REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Forum Bemowo

REKLAMA

# Pan M

08.09.2022 09:38

Gdy w komentarzach pod jednym z artykułów wymieniłem 20 idiotyzmów ZTM w związku reformą komunikacji na Woli i Bemowie, pisałem że ten bubel podobnie jak wcześniejsze wykwity niekompetencji ZTM-u będzie wymagał kosztownych korekt. Nie przypuszczałem jednak, że korekta będzie kolejnym idiotyzmem - czyli de facto powrotem do stanu poprzedniego. Ostatnio wyraziłem swoje obawy, że bemowscy samorządowcy chcąc zbić kapitał polityczny, gotowi są w duchu taniego populizmu walczyć o wskrzeszenie trupa rozwiązania jedynie nieco mniej fatalnego niż obecne, uzyskanego kilka lat temu po wcześniejszym etapie dewastacji układu komunikacyjnego. No i stało się ! Dzięki niezłomnej postawie bemowskich samorządowców broniących swojego politycznego status quo, komunikacja na Bemowie już zawsze będzie zła. Gdybyście jeszcze Państwo postulowali przywrócenie układu według stanu z powiedzmy 1992, albo przynajmniej 2011 roku - to zgoda. Ale walka o przywrócenie 109 by znów kursowało ulicami pod którymi przebiega podziemna kolejka i 190 jadące na Wileński oraz Zacisze czyli tam gdzie dziś szybciej i częściej dociera metro? Bzdura. Brakuje 506, 507, E2, a niebawem także 105 po uruchomieniu słupa do absorpcji unijnych środków - czyli zbędnego tramwaju na Kasprzaka, który nigdy nie dojedzie do Centrum ani na Osiedle Lazurowa, skutkiem czego zamiast 25 minutowej jazdy autobusem 506 lub 105, Jelonki Południowe będą miały niemal godzinną podróż z dwiema przesiadkami - najpierw do tramwaju przy Powstańców Śląskich, a następnie do metra przy rondzie ONZ. To dzięki Wam i waszej "walce o 190".
(cdn.)

# Pan M

08.09.2022 09:38

Pikanterii sprawie dodaje jeszcze jeden fakt, mianowicie przywrócone linie na starych trasach pojadą zaledwie co pół godziny. Wygląda mi to więc na podręcznikowe wygaszanie popytu i manewr znany z linii 105, gdy kursy do Śródmieścia i na Powiśle były realizowane tak rzadko, że pasażerowie nogami wybrali niewygodną przesiadkę przy rondzie ONZ. W moim przekonaniu wiele więc wskazuje, że uwierzyliście mości panowie w baju baju dla frajerów - cytując klasyka i daliście ograć się ZTM-owi po całości . Przecież linie dowozowe 177, 201 i 249 nie znikają, ale przypuszczalnie czekają cierpliwie w odwodzie na dopełnienie scenariusza dla "wywalczonych" 112, 171 i 190. A wystarczyło poprzeć rozwiązanie tańsze i lepsze, kompleksowo rozwiązujące problemy związane z transportem publicznym. Zgoda, Wy też na swój sposób rozwiązaliście je ramię w ramię z ZTM-em, przekreślając raz na zawsze szansę na dobrą komunikację miejską na Bemowie (...)

# To to

08.09.2022 11:54

To

REKLAMA

# Anonim

08.09.2022 13:31

Powrót 112 i 122 w pełni rozumiem i popieram, ale po co jakiś co półgodzinny kurs 190? Albo psucie 171? Gdyby chociaż zamieniono końcówki 523 i 190, to zgoda, a tak to będzie dziadowskie linie, ze słabą częstotliwością, no sorry.

# Pan M

08.09.2022 13:56

@Anonim:
Które końcówki 523 i 190?

# Pan M

08.09.2022 14:11

@Anonim:
PS.
171 to zostało zepsute. Teraz wraca w nieatrakcyjnej formie. Tymczasem powinno kursować z Torwaru na Znaną i nosić numer 155. Na Nowe Bemowo powinno trafić 520 synergicznie zastępujące 171 i E2, zaś 190 powinno być zlikwidowane na całym przebiegu. 122 powinno kończyć na Grotach, a 220 zniknąć z powierzchni planety. 127 podciągnięte z Włoch na Stare Bemowo, a 105 z Osiedla Górczewska pojechać jak 506 do ulicy Marszałkowskiej i przystanku Metro Centrum. Do likwidacji także 109, 129 (lub 201), obecne 171, 177, i jeszcze kilka innych wykwitów ignoranctwa. 112 oczywiście z Bródna na Niedźwiadek, a w miejscu obecnej 105 - stały ekspres E5.

REKLAMA

# Andzia

08.09.2022 14:23

Lepiej by przywrócili 197 do ursusa, jaki kiedyś. Może tłumów tam nie było na odcinku połczyńskiej/redutowej, ale jednak ludzie jeździli. A teraz od cm wolskiego do przystanku redutowa na olbrachta pustki. Zaraz powiedzą, że słabe obłożenie i całkiem zlikwidują.

# Ktoś

08.09.2022 14:56

Tyle,że my mieszkańcy Bemowa nie chcemy tych linii z powrotem.Jest dobrze, jak jest teraz.171 ma idealną trasę ,a na Torwar można dojechać linią 523

# Anonim

08.09.2022 15:02

@Pan M oczywiście zachodnie. 523 na Znaną, 190 na Nowe Bemowo.

REKLAMA

# Anonim

08.09.2022 15:02

*Stare Bemowo oczywiście. ;)

# Eins, zwei, drei und getan

08.09.2022 15:04

Szczerze radzę Państwu zapamiętać wczorajszą datę ( 08 września 2022 r. ), bo w tym dniu ZTM stracił resztki powagi. A przy okazji, pusty lanser Dąbrowski pokazał, co potrafi. Howgh !

# Eins, zwei, drei und getan

08.09.2022 15:08

*07, a nie 08 of kors

REKLAMA

# Pan M

08.09.2022 15:40

@Andzia:
I tak, i nie. Oczywiście że jest gorzej niż było, ale i wówczas nie było dobrze. To co zrobiono teraz w odniesieniu do linii 197 dowodzi skrajnej bezmyślności. Po 30 latach od uruchomienia tramwaju na Jelonki, ZTM powinien zrozumieć, że na początku lat 90 pętla Cmentarz Wolski stała się martwym punktem i każde doprowadzenie tam linii "na siłę" kończyło się na przestrzeni lat katastrofą. Zaliczyło ją wydłużone z Dworca Zachodniego 154 (po krótkim czasie wycofane z Cmentarza Wolskiego i skierowane przez Redutową na Os. Górczewska), następnie nowa linia 112, później 155 i jakaś przyspieszona kursującą Trasą Prymasa Tysiąclecia na którą ZTM nie miał pomysłu. Całkiem niedawno może 6 może 8 lat temu usiłowali tam wepchnąć 167. Wówczas pisałem o tych wszystkich nieudanych zabawach, stawiając pytanie: co trzeba mieć w głowie, żeby z uporem maniaka powtarzać eksperyment którego wynik zawsze jest taki sam. Ale do rzeczy: 197 w poprzedniej formie to również efekt panicznego braku pomysłu na tę linię od wielu lat. Przez 15 lat linia zwiedziła chyba wszystkie pętle na Woli: Tunelowa (po wolskiej stronie Dworca Zachodniego), Koło, Cmentarz Wolski, Znana. Teraz znowu Cmentarz Wolski choć pisałem tu na tym portalu że linia będzie od Pustola woziła powietrze. Z drugiej strony jazda turystyczna przez tereny de facto podmiejskie do Ursusa, była pozbawiona sensu. Dlatego od dekady postuluję wydłużenie 112 do Niedźwiadka, zastąpienie linii 197 od Koła linią 716 do Piastowa, a także przekierowanie linii 197 przez Jelonki, Dźwigową i Włochy do Ursusa. Niestety ZTM w tradycyjnym stylu wszystko spier..... a teraz przyklepali to jeszcze bemowscy samorządowi bohaterowie.

# Pan M

08.09.2022 15:50

@Anonim:
Absolutnie nie! Z Nowego Bemowa na Aleję Solidarności i Pragę Północ są tramwaje. Nowe Bemowo potrzebuje linii 520, lub przynajmniej połowy kursów 523. Linia ta nie bez przyczyny komunikuje osiedla wojskowe, WAT, jednostkę wojskową z ministerstwem i Olszynką Grochowską. Na Znaną powinna trafić linia oznaczona jako 155 a kursująca z Torwaru po trasie dawnej 171 skróconej do Olbrachta.

# Pan M

08.09.2022 15:52

#Ktoś napisał(a) 08.09.2022 14:56
Tyle,że my mieszkańcy Bemowa nie chcemy tych linii z powrotem.Jest dobrze, jak jest teraz.171 ma idealną trasę ,a na Torwar można dojechać linią 523
Dobrze to nie jest od 2011 roku !

REKLAMA

# KaBre

08.09.2022 16:03

Co w takim razie pojedzie na Znaną? Mieszkam w tych okolicach kilkanaście lat i już jeździło tutaj: 155, 520, 284, 201, 167 i 190. Oczywiście nie jednocześnie. Traktowani jesteśmy koszmarnie. Jak piąte koło u wozu. Gdy próbujemy się przyzwyczaić do linii, która jest do nas poprowadzona, zmieniają ją. Gdzie są radni Woli???

# Pan M

08.09.2022 16:21

#KaBre napisał(a) 08.09.2022 16:03
Co w takim razie pojedzie na Znaną? Mieszkam w tych okolicach kilkanaście lat i już jeździło tutaj: 155, 520, 284, 201, 167 i 190. Oczywiście nie jednocześnie. Traktowani jesteśmy koszmarnie. Jak piąte koło u wozu. Gdy próbujemy się przyzwyczaić do linii, która jest do nas poprowadzona, zmieniają ją. Gdzie są radni Woli???

Ja chciałem aby na Znanej kończyła nowa linia 155 biegnąca ulicą Olbrachta do Górczewskiej, a następnie jak niegdysiejsza 171 Górczewską, Lesznem, Aleją Solidarności do Placu Bankowego i dalej Marszałkowską, Alejami Jerozolimskimi, przez Plac Trzech Krzyży na Powiśle i Torwar. Ta linia choć jedyna normalna, byłaby zdolna wypełnić lukę po dawnych B, P, 410, 522, 520, ale też po starych "piątkach" na Świętokrzyską czy Powiśle. Miałaby też pozostać lokalną linia komunikująca Stare Jelonki via Metro Księcia Janusza, Koło i Fort Bema z Nowym Bemowem powstała z połączenia 201 i skróconej 129.
PS.
No tak, linia 284 - czyli kolejny wykwit ignoranctwa ZTM w historii najnowszej komunikacji. Forsowana zabaweczka przez chłopców w krótkich spodenkach kochających fotografować autobusy miejskie.

# KaBre

08.09.2022 16:51

Ja bym wolała, żeby ZTM jasno określił co w zamian za linię 190, która kończy się na Znanej. To jest jedyna linia w tej okolicy, nie licząc 129 jeżdżącej co 30 min. Czy muszę zaprosić Panią Dyrektor do swojego domu, żeby mogła określić co będzie jeździło ul Jana Olbrachta, a może zamierzają zlikwidować pętlę Znana? Przekazywane są informacje, które niosą skutki dla innych pasażerów i nic na ten temat nie mówią. Zmiany mają być od 19 września. Ciekawe kiedy zostaną przekazane oficjalne informacje.

REKLAMA

# MrProper

08.09.2022 16:56

#Ktoś napisał(a) 08.09.2022 14:56
Tyle,że my mieszkańcy Bemowa nie chcemy tych linii z powrotem.Jest dobrze, jak jest teraz.171 ma idealną trasę ,a na Torwar można dojechać linią 523
Nie zgadzam się, jeżdżę linią 112 od wielu lat i byłem bardzo zawiedziony zmianą. Cieszę się z powrotu 113 i 171.

# Pan M

08.09.2022 17:09

A czy Pani uważa, że poświęcałbym swój czas wolny przez kilka lat na społeczną pracę - w tym na żmudne wyliczenia, gdyby ZTM właściwie wywiązywał się ze swoich obowiązków? Czy pisałbym o ignoranctwie gdybym nie posiadał kwalifikacji dających mi swobodną perspektywę oceny obecnego stanu rzeczy? W moim przekonaniu wydarzenie które poruszyło opinię publiczną miało charakter wyłącznie medialny i na dzień dzisiejszy prawdopodobnie nikt nawet nie zwrócił uwagi na te oczywiste braki. Jeśli będzie Pani drążyć temat, ten oczywiste brak profesjonalizmu będzie zagadany stekiem okrągłych słówek: analizujemy, rozważamy, etc. Teraz musi się znaleźć jakiś pomysłowy chłopiec co kocha autobusy żeby w ramach posiadanych środków tak flamasterkiem pociągnąć kreskę na mapie, żeby pasowało do obietnic złożonych w populistycznym tonie. Przypuszczam, że jeśli kasy starczy, na Znaną pojadą kursy skrócone 190. Jeśli nie i cała linia spadnie do częstotliwości 30 min. wówczas Osiedle Mszczonowska i Osiedle Sowińskiego usłyszą że jest 129 który dojeżdża do metra, więc jest dobrze, albo i bardzo dobrze.

# Pan M

08.09.2022 17:12

@Mr.Proper:
A nie lepsze byłoby 112 z Bródna na Niedźwiadek (zamiast 177), a zamiast 171 - szybsza 520?

REKLAMA

# KaBre

08.09.2022 17:33

Mnie bardzo denerwuje sposób działania radnych dzielnicy Wola. Bez cienia zastanowienia popierali działania radnych Bemowa np. w przypadku linii 190. Natomiast po zmianie pętli z Górczewska na Znaną linia ta obsługiwała więcej z pasażerów z Woli niż wcześniej. Być może sami dojeżdżają z Bemowa do ratusza na Woli i ten autobus był im potrzebny. Rejony ul. Znana, Jana Olbrachta , Stroma it.d. są całkowicie przez wolski ratusz ignorowane. Mimo tego, że mieszka tu całkiem sporo ludzi, bo np. gdy jeździły tędy autobusy 201 i 167 musieli zwiększyć ilość autobusów linii 201, bo pasażerowie zostawali na przystankach. Puszczali wtedy 201 jeżdżące pomiędzy Znaną i Księcia Janusza. Jakiś bezsens. Naprawdę mam już dosyć zmian tych linii. Nie zanm innego rejonu w Warszawie, gzie tak często zmieniają się linie autobusowe.

# Pan M

08.09.2022 17:47

@KaBre:
Ilość zmian to jedno, a drugie - że niemal zawsze są to zmiany na gorsze. Zgadza się, zachodnie krańce Woli oraz Jelonki to chyba najgorzej traktowane rejony miasta jeśli chodzi o publiczny transport zbiorowy (a może nawet o wszystkie usługi publiczne ze służbą zdrowia włącznie). Osiedla takie Gocław, Szczęśliwice, czy Ursynów, to jak inny świat.

# Rotus

08.09.2022 21:43

Bardzo dobrze, że wracają stare dobre autobusy na dwoje trasy - będzie znów połączenie Górc na Leszno i do Alei Solidarności!!!

REKLAMA

# eciw

08.09.2022 22:01

ile forumowiczów tyle głosu niekoniecznie zbieżnych, a to wszystko przez chore pomysły, kogo? oczywiście ZTM

# Pan M

08.09.2022 22:12

#eciw napisał(a) 08.09.2022 22:01
ile forumowiczów tyle głosu niekoniecznie zbieżnych, a to wszystko przez chore pomysły, kogo? oczywiście ZTM
Prawda. To woda na młyn dla ZTM, ale też dowód że bemowscy samorządowcy nie potrafili skupić ludzi wokół konkretnej idei. Tymczasem nie dostrzegam w polu widzenia lepszego lub choćby równorzędnego rozwiązania w stosunku do koncepcji mojego autorstwa.

# Pan M

08.09.2022 22:14

#Rotus napisał(a) 08.09.2022 21:43
Bardzo dobrze, że wracają stare dobre autobusy na dwoje trasy - będzie znów połączenie Górc na Leszno i do Alei Solidarności!!!

A 520 jadące szybciej na to Leszno nie byłoby lepsze???

# Oscar

09.09.2022 10:56

#Pan M napisał(a) 08.09.2022 16:21

Ja chciałem aby na Znanej kończyła nowa linia 155 biegnąca ulicą Olbrachta do Górczewskiej, a następnie jak niegdysiejsza 171 Górczewską, Lesznem, Aleją Solidarności do Placu Bankowego i dalej Marszałkowską, Alejami Jerozolimskimi, przez Plac Trzech Krzyży na Powiśle i Torwar.
155 jest reaktywowana i jeździ z Torwaru a drugą pętle na chyba dookoła PDT Wola

# Oscar

09.09.2022 11:39

#Pan M napisał(a) 08.09.2022 15:50
@Anonim:
Linia ta nie bez przyczyny komunikuje osiedla wojskowe, WAT, jednostkę wojskową z ministerstwem i Olszynką Grochowską.
Jeszcze szpital na Szaserów (wojskowy)

# Pan M

09.09.2022 11:52

@Oscar:
Jest reaktywowany numer, ale nie połączenie. Zresztą 155 w najnowszym wydaniu ZTM jest tak samo bezsensowne jak nowe 109 i 284 wydumane przy okazji wcześniejszych zabaw ZTM-u zwanych szumnie reformą. Ponadto proponowane przeze mnie 155 nie miało być żadną reaktywacją, ale skróceniem trasy 171 o odcinek bemowski, przekierowaniem jej na Znaną w miejsce absurdalnej po otwarciu metra 190, co miałoby stanowić optymalną odpowiedź na potrzeby komunikacyjne mieszkańców osiedli położonych wzdłuż ulicy Olbrachta, niezaspokojone do dziś od czasu likwidacji linii 522 (a następnie 520) oraz starych "piątek". Przenumerowanie tak skorygowanej 171 na 155 od zawsze komunikującej ten obszar ze Śródmieściem i Torwarem było tylko wisienką na torcie i ukłonem w stronę starszych mieszkańców, którzy wskutek żonglerki numerkami nie potrafią już poruszać się po mieście. Ja już nie potrafię a nie mam jeszcze 50-tki.

# Pan M

09.09.2022 11:53

@Oscar:
Odnośnie 523 - dokładnie tak.

# Flatower

09.09.2022 14:03

Całkowicie pominięto protesty z Woli, szczególnie te, które odnosiły się do przywrócenia choć jednego - np, 109 , autobusu z Elekcyjnej do Dworca Centalnego. Teraz całe, całkiem niemałe osiedle ludzi starszych, między Górczewską a parkiem Sowińskiego i Szymańskiego , ze szkołą, z przystankami, zostało z jednym autobusem 184 do Szczęśliwic ! Nikt stąd nie ma interesu na Szczęśliwicach ! Tu są starsze osoby, którym daleko jest do Górczewskiej, tu są dzieci ze szkoły, ktore miały autobus. Nie dość , że ta nieszczęsna linia 1 metre pobudowana została wbrew logice, z dala od Dworca Centralnego to teraz robi się wszystko by utrudnić ludziom dojazd do tego newralgicznego punktu.

# Pan M

09.09.2022 16:34

@Flatower:
Dużo racji jeśli chodzi o podejście władz do komunikacji miejskiej w zachodniej części Woli. Linia 184 jest kompletnie zbędna i na odcinku ulicy Elekcyjnej powinna być zastąpiona przez 523. Nie uwierzę natomiast, że dla osiedla zamieszkiwanego głównie przez seniorów nieaktywnych zawodowo i z ograniczoną sprawnością ruchową, szczególnie ważnym punktem podróży jest Dworzec Centralny. Przychodnie rejonowe i specjalistyczne, sklepy z promocjami np. Wola Park (Auchan) - owszem. Dlatego też w koncepcji mojego autorstwa na Elekcyjnej znalazła się linia 523 nota bene zapewniająca też dojazd na Dworzec Zachodni, na którym zatrzymują się dziś wszystkie pociągi pasażerskie jadące także przez Dworzec Centralny.

# o00

09.09.2022 17:04

Niestety kursy co 30 minut będą w Warszawie standardem ponieważ brakuje już 300 kierowców, a za 4300 brutto nie ma chętnych nawet wśród Hindusów. Ponadto pandemia i nie wietrzone jesenią autobusy skutecznie odstraszają osoby posiadające samochody w obawie o swoje zdrowie - wolą przestać w korku ale nie złapią grypy czy CoVID-a, dwa lata pandemii niczego przewoźników nie nauczyły - sauny jak były tak są - patrz 189 w godzinach szczytu. KM w stolicy przestała byćatrakcyjna no może z wyjątkiem metra, którym naprawdę jedzie się komfortowo bez tłoku i z dobrą wentylacją.

# Panjan

09.09.2022 17:50

Absolutnie konieczne jest przedłużenie 122 co najmniej do pętli Stare Bemowo.

# Bemowo to dziura

09.09.2022 19:52

"Przywrócone linie będą kursować na początek co pół godziny." Chyba czas uciekać z tej dziury zabitej dechami zwanej Bemowem. Czy to była zaplanowana akcja? Zmienić autobusy a potem przywrócić stare z gorszą częstotliwością? Może w ogóle wszystkie autobusy zlikwidujcie na Bemowie. W myśl zasady: po co komunikacja miejska na Bemowie, skoro jest na Woli...

# KaBe

09.09.2022 20:38

Na Woli? Po otwarciu metra na Bemowie(sic!) zabrano autobusy z Elekcyjnej i Jana Olbrachta na Woli. Nie ma też dobrego dojazdu do szpitala na Woli. Nie dziwię się, że mieszkańcy Gocławia boją się i protestują przeciwko budowie metra. Mają bardzo dobrą komunikację, którą władze dzielnicy i ZTM na pewno rozwalą.

# passenger stanislaw paluch

10.09.2022 13:53

To, że jest metro nie rozwiązuje wszystkich problemów z komunikacją. Chyba w takim mieście jak Warszawa stać ZTM na utrzymanie linii z jednej z dzielnic do centrum. Nie wszystkim pasują stacje metra, żeby gdzieś po między nimi podjechać "po sałatę do sklepu" albo do kosmetyczki, do przychodni Attis gdzie jeździło mnóstwo starych osób 109. Radzę geniuszom z ZTM rzucić okiem na inne stolice, które mają metro np. Londyn - z Wembley da się dojechać metrem do centrum, ale jest też alternatywa w posaci linii do centrum - trasa identyczna jak metro, ale każdy kto chce podjechać parę przystanków busem do pracy czy po gazetę może to zrobić! Lepiej uczyć się od mądrzejszych od siebie w tym przypadku od brytyjczyków. =]

# Pan M

10.09.2022 16:43

#passenger stanislaw paluch napisał(a) 10.09.2022 13:53
To, że jest metro nie rozwiązuje wszystkich problemów z komunikacją. Chyba w takim mieście jak Warszawa stać ZTM na utrzymanie linii z jednej z dzielnic do centrum. Nie wszystkim pasują stacje metra, żeby gdzieś po między nimi podjechać "po sałatę do sklepu" albo do kosmetyczki, do przychodni Attis gdzie jeździło mnóstwo starych osób 109. Radzę geniuszom z ZTM rzucić okiem na inne stolice, które mają metro np. Londyn - z Wembley da się dojechać metrem do centrum, ale jest też alternatywa w posaci linii do centrum - trasa identyczna jak metro, ale każdy kto chce podjechać parę przystanków busem do pracy czy po gazetę może to zrobić! Lepiej uczyć się od mądrzejszych od siebie w tym przypadku od brytyjczyków. =]
Dlatego na te parę przystanków nad metrem na Bemowie proponowałem 197, a na Woli 171 i 105. Dublowanie połączenia na całym przebiegu nie ma sensu. Za chwilę wyjdzie to w badaniach i dzięki "walce o 109 i 190" Bemowo straci raz na zawsze szansę na sensowną komunikację.

# Kocio1961

12.09.2022 02:30

Cud. Zatkało mnie.

# Kocio1961

12.09.2022 02:37

Z tego miejsca przeklinam osobnika/osobniczkę, który/a nazwał końcowy przystanek 155 ZAJEZDNIA WOLA. Zapewne wiele osób zrezygnowało z wsiadania. Mi się to zdarzyło, gdy DOPERO po 3 kursie przyjrzałem się tabliczce kursów i posłałem soczystą wiąchę pod adresem matoła/matolicy z MZA.

# Oscar

15.09.2022 15:54

#Flatower napisał(a) 09.09.2022 14:03
Całkowicie pominięto protesty z Woli, szczególnie te, które odnosiły się do przywrócenia choć jednego - np, 109 , autobusu z Elekcyjnej do Dworca Centalnego. Teraz całe, całkiem niemałe osiedle ludzi starszych, między Górczewską a parkiem Sowińskiego i Szymańskiego , ze szkołą, z przystankami, zostało z jednym autobusem 184 do Szczęśliwic ! Nikt stąd nie ma interesu na Szczęśliwicach ! Tu są starsze osoby, którym daleko jest do Górczewskiej, tu są dzieci ze szkoły, ktore miały autobus. Nie dość , że ta nieszczęsna linia 1 metre pobudowana została wbrew logice, z dala od Dworca Centralnego to teraz robi się wszystko by utrudnić ludziom dojazd do tego newralgicznego punktu.
Przecież jeszcze kilka lat temu (do 2016) - przed rozpoczęciem budowy odcinka Daszyńskiego-ks.Janusza nie jeżdziły tą ulicą żadne autobusy. Potem, na czas budowy, puszczono tamtędy prawie wszystko, ale to był objazd. Dzisiejsze 184 to i tak jest więcej niż było zanim pojawiło się metro. 109 jeżdziła Płocką - czyli dokładnie nad metrem.

# Oscar

15.09.2022 15:59

Trochę się wyjaśniło - na stronie komunikacji miejskiej podano szczegóły zmian. I tak są to często po prostu alternatywne trasy dla niektórych kursów poszczególnych linii. Czyli np. 190 dalej jeździ co kilka minut, tylko co któryś kurs (co te 30min) będzie jechał starą trasą.

# Pan M

15.09.2022 19:13

Było do przewidzenia. Tak jak przypuszczałem są kursy wariantowe, a "bemowscy celebryci" dali się ograć jak frajerzy. Formalnie linie są przywrócone, ale tylko po to aby wygasić na nich popyt. Pisałem że tak będzie.

# Rychu

18.09.2022 09:02

#Pan M napisał(a) 15.09.2022 19:13
Było do przewidzenia. Tak jak przypuszczałem są kursy wariantowe, a "bemowscy celebryci" dali się ograć jak frajerzy. Formalnie linie są przywrócone, ale tylko po to aby wygasić na nich popyt. Pisałem że tak będzie.
Panie Banach, znajdź pan sobie kobietę.

# jollo

18.09.2022 21:33

Załatwili problem pięknie - brawo WTP. Przez te protesty ucierpią pasażerowie z Woli mając rzadziej autobusy do Torwaru. Mam nadzieję, że w przypadku protestów przeciwko likwidacji 160 na Bródnie - WTP postąpi adekwatnie - przywróci 160 co 30 minut, chociaż już teraz taki 512 wystarczyłby co 20 minut. Po covidzie nie ma połowy pasażerów.

# ziemowit

18.09.2022 21:44

społecznicy kombinowali, kombinowali i "wykombinowali" - chcieliśta, to mata.
Zanim się zaprotestuje, to trzeba pomyśleć, czy warto...
Poza tym, jak się mieszka na peryferiach (tzw. "za.u.iu"), to trzeba się liczyć z przesiadkami do Centrum.
A tak w ogóle, to inne dzielnice nie mają metra, chociaż chciałyby - doceńcie to wreszcie...

# Pan M

18.09.2022 23:04

@jollo: Pasażerowie zarówno z Woli, i z Bemowa, Bródna, Tarchomina, Chomiczówki, niezmiennie cierpią przez absurdalne działania ZTM. A wystarczyłoby zlikwidować zbędną po ostatniej rozbudowie metra linię 190 i skierować na Znaną linię 171, skróconą do odcinka Znana - Torwar i oznaczoną jako 155.

# Pan M

18.09.2022 23:15

@ziemowit: to zanim zacznie się grzebać w układzie linii komunikacyjnych, należy pomyśleć czy się umie. Poza tym, jak się ma minimum wiedzy, to się wie, że podróże dośrodkowe powinny odbywać się bezprzesiadkowo. I tak było zanim ZTM nie spieprzył układu komunikacyjnego. Dekadę temu wiadomo było również, że druga linia metra jest źle wytrasowana i nie podzieli sukcesu pierwszej, a jedynie wywoła falę niezadowolenia społecznego. Sensowny przebieg M2 miała w planach z lat 70, ale wtedy ZTM szczęśliwie jeszcze nie istniał, a jego kadry korzystały z PKS-u lub na chleb mówiły jeszcze pep.

# darq

19.09.2022 17:56

Wszyscy wytykają brak fachowości pracownikom ZTM, a nikt nie docenia, jak kunsztownie ułożyli nowy rozkład. Proszę zauwazyć, jak kursy 112 i 190 na Człuchowskiej w kierunku metra regularnie odjeżdżają 2 minuty po 122/177, tak żeby za miesiąc można było pokazać, że przywrócone linie nie cieszą się popularnością. Różna jest liczba kursów w szczycie i międzyszczycie, różne częstotliwości 112 i 190, których wybrane kursy obsługują stare trasy - a im się udało utrzymać te 2 minuty. W drugą stronę podobnie: 122/177, po 2 minutach 190, a po minucie 112. Majstersztyk synchronizacji!

# Pan M

20.09.2022 01:48

@darq: Dokładnie tak. Granie na wygaszenie popytu. Przewidywałem ten scenariusz. No ale obrońcy linii 190 byli najwyraźniej przekonani o skuteczności własnej taktyki ...

# darq

21.09.2022 00:28

Swoją drogą jednak nie do końca wyszła im ta synchronizacja. Akurat trafiłem na 190 pod Wola Parkiem. Autobus grubo przed czasem wtoczył się dostojnie na przystanek z prędkością bryczki i z takąż prędkością potoczył się dalej.

# Jelonek zJelonek

22.09.2022 21:43

#Pan M napisał(a) 08.09.2022 17:12
@Mr.Proper:
A nie lepsze byłoby 112 z Bródna na Niedźwiadek (zamiast 177), a zamiast 171 - szybsza 520?
Oczywiście że tak!! I jeszcze 197 na niedźwiadek zamiast 177. Zgadzam się też z opinią że przywróciliw takiej formie żeby wykazać że mało kto z nich korzysta i trzeba jednak zlikwidować.

# Oscar

28.09.2022 15:37

#darq napisał(a) 21.09.2022 00:28
Swoją drogą jednak nie do końca wyszła im ta synchronizacja. Akurat trafiłem na 190 pod Wola Parkiem. Autobus grubo przed czasem wtoczył się dostojnie na przystanek z prędkością bryczki i z takąż prędkością potoczył się dalej.
Z kolei dzisiaj, tym razem na Olbrachta odjechał 190 o 8:15 a następny dopiero o 8:51. Tego pierwszego widziałem jak mi uciekł. Autobusy planowane o 8:23 i 8:31 po prostu nie przyjechały. W międzyczasie był jeden 129.
Często też na tej ulicy widuję 190 jadące na Znaną jeden za drugim. To chyba nieuniknione dla linii jadącej co 8 minut przez całą Warszawę.

# Pan M

28.09.2022 20:38

Pisałem że 190 powinno być zlikwidowane. Oczywiście nie w tym układzie.

# qvertz

29.09.2022 20:37

Śmieszą mnie te wpisy-jeremiady, jak to xujowo mieszka się od lat przy ul. Znanej. A czy ktoś z was pamięta, że miasto musi (tak - musi, bo nie ma innego wyjścia) zbudować m. innymi w tamtym rejonie "miejski odcinek Trasy N-S? To jest rozwiązanie problemów komunikacyjnych dużej części Woli i Jelonek, Odolan oraz innych części miasta. A nie ciągłe pitolenie o autobusikach, które wlokły się w korkach 45 minut w okolice Dworca Centralnego. Nie zbawią komunikacji powroty starych tras. Trzeba najpierw zbudować nowe ciągi oraz obowiązkowo wytyczyć buspasy z prawdziwego zdarzenia na obszarze całego miasta. A potem dopiero będzie można utworzyć sensowną strukturę komunikacyjną stolicy. W tej chwili działania lewackich włodarzy Warszawy świadczą już nie tylko o pogardzie wobec zwykłych mieszkańców, ale też o pospolitej ignoracji w połączeniu z typowym chamskim cwaniactwem. Żal pisać, bo to jak grochem o ścianę.

# Do qvertz

29.09.2022 22:10

Akurat wyznaczanie autostrad przez miasto powinno być karane batem. Już S8 wbija się w środek dzielnicy niczym przyciasne majty w d... Nikt mi nie wmówi, że jazda z Krakowa do Gdańska krajową "siódemką" musi odbywać się przez Jelonki. Zamiast zbudować obwodnicę, tną Warszawę tranzytówkami, na których GDDKiA i tak nie wyznaczy pasów dla autobusów. Zresztą po co autobus jadący estakadami z daleka od zabudowy mieszkalnej i usługowej, w dodatku w poprzek naturalnego kierunku ciążenia codziennych podróży do pracy - czyli w kierunku Śródmieścia.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

REKLAMA