REKLAMA

Wola

Inwestycje

 

Główna droga rowerowa Warszawy do przebudowy

  10 czerwca 2016

alt='Główna droga rowerowa Warszawy do przebudowy'

Drogę rowerową wzdłuż Trasy Prymasa Tysiąclecia czeka kapitalny remont. Przy okazji drogowcy znacznie poprawią bezpieczeństwo w kilku miejscach na Woli.

REKLAMA

Według badań ruchu najpopularniejszą w Warszawie drogą dla rowerów jest zaniedbana, zbudowana z czerwonej kostki Bauma droga biegnąca przy Trasie Prymasa Tysiąclecia. To obecnie jedyny ciągły szlak północ-południe dla rowerzystów z zachodnich dzielnic Warszawy, łączący Wolę z Bielanami i prowadzący w kierunku Ochoty. Na rondzie Zesłańców Syberyjskich droga kończy się na słynnych już schodach. Nowa Obozowa z bonusami dla tramwajów i rowerów Nowa Obozowa z bonusami dla tramwajów i rowerów
Od dawna zapowiadany remont torowiska odbędzie się dopiero w 2017 roku. Nowa Obozowa będzie zupełnie inną ulicą.
Rower trzeba tam znieść do przejścia podziemnego pod Alejami Jerozolimskimi. Zarząd Dróg Miejskich zapowiada, że w przyszłym roku powstanie tam przejście dla pieszych i przejazd rowerowy. Ale to tylko drobna część wielkiej inwestycji.

Przebudowa czeka całą drogę wzdłuż Trasy Prymasa Tysiąclecia. Na całej długości zyska asfalt a tam, gdzie pozwala na to szerokość pasa drogowego, zostanie ona poszerzona do 3,5 metra. Jadąc od Dworca Zachodniego przejedziemy doświetlonym tunelem pod torami kolejowymi, przejedziemy obok skarpy przy Armatniej i dotrzemy do Kasprzaka. Skrzyżowanie z tą ulicą czeka ją w najbliższych latach ogromne zmiany. Obecnie budowany jest po jego południowej stronie przejazd rowerowy, będący częścią drogi wzdłuż Połczyńskiej, Kasprzaka, Prostej i Świętokrzyskiej, łączącej Jelonki z Centrum. W przyszłości przebudowany zostanie biegnący obok wiadukt kolejowy, zaś na Kasprzaka wróci linia tramwajowa.

Obecnie droga wzdłuż Trasy Prymasa Tysiąclecia zmienia stronę ulicy na skrzyżowaniu z Wolską. Świetną wiadomością jest, że na odcinku od Kasprzaka do ul. Radziwie rowerzyści będą mogli skorzystać z dróg dla rowerów lub dróg serwisowych po obu stronach trasy.

Na skrzyżowaniu z Wolską powstanie komplet przejazdów dla rowerów, zaś stara droga na Wolskiej zostanie wyasfaltowana i poprowadzona nieco inaczej, tak by rowerzyści przestali wpadać na idących chodnikiem pieszych. Powstanie dzięki temu wygodne połączenie z parkiem Szymańskiego.

Duże zmiany czekają drogi dla rowerów przy skrzyżowaniu z Górczewską. Po jego zachodniej stronie zniknie odcinek absurdalnie wijący się za stacją benzynową (nowa droga znajdzie się bliżej jezdni). Po stronie wschodniej, obok wyjazdu z salonu samochodowego, zostanie ścięta skarpa ograniczająca widoczność. W ten sposób zniknie jedna z najgroźniejszych pułapek, zastawionych przez projektantów starych dróg rowerowych na Woli.

Na północ od Górczewskiej będzie można skorzystać z istniejącej drogi, która zyska asfalt, lub pojechać drogą serwisową po wschodniej stronie trasy. Przy Czorsztyńskiej prawdopodobnie przestawione zostaną ograniczające widoczność ekrany akustyczne. Nieco dalej droga wzdłuż trasy połączy się z pasami rowerowymi, planowanymi na Obozowej. Prace remontowe zakończą się na wiadukcie nad trasą S8.

Obecnie trwają konsultacje społeczne. Z projektem można zapoznać się na stronie ZDM. Swoje uwagi można przesyłać do 17 czerwca na adres rowery@um.warszawa.pl.

Dominik Gadomski

.
 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA