Tak wypoczywa polska klasa średnia. Już nie weekend w Barcelonie
Polacy coraz chętniej wybierają wakacje w zgodzie z naturą, zamiast w hotelowych molochach. Platforma do rezerwacji miejsc noclegowych blisko natury, AlohaCamp, zauważa rosnące zainteresowanie takimi miejscami - pisze Business Insider Polska. W ciągu roku od uruchomienia platformy pojawiło się na niej 200 ofert, a teraz dodawane są kolejne w tempie 200 miesięcznie.
Zmieniają się trendy wakacyjne. Polacy szukają ustronnych miejsc, które pozwalają wypocząć w zgodzie z naturą. To reakcja na zmęczenie tradycyjnym spędzaniem urlopu i potrzebę prawdziwego wypoczynku.
Na przykład calmcation to trend polegający na spędzaniu urlopu w taki sposób, by jak najbardziej wypocząć. Oznacza to odrzucenie długich podróży na rzecz miejsc, do których można dotrzeć w kilka godzin, oraz poszukiwanie odosobnionych miejsc oferujących ciszę. Coolcationing to natomiast poszukiwanie kierunków wakacyjnych oferujących niższe temperatury, zamiast wyjazdów do gorących krajów.
"Najważniejszym pytaniem, które stawiamy sobie przed akceptacją miejsca, jest to, czy sami chcielibyśmy spędzić tam kilka dni i dali radę wypocząć? Nasz biznes opiera się na tym, że ludzie są bardziej zmęczeni tradycyjnym spędzaniem urlopu, a to, czego potrzebują to prawdziwy wypoczynek" - mówi w rozmowie z Business Insider Polska Agnieszka Lekszycka, Strategic Project Lead w AlohaCamp.
Zmieniające się trendy wakacyjne wpływają na wybory turystów. Coraz częściej wybierają oni krótsze, kilkudniowe wypady do miejsc blisko natury, zamiast dwutygodniowych wczasów. Wielu z nich szuka też miejsc, gdzie mogą odpocząć od technologii.
Polska staje się coraz bardziej atrakcyjna jako miejsce spędzania urlopu. Wielu ludzi odkryło ją na nowo dzięki pandemii. Polska baza noclegowa jest unikalna i mocno wyprzedza Europę pod względem estetyki i organizacji.
Źródło: businessinsider.com.pl