REKLAMA

Wola

komunikacja »

 

Gigantyczne korki na Kasprzaka. "Oddajcie buspas"

  18 grudnia 2017

alt='Gigantyczne korki na Kasprzaka. "Oddajcie buspas"'

Jednoczesna budowa metra i przebudowa linii kolejowej daje się we znaki mieszkańcom Jelonek i Woli.

REKLAMA

Od kiedy fragment Górczewskiej jest zamknięty w związku z budową stacji Młynów, praktycznie cały ruch z zachodnich dzielnic w kierunku centrum odbywa się ulicami Kasprzaka i Wolską. Skutkuje to oczywiście korkami, dodatkowo potęgowanymi przez trwającą przebudowę linii kolejowej między dworcami Zachodnim i Gdańskim.

Węziej przy Bema...

Jadąc do centrum na pierwsze utrudnienia natykamy się zaraz za trasą Prymasa Tysiąclecia, gdzie trwa przebudowa wiaduktu kolejowego. Jezdnia Kasprzaka jest tam zwężona do dwóch pasów ruchu. Jak podaje warszawski ratusz, taka organizacja ruchu będzie obowiązywać aż do 1 marca. Przebudowa linii kolejowej co prawda jest już opóźniona, ale problemy występują nie przy Kasprzaka, lecz przy Obozowej. Kolejarze musieli tam uporać się z umocnionym stanowiskiem strzeleckim z czasów II wojny światowej, które konserwator wpisał do rejestru zabytków już po rozpoczęciu prac.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

...i przy Skierniewickiej

Z utrudnieniami trzeba się liczyć także na rogu Kasprzaka i Skierniewickiej, gdzie trwa budowa wentylatorni metra. Ruch z jezdni w stronę Jelonek został przeniesiony na tymczasową jezdnię, która powstała po południowej stronie ulicy. Również tam kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy ruchu. Według informacji urzędu miasta utrudnienia w tym miejscu potrwają do 30 kwietnia.

REKLAMA

Apelują o zmiany

- Mieliśmy dużo informacji od mieszkańców, że przejechanie pół kilometra autobusem trwa nawet 40 minut - piszą aktywiści ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze. - Pasażerowie opuszczają pojazdy i pokonują odcinek od PKP Kasprzaka do ronda Daszyńskiego na piechotę.

Według MJN rozwiązaniem problemu byłoby ponowne wyznaczenie buspasa w miejscach, w których został on zlikwidowany z powodu zwężenia jezdni.

- Apelujemy o jego przywrócenie lub zaproponowanie jakiegoś innego, satysfakcjonującego rozwiązania - piszą. Pismo w tej sprawie trafiło do wiceprezydent Renaty Kaznowskiej.

REKLAMA

Tramwaj receptą?

W korkach na Kasprzaka stoją m.in. pasażerowie popularnych linii 105, 109, 171 i 190, łączących Odolany, Jelonki i Bemowo ze Śródmieściem. Alternatywą dla nich jest "jedenastka", kursująca w porannym szczycie co 7-8 minut. Zgodnie z rozkładem tramwaj pokonuje odcinek między Ciepłownią Wola a rondem Daszyńskiego o 5 minut wolniej od autobusu, ale kursuje niezależnie od korków.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# WWA

18.12.2017 12:53

"Zgodnie z rozkładem tramwaj pokonuje odcinek między Ciepłownią Wola a rondem Daszyńskiego o 5 minut wolniej od autobusu, ale kursuje niezależnie od korków." Zgodnie z rozkładem to ta jedenastka tylko przyjeżdża pod Fort Wola. Potem w kierunku centrum dochodzą tramwaje z pętli Cmentarz Wolski, następnie CODZIENNIE koło Pedetu (Zajezdnia Wola) tworzą się korki (sic!) tramwajowe. Stąd (od Pedetu) jeden przystanek do Kercelaka jedzie się czasem nawet 7 min.

# xxx

18.12.2017 14:52

A ja jestem ciekaw dlaczego na Obozową nie jeździ jakaś linia tramwajowa zamiast 13. Wcześniej było 44 ale później zlikwidowali, efektem jest ciągły tłok w tramwajach. Istne kuriozum.

# werticalo

02.01.2018 21:01

IV linia metra powinna zaradzić na kilkanaście lat problemom komunikacyjnym w tej części Warszawy. Jej przebieg widzę następująco: Początek w okolicy ul. Światowida na Białołęce . Przez Wisłę nowym mostem obok m. Północnego. Potem do Stacji Młociny. Dalej w kierunku Bemowa i wzdłuż Powstańców Śląskich aż do Stacji Ratusz Bemowo. Tam możliwa przesiadka na metro M2. Dalsza trasa w kierunku ul. Człuchowskiej. Potem skręt na skos w kierunku Połczyńskiej, stacja w okolicach Ordona i Jana Kazimierza. Tam już jest gigantyczne osiedle bez możliwości wyjazdowych (idioci, którzy robili tam plan miejscowy). Dalej trasa IV linii metra dociera do Dworca Zachodniego, gdzie możliwość przesiadki. Zamiast tramwaju na Wilanów, IV linia tunelem pod ul. Bitwy Warszawskiej 1920 i duża stacja na rogu Banacha i Grójeckiej i docelowo przy szpitalu na Banacha. Dalej koncepcja już nie jest taka prosta. Najszybciej do Rakowieckiej i tam kolejne połączenie z M1. Stąd możliwości do koncepcji, w którą stronę dalej. Cel byłby jednak osiągnięty: połączenie Białołęki, Bemowa, Jelonek, bliskiej Woli i Ochoty ze Śródmieściem i Mokotowem. Marzenie: ale to się powinno robić już teraz, bo tramwaje w Warszawie, podobnie jak autobusy, już przestają sobie dawać radę. Tylko III i koniecznie IV linia metra o takim przebiegu, jaki opisałem, to może zapewnić komfort dojazdu z zachodnich, od dziesięcioleci upośledzonych komunikacyjnie, peryferyjnych dzielnic Warszawy. I Tego życzę następnym pokoleniom żyjącym w Warszawie. Precz z tramwajami, niech rozwija się metro!

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy