniejszą kwotę, długo zastanawiali się pod jakie przepisy mandat "podciągnąć". O plamie oleju nawet nie wspomnieli w swoich notatkach. Postanowiłem odwołać się od kary i złożyć na nich skargę - mówi Czytelnik "Echa". - Chciałem przede wszystkim odsłuchać, co dokładnie mówiłem przez telefon zgłaszając wypadek. Okazało się to niemożliwe.

- Zdarzają się sytuacje, kiedy ktoś twierdzi, że zgłoszony sygnał został zlekceważony albo, że reakcja była inna od oczekiwań osoby, która dzwoniła - mówi Anna Kędzierska z biura prasowego Komendy Stołecznej Policji. Każdemu przysługuje prawo złożenia skargi. Należy to uczynić na piśmie skierowanym do inspektoratu Komendy Stołecznej Policji przy ul. Nowolipie 2.

- Wszystkie skargi są wnikliwie rozpatrywane przez specjalistów z inspektoratu - dodaje Anna Kędzierska. - Podstawą do weryfikacji zgłoszonej sprawy jest oczywiście drobiazgowe odsłuchanie nagranego zgłoszenia i zbadania, co po nim uczyniono. Dlatego też skarżący powinien podać w miarę możliwości precyzyjnie datę zgłoszenia oraz jego treść. Po dokonaniu analizy inspektorat udziela obywatelowi odpowiedzi pisemnej. Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego ma na to 30 dni. W razie stwierdzenia niedopatrzenia ze strony funkcjonariusza, może być wszczęte przeciw niemu postępowanie, a zgłaszający zostanie przeproszony - twierdzi policjantka.

Skargi tego typu zdarzają się sporadycznie. Część z nich to niesłuszne roszczenia, bywa jednak także, że wina leży po stronie funkcjonariusza.

- Jestem pewien, że mówiłem o plamie oleju - twierdzi Czytelnik. - Policjanci jej "nie zauważyli". W raporcie napisali "nie dostosował prędkości do warunków panujących na drodze" i uznali mnie winnym zdarzenia. A przecież ewidentna wina jest po stronie zarządcy drogi. Nie rozumiem, dlaczego prawo do odsłuchania taśmy ma tylko policja. Przecież to otwarte drzwi do nadużyć. Plama sprzątnięta, nie ma jej w raportach. Mogą mi też wmówić, że nie powiedziałem o niej dzwoniąc pod 112. Jak zatem dochodzić swoich racji? - pyta Czytelnik.

I trudno nie przyznać mu racji. Opisywana sytuacja wzbudza podejrzenie, że policjanci nie chcieli dopuścić do sytuacji obciążania zarządcy drogi winą za wypadek.

Brak możliwości odsłuchania nagrania przez osobę zainteresowaną stawia pod znakiem zapytania uczciwość procedury odwoławczej. Niestety.

Bartek Wołek, aga


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka




Ten tekst nie ma jeszcze komentarzy na forum. Twój może być pierwszy...


  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA