Marywilską do Legionowa
11 czerwca 2010
Władze Legionowa i Białołęki porozumiały się w sprawie budowy drogi łączącej osiedle Nowy Bukowiec z Choszczówką. Niestety, jezdnia jeszcze długo pozostanie tylko na papierze, bo jak zwykle - pieniędzy w kasie brak.
Legionowo obstawało przy tym, że droga powinna biec od strony Jabłonny, gdzie obecnie jest las i niewiele domostw. Na osiedlu Nowy Bukowiec docelowo za-mieszka zaś ponad 3 tysiące ludzi, którzy niekoniecznie marzą o arterii pod okna-mi.
Z takim przebiegiem kategorycznie nie zgadzał się burmistrz Białołęki. Według niego jezdnia powinna powstać po drugiej stronie torów. - Legionowo proponowało połączenie po zachodniej stronie torów, ale jest to droga technologiczna dla toro-wiska i dopuszczony jest tu tylko ruch samochodów osobowych - mówi Jacek Kaz-nowski, burmistrz Białołęki.
Według burmistrza najrozsądniejsza propozycja to przedłużenie ulicy Marywil-skiej. - Nie kolidowałoby to z naszym rozwiązaniem komunikacyjnym, jednak Le-gionowo musiałoby wybudować wiadukt przez tory - mówi Jacek Kaznowski. Bur-mistrz twierdzi, że nie może wpuścić na nieprzygotowane drogi kilku tysięcy po-jazdów. Na koniec rozmowy stwierdza mało optymistycznie, że na budowę i tak na razie nie ma pieniędzy.
Inwestycja nie będzie tania - szacunkowe koszty wykonania takiego połączenia to około 40 milionów złotych.
- Liczymy na środki z Unii Europejskiej - mówił "Echu" dwa lata temu Piotr Za-drożny, wiceprezydent Legionowa. - Chcemy wykonać to połączenie, dlatego bę-dziemy szukać kompromisu z Białołęką - zapowiadał. O kompromis było trudno z powodu mocnych protestów zarządu dzielnicy Białołęka. - Władze dzielnicy nie zga-dzały się na drogę o tak znacznej przepustowości po prawej stronie torów patrząc w kierunku Warszawy, dlatego obecnie trwają prace nad koncepcją drogi po lewej stronie torów, która połączy Legionowo z ulicą Marywilską - mówi Tamara Mytkow-ska z urzędu miasta Legionowo.
Oznacza to, że droga powstanie po stronie Nowego Bukowca, nie wiadomo jed-nak dokładnie kiedy. Prawdopodobnie szybciej zbudowane zostanie przedłużenie Marywilskiej, czyli nowa Czołowa i Polnych Kwiatów w Białołęce.
Barbara Kiliszek
Kiedy ul. Marywilską dojedziemy z Warszawy do ul. Kwiatowej w Legionowie?
Pierwszą inwestycją będzie przedłużenie ul. Marywilskiej do Choszczówki (na czerwono). Warszawa zapłaci za drogę do granic miasta, Legionowo będzie musiało wziąć na siebie
budowę wiaduktu nad torami - doprowadzenie jezdni do ul. Kwiatowej.