REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

Tu metro, tam SKM. Najwięcej straci Targówek

  7 grudnia 2017

alt='Tu metro, tam SKM. Najwięcej straci Targówek'

Podczas gdy na Targówku trwa budowa metra i przymiarki do nowej stacji SKM, specjaliści nie zostawiają suchej nitki na wspólnym dziele samorządu i kolejarzy.

REKLAMA

Patrząc na przejrzysty układ komunikacyjny, jaki tworzą kolejowa linia obwodowa, linia prowadząca do Dworca Wileńskiego i tory tramwajowe na Bródno naprawdę trudno uwierzyć, jak zaprojektowano w tej części Warszawy przebieg metra i gdzie powstanie kolejna stacja kolejowa.

Przypomnijmy: dodatkowy przystanek dla kolei miejskiej "Stalowa" został zaprojektowany 100 m na zachód od Radzymińskiej, bez przejścia nad tą ulicą, pomiędzy hipermarketem a ogródkami działkowymi. Przebieg linii metra widać już w terenie. Przenieśmy Dworzec Wileński Przenieśmy Dworzec Wileński
Cztery podziemne perony "drzwi w drzwi" ze stacją metra - gdyby los "Wileniaka" zależał od ludzi podejmujących odważne decyzje, tysiące pasażerów miałyby tam niezwykle wygodną przesiadkę.

Nowa stacja SKM. "Unia płaci, budujmy bez sensu" Nowa stacja SKM. "Unia płaci, budujmy bez sensu"
Najbardziej absurdalna stacja kolejowa w Warszawie ma już zielone światło. PKP PLK zbuduje także przejście podziemne, prowadzące na kompletne odludzie.
Wypadnie ona niemal w połowie drogi między Radzymińską a rondem Żaba. W rezultacie na granicy Pragi i Targówka nie powstanie ani jeden węzeł przesiadkowy, choć był potencjał na dwa. Chętnych do przesiadki z SKM-ki do metra - o ile tacy w ogóle będą - czekają kilkusetmetrowe spacery.

Dało się lepiej

- Prawidłowa konstrukcja systemu powinna się opierać na najważniejszych elementach stałych, szczególnie na naturalnych węzłach. Takim jest skrzyżowanie ulic i linii kolejowych w rejonie Naczelnikowskiej - pisze na blogu eksploatyka.blox.pl transportowiec Rafał Wodzicki. - To tam powinny być stacje metra i kolei aglomeracyjnej. Niestety już na początku utworzono sztuczny węzeł metro-kolej przy Stadionie Narodowym.

Zdaniem Wodzickiego metro na Pragę i Targówek zostało całkowicie źle zaprojektowane. Jego zdaniem stację Stadion należało zbudować bardziej na północ, pomiędzy istniejącą od lat stacją SKM a Targową. Kolejna stacja wypadłaby pod Dworcem Wschodnim ("w poprzek Kijowskiej z wyjściami bezpośrednio do hali oraz na ulicę"), następna - "pod al. 'Solidarności' i Radzymińską, pod wiaduktem i dwiema stacjami kolei aglomeracyjnej".

- Powstałby świetny węzeł z powiązaniami z komunikacją uliczną - pisze Wodzicki. - Wymagałoby to współpracy z koleją, która na terenie miasta powinna uznawać prymat potrzeb miejskich. Stacja "Stalowa" jest reklamowana jako przykład integracji transportu miejskiego. Nic śmieszniejszego.

Zapraszamy na zakupy

Unia płaci

Zarówno budowany aktualnie odcinek metra, jak i stacja Stalowa to inwestycje powstające z pomocą dotacji unijnych. Obie powstaną do roku 2019. Co ciekawe, w ramach tej samej inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe zbudują przejście podziemne, łączące rejon Starzyńskiego z odludziem, na którym znajduje się XIX-wieczny cmentarz choleryczny.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024