REKLAMA

Żoliborz

Zielone światło świeci się zbyt krótko

 

Urodziło mu się dziecko. Teraz patrzy inaczej

  13 grudnia 2024

alt='Urodziło mu się dziecko. Teraz patrzy inaczej'
Przejście przez ruchliwą ul. Popiełuszki na wysokości parku Sady Żoliborskie

Narodziny dziecka wiele zmieniają. Także sposób, w jaki patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość, w tym bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych.

REKLAMA

- Jako świeżo upieczony ojciec dostrzegam teraz problemy infrastrukturalne z zupełnie nowej perspektywy i widzę kwestie, które wcześniej umykały mojej uwadze - mówi radny Konrad Smoczny i wskazuje na mankamenty przejścia dla pieszych przez ulicę Popiełuszki (przy ul. Tołwińskiego), które łączy dwa parki - Żywiciela i Sady Żoliborskie.

- Po pierwsze, proszę o przedłużenie czasu sygnalizacji świetlnej dla pieszych na tym przejściu - kontynuuje radny. Mieszkańcy przeciwko budowie przedszkola. "To jest siedlisko wielu gatunków ptaków" Mieszkańcy przeciwko budowie przedszkola. "To jest siedlisko wielu gatunków ptaków"
Rzadko się zdarza, żeby temat budowy przedszkola lub żłobka wzbudzał tyle emocji, kontrowersji a nawet wywoływał sprzeciw mieszkańców. Jednak ci z Żoliborza Artystycznego nie zamierzają odpuszczać i nawołują samorząd dzielnicy do zaniechania tej ważnej inwestycji. I nie są bez szans, bo od niedawna zyskali sojusznika we władzach.
- Teraz przejście na jednym cyklu świateł jest bardzo trudne, a dla osób z wózkami dziecięcymi jest to całkowicie niewykonalne. Dodatkowo, gdy sygnalizacja świetlna zatrzymuje nas na wysepce między torami tramwajowymi a ulicą, przestrzeń tej wysepki jest tak mała, że stanowi poważne zagrożenie dla rodzin z dziećmi i wózkami. Proszę o weryfikację, czy szerokość tej wyspy spełnia wszystkie wymagane normy bezpieczeństwa - dodaje radny Smoczny i przypomina, że przejście znajduje się na bardzo ruchliwej, dwupasmowej ulicy, gdzie kierowcy jadą bardzo szybko.

- Jest to szczególnie niebezpieczne, zważywszy że przejście łączy dwa parki, a w pobliżu znajdują się żłobek i przedszkola - dodaje.

Urzędnicy nie widzą problemu

Do kwestii szerokości wysp odniósł się Zarząd Dróg Miejskich, który poinformował, że platformy dla pieszych położone w bezpośrednim sąsiedztwie torowiska tramwajowego mają ponad dwa metry szerokości, co jest wartością "akceptowalną". Zaś Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym m.st. Warszawy przypomniało, że na ulicy Popiełuszki dopuszczalna prędkość wynosi 50 km/h i "nie ma zasadności dla wprowadzenia zmian w zakresie jej ograniczenia poniżej tej wielkości".

- Sterowanie na przejściu dla pieszych zostało zaprojektowane w taki sposób, aby eliminować zatrzymania tramwajów - wyjaśnia dyrektor BZRD Tamás Dombi i dodaje, że zielone światło dla pieszych trwa 18 sekund i jest to czas wystarczający na pokonanie całej szerokości ulicy, pod warunkiem wejścia na przejście od razu, gdy zaświeci się zielone.

- Zostało to potwierdzone podczas wizji lokalnej. Jednocześnie zaobserwowano liczne sytuacje oczekiwania przez pieszych na sygnał zielony w oddaleniu od krawędzi jezdni, co skutkuje niewykrywaniem ich przez urządzenia i zwiększa czas oczekiwania. Podjęto działania zmierzające do zwiększenia stref wykrywania pieszych - dodał Tamás Dombi.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Małe zwycięstwo radnego

To jednak nie uspokoiło żoliborskiego radnego, który nie odpuścił tematu, prosząc urzędników o spotkanie w terenie.

- Chciałbym na wstępie wyrazić swoje niezrozumienie wobec priorytetu, jaki został przyznany tramwajom kosztem pieszych. Choć w pełni rozumiem konieczność utrzymania płynności ruchu tramwajowego, muszę podkreślić, że w przypadku zderzenia z tramwajem pieszy nie ma żadnych szans. W związku z tym, to właśnie bezpieczeństwo pieszych powinno być absolutnym priorytetem. Pomimo przedstawionych obliczeń i technicznych uzasadnień, które szanuję, chciałbym zaznaczyć, że moja interpelacja była składana w imieniu mieszkańców, bazując na ich codziennych doświadczeniach, a nie tylko na teoretycznych kalkulacjach. Mieszkańcy, w tym ja sam, mają trudności z bezpiecznym przejściem przez ulicę Popiełuszki - przekonuje Smoczny.

Determinacja radnego spowodowała, że Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym obiecało wydłużenie sygnału zielonego dla pieszych na tym przejściu.

DB

.
 

REKLAMA

Komentarze (2)

# BogdanKr

14.12.2024 10:50

zgodnie z konwencją o ruchu drogowym tutaj nie ma trzech przejść, tylko jest JEDNO przejście. Te dwie wyspy dzielą na trzy przejscia tylko zgodnie z polskim łamiącym konwencję prawem. A zgodnie z konwencją pieszy który już wszedl na przejście regulowane światłami ma BEZWZGLĘDNE pierwszeństwo przed samochodem i tramwajem. Tutaj wystarczy zainstalować kamery i zgodnie z prawem karać 15 punktami i 1500 zł każdego kierowcę i motorniczego który wymusza na pieszym pierwszeństwo.

# sdfsdg

15.12.2024 09:39

#BogdanKr napisał(a) 14.12.2024 10:50
zgodnie z konwencją o ruchu drogowym tutaj nie ma trzech przejść, tylko jest JEDNO przejście. Te dwie wyspy dzielą na trzy przejscia tylko zgodnie z polskim łamiącym konwencję prawem. A zgodnie z konwencją pieszy który już wszedl na przejście regulowane światłami ma BEZWZGLĘDNE pierwszeństwo przed samochodem i tramwajem. Tutaj wystarczy zainstalować kamery i zgodnie z prawem karać 15 punktami i 1500 zł każdego kierowcę i motorniczego który wymusza na pieszym pierwszeństwo.

AMEN
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuŻoliborz

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuŻoliborz

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025