REKLAMA

Wawer

komunikacja »

 

213-tka z szansami na częstsze kursy? "Brakuje kierowców"

  22 listopada 2023

alt='213-tka z szansami na częstsze kursy? "Brakuje kierowców"'
źródło: Warszawski Transport Publiczny

Mieszkańcy Wawra chcą częstszego kursowania linii autobusowej 213, która wiezie ich na Gocław. ZTM jednak nie ma dla nich dobrych wiadomości.

REKLAMA

Czwórka radnych w swojej interpelacji przekonuje, że potrzeba zwiększenia częstotliwości kursowania autobusu 213 jest regularnie zgłaszana przez pasażerów i jest w interesie mieszkańców Aleksandrowa i Falenicy.

Mieszkańcy Wawra chcą częstszego kursowania 213-tki

- Obecnie autobusy kursują dwa razy w ciągu godziny, również w godzinach szczytu. Zdarza się, że nie przyjeżdżają wcale. Profilaktyka w zdrowiu gardła - jak unikać problemów laryngologicznych? Profilaktyka w zdrowiu gardła - jak unikać problemów laryngologicznych?
Co możesz zrobić, by zapobiegać chorobom gardła, chrypce i innym dolegliwościom, które utrudniają normalne funkcjonowanie?
Stwarza to trudności w codziennych dojazdach do pracy i szkoły, w tym także dla dzieci - przekonują Regina Balinow, Helena Kroszczyńska, Michał Mroziński i Barbara Wielowieyska w swojej interpelacji. Jak przypominają, 213-tka jest też jedyną linią obsługującą północną część osiedla Aleksandrów.

- Część mieszkańców musi pokonywać odległość 1-1,5 km do najbliższego przystanku, co przy rzadkim kursowaniu autobusów wymaga odpowiednio wczesnego wyjścia z domu i przeznaczenia na dojazd znacznie więcej czasu. Zwiększenie częstotliwości wydaje się niezbędne i byłoby dla pasażerów istotnym ułatwieniem - przekonują.

Kup bilet

ZTM: "Brakuje kierowców"

- Zwiększenie częstotliwości kursowania linii 213 wymagałoby zaangażowania dodatkowych kierowców, którymi obecnie nie dysponujemy. Brakuje chętnych do pracy na stanowisku kierowcy autobusu - wyjaśnia ZTM.

- Ponadto zmiany w rozkładzie jazdy linii 213 wymagałoby również zmiany rozkładów innych linii, z którymi jest skoordynowany jej rozkład (linii 219 na wspólnym odcinku trasy Kadetów-Lucerny-Mrówcza i linii 161 na Izbickiej). Doprowadziłoby to do sytuacji, że oferowana przez te linie liczba miejsc byłaby nieadekwatna do występujących potrzeb pasażerów. Dlatego, mając na względzie powyższe uwarunkowania, obecnie nie planujemy zwiększenia częstotliwości kursowania linii 213 - odpowiada z rozbrajającą szczerością ZTM.

REKLAMA

Warszawa ma ważniejsze priorytety

Władze Warszawy często poprzez akcje propagandowe zachęcają mieszkańców do przesiadki z samochodów do komunikacji miejskiej. Jednocześnie zamiast zadbać o transport publiczny, wydają miliony na mosty dla spacerowiczów i turystów, jak chociażby przeprawa pieszo-rowerowa przez Wisłę między Powiślem a Pragą za 120 mln zł, czy budowa całkowicie zbędnego w codziennym życiu warszawiaków mostu w Porcie Czerniakowskim za kilkanaście mln złotych. Priorytetem miasta, zamiast rozbudowy infrastruktury komunikacji zbiorowej w peryferyjnych dzielnicach, jak Białołęka, Rembertów czy Wawer, jest też budowa Muzeum Sztuki Nowoczesnej, siedziby teatru TR i remont Sali Kongresowej - te trzy zadania uszczuplą budżet miasta o 1,1 mld zł. Miasto za grube miliony zapowiada też urządzenie nowego parku na Żeraniu, czy rewitalizuje zbiornik wodny na Polu Mokotowskim. Nie żałuje milionów na zielone torowiska tramwajowe. Tymczasem mieszkańcy ościennych dzielnic od lat nie mogą doprosić się o realizację podstawowych potrzeb, jak zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów. Dlaczego?

DB

.
 

REKLAMA

Komentarze (9)

# Marian

22.11.2023 16:22

Autobusu Trzaskoski nie da ale za to zabroni parkować starymi samochodami przy Stadionie Narodowym.
Możecie mu podziekować w czasie wyborów.

# kierowca

22.11.2023 20:42

w związku z nowym wiatrem histori może ktoś w końcu zainteresuje się spółeczkami firm przewozowych i ztm .bo skala głupoty ,nepotyzmu,bylejakości osiąga tam wyżyny.ot i odpowiedz czemu ludzie nie mają ochoty pracować .teścik taki dla wladz miasta

# Vvv

23.11.2023 08:37

#kierowca napisał(a) 22.11.2023 20:42
w związku z nowym wiatrem histori może ktoś w końcu zainteresuje się spółeczkami firm przewozowych i ztm .bo skala głupoty ,nepotyzmu,bylejakości osiąga tam wyżyny.ot i odpowiedz czemu ludzie nie mają ochoty pracować .teścik taki dla wladz miasta
Jakim nowym wiatrem. Przecież tam siedzą dziadki z powołania Gronkiewicz-Waltz, a swój swojemu oka nie wykole.

REKLAMA

 Taltos2

23.11.2023 13:23

Zawsze można zlikwidować linię-widmo 107, a i na trasie 512 nie puszczać przegubowców, a przede wszystkim, niech się zatrzymuje na Radzymińskiej częściej....

# Madbutcher

23.11.2023 14:47

"Pozbądźcie się blachosmrodów", mówili, "przesiądźcie się do zbiorkomunizmu, będzie fajnie", mówili. Tak to wygląda w praktyce - już teraz na wielu liniach jest w godzinach szczytu tłok nie do opisania, a co będzie, jak choćby 25% ludzi jeżdżących na codzień samochodami weźmie sobie do serca tego typu pomysły? Będą się mogli przesiąść NA autobus, a nie DO autobusu, bo miejsce będzie już tylko na dachu.
Przepraszam, zapomniałem: można jeszcze jeździć rowerem do pracy. Dzisiaj taka piękna pogoda, że grzechem byłoby nie wspomnieć o takiej opcji.

# nnn

25.11.2023 11:24

Strefa czystego transportu coraz bliżej. Wygląda na to, że samochodem nie będzie można, a autobusów nie będzie. Wreszcie zmuszą mieszkańców do dbania o zdrowie, bo codzienne długie spacery do pracy i z powrotem poprawią kondycję społeczeństwa. Gdy wszyscy będą już zdrowi brak lekarzy nie będzie problemem. A wszystko w czystym powietrzu, zatruwanym jedynie przez niskoemisyjne kopciuchy i samoloty. Same korzyści. Chwalmy prezydenta miasta.

REKLAMA

# Kocur

29.11.2023 09:23

Wczoraj oglądałem film Anglika, który wręcz płakał nad upadkiem biznesów, tradycyjnych, istniejących od 40 lat sklepów i kawiarni, pubów, do których jego dziadkowie chodzili, od kiedy Londyn wprowadził drakońskie ograniczenia wjazdu do centrum. W konkluzji jego vloga było "Londyn umarł na życzenie wyborców, tu nic nie ma, przeprowadzam się do cywilizowanego kraju - może Litwy, może Polski"

# Agresywny Wojtas

13.01.2024 21:08

dlatago gdy ja usłyszę o zaletach przesiadania sie do zbiorkomu, przestawię nos adwersarzowi

# Audyt

23.10.2024 07:01

Dlaczego władze stolicy delegują swoją odpowiedzialność za transport zbiorowy do podwykonawców, "przypadkowo" głównie niemieckich, którzy nie mogą być tak skutecznie rozliczani z wykonywania zadań jak pracownicy urzędu miasta? To jest patologia, korupcja i defruadacja.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe