REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Kolejarze budują kładkę. Już rok opóźnienia

  9 marca 2019

alt='Kolejarze budują kładkę. Już rok opóźnienia'

"Teren budowy, wstęp wzbroniony". Między stacją Wola a Dworcem Zachodnim odbywa się normalny ruch pociągów, ale bezpiecznego przejścia dla pieszych nie ma nadal.

REKLAMA

Przynajmniej formalnie, bo okoliczni mieszkańcy już dawno rozsunęli prowizoryczne ogrodzenie i korzystają z kładki przy Prądzyńskiego tak, jakby była oddana do użytku. Niektórzy wolą przeskakiwać przez barierki i przechodzić po torowisku, ale to również nielegalne. Żeby przedostać się z Parafialnej na Prądzyńskiego, teoretycznie trzeba iść do 8 peronu Dworca Zachodniego albo do Kasprzaka. Latarnie-brzozy wyrosły na Woli Latarnie-brzozy wyrosły na Woli
Jedni lubią moro, inni - panterkę, a jeszcze inni gustują w brzozie. Kolejarze znów zaskoczyli pasażerów.
Mało komu chce się to robić.

"Już wkrótce"

Informując na bieżąco o pracach na linii obwodowej kolejarze nigdy nie wspomnieli, że kładka zostanie oddana do użytku później, niż stacje. Mieszkańcy byli pewni, że jej otwarcie nastąpi w marcu ubiegłego roku, bo taki był pierwotny termin zakończenia prac na torach. Kolejarze informują, że opóźnienie to wina konserwatora zabytków i zimy.

- Na przełomie grudnia i stycznia wykonawca zainstalował stalową konstrukcję na podporach kładki - mówi Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych. - Zmieniona decyzja konserwatora zabytków w sprawie wykorzystania elementów dawnej konstrukcji znad ulicy Zawiszy oraz ujemne temperatury uniemożliwiały dokończenia budowy dojść i nawierzchni nowego obiektu. Obecnie, przy temperaturach neutralnych, prace zostaną dokończone. Wykonawca deklaruje, że zakończy roboty przy budowie obiektu w okresie wiosennym.

Niestety nie znamy nawet przybliżonej daty otwarcia kładki. "Okres wiosenny" może oznaczać zarówno kwiecień, jak i czerwiec, a zakończenie robót nie jest równoznaczne z dopuszczeniem do użytkowania.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (2)

# Mieszkaniec12

11.03.2019 19:02

A zejście z peronu w kierunku tej kładki ZAGRAŻA ŻYCIU I ZDROWIU PODRÓŻNYCH - OD POCZĄTKU NIECZYNNE SZLABANY ZAMYKAJĄCE PRZEJŚCIE PRZEZ CZYNNE TORY, BRAKUJE TEŻ SYGNALIZACJI DŹWIĘKOWEJ - Kto i za ile odebrał ten peron i dopuścił go do użytkowania?

# pasażer szynowy

13.03.2019 15:34

Podobnie na linii do Grodziska - roku jeszcze nie ma jak pociągi wróciły - a tam też nadal przejścia podziemne nieczynne - trzeba ganiać na koniec peronu i wracać na środek perony , bo nigdy nie wiadomo jaką fantazję będzie miał maszynista i gdzie pociąg - szczególnie krótsze składy - zatrzyma.
Najciekawiej jest na Włochach - wygląda na to że projektant zapomniał o wejściu na peron 1 i przy wejściu do tunelu zbudowano wiatę.
Teraz budują wejście na peron za wiatą , ze słupem trakcyjnym prawie po środku i będzie daleko do tunelu na peron 2 a tam pociągi w kierunku Śródmieścia nadal będą odjeżdżać z obydwu peronów , bo kolej robiąc remont linii za miliardy oszczędziła na 2-ch zwrotnicach od strony Ursusa
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025
Lato 2025