REKLAMA

Białołęka

samorząd »

 

Na pierwszym miejscu są mieszkańcy

  11 września 2018

alt='Na pierwszym miejscu są mieszkańcy'
Chciałbym, by na Białołęce powstała prawdziwa plaża z dostępem do wody, z zapleczem sanitarnym, gastronomicznym, leżakami, wypożyczalnią kajaków oraz wieżą widokową - mówi Dariusz Olszewski. Na zdjęciu wieża w Puławach.

Rozmowa z Dariuszem Olszewskim, kandydatem Kukiz'15 do rady miasta, wiceprezesem stowarzyszenia Razem dla Białołęki.

REKLAMA

- Chce Pan reprezentować Białołękę w radzie miasta. Proszę wymienić pięć Pana zdaniem najważniejszych spraw dla Białołęki.

- Pierwsza to transport a przede wszystkim komunikacja szynowa. Wyborcze bajki z mchu i paproci. Jak to z metrem było? [KOMENTARZ] Wyborcze bajki z mchu i paproci. Jak to z metrem było? [KOMENTARZ]
W 2006 r. Hanna Gronkiewicz-Waltz obiecała Białołęce cztery stacje metra. Dziś Rafał Trzaskowski zapowiada dwie, a Patryk Jaki - osiem.
Wydłużenie linii tramwajowej do Winnicy. Budowa dwóch nowych linii tramwajowych, wzdłuż Modlińskiej do granic miasta oraz na Zieloną Białołękę z krańcówką w okolicy Regat. Budowa parkingów przy stacjach kolejowych Płudy, Żerań i Choszczówka. Szkielet, jaki stworzą linie tramwajowe i kolejowa, musi być uzupełniony siecią autobusowych połączeń poprzecznych. Rejony dotąd nieobsługiwane przez komunikację miejską proponuję uzupełnić o sieć połączeń szkolno-lokalnych na wzór linii 900. Byłyby to niewielkie pojazdy umożliwiające dojazd dzieci do szkół, jak również do węzłów komunikacyjnych.

Druga - pakiet oświatowy. W ślad za dotychczasowymi działaniami stowarzyszenia Razem dla Białołęki za priorytet uważam sprawne zakończenie inwestycji oświatowych wpisanych do Wieloletniej Prognozy Finansowej, rozbudowę istniejących szkół oraz uruchomienie procesu budowy trzech nowych podstawówek oraz szkoły średniej. Jeżeli chodzi o przedszkola dobrym rozwiązaniem jest kupowanie przez samorząd publicznych miejsc dla dzieci w placówkach prywatnych. Daje to ogromne oszczędności.

Po trzecie - pakiet drogowy. Utwardzenie dróg, budowa chodników oraz ścieżek rowerowych. Zwiększenie finansowania to podstawa, ale miasto musi wypracować metodę działania. Nie tylko ZRID, może pomyśleć o zmianie standardów dróg lokalnych, może za zgodą właściciela utwardzać na gruntach, których miasto nie jest właścicielem. To problem dla ekspertów i prawników, ale skoro da się w Polsce powiatowej, to i w stolicy można.

Czwarta sprawa to kanalizacja i wodociągi. W tym przypadku znowu mamy problem z gruntami. Rozwiązaniem byłaby jednostka z reprezentacją dzielnic, miasta i spółki, która miałaby za zadanie wspólnie zagwarantować grunt pod inwestycje np. pompownie. Jednym słowem lepsza koordynacja.

Po piąte kultura i rekreacja. To przede wszystkim Centrum Edukacyjno-Kulturalne, które proponujemy zbudować na obecnych terenach Polfy przy Modlińskiej, ale również prawdziwa plaża z dostępem do wody z zapleczem sanitarnym, gastronomicznym, leżakami, miejscem animacyjnym, wypożyczalnią kajaków oraz wieżą widokową.

Wstąp do księgarni

- Czy po wyborach Razem dla Białołęki będzie dążyć do udziału w koalicji rządzącej w dzielnicy, a jeśli tak, to z kim? Teraz macie łatkę "przybudówki" PiS-u.

- To bardzo krzywdząca ocena rozpowszechniana przez naszych konkurentów, która nie ma nic wspólnego ze stanem faktycznym. Środowiska, które brały odpowiedzialność za dzielnicę w minionej kadencji, są mało merytoryczne, taka narracja jest im na rękę. Jak każdego ugrupowania, także i naszym celem jest to, aby mieć wpływ na to, co dzieje się w dzielnicy. Będziemy dążyli do udziału w zarządzaniu dzielnicą. Nasze stowarzyszenie na pierwszym miejscu stawia interesy mieszkańców, to oni są naszym głównym koalicjantem. Jeżeli więc pozostałe podmioty białołęckiej sceny samorządowej uważają podobnie, to można uznać, że mamy zdolność koalicyjną ze wszystkimi.

REKLAMA

- Wszyscy wiemy, jak wadliwie przebudowano linię kolejową. Czy będzie Pan dążył do naprawy błędów, np. do przeniesienia stacji Choszczówka pod wiadukt, wybudowania zejść na perony z wiaduktu i stworzenia na nim przystanków, jak w Płudach? W planach jest budowa czwartego toru, więc już najwyższy czas, aby w tej sprawie negocjować z PKP PLK.

- Podstawową sprawą jest ochrona mieszkańców przed negatywnymi skutkami oddziaływania linii kolejowej. Mam na myśli hałas i drgania. Między innymi dzięki moim staraniom przeprowadzono badania, które wykazały zarówno szkodliwość wibracji gruntu, jak również przekroczenie norm hałasu pochodzących od linii kolejowej. Na niektórych odcinkach konieczne jest zainstalowanie ekranów akustycznych i przebudowa podłoża torowiska. Przeniesienie stacji kolejowej Choszczówka jest bardzo mało prawdopodobne. Uważam natomiast, że w okolice stacji należy skierować od strony wschodniej linie autobusowe 176 i 133, a od zachodniej - po utwardzeniu niewielkiego odcinka ulicy Chlubnej - linię 900 lub inną. Należy też koniecznie powiększyć parking po wschodniej stronie stacji, a po zachodniej wybudować. Nie wspominając już o takich oczywistych inwestycjach, jak chodnik wzdłuż ul. Zawiślańskiej.

REKLAMA

- W tych wyborach kampania dwóch głównych kandydatów na prezydenta Warszawy jest bardzo niemerytoryczna. We wszystkich poprzednich kampaniach był przedstawiany w miarę realny plan dla miasta, a dziś słyszymy bajki o kolejnych liniach metra budowanych "natychmiast", tysiącach mieszkań socjalnych i komunalnych itp. Ludzie naprawdę wierzą w bajki?

- Po pierwsze, trzeba przypomnieć, że większość kandydatów złamała prawo prowadząc kampanię przed ogłoszeniem terminu wyborów. Skoro nie szanują obowiązującego prawa, nie szanują też wyborców i fundują nam serial pod tytułem "nikt nie może Wam tyle dać, ile my możemy obiecać". Obietnice są nierealne, nie tylko ze względu na finansowanie, ale również na możliwości formalno-techniczne. Proponuję, aby skonsultowali własne wizje z ekspertami, wsłuchali się w głos społeczników i mieszkańców. Chciałbym, aby ktoś policzył, jaką kwotę "rozdali" już panowie Jaki i Trzaskowski. Na szczęście jest alternatywa, zachęcam do śledzenia merytorycznej kampanii posła Marka Jakubiaka na prezydenta Warszawy.

Rozm. oko

.
 

REKLAMA

Komentarze (8)

# Mij

11.09.2018 09:07

To wieża widokowa w porcie w Puławach.wypadaloby podpisac

# buziaczek129

11.09.2018 09:55

rece w kieszeni, marynarka rozpieta :) KLASA sama w sobie :)))

# Ryba

11.09.2018 10:24

#buziaczek129 napisał(a) 11.09.2018 09:55
rece w kieszeni, marynarka rozpieta :) KLASA sama w sobie :)))
Kolejny budowniczy tramwajów z przedmieść, które na dłuższą metę nie udźwigną tzw. potoku pasażerów. Przejedź się Pan już dzisiaj w szczycie dwójką, a zrozumiesz czemu. Mój głos właśnie Pan, razem ze swym ugrupowaniem, definitywnie straciłeś.

REKLAMA

# Taborowy

11.09.2018 11:06

Tramwaj to JEDYNA rozsądna opcja możliwa do zbudowania w kilka lat. Inaczej bedziemy skazani na auta i busy. Metro to mrzonka patrz Zielona Bialołęka gdzie przez obiecanki metra nie ma nic. Sieć tramwajowa, nie ogryzek jak obecnie to powinien być prioryret. Tramwaj do Winnicy, na Tarcho i Nowodwory, do nich podciągniety na Modlińskiej i starczy na wiele lat.

# tarcho

11.09.2018 11:15

A co ma udawać lalusia jak Czaskowski. Wzbudza zaufanie, jest pewny siebie. No i nie opowiada bajek. Konkretny gość. Pomysł z liniami lokalnymi świetny, wieża i plaża bardzo mi się podoba.

# Ryba

11.09.2018 12:25

#Taborowy napisał(a) 11.09.2018 11:06
Tramwaj do Winnicy, na Tarcho i Nowodwory, do nich podciągniety na Modlińskiej i starczy na wiele lat.
To, czy metro to mrzonka, zależy wyłącznie od decydentów i naszego nacisku na nich, w czym nie pomagasz z pewnością.
Ale na 100% mrzonką jest, że dzisiejszą linią, przedłużoną jeszcze do Winnicy i jakąś linią wzdłuż Modlińskiej zdołasz zapewnić transport do Centrum, w godzinach szczytu, potencjalnym chętnym z Tarchodworów, Winnicy, Żerania, Bukowa, Jabłonny, Legionowa itd. itp. Nie ma szans, to kunktatorstwo za parę lat skończyłoby się katastrofą i tyle.

REKLAMA

# Głupota i matactwo

12.09.2018 15:37

#Taborowy napisał(a) 11.09.2018 11:06
Tramwaj to JEDYNA rozsądna opcja możliwa do zbudowania w kilka lat. Inaczej bedziemy skazani na auta i busy. Metro to mrzonka patrz Zielona Bialołęka gdzie przez obiecanki metra nie ma nic. Sieć tramwajowa, nie ogryzek jak obecnie to powinien być prioryret. Tramwaj do Winnicy, na Tarcho i Nowodwory, do nich podciągniety na Modlińskiej i starczy na wiele lat.
Poważnie? Rozsądna opcja? A co takiego się zmieni, jak już wybudujesz te tramwaje i wydasz na nie kasę?
1. Szybciej dojedziesz do Centrum? W pewnych lokalizacjach może raptem o kilka minut. W innych (np. Buków), Twoja podróż będzie dłuższa - to już było wykazane na tym forum.
2. Wygodniej? Żart, zobacz na to co już dziś dzieje się w 2. Ścisk ogromny i prawie prawie wszyscy stoją, bo w tramwajach nie zaprojektowano prawie miejsc do siedzenia - takie Miasto kupuje tramwaje . I będzie kupowało, żeby dopchać te linie maksymalnie, skoro wyda kasę.
3. Mniej spalin? Tak, ale nieznacznie - w zasadzie tyle, ile emitują autobusy, które te tramwaje zastąpią, bo samochody, a one w swojej masie trują dużo bardziej, jak jeździły przez nasze okolice, tak będą dalej jeździć, a te tramwaje nie będą miały na to wpływu. I uwaga, ten zysk będzie co najwyżej kilkuletni, bo za kilkanaście lat najpewniej, będziemy zapominać o autobusach spalinowych, które stopniowo będą zastępowane przez elektryczne - z tego punktu widzenia budowa dzisiaj linii tramwajowych, to pieniądz w błoto.
4. Więcej alternatywnych linii, większa elastyczność? No nie! z definicji odwrotnie. Tramwaj ma swoją linię i tyle.
Tramwaj niewiele zmieni i tyle. Jakiś koleś z rękami w kieszeni nie ogarnia tematu po prostu i tylko mu się wydaje, że ma takie rozsądne i wyważone propozycje.

# Nika

20.09.2018 13:09

Tego Pana kojarzę z Facebooka. Dostałam zaproszenie do grona znajomych. Odpowiedzi na pytanie: "czy się znamy?" do dziś dnia nie otrzymałam. Ot taka jakość, "konkretny gość".
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024