REKLAMA

Legionowo

komunikacja »

 

Marywilską do Legionowa

  11 czerwca 2010

Władze Legionowa i Białołęki porozumiały się w sprawie budowy drogi łączącej osiedle Nowy Bukowiec z Choszczówką. Niestety, jezdnia jeszcze długo pozostanie tylko na papierze, bo jak zwykle - pieniędzy w kasie brak.

REKLAMA

Droga z Bukowca na Białołękę ma nie tylko wyprowadzić ruch z Legionowa, ale też odciążyć stale zakorkowaną ulicę Modlińską. Wszyscy chcieli, aby droga powstała, ale od kilkunastu miesięcy Legionowo i Białołęka spierały się co do jej przebiegu. Nowa ulica miałaby biec od Kwiatowej w Legionowie, przez las, wzdłuż torów. I tu pojawiał się problem, bo każdy widział ją z innej strony torowiska.

Legionowo obstawało przy tym, że droga powinna biec od strony Jabłonny, gdzie obecnie jest las i niewiele domostw. Na osiedlu Nowy Bukowiec docelowo za-mieszka zaś ponad 3 tysiące ludzi, którzy niekoniecznie marzą o arterii pod okna-mi.

Z takim przebiegiem kategorycznie nie zgadzał się burmistrz Białołęki. Według niego jezdnia powinna powstać po drugiej stronie torów. - Legionowo proponowało połączenie po zachodniej stronie torów, ale jest to droga technologiczna dla toro-wiska i dopuszczony jest tu tylko ruch samochodów osobowych - mówi Jacek Kaz-nowski, burmistrz Białołęki.

Według burmistrza najrozsądniejsza propozycja to przedłużenie ulicy Marywil-skiej. - Nie kolidowałoby to z naszym rozwiązaniem komunikacyjnym, jednak Le-gionowo musiałoby wybudować wiadukt przez tory - mówi Jacek Kaznowski. Bur-mistrz twierdzi, że nie może wpuścić na nieprzygotowane drogi kilku tysięcy po-jazdów. Na koniec rozmowy stwierdza mało optymistycznie, że na budowę i tak na razie nie ma pieniędzy.

Inwestycja nie będzie tania - szacunkowe koszty wykonania takiego połączenia to około 40 milionów złotych.

- Liczymy na środki z Unii Europejskiej - mówił "Echu" dwa lata temu Piotr Za-drożny, wiceprezydent Legionowa. - Chcemy wykonać to połączenie, dlatego bę-dziemy szukać kompromisu z Białołęką - zapowiadał. O kompromis było trudno z powodu mocnych protestów zarządu dzielnicy Białołęka. - Władze dzielnicy nie zga-dzały się na drogę o tak znacznej przepustowości po prawej stronie torów patrząc w kierunku Warszawy, dlatego obecnie trwają prace nad koncepcją drogi po lewej stronie torów, która połączy Legionowo z ulicą Marywilską - mówi Tamara Mytkow-ska z urzędu miasta Legionowo.

Oznacza to, że droga powstanie po stronie Nowego Bukowca, nie wiadomo jed-nak dokładnie kiedy. Prawdopodobnie szybciej zbudowane zostanie przedłużenie Marywilskiej, czyli nowa Czołowa i Polnych Kwiatów w Białołęce.

Barbara Kiliszek


Kiedy ul. Marywilską dojedziemy z Warszawy do ul. Kwiatowej w Legionowie?


Pierwszą inwestycją będzie przedłużenie ul. Marywilskiej do Choszczówki (na czerwono). Warszawa zapłaci za drogę do granic miasta, Legionowo będzie musiało wziąć na siebie
budowę wiaduktu nad torami - doprowadzenie jezdni do ul. Kwiatowej.

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA