REKLAMA

Wawer

Migawka z okolicy

 

Którędy do "Szpotańskiego"?

  16 grudnia 2015

alt='Którędy do "Szpotańskiego"?'

Ciekawe, ile kilometrów torów kolejowych w obrębie Warszawy zajmują bocznice do dawnych zakładów przemysłowych. Każda większa fabryka miała bowiem tor, którym przyjeżdżały pociągi z zaopatrzeniem i odbierające wyprodukowany towar.

REKLAMA

Bocznice prowadziły nie tylko do Fabryki Samochodów Osobowych czy Polskich Zakładów Optycznych, ale praktycznie do każdej większej fabryki. Ulice przecinały tory, które przeżyły o całe dekady zakłady, do których prowadziły. Stare i zardzewiałe szyny znikają. Choćby na Bemowie - nie ma już odgałęzienia na lotnisko, do aresztu śledczego czy do składu paliw. Na Służewcu zniknęła bocznica prowadząca do nieistniejącej już Unitry. Tymczasem w Międzylesiu zachowały się dwa tory!

Linia prowadziła do dawnych zakładów Szpotańskiego. Lokomotywy z wagonami wjeżdżały jednym, a wyjeżdżały drugim torem. Choć szyny wyrwano z jezdni, to zachowały się one na poboczu. Stary tor został... zepchnięty na drugi tor.

(PB)

 

REKLAMA

Komentarze (1)

# Gosia

17.12.2015 16:42

Jedna z bocznic biegła do Instytutu Elektrotechniki.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024