REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Zdrowie i uroda

Kuchnia orientalna w puszce

Na początku wiosny owoce i warzywa z puszki pomogą nam zrównoważyć brak świeżych owoców i niedobór witamin. Orientalne dania przygotowane w oparciu o te produkty, to dobry sposób na utrzymanie zgrabnej sylwetki.

REKLAMA
W czasie zimy nasz organizm cierpi zwykle z powodu niedoboru witamin i mikroelementów. Niewielki wybór owoców i warzyw sprawia, że garściami łykamy preparaty witaminowe, rezygnując z urozmaicania diety. Jednocześnie w okresie jesienno-zimowym prowadzimy mniej aktywny tryb życia. Skutkuje to zwykle znacznym przyrostem wagi. Odpowiedzią na tego typu zimowe problemy jest lekka, zróżnicowana dieta orientalna, przygotowywana w oparciu o warzywa w puszkach.

Daniami z Dalekiego Wschodu, zawierającymi bogate w białko kiełki soi, możemy zastępować zakorzenione w rodzimej kuchni ciężkie i tłuste potrawy ze smażonego mięsa. Kuchnia orientalna nie tylko zaspokoi nasze zapotrzebowanie na białko, ale także pozwoli zastąpić tzw. złe tłuszcze zwierzęce dobrymi tłuszczami roślinnymi.

Dostępne przez cały rok kiełki soi w puszkach oprócz białka zawierają wiele innych, korzystnych dla organizmu mikroelementów takich jak: fosfor, żelazo, wapń czy potas. Jako jedne z nielicznych produktów kiełki soi bogate są także w fitozwiązki, które hamują wzrost komórek nowotworowych i zmniejszają możliwość wystąpienia raka piersi i raka narządów rodnych u kobiet. Pomocne są także podczas odchudzania. Przy tym, dodając kiełki do naszych potraw jedynie nieznacznie podnosimy ich wartość kaloryczną. 100 gram pędów z bambusa zawiera bowiem tyle samo kalorii co 10 tic-taców.

Innym warzywem kuchni orientalnej, które w Polsce dostępne jest głównie w puszkach, są pędy bambusa. Charakteryzują się one niepowtarzalną kruchością i lekko gorzkawym smakiem. Wysoka zawartość potasu sprawia, że spożywanie potraw z pędami bambusa jest zalecane przy zaburzeniach krążenia i nadciśnieniu. Możemy z nich także wykonać zaskakujące potrawy na przyjęcie karnawałowe, np. frytki z bambusa. Pędy bambusa doskonale smakują również smażone z chińskimi grzybami, fasolką szparagową, kalafiorem, papryką i kiełkami soi, podawane z sosem sojowym lub sezamowym.

Zawartością wielu składników mineralnych i witamin, a jednocześnie niską wartością energetyczną charakteryzują się także miniaturowe kolby kukurydzy w puszkach. Jest to bardzo cenna roślina, o wszechstronnym zastosowaniu w żywieniu. Kukurydza zawiera sód, potas, magnez, mangan, żelazo, miedź, wapń i fosfor, a także witaminy: B1, B2, C. Można ją przyrządzić na ostro - najpierw piekąc w piekarniku, a następnie posypując pieprzem cayene. Tak przygotowaną potrawę doprawiamy sosem pomidorowym z dodatkiem chili.


źródło: On Board Public Relations


  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij





Ten tekst nie ma jeszcze komentarzy na forum. Twój może być pierwszy...


  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA