REKLAMA

Bemowo

różne »

 

Metro zmieni Bemowo. Parkingi zostaną

  1 lutego 2018

alt='Metro zmieni Bemowo. Parkingi zostaną'

Za pięć lat tuż po wyjściu z metra w centrum dzielnicy zastaniemy nie wielkomiejską zabudowę, ale miejsca parkingowe.

REKLAMA

Wyższa, bardziej gęsta zabudowa w sąsiedztwie linii metra i niższa tam, gdzie dojazd komunikacją miejską jest słabszy - to absolutny elementarz projektowania miasta w XXI wieku. W Warszawie logika ta nie funkcjonuje, o czym przekonaliśmy się już podczas budowy I linii metra, poprowadzonej przez niskie Stare Bielany z pominięciem wysokiej Chomiczówki czy Tarchomina. Teraz historia się powtarza.

Parking cenniejszy niż złoto

W październiku opisywaliśmy obawy mieszkańców Jelonek, zaniepokojonych prawdopodobną likwidacją spółdzielczego parkingu na rogu Powstańców Śląskich i Górczewskiej. Do 2023 roku ma tam powstać stacja podziemnej kolei a technologia jej budowy (metoda odkrywkowa) wymusi przejęcie terenu, na którym - według szacunków Metra Warszawskiego - znajduje się ok. 300 miejsc parkingowych. Dziś jest on w użytkowaniu wieczystym Spółdzielni Mieszkaniowej "Górczewska".

- Pod częścią działek, na których obecnie funkcjonuje parking, zlokalizowane zostaną tory odstawcze - mówi Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego. - Po zakończeniu inwestycji przewidywane jest odtworzenie parkingu z nawierzchnią z kostki wraz z odwodnieniem.

Wstąp do księgarni

Publiczny parking to nie obowiązek

Oznacza to, że po otwarciu metra spółdzielcy nadal będą dysponować parkingiem, ale zbudowanym - za pieniądze podatników - w wyższym standardzie, niż działający dziś.

- Stopa życiowa mieszkańców rośnie i prawie każda rodzina ma samochód - pisze nasz czytelnik. - A miasto i dzielnica nie nadążają. Stawiają słupki, likwidują parkingi, ustawiają zakazy parkowania i wjazdu. Zatrudniają strażników, by móc nas ścigać i to za nasze pieniądze.

Opór spółdzielców przed przyznaniem, że na drogiej ziemi przy stacji metra po prostu nie opłaca się budować parkingów, jest ogromny. Skutki będą łatwe do przewidzenia: metro niewykorzystywane w optymalnym stopniu i straty finansowe zarówno dla spółdzielców, jak i dla stojących w korkach nowych mieszkańców, którym uniemożliwiono zakup mieszkania nad samą stacją. Przypomnimy o tym w 2023 roku, gdy metro dotrze do Powstańców Śląskich.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (9)

# Gucio

01.02.2018 20:32

Ale ktoś tu ciśnienie ma na te grunty. Na drzewo nie chcemy na Bemowie Nowego Jorku. Zieleń zieleń zieleń !!! A każdy prezes Spodzielni który odważy się sprzedać ziemię będzie sto razy przeswetlany przez cba.

 Babiczanin

01.02.2018 23:23

Parkingi podziemne to wynalazek dosyć znany, może pora go zacząć stosować? Częste na Bemowie kradzieże samochodów zostałyby drastycznie zredukowane, pojazdy byłyby trzymane w lepszych warunkach i znalazłoby się mnóstwo miejsca zarówno na zabudowę mieszkaniową, jak i potrzebne obiekty użyteczności publicznej.
Albo zrezygnować z samochodu i zacząć korzystać z metra? W końcu po coś się je buduje.

 eRDe

02.02.2018 07:59

Babiczanin napisał 01.02.2018 23:23
Parkingi podziemne to wynalazek dosyć znany, może pora go zacząć stosować? Częste na Bemowie kradzieże samochodów zostałyby drastycznie zredukowane

Ten argument akurat nie trafiony. Samochody z parkingów podziemnych znikają bardzo chętnie. Mieszkałem prawie 8 lat w nowym bloku na Bielanach i znikanie samochodów było plagą. Co ciekawe, z powierzchni tak nie kradli.

REKLAMA

# Dziadek parkingowy

02.02.2018 09:45

"Stopa życiowa mieszkańców rośnie i prawie każda rodzina ma samochód" - Ten samochód posiadany przez rodzinę jest prywatny, zatem miejsce postojowe dla niego tez powinno być prywatne. Jak cię nie stać na miejsce postojowe, to nie kupuj samochodu.

# Rys50

02.02.2018 12:35

#Gucio napisał(a) 01.02.2018 20:32
Ale ktoś tu ciśnienie ma na te grunty. Na drzewo nie chcemy na Bemowie Nowego Jorku. Zieleń zieleń zieleń !!! A każdy prezes Spodzielni który odważy się sprzedać ziemię będzie sto razy przeswetlany przez cba.
To interes deweloperów - oni chcą wycisnąć jak najwięcej kasy z metra kwadratowego gruntu, obecni i przyszli mieszkańcy się nie liczą . To że dzięki takiemu parkingowi mamy większy ruch powietrza (przestrzeń nie jest ograniczona budynkami ) się dla nikogo nie liczy ideał promowany teraz to zabudowa okno w okno - można zobaczyć co sąsiadka czyta i czy kanapkę mężowi zrobiła z pomidorem czy kiełkami :) To kolejny artykuł promujący deweloperów (sponsorowany?)

# PCC

02.02.2018 13:21

"Wyższa, bardziej gęsta zabudowa w sąsiedztwie linii metra i niższa tam, gdzie dojazd komunikacją miejską jest słabszy - to absolutny elementarz projektowania miasta w XXI wieku." - jakiś przykład owego elementarza?
Reklamy deweloperów na portalu muszą się im widocznie zwrócić.

REKLAMA

# tebe

03.02.2018 13:50

Spółdzielcy obudzą się z ręką w nocniku, gdy zobaczą nową wysokość podatku i wieczystego. Albo jak pojawi się podatek katastralny.

# Mikołajczyk

04.02.2018 21:43

Rozwój miasta determinowany jest przez napływ mieszkańców, co za tym idzie, także dzielnice się rozbudowuje pod potrzeby zwiększonej ilości mieszkańców. Metro jest ważne, ale miejsca parkingowe też muszą być. Trochę szkoda, że w ten sposób traci się miejsca pod parki, ale akurat Bemowo i tak pozostaje jedną z bardziej zielonych dzielnic. Teraz szukamy nowego mieszkania i jednym z naszych typów jest nowa inwestycja przy Powstańców Śląskich, czyli tzw. Bliskie Bemowo. Fajne jest to, że wszystkie informacje na bieżąco dodawane są na stronie www.bliskiebemowo.com/pl

# karolek

04.02.2018 22:49

to syf okropny, kiepski inwestor, s\labe mieszkania

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA