Marsa na ukończeniu. Co dalej i kiedy?
25 października 2013
Na ul. Marsa we wrześniu puszczono ruch przez nowy wiadukt nad torami kolejowymi w kierunku Rembertowa i Marysina Wawerskiego. Co z dalszymi pracami?
- Prace przy budowie ul. Marsa są na ukończeniu - informuje Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. - Dobiega końca rozbiórka starego wiaduktu, odtwarzana jest jezdnia i chodniki pod wiaduktem, należy posadzić zieleń i dokończyć budowę ekranów, która wstrzymana jest decyzją Naczelnego Sądu Administracyjnego do czasu wydania wyroku w tej sprawie.
Spór o ekrany nierozstrzygnięty
Wojna o ekrany akustyczne toczy się od kilku miesięcy. Ich montaż wstrzymano z powodu licznych protestów.
Mieszkańcy okolicy ul. Szpaczej chcą ochrony przed hałasem. - Gdy jadą ciężarówki, huk jest niemiłosierny - opowiada jedna z czytelniczek. - Uważam, że ekrany powinny być na całej długości, od ul. Naddnieprzańskiej do Okularowej.
Z kolei właściciele okolicznych firm protestują i twierdzą, że ekrany ich zrujnują. - Całkowicie zasłonią szyldy z nazwami naszych firm. Nikt nie będzie wiedział o ich istnieniu - argumentuje jeden z przedsiębiorców. Drugi etap, zaplanowany na lata 2014-2016, to budowa bezkolizyjnego przejazdu nad skrzyżowaniem ulic Marsa i Chełmżyńskiej oraz Marsa i Żołnierskiej wraz z przebudową Żołnierskiej do granicy miasta. - Zgadzamy się na ekrany na Marsa, ale do 46 numeru.
- Ekrany w tamtym rejonie ustawione są częściowo bez sensu - stwierdza kolejny. - Kogo mają chronić ekrany na wiadukcie nad torami kolejowymi, a także na estakadach nad rondem? Służą one chyba tylko ich producentom!
Jednym z proponowanych rozwiązań jest ustawienie ekranów przezroczystych. Ostateczna decyzja będzie jednak zależała od wyroku sądu.
W przyszłym roku kolejna przebudowa
W ramach I etapu inwestycji, na którą ogłoszono przetarg w 2010 r., zmodernizowano ulicę Marsa na odcinku 890 m od Naddnieprzańskiej do Żołnierskiej (wiadukty nad torami kolejowymi oraz przebudowa skrzyżowania z Chełmżyńską). Całkowity koszt inwestycji to 71 mln zł.
II etap, zaplanowany na lata 2014-2016, to budowa bezkolizyjnego przejazdu nad skrzyżowaniem ulic Marsa i Chełmżyńskiej oraz Marsa i Żołnierskiej wraz z przebudową Żołnierskiej do granicy miasta. Ten etap jest na razie w fazie projektowania: - Na całej długości do granicy miasta wybudowane będą dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każda, na Marsa wiadukt nad skrzyżowaniami z ul. Chełmżyńską i Żołnierską, a na Żołnierskiej wiadukty nad torami kolejowymi i ul. Czwartaków - informuje Małgorzata Gajewska ze ZMID.
kz