REKLAMA

Wawer

Inwestycje

 

Hit czy kit? Tunel połączył ulice, podzielił mieszkańców

  17 listopada 2016

alt='Hit czy kit? Tunel połączył ulice, podzielił mieszkańców'
źródło: ZMID

Tunel drogowy jest już czynny, ale wciąż czekamy na otwarcie przejść podziemnych. Tymczasem w Internecie trwa spór o inwestycję.

REKLAMA

Po dwóch latach budowy udało się otworzyć oczekiwany od wielu lat tunel w Międzylesiu. Autobusy i samochody korzystają z przejazdu pod ulicami Patriotów i Szpotańskiego oraz torami kolejowymi od 28 października. Na otwarcie czekają jeszcze przejścia podziemne i droga rowerowa, zakończona po stronie ratusza schodami. Rozwiązanie, które Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych tłumaczy brakiem miejsca, ostro krytykują rowerowi aktywiści. Potrzeba budowy tunelu nie jest kwestionowana, ale inwestycji dostaje się z wielu powodów.

- Gdzie są drzewa na rondzie? Gdzie są drzewa wokół ronda? Gdzie są pasy na wszystkich kierunkach ronda? Gdzie jakaś mała, miła, ładna architektura? - to jeden z komentarzy na facebookowej stronie ZMID. - Robicie wiochę z Warszawy. Może wam odpowiada estetyka rodem z drogi krajowej. Co dobre w polu, nie przystoi w mieście. Nie czujecie?

Choć wszystkie ulice w Międzylesiu mają jeden pas ruchu w jednym kierunku, a Żegańska i Zwoleńska to drogi z dość niską kategorią Z (zbiorczą), pośrodku znajduje się tunel z czterema pasami ruchu. To pierwsze od lat przejście podziemne w Warszawie, które nie prowadzi na stację metra.

- Przejście podziemne pod jezdnią Żegańskiej powstało z potrzeby zapewnienia pieszym bezpieczeństwa - twierdzi ZMID. - Kierowcy pojazdów wyjeżdżających z tunelu mają w tym miejscu ograniczoną widoczność. Nie jest prawdą, że nie ma w tunelu miejsca dla rowerzystów. Ruch rowerowy jest w tunelu dozwolony na zasadach ogólnych.

- Kierowcy trąbią na rowerzystów, bo "przecież tam na górze mają jakąś pochylnię dla pedałów". To cytat - piszą aktywiści Warszawskiej Masy Krytycznej. - Jeździliśmy trzyosobowo, każdy rower osobno, a trąbieniu i brzydkim słowom z okien mijanych autek końca nie było.

ZMID odpowiada na krytykę podając liczby: 120 drzew, 10 tys. krzewów, 5 tys. róż 8,5 tys. m2 trawy. Drogowcy piszą też, że tylko wykonują założenia projektowe ujęte w miejskich planach i strategiach, a tunel jest z nimi jak najbardziej zgodny. Teoretycznie ma on stanowić część trasy mostu "na zaporze", która w przyszłości może przeciąć Międzylesie. Trasa znajduje się w planach od lat, ale na jej projekt i budowę Rada Warszawy nie przyznała ani grosza. Czy krytycy nowego tunelu mają rację?

- Oczywiście powinien powstać, ale jako dwa razy węższy, jako droga lokalna z dwoma pasami dla samochodów i dwoma dla rowerów - komentuje specjalista transportu Marcin Banach. - Jeśli ZMID sam przyznaje, że po stronie ratusza jest problem ze słabą widocznością i dlatego wyrzuca pieszych pod ziemię, to przyznaje się do skandalicznego błędu projektowego. Budując szeroki na dwa pasy wyjazd z tunelu i spychając pieszych pod ziemię otrzymujemy nie ulicę, ale autostradę. Ta inwestycja doskonale wpisuje się w politykę władz Warszawy, w której faworyzowani są kierowcy, a dyskryminowani piesi i rowerzyści.

Budowa tunelu kosztowała 87 mln zł. Kolejnych kilkadziesiąt milionów wydaliśmy na wykup gruntów.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (12)

# Asderw

17.11.2016 20:22

Jak zwykle cudowne dzieci dwóchnpedałów w pierwszym szeregu malkontantów. Jak jest ścieżka rowerowa to i tak jadą chodnikiem albo ulicą. Jak nie ma to wrzask.
Odkąd jest tunel, korki się skończyły. Płynnie przejeżdża się pod torami. Radość też odciążona.
A drzewa nie rosną w tydzień lub miesiąc. Z czasem się pojawią.
Wtedy jednak zacznie się narzekanie, że wszędzie pełno liści, że drzewa zasłaniają widok i że psy srają na trawnikach.
Żal!

# Z Wawra

18.11.2016 14:07

I ja popieram zwolenników, tylko po co to przejście podziemne koło UD? Chyba, że ma być w przyszłości ...szaletem? Jest przejscie naziemne, nikt nie będzie pchał się pod ziemię :)

# bób

18.11.2016 16:53

Jakie tu były korki, gdyby zamknąć przejazd w Radości tak jak został zamknięty w Aninie to korki byłyby jeszcze większe.Tymczasem zamiast trzech wiaduktów po 20 mln mamy tunel za 150 mln.Niedługo ma być zamknięty przejazd w Radości i wtedy cały ruch będzie przejeżdżał obok centrum handlowego FERIO co było chyba jedynym powodem budowy tunelu zamiast wiaduktów w każdej z trzech miejscowości.Anin, Międzylesie i Radość.

REKLAMA

# Zadowolony

18.11.2016 21:03

Wreszcie normalny przejazd na drugą stronę torów. Brawo.

# Warszawiak230

19.11.2016 16:53

A nie można było wyrzucić Stację Benzynową BP i zrobić tunel prostopadły pod torami. Widocznie były za za głęboki na krótkim odcinku.

# aik

20.11.2016 18:26

do #bób
zanim cos napiszesz to pomysl bo to nie boli.....pomysl na jakiej wysokosci mialbys ten Twoj idiotyczny wiadukt nad podnisiona linia kolejowa...podpowiadam ze trakcja jest na ponad 4 metrach plus podnisienie wzgledem pozomu domow i wychodzi ze wiadokt zaczynal byc sie okolo 6 metrow nad gruntem teraz moj "geniuszu" zrob dojazdy do takiej górki i wyjdzie ze w nasz lesny krajobraz chcesz wbic 3 olbrzymie konstrukcje ...naprawde mozzesz byc dumny ze swojej inteligencji...
do wszytskich ktorzy byli zaangazownai w budowe...WILEKIE BRAWA za ten tunel...juz zmienil bardzo duzo w naszym zyciu polaczyl w koncu obie strony i jest w koncu cywilizowany przejazd przez tory...oby wiecje takich inwestycji w Wawrze...

REKLAMA

# taaaa

21.11.2016 14:31

rowerzyści jak zawsze myślą że są świętymi krowami i im wszystko wolno.
Ważne jest to że się rusza w kwestii bezkolizyjnych przejść, teraz tylko POW i wszystkie przejazdy do likwidacji.

 Artur

23.11.2016 19:41

To było takie specyficznie klimatyczne miasteczko to Międzylesie. O jego wyjątkowości stanowiły dla mnie ZWAR, Fryzjer Stefan, Niespodzianka i właśnie wąska Zegańska z białą kamienicą na rogu, naprzeciwko stacji kolejowej, gdzie w ostatnim okresie był kantor i alkohole. Po otwarciu ronda a wcześniej Ferio, Międzylesie dla mnie zupełnie straciło duszę i stało się koszmarem Wawra zupełnie nie pasującym do tej pięknej dzielnicy.

# comk

23.11.2016 21:53

było tam całkie miło
__________________
http://www.toplustra.pl/lustra-sklepowe-stalowe.html
http://www.toplustra.pl/lustra-do-kontroli-2-kierunkow.html
http://www.toplustra.pl/lustra-i-lusterka-wsteczne.html

REKLAMA

# Z Wawra

24.11.2016 09:03

I rzeczywiście docelowo będzie tak, że na linii otwockiej będą funkcjonować tylko przeprawy przez tory niezakłócajace przejazdu pociągów średnich prędkości do Lublina i dalej do granicy państwa ( ów trzeci tor). Wówczas może się okazać ( a nawet jest to pewne), że podział dzielnicy stanie się bardziej widoczny. Ruch będzie się odbywał poprzez: wiaduk B. Czecha, tunel w M., wannę w M. ( tu skomplikowany układ 4 rond ( po dwa na każdą stronę torów i POW-u), wiadukt na wysokości ul.Werbeny ( będzie budowany) i zmodernizowany (istniejący) wiadukt w ul. Wiązowskiej. W 2010 roku, gdy PO miała swój okres chwały ówczesny burmistrz Wawra obiecywał tunele w R. i F. , ale jak to z obietnicami bywa, szybko się o nich zapomnia ( np. zostało jeszcze niewiel ponad 1/2 m-ca na wybudowanie z projketu obywatelskiego 600 m ścieżki rowerowej w ul. Izbickiej, co miało być wyrazem szacunku dla miejscowych i przyjezdnych kolarzy - Sęk tylko w tym, że te 600 m. niewiele by zmieniło w obrazie tej długiej ulicy, ale w końcu to obywatele postaniowili coś z tym zrobić.:)

 kamyki_80

14.12.2016 14:45

bardzo mi się to podoba :)

# Luuuuuuu

18.11.2021 19:45

Zgadzam się z komentarzem że Międzylesie było specyficznym i klimatycznym miejscem a to jak wygląda teraz po budowie ferio i tunelu to koszmar. Ceglane ferio to bardziej w stylu Pragi albo jak w Łodzi a nie tej dzielnicy! Parking do ferio wywalony do centrum Międzylesia. Nie można było obskurnego parkingu zrobić gdzieś z tyłu a nie w centrum dzielnicy? Chodzenie po Międzylesiu to jakiś dramat. Ciężko dojść ze stacji do ferio, ciężko się dostać na stację, przejść przez tory to już wogóle. (Jechać też bo kierowcy się gubią w tych dwupasmowych ślimakach, widzę to ciągle). W środku Międzylesia jest pusto, wjazdy jak na autostradę, ogromny parking, tunel jak z filmu " Nieodwracalnie", tylko obskurna stacja paliw też o ogromnym terenem i wjazdami została na swoim miejscu. W centrum Międzylesia wiatr, pustka, ogromne ślimaki, wielkie parkingi, jakieś wygolone trawniki nieprzypominające wawerskiej zieleni, wejście na zabytkowa stację kolejową gdzieś upchane z tyłu. ( Ogromny parking koło stacji kolejowej też upchany od samego centrum Międzylesia.) I wszystkie wjazdy, chodniki i parkingi, się wiją jak ślimaki, że nie ma żadnej klarowności kierunków, poruszanie się tam czymkolwiek to koszmar.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy