Forum › Wawer
# GFM 13.05.2015 13:53 |
|
Dawno, dawno temu, kiedy dzielnica ta nazywała się jeszcze Gocławek,
ulicą Korkową przez przejazd obok w/w stacji na liniach 137, 137BIS i pospiesznej "J" kursowały Berliety. Przystanki autobusowe były tuż. Potem władzę w mieście zaczęli przejmować słoiki niekiedy lemingami zwani. Przejazd (nie tylko ten) zlikwidowano i stacja kolejowa stała się mało komu potrzebna. Ale w tamtych czasach o kolei aglomeracyjnej nikt jeszcze nie myślał. Kolejką podmiejską do pracy przyjeżdżali okoliczni małorolni i raczej nikt więcej (przynajmniej w tygodniu) ze stacji nie korzystał. Małorolni (z natury oszczędni) do pobliskich zakładów pracy woleli chodzić na piechotę - daleko nie było. Potem nastąpiły kolejne zmiany na gorsze. Słoiki zrobiły reorganizację granic naszych dzielnic. Grochów skrócono prawie o połowę, a Gocławek w całości przesunięto na zachód; przez co historyczny lasek "Olszynka Grochowska" znalazł się na Gocławku. Za to Wawer stał się gigantem. Obecnie po wybudowaniu węzła Marsa/Płowiecka jest to dobre miejsce do stworzenia węzła przesiadkowego. Jeżeli dociągnie się tu tramwaj, to można tu ulokować pętle autobusów podmiejskich obecnie kończących przy Wiatracznej. Ale tramwaj wcale nie musi kończyć przy Rondzie Mościckiego. Można go skierować wzdłuż Marsa w stronę torów i pod wiaduktem do stacji "Gocławek". Przy okazji ukłony w stronę PKP PLK, które ani myślą zmieniać nazwy stacji z Gocławka na np. Wawer Wschodni. A pro pos węzła, to szkoda, że nikt we władzach miasta nie myśli poważnie o reaktywacji trolejbusów. Linia trolejbusowa (jakże ekologicznego środka transportu) biegnąca wzdłuż Trasy Łazienkowskiej do Dworca Zachodniego miała by znaczący wpływ na ilość spalin w mieście. Zajezdnia Ostrobramska przestawiona na trolejbusy, też przestała by być uciążliwą dla okolicznych mieszkańców. No cóż: niektórym myślenie sprawia ból. I nie chodzi mi w tym przypadku o płeć piękną, lecz o wszelką biurwę wiedzącą wszystko najlepiej bez ruszania swoich 4 liter zza biurka. |
# rrr 14.05.2015 23:03 |
|
Tramwaj powinien jechac prosto Płowiecka a pentla powinna byc za Kosciuszkowców. Tam tez mogłyby kończyc 700setki - wówczas duzo samocchodow z Wesołej nie wiechałoby do Warszawy. A jak ktoś już dotrze do ronda to potem pojedzie dalej autem, nie bedzie chciało mu sie przesiadac do tramwaju.
Budowa tramwaju do PKP Gocławek to jest bez sensu - bo wówczas dubluje sie tramwaj z pociągiem - oba tory dzieli maksymalnie 300m a czesto 30m Z Gocławka korzysta bardzo duzo ludzi, ale fakt przesuniecie pod wiadukty na Marsa ma sens. Moze jeszcze jakiś łatwy dojazd dla ludzi z Rembertowa do P+R i duzy parking? |
# gość 15.05.2015 15:53 |
|
GFM ma słuszność.
Natomiast wychowani na nowych trendach symulacji komputerowych ZTMiarze mają koncepcję: "do metra" i na "inne szyny" bez alternatywy tzw. "dublowania" środków komunikacyjnych (nawet jeśli owo "dublowanie" jest w odległości 300 metrów od siebie. Starsi ludzie podobnie jak sprawna ruchowo młodzież mogą pokuśtykkać do "szyny". |
# RJW GPP 21.05.2015 08:23 |
|
GFM wyraźnie myli różne poziomy nazewnictwa. Niemniej zwraca uwagę na bzdury nazewnicze, z którymi walczymy. Grochów nie Praga Pd.
|
# miłośnik_motyk 27.05.2015 14:14 |
|
Tramwaj do Gocławka jest mało realny bo nie ma na niego miejsca. Docelowo widziałbym przedłużenie linii po stronie wawerskiej do pętli Gocław i tam zrobienie prawdziwego węzła przesiadkowego z tramwajem (lub metrobusem, autobusem itp) gocławskim. Obowiązkowo także trasa Nowo-Bora-Komorowskiego i P+R
|
# Wawer 15.07.2015 22:05 |
|
No właśnie dlaczego do Wawra nie można pociągnąć linii tramwajowej np. Traktem Lubelskim. Tu ludzie mają kilometry do SKMki i w tym wypadku nie jest to dublowanie.
|
# gość 16.07.2016 17:19 |
|
tramwaj powinien jechać aż do Falenicy traktem lubelski.
|
LINKI SPONSOROWANE
Znajdź najlepszy kredyt samochodowy online w Finanse.rankomat.pl
Matura przed Tobą? Poznaj sprawdzone
Kursy Maturalne w Warszawie
Zapraszamy na zakupy
Najnowsze informacje na TuWawer
Misz@masz
Artykuły sponsorowane
Kup bilet
Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.