Mieszkańcy proszą o lustro drogowe. Odpowiedź burmistrza wprawia w osłupienie
27 marca 2024
Montaż lustra dla poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym, to - zdawać by się mogło - sprawa do załatwienia "od ręki". W świecie warszawskiej biurokracji jest inaczej.
Wolski radny poprosił władze dzielnicy o montaż lustra drogowego na chodniku przy budynku Nowolipki 23, na wprost wyjazdu z wewnętrznej uliczki dojazdowej.
Wolski ratusz nie pomoże mieszkańcom
- Lustro powinno być skierowane w kierunku alei Jana Pawła II, tak aby pojazdy wyjeżdżające z tej wewnętrznej uliczki widziały w nim, jakie pojazdy nadjeżdżają właśnie z tamtej strony. Obecnie kierowcy nie widzą jadących z lewej strony, co zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego na tym skrzyżowaniu - napisał radny Jarosław Lewandowski.
Takiej odpowiedzi ze strony burmistrza Woli jednak niewielu mogłoby się spodziewać. Wszak chodzi o sprawę, którą powinno się wykonać "od ręki". Na wstępie - rzecz jasna - włodarz dzielnicy przekonuje, że oznakowanie ulicy jest zgodne z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu, zaś wskazane miejsce nie jest skrzyżowaniem, ale zjazdem z prywatnego terenu na drogę publiczną. A zgodnie z Ustawą o drogach publicznych, utrzymanie zjazdu pozostaje w kompetencji użytkowników lub właścicieli gruntów przyległych do drogi. Również samo oznakowanie zjazdu pozostaje w kompetencji administracji posesji.
Miejska papierologia zabija niejeden dobry pomysł
- W związku z tym, jeżeli użytkownik zjazdu uzna, że potrzebuje zmian w organizacji ruchu, istnieje możliwość wykonania korekty stałej organizacji ruchu przez zarządcę przyległego terenu we własnym zakresie - informuje burmistrz Krzysztof Strzałkowski. Jak dodał Urząd Dzielnicy może wyrazić zgodę na zmianę oznakowania przy zjeździe do tej posesji, po spełnieniu wielu warunków: sporządzeniu na własny koszt projektu organizacji ruchu; zaopiniowaniu projektu w Wydziale Infrastruktury Drogowej dla Dzielnicy Wola; zatwierdzeniu projektu przez Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym; przekazaniu jednego egzemplarza zatwierdzonego projektu do Wydziału Infrastruktury Drogowej dla Dzielnicy Wola; zgłoszeniu planowanego wprowadzenia organizacji ruchu do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym oraz do Wydziału Infrastruktury Drogowej dla Dzielnicy Wola; wdrożeniu na własny koszt zatwierdzonego projektu organizacji ruchu; uzyskaniu zawiadomienia Wydziału Infrastruktury Drogowej dla Dzielnicy Wola o zakończeniu wprowadzania zmiany w oznakowaniu i zapewnieniu utrzymywania i konserwacji wprowadzonych "urządzeń bezpieczeństwa ruchu", w tym przypadku lustra.
Jak widać proste pomysły na poprawę bezpieczeństwa nas wszystkich, czasami wymagają od mieszkańców nie lada wysiłku.
DB