Mieszkańcy sprzeciwiają się propozycjom ZTM [LIST]
21 czerwca 2022
Lada dzień dowiemy się, jak białołęckie autobusy będą kursować po otwarciu metra na Bródnie. Mieszkańcy osiedla Viking II ostro krytykują pomysły Zarządu Transportu Miejskiego.
W związku z konsultacjami w sprawie zmian w komunikacji związanych z otwarciem kolejnych stacji drugiej linii metra wysłaliśmy do Zarządu Transportu Miejskiego petycję podpisaną przez wielu mieszkańców osiedla Viking II. Podobne petycje wysłali mieszkańcy osiedli Viking I i II oraz okolic Ostródzkiej, w sumie kilkaset osób.
Pasażerowie bronią 132
Rejony obsługiwane przez Warszawski Transport Publiczny są tu zamieszkałe przez tysiące mieszkańców.
Jak dojechać do II linii metra? Propozycja radnych Białołęki
Rada dzielnicy przyjęła stanowisko w sprawie zaproponowanych przez ZTM zmian w komunikacji publicznej, planowanych po uruchomieniu końcowych stacji II linii metra na Bródnie.
Wobec budowy kolejnych osiedli mieszkaniowych ta liczba ciągle i szybko rośnie. W związku z tym przedstawiona przez ZTM propozycja dotycząca zmian obsługi linii wschodniej Białołęki - trasy autobusów 132 i 134 - budzi nasze zastrzeżenia i protest.
Zamiar zmiany trasy linii 132, która dowozi mieszkańców wschodniej Białołęki trasą S8 do licznych lokalizacji w Warszawie, uważamy za całkowicie nieuzasadniony i stanowczo przeciwko temu protestujemy. Po zmianie trasy linii 134, linia 132 powinna nadal kursować na drugi brzeg Wisły dotychczasową trasą, czyli m.in. Ostródzką. Do tego częściej, a nie być łączona z linią E-9, czyli de facto dla mieszkańców Ostródzkiej zlikwidowana.
Linia ta służy dotarciu wielu mieszkańców naszej części miasta (w tym uczniom i uczennicom!) do stacji metra Marymont i do innych lokalizacji na Żoliborzu i Bielanach. Dojazd do szkół na Żoliborzu i Bielanach zajmuje młodzieży około półtorej godziny w obie strony. Po proponowanej zmianie tras linii 132 i 134, czas jazdy w obie strony wydłuży się o co najmniej pół godziny. Co nie mniej ważne, linie 132 i 134 zapewniają obecnie wielu mieszkańcom wschodniej Białołęki połączenia przesiadkowe z liniami tramwajowymi i z Szybką Koleją Miejską na przystankach Toruńska, PKP Toruńska i Żerań FSO.
Jak pojedzie 134?
Projektowana zmiana tras autobusów linii 132 i 134 spowoduje, że tysiące mieszkańców domów przy Ostródzkiej zostanie pozbawionych jakiegokolwiek dogodnego połączenia z północną częścią lewobrzeżnej Warszawy. Przykładowo mieszkańcy naszego osiedla do najbliższego przystanku dającego połączenie z Żoliborzem, Bielanami i z punktami przesiadkowymi po drodze, będą mieli co najmniej kilometr zamiast obecnych 50-200 metrów. Mieszkańcy wielu innych domów przy Ostródzkiej będą w jeszcze gorszej sytuacji.
Zmiana trasy autobusów linii 134 - przekierowanie jej do otwartej wkrótce stacji metra Kondratowicza - uważamy za rozsądne i zasadne. Kwestią do dyskusji jest to, czy linia 134 powinna funkcjonować w pętli, czyli czy na Białołękę powinna wracać inną trasą niż ta, z której z Białołęki wyjeżdża.
Nasze zastrzeżenia wzbudza też proponowana częstotliwość kursowania autobusów 134 co 15 minut w szczycie i co pół godziny poza nim. Biorąc pod uwagę liczbę pasażerów, jaką autobusy tej linii miałyby dowozić do stacji metra, powinny kursować nie rzadziej, niż co 10 minut w szczycie.
Zarząd Osiedla Viking II
.