Zmiany na Górczewskiej. Rozpoczyna się wydobywanie tarcz
5 stycznia 2021
Prace na budowie odcinka metra do Powstańców Śląskich są już bardzo zaawansowane. Czas na wyciągnięcie na powierzchnię mechanicznych kretów.
Nowy rok, nowy etap budowy metra. Krystyna i Elisabetta - tarcze drążące tunele między Księcia Janusza i Powstańców Śląskich zakończyły już swoje zadania. Między Wolą a Bemowem powstały dwa tunele o łącznej długości 3 km, które połączyły stację Księcia Janusza z budowanymi Ulrychów i Powstańców Śląskich.
Metro na Bemowie - budowa
- Nadszedł czas, aby obydwie tarcze opuściły podziemia - zapowiada warszawski ratusz. - Zostaną one wydobyte na powierzchnię z szybu demontażowego zlokalizowanego przy centrum handlowym. Z tego powodu zmieni się organizacja ruchu na Górczewskiej.
Od wtorku 5 stycznia od ok. godz. 20.00 na krótkim odcinku ul. Górczewskiej przed wyjazdem ze światłami z Wola Parku będzie tylko jeden pas ruchu w kierunku Bemowa. Będą z niego wspólnie korzystali kierowcy indywidualni, którzy mogą pojechać tylko do galerii handlowej, a także motocykle, autobusy i taksówki, dla których dozwolony jest przejazd w stronę Powstańców Śląskich. Utrudnienia potrwają około miesiąca.
Metro na Bemowo - kiedy otwarcie?
Według aktualnego harmonogramu budowa stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich powinna zakończyć się w lipcu przyszłego roku, zaś stacji Lazurowa, Chrzanów i Karolin - w maju roku 2024.
Pierwotnie prace miały skończyć się półtora roku szybciej. Oficjalnym powodem ogromnego opóźnienia jest epidemia, a dokładniej: zakazy i ograniczenia w transporcie wprowadzone przez rządy wielu państw.
Ratusz usprawiedliwia wykonawcę
- Jak każda firma o zasięgu globalnym, spółka Gülermak uzależniona jest od międzynarodowego łańcucha dostaw i transportu - uzasadnia opóźnienie Urząd m.st. Warszawy. - Dotyczy to zwłaszcza obsady tarcz drążących tunele, gdzie pracują obecnie pracownicy ponad 10 narodowości, pochodzący z trzech kontynentów. Zamknięcie granic skutkowało brakiem wykwalifikowanych ekip niezbędnych do uruchomienia i obsługi czterech tarcz drążących tunele warszawskiego metra.
(dg)