213-tka z szansami na częstsze kursy? "Brakuje kierowców"
22 listopada 2023
Mieszkańcy Wawra chcą częstszego kursowania linii autobusowej 213, która wiezie ich na Gocław. ZTM jednak nie ma dla nich dobrych wiadomości.
Czwórka radnych w swojej interpelacji przekonuje, że potrzeba zwiększenia częstotliwości kursowania autobusu 213 jest regularnie zgłaszana przez pasażerów i jest w interesie mieszkańców Aleksandrowa i Falenicy.
Mieszkańcy Wawra chcą częstszego kursowania 213-tki
- Obecnie autobusy kursują dwa razy w ciągu godziny, również w godzinach szczytu. Zdarza się, że nie przyjeżdżają wcale.
Profilaktyka w zdrowiu gardła - jak unikać problemów laryngologicznych?
Co możesz zrobić, by zapobiegać chorobom gardła, chrypce i innym dolegliwościom, które utrudniają normalne funkcjonowanie?
Stwarza to trudności w codziennych dojazdach do pracy i szkoły, w tym także dla dzieci - przekonują Regina Balinow, Helena Kroszczyńska, Michał Mroziński i Barbara Wielowieyska w swojej interpelacji. Jak przypominają, 213-tka jest też jedyną linią obsługującą północną część osiedla Aleksandrów.
- Część mieszkańców musi pokonywać odległość 1-1,5 km do najbliższego przystanku, co przy rzadkim kursowaniu autobusów wymaga odpowiednio wczesnego wyjścia z domu i przeznaczenia na dojazd znacznie więcej czasu. Zwiększenie częstotliwości wydaje się niezbędne i byłoby dla pasażerów istotnym ułatwieniem - przekonują.
ZTM: "Brakuje kierowców"
- Zwiększenie częstotliwości kursowania linii 213 wymagałoby zaangażowania dodatkowych kierowców, którymi obecnie nie dysponujemy. Brakuje chętnych do pracy na stanowisku kierowcy autobusu - wyjaśnia ZTM.
- Ponadto zmiany w rozkładzie jazdy linii 213 wymagałoby również zmiany rozkładów innych linii, z którymi jest skoordynowany jej rozkład (linii 219 na wspólnym odcinku trasy Kadetów-Lucerny-Mrówcza i linii 161 na Izbickiej). Doprowadziłoby to do sytuacji, że oferowana przez te linie liczba miejsc byłaby nieadekwatna do występujących potrzeb pasażerów. Dlatego, mając na względzie powyższe uwarunkowania, obecnie nie planujemy zwiększenia częstotliwości kursowania linii 213 - odpowiada z rozbrajającą szczerością ZTM.
Warszawa ma ważniejsze priorytety
Władze Warszawy często poprzez akcje propagandowe zachęcają mieszkańców do przesiadki z samochodów do komunikacji miejskiej. Jednocześnie zamiast zadbać o transport publiczny, wydają miliony na mosty dla spacerowiczów i turystów, jak chociażby przeprawa pieszo-rowerowa przez Wisłę między Powiślem a Pragą za 120 mln zł, czy budowa całkowicie zbędnego w codziennym życiu warszawiaków mostu w Porcie Czerniakowskim za kilkanaście mln złotych. Priorytetem miasta, zamiast rozbudowy infrastruktury komunikacji zbiorowej w peryferyjnych dzielnicach, jak Białołęka, Rembertów czy Wawer, jest też budowa Muzeum Sztuki Nowoczesnej, siedziby teatru TR i remont Sali Kongresowej - te trzy zadania uszczuplą budżet miasta o 1,1 mld zł. Miasto za grube miliony zapowiada też urządzenie nowego parku na Żeraniu, czy rewitalizuje zbiornik wodny na Polu Mokotowskim. Nie żałuje milionów na zielone torowiska tramwajowe. Tymczasem mieszkańcy ościennych dzielnic od lat nie mogą doprosić się o realizację podstawowych potrzeb, jak zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów. Dlaczego?
DB
.