REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sport

Japoński slow jogging w Lasku Bielańskim. Bieg, który nie męczy
REKLAMA

Powoli, harmonijnie, bez pocenia się. Inne oblicze sportu
źródło: Maciej Kozakiewicz


REKLAMA

Japoński slow jogging w Lasku Bielańskim. Bieg, który nie męczy

Co miesiąc bielańskim lasem przebiega Slow Jogging Wdzięczności. To właśnie z naszej dzielnicy pochodzi organizująca go Edyta Dawiskiba. Na czym polega fenomen japońskiej sztuki biegania?

REKLAMA

Slow jogging to bieganie wolniejsze niż trucht. Nie obciąża stawów, nie wymaga kondycji oraz nie jest szkodliwe dla biegacza. Biegacza, którego wyprzedzają niektórzy przechodnie. Nie chodzi tu jednak o tempo i intensywność a o technikę, oddychanie i filozofię stojące za "japońskim sposobem na długowieczność".



REKLAMA

Slow jogging w Warszawie

W Warszawie slow joggingu uczy instruktorka Edyta Dawiskiba. - Prowadzę treningi na terenie całego miasta, ale ze względu na miejsce zamieszkania, najwięcej na Bielanach, Żoliborzu, Bemowie i Woli - mówi. - Raz w miesiącu organizuję Slow Jogging Wdzięczności w Lasku Bielańskim. Najbliższy w tę niedzielę - 29 listopada.

- Spotykamy się 29 listopada o 9:00 na polanie widokowej przy ul. Dewajtis 3, rozpoczynamy rozgrzewką i ruszamy na wspólny, pięciokilometrowy slow jogging. Zajmie nam to półtorej godziny. Jako warunek uczestnictwa, wszystkich uczestników prosimy o wpłacenie 10 złotych na fundację Gajusz, prowadzącą hospicja dla dzieci - mówi Edyta Dawiskiba.

Dlaczego slow jogging jest techniką wyjątkową? Mówi trenerka: - Umiarkowane ćwiczenia mają za zadanie utrzymać stałe, równomierne krążenie płynów ustrojowych (krwi, limfy, hormonów itd.) oraz energii witalnej. Dzięki technice oddychania przez nos (metoda prof. Buteyjki) i rytmicznemu potrząsaniu ciałem w kadencji 180 kroków na minutę, "esencja" zaczyna płynąć bystro, jak górski potok, ciało zestraja się z oddechem, a energia witalna dociera do wszystkich tkanek organizmu i narządów.



REKLAMA

Na czym polega slow jogging?

Brzmi egzotycznie? Słusznie - technika slow joggingu wywodzi się bowiem z Japonii.

Jej autor, prof. Hiroaki Tanaka określa tempo biegu mianem "niko niko", co oznacza po prostu uśmiech. Powinniśmy więc biec w taki sposób, aby móc się bez wysiłku uśmiechać. Może być to więc prędkość 5 km/h dla początkującego, ale i 12 km/h dla wprawionego biegacza. Jak twierdzi profesor - należy biegać tak, by się nie spocić. Kluczowym elementem jest również amortyzacja - sposób, w jaki nasza stopa ląduje na ziemi.



REKLAMA

Jak często trenować slow jogging?

By uniknąć typowych dla biegaczy urazów przeciążeniowych i kontuzji, powinniśmy zawsze lądować na śródstopiu. W ten sposób wykorzystujemy naturalny aparat amortyzujący, czyli wysklepienie stopy. Stawiając 180 kroków na minutę, zrealizujemy jedno z głównych założeń slow joggingu, czyli im więcej małych kroczków tym lepiej. Jeśli chodzi o częstotliwość treningów, najlepiej trenować sześć razy w tygodniu przez 30 minut dziennie. Te 30 minut można rozłożyć na np. trzy treningi 10-minutowe. Sam prof. Tanaka przyznaje, że uprawia slow jogging w drodze do pracy. W internecie znaleźć można zdjęcia japońskiego naukowca truchtającego w garniturze. Jeśli ktoś woli biegać grupowo (i niekoniecznie pod krawatem), świetną do tego okazją będzie niedzielny Bieg Wdzięczności na Bielanach.

Link do wydarzenia na Facebooku tutaj: https://www.facebook.com/events/393415665307410

(kb)


  • Poleć
  • Polub Tu Bielany
  • Udostępnij





Ten tekst nie ma jeszcze komentarzy na forum. Twój może być pierwszy...


  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA