REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Bemowo

komunikacja

 

Nagły zwrot na Bemowie. Autobusy 112, 171, 190 wracają na stare trasy

  8 września 2022

Nagły zwrot na Bemowie. Autobusy 112, 171, 190 wracają na stare trasy
112 wraca na Bemowo i znów będzie jeździć na Karolin!, źródło: Warszawski Transport Publiczny

Linie autobusowe 112 (Karolin - CH Marki), 171 (Nowe Bemowo - Torwar) i 190 (Os. Górczewska - CH Marki) już 19 września (poniedziałek) wrócą na swoje trasy! Dodatkowo linia 122 ma być wydłużona przez Radiową i Kaliskiego do Os. Górczewska, a ulicą Pełczyńskiego pojedzie lokalna, nowa linia! - To efekt ciężkiej pracy mieszkańców, radnych i bemowskich urzędników - mówi Jarosław Dąbrowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Bemowo.

REKLAMA

To była bardzo gorąca nadzwyczajna sesja bemowskiej rady (środa, 8.09). Jedynym punktem obrad była sytuacja związana z komunikacją miejską w dzielnicy. Pisaliśmy wielokrotnie, że po uruchomieniu metra pasażerowie wielokrotnie protestowali przeciwko zabraniu im starych linii.

Na poprzednią sesję, tydzień temu, nie przyszła dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Katarzyna Strzegowska. Tym razem stawiła się i wysłuchała licznych skarg mieszkańców.

REKLAMA

ZTM: "Przeanalizowaliśmy skargi"

Po krótkiej przerwie dyrektor Strzegowska zabrała głos. - Przeanalizowaliśmy liczne skargi i petycje pasażerów, radnych i burmistrzów. Na początek zdecydowaliśmy o przywróceniu starych tras linii 112, 171 i 190. Wyjadą na ulice już 19 września w poniedziałek. Prowadzimy teraz analizy, czy uda się wydłużyć trasę 122 z Nowego Bemowa przez Wrocławską, Radiową, Kaliskiego, Lazurową do pętli Osiedle Górczewska. Zrobimy wszystko, by udało się to zrobić jak najszybciej - zadeklarowała dyrektor Katarzyna Strzegowska. Przywrócone linie będą kursować na początek co pół godziny.

REKLAMA

Autobus na Pełczyńskiego?

Przewodniczący Dąbrowski przypomniał, że mieszkańcy upominają się też o autobus, który mógłby obsługiwać ulicę Pełczyńskiego. Pisaliśmy o tym w sierpniu.

- Mieszka przy niej wiele osób starszych i schorowanych. Dla nich dotarcie nawet do stacji metra to po prostu wyprawa. Nie możemy pozwolić, by byli wykluczeni komunikacyjnie - zaznaczył Dąbrowski.

Dyrektor Strzegowska obiecała, że sprawa nie zostanie zamieciona pod dywan. - Skręt z ul. Lazurowej w Narwik i z Narwik w Pełczyńskiego jest bardzo wąski, co może utrudnić przemieszczanie się nawet najkrótszym, dziewięciometrowym autobusom. Obiecuję jednak, że w przyszłym tygodniu, wraz z przedstawicielami władz dzielnicy oraz Miejskich Zakładów Autobusowych wykonamy przejazdy techniczne ulicą Pełczyńskiego. Bardzo zależy mi na uruchomieniu tu autobusu - zadeklarowała.

RT

.
 

Komentarze (53)

# Pan M

08.09.2022 09:38

Gdy w komentarzach pod jednym z artykułów wymieniłem 20 idiotyzmów ZTM w związku reformą komunikacji na Woli i Bemowie, pisałem że ten bubel podobnie jak wcześniejsze wykwity niekompetencji ZTM-u będzie wymagał kosztownych korekt. Nie przypuszczałem jednak, że korekta będzie kolejnym idiotyzmem - czyli de facto powrotem do stanu poprzedniego. Ostatnio wyraziłem swoje obawy, że bemowscy samorządowcy chcąc zbić kapitał polityczny, gotowi są w duchu taniego populizmu walczyć o wskrzeszenie trupa rozwiązania jedynie nieco mniej fatalnego niż obecne, uzyskanego kilka lat temu po wcześniejszym etapie dewastacji układu komunikacyjnego. No i stało się ! Dzięki niezłomnej postawie bemowskich samorządowców broniących swojego politycznego status quo, komunikacja na Bemowie już zawsze będzie zła. Gdybyście jeszcze Państwo postulowali przywrócenie układu według stanu z powiedzmy 1992, albo przynajmniej 2011 roku - to zgoda. Ale walka o przywrócenie 109 by znów kursowało ulicami pod którymi przebiega podziemna kolejka i 190 jadące na Wileński oraz Zacisze czyli tam gdzie dziś szybciej i częściej dociera metro? Bzdura. Brakuje 506, 507, E2, a niebawem także 105 po uruchomieniu słupa do absorpcji unijnych środków - czyli zbędnego tramwaju na Kasprzaka, który nigdy nie dojedzie do Centrum ani na Osiedle Lazurowa, skutkiem czego zamiast 25 minutowej jazdy autobusem 506 lub 105, Jelonki Południowe będą miały niemal godzinną podróż z dwiema przesiadkami - najpierw do tramwaju przy Powstańców Śląskich, a następnie do metra przy rondzie ONZ. To dzięki Wam i waszej "walce o 190".
(cdn.)

# Pan M

08.09.2022 09:38

Pikanterii sprawie dodaje jeszcze jeden fakt, mianowicie przywrócone linie na starych trasach pojadą zaledwie co pół godziny. Wygląda mi to więc na podręcznikowe wygaszanie popytu i manewr znany z linii 105, gdy kursy do Śródmieścia i na Powiśle były realizowane tak rzadko, że pasażerowie nogami wybrali niewygodną przesiadkę przy rondzie ONZ. W moim przekonaniu wiele więc wskazuje, że uwierzyliście mości panowie w baju baju dla frajerów - cytując klasyka i daliście ograć się ZTM-owi po całości . Przecież linie dowozowe 177, 201 i 249 nie znikają, ale przypuszczalnie czekają cierpliwie w odwodzie na dopełnienie scenariusza dla "wywalczonych" 112, 171 i 190. A wystarczyło poprzeć rozwiązanie tańsze i lepsze, kompleksowo rozwiązujące problemy związane z transportem publicznym. Zgoda, Wy też na swój sposób rozwiązaliście je ramię w ramię z ZTM-em, przekreślając raz na zawsze szansę na dobrą komunikację miejską na Bemowie (...)

# To to

08.09.2022 11:54

To

REKLAMA

# Anonim

08.09.2022 13:31

Powrót 112 i 122 w pełni rozumiem i popieram, ale po co jakiś co półgodzinny kurs 190? Albo psucie 171? Gdyby chociaż zamieniono końcówki 523 i 190, to zgoda, a tak to będzie dziadowskie linie, ze słabą częstotliwością, no sorry.

# Pan M

08.09.2022 13:56

@Anonim:
Które końcówki 523 i 190?

# Pan M

08.09.2022 14:11

@Anonim:
PS.
171 to zostało zepsute. Teraz wraca w nieatrakcyjnej formie. Tymczasem powinno kursować z Torwaru na Znaną i nosić numer 155. Na Nowe Bemowo powinno trafić 520 synergicznie zastępujące 171 i E2, zaś 190 powinno być zlikwidowane na całym przebiegu. 122 powinno kończyć na Grotach, a 220 zniknąć z powierzchni planety. 127 podciągnięte z Włoch na Stare Bemowo, a 105 z Osiedla Górczewska pojechać jak 506 do ulicy Marszałkowskiej i przystanku Metro Centrum. Do likwidacji także 109, 129 (lub 201), obecne 171, 177, i jeszcze kilka innych wykwitów ignoranctwa. 112 oczywiście z Bródna na Niedźwiadek, a w miejscu obecnej 105 - stały ekspres E5.

REKLAMA

# Andzia

08.09.2022 14:23

Lepiej by przywrócili 197 do ursusa, jaki kiedyś. Może tłumów tam nie było na odcinku połczyńskiej/redutowej, ale jednak ludzie jeździli. A teraz od cm wolskiego do przystanku redutowa na olbrachta pustki. Zaraz powiedzą, że słabe obłożenie i całkiem zlikwidują.

# Ktoś

08.09.2022 14:56

Tyle,że my mieszkańcy Bemowa nie chcemy tych linii z powrotem.Jest dobrze, jak jest teraz.171 ma idealną trasę ,a na Torwar można dojechać linią 523

# Anonim

08.09.2022 15:02

@Pan M oczywiście zachodnie. 523 na Znaną, 190 na Nowe Bemowo.

REKLAMA

# Anonim

08.09.2022 15:02

*Stare Bemowo oczywiście. ;)

# Eins, zwei, drei und getan

08.09.2022 15:04

Szczerze radzę Państwu zapamiętać wczorajszą datę ( 08 września 2022 r. ), bo w tym dniu ZTM stracił resztki powagi. A przy okazji, pusty lanser Dąbrowski pokazał, co potrafi. Howgh !

# Eins, zwei, drei und getan

08.09.2022 15:08

*07, a nie 08 of kors

REKLAMA

# Pan M

08.09.2022 15:40

@Andzia:
I tak, i nie. Oczywiście że jest gorzej niż było, ale i wówczas nie było dobrze. To co zrobiono teraz w odniesieniu do linii 197 dowodzi skrajnej bezmyślności. Po 30 latach od uruchomienia tramwaju na Jelonki, ZTM powinien zrozumieć, że na początku lat 90 pętla Cmentarz Wolski stała się martwym punktem i każde doprowadzenie tam linii "na siłę" kończyło się na przestrzeni lat katastrofą. Zaliczyło ją wydłużone z Dworca Zachodniego 154 (po krótkim czasie wycofane z Cmentarza Wolskiego i skierowane przez Redutową na Os. Górczewska), następnie nowa linia 112, później 155 i jakaś przyspieszona kursującą Trasą Prymasa Tysiąclecia na którą ZTM nie miał pomysłu. Całkiem niedawno może 6 może 8 lat temu usiłowali tam wepchnąć 167. Wówczas pisałem o tych wszystkich nieudanych zabawach, stawiając pytanie: co trzeba mieć w głowie, żeby z uporem maniaka powtarzać eksperyment którego wynik zawsze jest taki sam. Ale do rzeczy: 197 w poprzedniej formie to również efekt panicznego braku pomysłu na tę linię od wielu lat. Przez 15 lat linia zwiedziła chyba wszystkie pętle na Woli: Tunelowa (po wolskiej stronie Dworca Zachodniego), Koło, Cmentarz Wolski, Znana. Teraz znowu Cmentarz Wolski choć pisałem tu na tym portalu że linia będzie od Pustola woziła powietrze. Z drugiej strony jazda turystyczna przez tereny de facto podmiejskie do Ursusa, była pozbawiona sensu. Dlatego od dekady postuluję wydłużenie 112 do Niedźwiadka, zastąpienie linii 197 od Koła linią 716 do Piastowa, a także przekierowanie linii 197 przez Jelonki, Dźwigową i Włochy do Ursusa. Niestety ZTM w tradycyjnym stylu wszystko spier..... a teraz przyklepali to jeszcze bemowscy samorządowi bohaterowie.

# Pan M

08.09.2022 15:50

@Anonim:
Absolutnie nie! Z Nowego Bemowa na Aleję Solidarności i Pragę Północ są tramwaje. Nowe Bemowo potrzebuje linii 520, lub przynajmniej połowy kursów 523. Linia ta nie bez przyczyny komunikuje osiedla wojskowe, WAT, jednostkę wojskową z ministerstwem i Olszynką Grochowską. Na Znaną powinna trafić linia oznaczona jako 155 a kursująca z Torwaru po trasie dawnej 171 skróconej do Olbrachta.

# Pan M

08.09.2022 15:52

#Ktoś napisał(a) 08.09.2022 14:56
Tyle,że my mieszkańcy Bemowa nie chcemy tych linii z powrotem.Jest dobrze, jak jest teraz.171 ma idealną trasę ,a na Torwar można dojechać linią 523
Dobrze to nie jest od 2011 roku !

REKLAMA

# KaBre

08.09.2022 16:03

Co w takim razie pojedzie na Znaną? Mieszkam w tych okolicach kilkanaście lat i już jeździło tutaj: 155, 520, 284, 201, 167 i 190. Oczywiście nie jednocześnie. Traktowani jesteśmy koszmarnie. Jak piąte koło u wozu. Gdy próbujemy się przyzwyczaić do linii, która jest do nas poprowadzona, zmieniają ją. Gdzie są radni Woli???

# Pan M

08.09.2022 16:21

#KaBre napisał(a) 08.09.2022 16:03
Co w takim razie pojedzie na Znaną? Mieszkam w tych okolicach kilkanaście lat i już jeździło tutaj: 155, 520, 284, 201, 167 i 190. Oczywiście nie jednocześnie. Traktowani jesteśmy koszmarnie. Jak piąte koło u wozu. Gdy próbujemy się przyzwyczaić do linii, która jest do nas poprowadzona, zmieniają ją. Gdzie są radni Woli???

Ja chciałem aby na Znanej kończyła nowa linia 155 biegnąca ulicą Olbrachta do Górczewskiej, a następnie jak niegdysiejsza 171 Górczewską, Lesznem, Aleją Solidarności do Placu Bankowego i dalej Marszałkowską, Alejami Jerozolimskimi, przez Plac Trzech Krzyży na Powiśle i Torwar. Ta linia choć jedyna normalna, byłaby zdolna wypełnić lukę po dawnych B, P, 410, 522, 520, ale też po starych "piątkach" na Świętokrzyską czy Powiśle. Miałaby też pozostać lokalną linia komunikująca Stare Jelonki via Metro Księcia Janusza, Koło i Fort Bema z Nowym Bemowem powstała z połączenia 201 i skróconej 129.
PS.
No tak, linia 284 - czyli kolejny wykwit ignoranctwa ZTM w historii najnowszej komunikacji. Forsowana zabaweczka przez chłopców w krótkich spodenkach kochających fotografować autobusy miejskie.

# KaBre

08.09.2022 16:51

Ja bym wolała, żeby ZTM jasno określił co w zamian za linię 190, która kończy się na Znanej. To jest jedyna linia w tej okolicy, nie licząc 129 jeżdżącej co 30 min. Czy muszę zaprosić Panią Dyrektor do swojego domu, żeby mogła określić co będzie jeździło ul Jana Olbrachta, a może zamierzają zlikwidować pętlę Znana? Przekazywane są informacje, które niosą skutki dla innych pasażerów i nic na ten temat nie mówią. Zmiany mają być od 19 września. Ciekawe kiedy zostaną przekazane oficjalne informacje.

REKLAMA

# MrProper

08.09.2022 16:56

#Ktoś napisał(a) 08.09.2022 14:56
Tyle,że my mieszkańcy Bemowa nie chcemy tych linii z powrotem.Jest dobrze, jak jest teraz.171 ma idealną trasę ,a na Torwar można dojechać linią 523
Nie zgadzam się, jeżdżę linią 112 od wielu lat i byłem bardzo zawiedziony zmianą. Cieszę się z powrotu 113 i 171.

# Pan M

08.09.2022 17:09

A czy Pani uważa, że poświęcałbym swój czas wolny przez kilka lat na społeczną pracę - w tym na żmudne wyliczenia, gdyby ZTM właściwie wywiązywał się ze swoich obowiązków? Czy pisałbym o ignoranctwie gdybym nie posiadał kwalifikacji dających mi swobodną perspektywę oceny obecnego stanu rzeczy? W moim przekonaniu wydarzenie które poruszyło opinię publiczną miało charakter wyłącznie medialny i na dzień dzisiejszy prawdopodobnie nikt nawet nie zwrócił uwagi na te oczywiste braki. Jeśli będzie Pani drążyć temat, ten oczywiste brak profesjonalizmu będzie zagadany stekiem okrągłych słówek: analizujemy, rozważamy, etc. Teraz musi się znaleźć jakiś pomysłowy chłopiec co kocha autobusy żeby w ramach posiadanych środków tak flamasterkiem pociągnąć kreskę na mapie, żeby pasowało do obietnic złożonych w populistycznym tonie. Przypuszczam, że jeśli kasy starczy, na Znaną pojadą kursy skrócone 190. Jeśli nie i cała linia spadnie do częstotliwości 30 min. wówczas Osiedle Mszczonowska i Osiedle Sowińskiego usłyszą że jest 129 który dojeżdża do metra, więc jest dobrze, albo i bardzo dobrze.
więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

Wakacje wrzesień i październik 2022

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl    Stanowią one własność prawnie chronioną należącą do Wakacje.pl S.A. i/lub jej partnerów.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA