REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Kolejarze budują kładkę. Już rok opóźnienia

  9 marca 2019

alt='Kolejarze budują kładkę. Już rok opóźnienia'

"Teren budowy, wstęp wzbroniony". Między stacją Wola a Dworcem Zachodnim odbywa się normalny ruch pociągów, ale bezpiecznego przejścia dla pieszych nie ma nadal.

REKLAMA

Przynajmniej formalnie, bo okoliczni mieszkańcy już dawno rozsunęli prowizoryczne ogrodzenie i korzystają z kładki przy Prądzyńskiego tak, jakby była oddana do użytku. Niektórzy wolą przeskakiwać przez barierki i przechodzić po torowisku, ale to również nielegalne. Żeby przedostać się z Parafialnej na Prądzyńskiego, teoretycznie trzeba iść do 8 peronu Dworca Zachodniego albo do Kasprzaka. Latarnie-brzozy wyrosły na Woli Latarnie-brzozy wyrosły na Woli
Jedni lubią moro, inni - panterkę, a jeszcze inni gustują w brzozie. Kolejarze znów zaskoczyli pasażerów.
Mało komu chce się to robić.

"Już wkrótce"

Informując na bieżąco o pracach na linii obwodowej kolejarze nigdy nie wspomnieli, że kładka zostanie oddana do użytku później, niż stacje. Mieszkańcy byli pewni, że jej otwarcie nastąpi w marcu ubiegłego roku, bo taki był pierwotny termin zakończenia prac na torach. Kolejarze informują, że opóźnienie to wina konserwatora zabytków i zimy.

- Na przełomie grudnia i stycznia wykonawca zainstalował stalową konstrukcję na podporach kładki - mówi Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych. - Zmieniona decyzja konserwatora zabytków w sprawie wykorzystania elementów dawnej konstrukcji znad ulicy Zawiszy oraz ujemne temperatury uniemożliwiały dokończenia budowy dojść i nawierzchni nowego obiektu. Obecnie, przy temperaturach neutralnych, prace zostaną dokończone. Wykonawca deklaruje, że zakończy roboty przy budowie obiektu w okresie wiosennym.

Niestety nie znamy nawet przybliżonej daty otwarcia kładki. "Okres wiosenny" może oznaczać zarówno kwiecień, jak i czerwiec, a zakończenie robót nie jest równoznaczne z dopuszczeniem do użytkowania.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (2)

# Mieszkaniec12

11.03.2019 19:02

A zejście z peronu w kierunku tej kładki ZAGRAŻA ŻYCIU I ZDROWIU PODRÓŻNYCH - OD POCZĄTKU NIECZYNNE SZLABANY ZAMYKAJĄCE PRZEJŚCIE PRZEZ CZYNNE TORY, BRAKUJE TEŻ SYGNALIZACJI DŹWIĘKOWEJ - Kto i za ile odebrał ten peron i dopuścił go do użytkowania?

# pasażer szynowy

13.03.2019 15:34

Podobnie na linii do Grodziska - roku jeszcze nie ma jak pociągi wróciły - a tam też nadal przejścia podziemne nieczynne - trzeba ganiać na koniec peronu i wracać na środek perony , bo nigdy nie wiadomo jaką fantazję będzie miał maszynista i gdzie pociąg - szczególnie krótsze składy - zatrzyma.
Najciekawiej jest na Włochach - wygląda na to że projektant zapomniał o wejściu na peron 1 i przy wejściu do tunelu zbudowano wiatę.
Teraz budują wejście na peron za wiatą , ze słupem trakcyjnym prawie po środku i będzie daleko do tunelu na peron 2 a tam pociągi w kierunku Śródmieścia nadal będą odjeżdżać z obydwu peronów , bo kolej robiąc remont linii za miliardy oszczędziła na 2-ch zwrotnicach od strony Ursusa
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024