Marna woda
17 maja 2011
Od jakiegoś czasu przychodzą do nas listy, w których mieszkańcy Tarchomina skarżą się na coraz gorszą jakość wody płynącej z kranów. Przedstawiciele Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji twierdzą, że to nie ich wina.
Roman Bugaj, rzecznik MPWiK zapewnia, że woda, która dostarczana jest do mieszkań, spełnia wszelkie parametry fizyczne i biochemiczne. - Nasza woda jest badana każdego dnia i jej jakość jest wciąż taka sama, spełnia wszystkie najwyższe normy - mówi. Zapewnia, że gdyby jej stan uległ pogorszeniu, przedsiębiorstwo niezwłocznie podjęłoby decyzję o przełączeniu się na inne źródło.
Zdaniem rzecznika chwilowe zmiany jakości wody w różnych rejonach miasta mogą wynikać z przeprowadzanych remontów instalacji dostarczającej wodę lub złej jakości instalacji na odcinku od zaworu głównego doprowadzającego wodę do budynków. - My odpowiadamy za jakość wody i stan instalacji tylko do zaworu głównego w budynkach - mówi.
W przypadkach drastycznego pogorszenia się jakości wody rzecznik prosi o zgłaszanie tego faktu działowi obsługi klienta. Można zrobić to telefonicznie (22 445-50-00), faksem (22 445-50-05), za pomocą formularza kontaktu na stronie www.mpwik.com. pl lub osobiście w siedzibie firmy na placu Starynkiewicza 5.
Aktualne badania jakości wody dostępne są na stronie internetowej przedsiębiorstwa.
Matt