Gigantyczne korki na Kasprzaka. "Oddajcie buspas"
18 grudnia 2017
Jednoczesna budowa metra i przebudowa linii kolejowej daje się we znaki mieszkańcom Jelonek i Woli.
Od kiedy fragment Górczewskiej jest zamknięty w związku z budową stacji Młynów, praktycznie cały ruch z zachodnich dzielnic w kierunku centrum odbywa się ulicami Kasprzaka i Wolską. Skutkuje to oczywiście korkami, dodatkowo potęgowanymi przez trwającą przebudowę linii kolejowej między dworcami Zachodnim i Gdańskim.
Węziej przy Bema...
Jadąc do centrum na pierwsze utrudnienia natykamy się zaraz za trasą Prymasa Tysiąclecia, gdzie trwa przebudowa wiaduktu kolejowego. Jezdnia Kasprzaka jest tam zwężona do dwóch pasów ruchu. Jak podaje warszawski ratusz, taka organizacja ruchu będzie obowiązywać aż do 1 marca. Przebudowa linii kolejowej co prawda jest już opóźniona, ale problemy występują nie przy Kasprzaka, lecz przy Obozowej. Kolejarze musieli tam uporać się z umocnionym stanowiskiem strzeleckim z czasów II wojny światowej, które konserwator wpisał do rejestru zabytków już po rozpoczęciu prac.
...i przy Skierniewickiej
Z utrudnieniami trzeba się liczyć także na rogu Kasprzaka i Skierniewickiej, gdzie trwa budowa wentylatorni metra. Ruch z jezdni w stronę Jelonek został przeniesiony na tymczasową jezdnię, która powstała po południowej stronie ulicy. Również tam kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy ruchu. Według informacji urzędu miasta utrudnienia w tym miejscu potrwają do 30 kwietnia.
Apelują o zmiany
- Mieliśmy dużo informacji od mieszkańców, że przejechanie pół kilometra autobusem trwa nawet 40 minut - piszą aktywiści ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze. - Pasażerowie opuszczają pojazdy i pokonują odcinek od PKP Kasprzaka do ronda Daszyńskiego na piechotę.
Według MJN rozwiązaniem problemu byłoby ponowne wyznaczenie buspasa w miejscach, w których został on zlikwidowany z powodu zwężenia jezdni.
- Apelujemy o jego przywrócenie lub zaproponowanie jakiegoś innego, satysfakcjonującego rozwiązania - piszą. Pismo w tej sprawie trafiło do wiceprezydent Renaty Kaznowskiej.
Tramwaj receptą?
W korkach na Kasprzaka stoją m.in. pasażerowie popularnych linii 105, 109, 171 i 190, łączących Odolany, Jelonki i Bemowo ze Śródmieściem. Alternatywą dla nich jest "jedenastka", kursująca w porannym szczycie co 7-8 minut. Zgodnie z rozkładem tramwaj pokonuje odcinek między Ciepłownią Wola a rondem Daszyńskiego o 5 minut wolniej od autobusu, ale kursuje niezależnie od korków.
(dg)