REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

Miasto wkracza na Malborską. O tramwaju zdecyduje przyszłość

  15 października 2012

alt='Miasto wkracza na Malborską. O tramwaju zdecyduje przyszłość'

Dobiegają końca prace nad nowym planem zagospodarowania rejonu ulicy Malborskiej i Głębockiej. Główne zmiany będą dotyczyć kilku hektarów terenu, jaki znajduje się pomiędzy ulicami Malborską i Głębocką, a centrum handlowym i Kanałem Bródnowskim.

REKLAMA

Pojawia się tam możliwość wybudowania obiektów zabudowy wielorodzinnej z możliwością usług na działce przy kanale. Przy skrzyżowaniu Malborskiej i Głębockiej dopuszcza się zabudowę wielorodzinną i/lub usługi z możliwymi trzema budynkami nazywanymi dominantami do 40 metrów, czyli 12-piętrowymi.

Szkoła i ścieżka przy kanale

Ważną zmianą dla mieszkańców naszej dzielnicy będzie wydzielenie półtorahektarowej działki na cele oświatowe, czyli na przedszkole lub szkołę. Dzięki właścicielowi terenu, który zobowiązał się przekazać ziemię za symboliczną złotówkę na cele oświatowe, mamy szansę pozyskać teren na nową szkołę. Druga rezerwa pod teren oświatowy jest jeszcze planowana na dzisiejszym polu byłego PGR przy ulicy Gilarskiej, ale dotyczy to innego planu.

Kolejną ważną zmianą dla mieszkańców ma być zapewnienie pasa zieleni wzdłuż Kanału Bródnowskiego, w celu zabezpieczenia miejsca pod promenadę ze ścieżkami rowerowymi i chodnikami wzdłuż wschodniego brzegu kanału.

Kwestie komunikacyjne pozostaną na razie w sferze planów, ponieważ pieniędzy na ich realizację będzie można szukać w budżecie Warszawy po zakończeniu budowy II linii metra.
Bez tego zapisu realizowany już projekt budowy miejsca dla spacerów mieszkańców może być niedokończony. Po stronie zachodniej wzdłuż kanału możemy natknąć się na wysoki na trzy metry i długi na kilkanaście betonowy mur wybudowany przez posiadacza przyległej działki.

Jadąc wzdłuż kanału, będziemy mogli skręcić w ścieżkę rowerową zlokalizowaną po północnej stronie Malborskiej - na wniosek naszego urzędu.

Zapraszamy na zakupy

Wincentego i Głębocka jak ekspresowa?

Władze dzielnicy kolejny raz zwróciły uwagę na zapisane plany budowy ulicy Świętego Wincentego i Głębockiej jako głównej trasy komunikacyjnej z linią tramwajową. Oznaczałoby to, że trzeba będzie zamknąć większość zjazdów z nich, przez co wytworzy się niemal eksterytorialna autostrada przez naszą dzielnicę. Byłoby to wygodne dla mieszkańców Białołęki, ale na Targówku utrudniłoby wszystkim życie. Dla porównania ulica Radzymińska, będąca drogą wyjazdową z Warszawy, ma niższą klasę. Argumentem przeciw jest także to, że należałoby zburzyć wybudowane w latach 1999-2001 jezdnie i infrastrukturę podziemną oraz most na Kanale Bródnowskim.

REKLAMA

Tramwaj wyłączony z planu

Drugi postulat wynikający z poprzedniego to odsunięcie w czasie planów budowy linii tramwajowej na Białołękę. Plan zakłada budowę tunelu pod Trasą Toruńską dla tramwaju. Świadomość wśród planistów niedorzeczności utrzymania ulicy Świętego Wincentego i Głębockiej jako dróg o kategorii niemal drogi ekspresowej spowodowała, że ulice te zostaną wyłączone z planu. Co oznacza, że rezerwa terenu na linię tramwajową zostaje, ale czy ona powstanie czy nie - decyzja zostanie podjęta w przyszłości. Tramwaj ważny jest dla mieszkańców Białołęki mieszkających po drugiej stronie Trasy Toruńskiej. Białołęka jednak nie godzi się na propozycje Targówka, aby przedłużyć istniejącą już linię tramwajową z pętli przy ulicy Annopol.

Kwestie komunikacyjne pozostaną na razie sferze planów, ponieważ koszty ich realizacji są bardzo wysokie, a pieniędzy będzie można szukać w budżecie Warszawy po zakończeniu budowy II linii metra.

REKLAMA

Atrakcyjne tereny

W najbliższej przyszłości po uchwaleniu planu miasto wkroczy na pola między blokami a centrum handlowym. Można przyjąć, że w związku z planami budowy metra na Bródno i lokalizacji stacji przy urzędzie dzielnicy Targówek, deweloperzy nie będą długo czekać z rozpoczęciem inwestycji w tym miejscu, pomimo zastoju na rynku nieruchomości. Ważne, aby zagospodarowanie terenu było robione z pomysłem i dla mieszkańców. Wydaje się, że jest zachowana równowaga pomiędzy potrzebami wszystkich zainteresowanych.

Jędrzej Kunowski
radny dzielnicy Targówek

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (2)

# Bogdan

15.10.2012 14:15

Widzę, że i wśród radnych Targówka plany zrobienia z ulicy Wincentego drogi ekspresowej wywołują sprzeciw. Szkoda jednak, że tak późno. Były organizowane spotkania z mieszkańcami na których nie widziałem radnych. Przepraszam na ostatnim był Jędrzej. Zastanawia obojętność do tak poważnego dla mieszkańców Dzielnicy Targówek tematu Przewodniczącego Rady Dzielnicy Targówek Pana Zbigniewa Poczesnego. A tyle dobrego wypisuje na swój temat.

# mieszkaniec Targówka

10.07.2013 13:29

Są dwie opcje:
- albo metro na Białołeke i wówczas Wnincentego-Głębocka mogą mieć niższą kategorię (bo będa służć głównie Targówkowi)
- albo, w przypadku pozostaweinia metra na Bródnie, z Wincentego-Głębockiej należy zrobić trasę ekspresową (będzie służyła glównie Białołęce).
Nie można skazywać sąsiedniej dzielnicy, czyli Białołeki, na skansen i utrudniać jej dojazd do centrum. To też Warszawa. Nie bądźmy egoistami!
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe