REKLAMA

Bemowo

Inwestycje

 

Górczewska do zwężenia po otwarciu metra

  1 kwietnia 2016

alt='Górczewska do zwężenia po otwarciu metra'
Nowa Górczewska będzie mieć na długim odcinku tylko jeden pas ruchu w każdym kierunku. Dopiero na zachód od Powstańców Śląskich będzie rozszerzać się do przekroju 2x2.

Prima aprilis 2016. Za siedem lat wzdłuż Górczewskiej będą działać aż cztery stacje metra. Po otwarciu ostatniej z nich ulica zostanie przebudowana na wzór Świętokrzyskiej.

REKLAMA

Warszawski samorząd nie jest konsekwentny, jeśli chodzi o odtwarzanie ulic po budowie pod nimi linii metra. Marszałkowska czy Targowa pozostały dwujezdniowe, Prosta została poszerzona, ale już Świętokrzyska zwężona na najważniejszym odcinku do dwóch pasów ruchu. A jaki będzie los Górczewskiej, pod którą do roku 2022 metro dojedzie do skrzyżowania z Powstańców Śląskich? Do tej pory nie było pomysłu, ale wczoraj zapadła kontrowersyjna decyzja: zostanie zwężona. Nowa Górczewska będzie mieć na długim odcinku tylko jeden pas ruchu w każdym kierunku. Dopiero na zachód od Powstańców Śląskich będzie rozszerzać się do przekroju 2x2.

- Dzięki likwidacji czterech pasów ruchu odzyskamy 14 metrów, które zostaną przeznaczone na nowe drogi rowerowe, chodniki, skwery i być może pawilony z kawiarniami - usłyszeliśmy w Biurze Drogownictwa. - Ostateczny projekt jeszcze nie powstał, ale rozważamy punkt widokowy na wiadukcie obok Wola Parku. Już w 2022 roku będzie można pić kawę, patrząc na pędzące pociągi.

- Spod bemowskiego ratusza do centrum Warszawy jedzie się rowerem 25 minut, metrem zajmie to 12 minut - dodaje Jerzy Orański z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. - W codziennych dojazdach do pacy samochód na tej trasie nie ma żadnego sensu.

Po zwężeniu jezdni możliwe będzie usunięcie ekranów akustycznych, także tych zasłaniających Osiedle Przyjaźń. Jedną z opcji rozważanych poważnie w ratuszu jest budowa na wysokości skrzyżowania z Konarskiego skweru z instalacją artystyczną pt. "Koniec epoki motoryzacji". Projekt przebudowy tak ważnej ulicy z pewnością wzbudzi kontrowersje, ale już pojawiają się pierwsze głosy pozytywne.

- To świetna decyzja - cieszy się Marcin Jackowski z Zielonego Mazowsza. - Górczewską należało zwęzić już po otwarciu trasy S8, dzięki czemu tranzyt przeniósłby się tam, gdzie jego miejsce: na trasę szybkiego ruchu. Górczewska wreszcie będzie normalną ulicą.

Przebudowa ulicy planowana jest jednocześnie z budową metra, powinna więc zakończyć się w roku 2022. Na najbliższej sesji Rada Warszawy ma zagłosować za przyznaniem na Górczewską 300 mln zł, które zostaną zabrane z innych inwestycji. Których? Jeszcze nie wiadomo.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (9)

# ZieloniLewacy

01.04.2016 12:42

Nigdy,nigdy do tego nie dopuści Kubuś Gręziak!Nie po to ma miejskiego suvika ,nie po to zakładał profil na FB "Protest przeciw zwężaniu ulic w Warszawie"(250 frajerów Lubi to) Św.Przepustowość musi być od drzwi jego mieszkania do przedszkola pociechy i biznesów przedszkolnych,wszędzie.Na rowerze-tylko rekreacyjnie z dala od zgiełku miasta.Po trupie Zygrzaka,Gręziak,Oborskiego i Dąbrowskiego(wiecznie przyklejony do komórki prowadząc samochód)

# wolnosc_kocham_i_rozumiem

01.04.2016 12:58

O, dzięki za info, że taki profil FB istanieje, mogłem dzięki temu go zalajkować :) Bo śmieszkowanie na 1 kwietnia śmieszkowaniem, ale z polityką dyskryminacji kierowców trzeba walczyć.

# zjelonek

01.04.2016 14:38

To chyba jakiś primaprilisowy żart - przecież do obwodnicy trzeba jakoś centrum dojechać ...

REKLAMA

# bemwaw

01.04.2016 18:06

Za 7 lat to mam nadzieję, że HGW z jej idiotycznymi pomysłami już nie będzie.

# marek 93

02.04.2016 00:12

Pelne poparcie dla tego projektu! Nie po to wydajemy miliardy na metro by na powierzchni pozostawić taką autostradę jak dzisiejsza Górczewska.

# Miescowy

02.04.2016 08:01

Na Bródnie też chcą zwęzić Kondratowicza nad metrem.Pamiętam ,jak Górczewska miała jeden pas ruch w każdym kierunku.Jestem za zwężeniem Górczewskiej i znalezieniem miejsca na drzewa i drogę dla rowerów z dwóch jej stron.I niech będzie ciszej i bez tych obrzydliwych ekranów.60 % warszawiaków korzysta z komunikacji miejskiej,wiec nie chcemy autostrady dla suburbiów z Babic i okolic.Oni niech też się przesiądą do komunikacji.

REKLAMA

# oss

02.04.2016 14:37

Może i żart... ale przypadkiem trafiony. Wyprowadzenie autostrad poza miasto by zmniejszyć hałas, spaliny, pył i smoliste osady to nie żart. To konieczność, jeśli myśli się o normalnym i zdrowym życiu w naszym mieście. Budowa metra to doskonała okazja na podniesienie jakości życia w tym miejscu. Jeśli takie argumenty nie przekonują to może podniesienie wartości nieruchomości (w tym naszych mieszkań) zadziała na nieprzekonanych?

# darq

02.04.2016 16:22

Żart właśnie nietrafiony, bo to, co miał wykpić, wydaje się nieuchronne. Jakieś ograniczenia we wjeździe do centrum są kwestią czasu, a rozwój samochodów autonomicznych przyspieszy takie decyzje. Za 7 lat to Bemowo będzie szukać pieniędzy na przebudowę Lazurowej, żeby z podmiejskiej trasy tranzytowej zrobić miejską ulicę w stylu al. KEN.

# bemowian

04.04.2016 08:47

Szkoda że temat zmiany lokalizacji przedszkola z okolic S8 na Szeligowską nie okazał się żartem prima aprilisowym...

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe