REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Jak dojechać do II linii metra? Propozycja radnych dzielnicy

  28 kwietnia 2022

alt='Jak dojechać do II linii metra? Propozycja radnych dzielnicy'

Rada dzielnicy przyjęła stanowisko w sprawie zaproponowanych przez ZTM zmian w komunikacji publicznej, planowanych po uruchomieniu końcowych stacji II linii metra na Bródnie.

REKLAMA

Wschodnie obszary naszej dzielnicy, zwane Zieloną Białołęką, to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów Warszawy. Większość mieszkańców stanowią osoby aktywne zawodowo, dojeżdżający do pracy w innych dzielnicach, mający dzieci w różnym wieku. Szczególnie mobilną grupą jest młodzież (potrzebująca dojazdu do szkół średnich oraz wyższych uczelni). E-9 i 412 do likwidacji, 527 skrócone. Rzeź autobusów na Białołęce E-9 i 412 do likwidacji, 527 skrócone. Rzeź autobusów na Białołęce
Przy okazji zbliżającego się otwarcia stacji metra na Bródnie Zarząd Transportu Miejskiego przygotował szereg propozycji, które trudno określić łagodniej niż... kontrowersyjne.
Nasi mieszkańcy wymagają więc bardzo sprawnych połączeń komunikacją publiczną.

Wkrótce zostaną uruchomione trzy końcowe stacje II linii metra na pobliskim Bródnie. Jest to szansa na znaczące poprawienie jakości komunikacji dla mieszkańców Zielonej Białołęki. Zarząd Transportu Miejskiego zaprezentował propozycje zmian tras autobusów. Trwają konsultacje z mieszkańcami.

Zdaniem rady dzielnicy

Na wczorajszej sesji odnieśliśmy się do propozycji ZTM. Pozytywnie oceniamy plany utworzenia szybkich połączeń do stacji II linii metra. Z zaskoczeniem natomiast przyjęliśmy propozycje zmian dla linii, które cieszą się obecnie dużym zainteresowaniem. Likwidowanie niektórych tras lub ich skracanie tylko do nowych stacji metra nie rozwiąże problemów komunikacyjnych. Mieszkańcy zostaną zmuszeni do dodatkowych, czasochłonnych przesiadek, zamiast korzystania z bezpieczniejszych i wygodniejszych bezpośrednich przejazdów jednym środkiem transportu.

Kup bilet

Komunikacja = kompromis

Na przestrzeni lat, wielokrotnie przygotowywałem różne opinie rady w sprawie zmian w komunikacji publicznej. Doświadczenie podpowiada jedno - jest to niezwykle trudne zadanie, bo autobus niestety nie jest w stanie pojechać równocześnie dwiema ulicami. Jedna grupa mieszkańców będzie zadowolona, ale druga nie. Podobnie wyglądają dyskusje między radnymi. Ustalanie wspólnego zdania przebiega więc bardzo burzliwie. Tym razem mieliśmy szczególnie trudne zadanie. Zakres planowanych zmian tras jest ogromny - dotyczą większości linii. Myślę jednak, że udało się wypracować dobre, kompromisowe stanowisko, które spełni oczekiwania większości mieszkańców.

REKLAMA

134 do Marymontu

Jedną z najbardziej kontrowersyjnych propozycji przedstawionych przez ZTM, jest skrócenie trasy 134 - tylko do II linii metra na Bródnie. To jedna z najpopularniejszych linii autobusowych, która z ul. Ostródzkiej kieruje się w stronę Bielan i Żoliborza (w tym do stacji Marymont linii M1). Równocześnie, planuje się przenieść linię 132 na ul. Głębocką. W efekcie, rejon ul. Ostródzkiej zostałby całkowicie pozbawiony możliwości bezpośredniego przejazdu w stronę Bielan. Można zadać pytanie, dlaczego nie dostrzeżono na przykład faktu, że 132 i 134 zapewniają bezpośredni (czyli bezpieczny) dojazd młodzieży do licznych szkół średnich znajdujących się poza naszą dzielnicą?

Trasa linii 134 powinna więc pozostać w jej dotychczasowym przebiegu. Równocześnie (w związku z usunięciem linii 132 z ul. Ostródzkiej), aby zachować obecną liczbę połączeń, należy dwukrotnie zwiększyć częstotliwość kursowania linii 134.

REKLAMA

527 i nowa 5XX do metra

Najważniejszą częścią zmian zaprezentowanych przez ZTM jest oczywiście utworzenie bezpośrednich połączeń do II linii metra na Bródnie. Propozycje ZTM nie pozwalają skorzystać z tej możliwości wszystkim mieszkańcom Zielonej Białołęki. Dla przykładu, jeżeli linia 134 będzie dojeżdżać na Marymont, to z rejonu ul. Ostródzkiej w ogóle nie będzie takiego połączenia!

Zaproponowaliśmy, aby głównymi "magistralami" dowozowymi do II linii metra były dwie linie przyspieszone. W propozycji ZTM, linia 527 obsługuje tylko rejon ul. Skarbka z Gór (z pętlą Grodzisk). Naszym zdaniem należy ją wydłużyć oraz dodatkowo utworzyć nową przyspieszoną linię 5XX.

Trasy 527 (na mapce kolor niebieski) i nowej 5XX (kolor czerwony) są wyznaczone różnymi ulicami. Dzięki temu mogą obsłużyć inne grupy mieszkańców. Do 527 wsiądą między innymi osoby z wielkich osiedli, takich jak Derby, Zielona Dolina czy też Regaty. Z nowej 5XX skorzystają pasażerowie okolic ul. Ostródzkiej oraz Ruskowy Bród.

ZTM prawdopodobnie nie będzie w stanie zapewnić najwyższej częstotliwości kursowania na całej długości tras. Rozważa więc możliwość zrobienia "zawrotki" dla autobusów w rejonie dwóch rond na ul. Zdziarskiej (Mańki-Wojdy). Być może część autobusów jadących od strony metra właśnie tam zakończy swoje trasy. Będą więc krótsze kursy do pętli Mańki-Wojdy (gdzie na trasie jest zdecydowanie najwięcej pasażerów) oraz dłuższe - do pętli Olesin.

Inne uwagi

W okolicach ul. Białołęckiej i Echa Leśne pojawia się coraz więcej nowych domów. Należy więc zwiększyć częstotliwość kursowania linii 104. Podobnie jest w rejonie Marywilskiej, gdzie powstają duże osiedla z zabudową wielorodzinną. Autobusy linii 176 powinny więc jeździć znacznie częściej.

Należy zachować też linię 314 na obecnej trasie. Zapewnia bezpośrednie połączenie wschodnich i zachodnich części Białołęki. Zaproponowaliśmy jednak małą korektę, dzięki której autobus dotrze do metra na Bródnie. Z tej zmiany szczególnie zadowoleni będą mieszkańcy osiedli w okolicach ul. Daniszewskiej.

Autobusem do szkoły

W czasie konsultacji pojawiły się też uwagi dotyczące obsługi komunikacyjnej szkół. Każdego roku na Białołęce przybywa bardzo dużo nowych uczniów. Mamy więc przekształcenia granic rejonów szkolnych, co powoduje konieczność zmian tras lokalnych linii autobusowych. Razem z radami rodziców i dyrektorami szkół pracujemy nad wspólnym pismem do ZTM w tej sprawie.

Waldemar Roszak
radny dzielnicy Białołęka

Pełny tekst Stanowiska Rady Dzielnicy Białołęka w sprawie zaproponowanych przez ZTM zmian w komunikacji publicznej, planowanych po uruchomieniu końcowych stacji II linii metra można pobrać TUTAJ.

 

REKLAMA

Komentarze (11)

# Mapkowicz

28.04.2022 17:56

Trzeba mieć tupet.
Roszak gdzie jest metro ktore obiecywałeś w kampanii wyborczej??
Gdzie jest tramwaj na Zieloną Białołękę?
Jedyne co zbudowaliście to bloki JWConstruction. Twój pracodawca prawda??

# trzeba mieć kiepską pamięć

28.04.2022 18:02

#Mapkowicz napisał(a) 28.04.2022 17:56
Trzeba mieć tupet.
Roszak gdzie jest metro ktore obiecywałeś w kampanii wyborczej??

Pokaż gdzie Roszak obiecał metro lub tramwaj, bo ja pamiętam, że był jednym z kilku radnych dzielnicy, którzy naprawdę o to walczyli, ale niestety polegli w starciu z systemem

# Grfv

28.04.2022 18:23

#Mapkowicz napisał(a) 28.04.2022 17:56
Trzeba mieć tupet.
Roszak gdzie jest metro ktore obiecywałeś w kampanii wyborczej??
Gdzie jest tramwaj na Zieloną Białołękę?
Jedyne co zbudowaliście to bloki JWConstruction. Twój pracodawca prawda??

Tramwaj na zieloną Białołęke, hahaha trzymajcie mnie.
Widziały gały co brały. Skoro nie było cię stać na normalne mieszkanie w Warszawie i kupiłeś gdzieś gdzie nic nie dojeżdża to do kogo te pretensje?

REKLAMA

# Frazs

28.04.2022 19:52

Kupiłeś norę na zasranej śmierdzącą czajką biedamęce, bo było taniej to japa w kubeł.

 waldek_roszak

28.04.2022 20:17, wpis modyfikowany 2 razy,ostatnio 28.04.2022 20:30

#Mapkowicz napisał(a) 28.04.2022 17:56
Trzeba mieć tupet.
Roszak gdzie jest metro ktore obiecywałeś w kampanii wyborczej??
Gdzie jest tramwaj na Zieloną Białołękę?
Jedyne co zbudowaliście to bloki JWConstruction. Twój pracodawca prawda??

Mam taką fajną zasadę: "nie karmić trolla".
Jednak dawno mnie tutaj nie było, więc poklikam troszkę. Zadowolony będzie z tego nasz gospodarz - TuStolica (trochę dodatkowych odsłon).
Trolla nie da się przekonać, bo troll zajmuje się trollowaniem a nie merytoryczną dyskusją...
Miłego wieczoru

# Amif

28.04.2022 20:27

Niech gospodarze wiedzą co się dzieje na tarchomęce, trzeba ich informować o dniu codziennym w tym smrodku z kup mieszkańców wawki

REKLAMA

# Rafał Wodzicki

29.04.2022 10:20

Dlaczego radni nie starają się poprawić nazw stacji? Przecież stacja końcowa powinna się nazywać Nowe Bródno, albo stacja Targówek Mieszkaniowy - Tykocińska itp.... Obecne nazwy są w znacznej części złe.

# Kosmita

01.05.2022 10:47

Każdy kto będzie dojeżdzał do centrum metrem, będzie się przesiadał z autobusu do metra. Da się. Natomiast osoby dojeżdzające do szkół na Bielanach nie mogą się przesiadać na przystanku przy S8.
Jeżdzenie"bez przesiadki" 134 na Marymont oznacza jazdę "bez rozkładu" ze względu na korki.
Skrócenie linii pozwoli na to, aby autobusy jeździły częściej. Na tym bym się skupił, a nie na rysowaniu kolejnych mapek. Autobus do metra co 5 minut w szczycie i 10 poza szczytem powinien być standardem na całej Zielonej Białołęce.

# Pwyr

04.05.2022 19:21

Ale tarchopatola nie rusza się z domu dalej niż z puszka piwa pod klatkę

REKLAMA

# lala

07.05.2022 15:52

gnoje zasrane!!!! tylko czubek własnego nosa widac!!! kto wam pozwala rzadzic sie 132!! zaprzancy!!!

 Helen09

08.05.2022 17:08

Thanks for the info.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA