REKLAMA

Wola

Inwestycje

 

Jeszcze jedna budowa na Woli. Tramwaje wrócą na Kasprzaka

  28 października 2016

alt='Jeszcze jedna budowa na Woli. Tramwaje wrócą na Kasprzaka'
źródło: materiały inwestora

Budowa metra, remont Obozowej i przebudowa linii kolejowej to wciąż nie wszystkie duże inwestycje, które w najbliższych latach będą prowadzone na Woli.

REKLAMA

Tramwaje Warszawskie otrzymały decyzję środowiskową dla nowej trasy, z której skorzystają przede wszystkim mieszkańcy Odolan i Jelonek. Powstanie ona na Kasprzaka, pomiędzy Skierniewicką a Redutą Wolską. Na całym tym odcinku tramwaje będą mieć priorytet w sygnalizacji świetlnej, dzięki czemu postoje poza przystankami zostaną niemal wyeliminowane.

Nowe torowisko rozpocznie się rozjazdem na skrzyżowaniu ze Skierniewicką i zajmie szeroki pas rozdzielający ulicy Kasprzaka. Przystanki "Szpital Wolski" zostaną zbudowane między skrzyżowaniem z Płocką i Krzyżanowskiego a przejściem dla pieszych przy Brylowskiej, dzięki czemu będą dostępne z obu końców.

Kolejne przystanki znajdą się między skrzyżowaniem z Bema a rondem Tybetu, przy okazji ich budowy powstanie dodatkowe przejście przez Kasprzaka. Następnie tramwaje przetną skrzyżowanie z Grabowską (zostaną tam założone światła dla pieszych) i zatrzymają się przy Ordona. Dalej na zachód torowisko będzie się stopniowo obniżać i przejdzie pod Redutową bezkolizyjnie, w miejscu dzisiejszej północnej jezdni Kasprzaka. Przystanki zostaną zbudowane w zagłębieniu terenu.

- Istniejące przejście podziemne zapewniające do nich dojście będzie wyremontowane i przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności poprzez budowę pochylni - czytamy w opisie wybranego przez Tramwaje Warszawskie wariantu trasy. - Zastosowanie pochylni zamiast wind ma w założeniu zapewnić dostępność peronów w sposób bezawaryjny, odporny np. na skutki wandalizmu. Ze względu na wykorzystanie istniejącego wykopu pod prowadzenie trasy tramwajowej, jezdnia północna Kasprzaka zostanie powiązana z Wolską poprzez nowe skrzyżowanie położone między cerkwią a kościołem.

Jednocześnie przełożone zostanie torowisko biegnące wzdłuż Wolskiej. Znajdzie się ono w miejscu dzisiejszego pasa rozdzielającego i będzie stopniowo obniżać, aż do połączenia z torowiskiem na Kasprzaka. W miejscu torów obok cerkwi św. Jana Klimaka i kościoła św. Wawrzyńca powstanie nowy chodnik, droga rowerowa i zieleń.

- Termin budowy uzależniony jest od możliwości koordynacji z budową II linii metra i jej objazdami, tym niemniej chcielibyśmy otworzyć trasę dla warszawiaków jak najszybciej - informują Tramwaje Warszawskie.

Prace na Kasprzaka powinny zacząć się w 2019 roku. Na wysokości skrzyżowania z Księcia Janusza południowa jezdnia Górczewskiej powinna być już czynna, ale w miejscu północnej aż do listopada tego roku będzie trwała budowa stacji metra. Podczas budowy linii tramwajowej powinny zniknąć pozostałości jej poprzedniczki, zamkniętej 26 lat temu. Fragmenty torowiska i sieci trakcyjnej nie zostały rozebrane do dziś.

Warto pamiętać, że na ulicy Kasprzaka prowadzone będą także dwie inne inwestycje: przebudowa drogi rowerowej na asfaltową oraz kapitalny remont wiaduktu kolejowego. Wszystkie utrudnienia - dla pieszych, rowerzystów i kierowców - powinny zakończyć się w roku 2020. Wtedy właśnie mają zakończyć się prace nad nową linią tramwajową.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024