REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# Misiowiec

28.05.2014 10:32

Powiedzmy sobie szczerze - druga jezdnia powstać nie musi, bo nie jest konieczna. Powstanie, bo głupio się przyznać, że wykupiono grunty, wywalono myjnię i bazar (ktoś by się zaczął czepiać o wydane środki).

# xxx

28.05.2014 10:37

#Misiowiec napisał(a) 28.05.2014 10:32
Powiedzmy sobie szczerze - druga jezdnia powstać nie musi, bo nie jest konieczna. Powstanie, bo głupio się przyznać, że wykupiono grunty, wywalono myjnię i bazar (ktoś by się zaczął czepiać o wydane środki).

Druga jezdnia powstaje z powodu wieloletnich protestów przeciwko budowie tramwaju. Zdecydowano się budować linię tramwajową ze specustawy drogowej, żeby łatwiej radzić sobie z wykupieniem gruntów, bo nie ma specustawy tramwajowej. Gdyby nie ten fortel, tramwaj nigdy by nie powstał, ale w związku z tym trzeba zbudować nową ulicę.

# jaa

28.05.2014 10:38

Amen Panie Burmistrzu, dziękuję za wyjaśnienie :) niech pieniacz p. Tumasz raz na zawsze zniknie z warszawskiego samorządu. NIE dla pieniacza i prowodyra konflików na Białołęce

REKLAMA

# kobra

28.05.2014 10:48

No kiler3 i niechcemyautostrady
Do dzieła !

# prawda

28.05.2014 10:54

BRAWO! BRAWO! W końcu ktoś napisał prawdę o tych dupkach co blokują inwestycje w naszej dzielnicy: "grupa osób ukierunkowana jednoznacznie politycznie w kontekście zbliżających się wyborów samorządowych, krzycząca głównie na facebooku o "tarchostradzie", protestująca od lat przeciwko budowie tramwaju na Tarchomin i współdziałająca z "wybitnymi ekspertami w dziedzinie ekologii", opóźniającymi wiele ważnych inwestycji drogowych, jak np. budowę ulicy Marcina z Wrocimowic - nie storpedowała tej ważnej i oczekiwanej przez kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców inwestycji."

# tymczas

28.05.2014 11:05

Po pierwsze.
Mam gdzieś politykę. Jestem osobą dorosłą i poważaną i jako taką chciałbym być taktowaną. Tymczasem wzorem polityków wyższego szczebla jestem traktowany niepoważnie. Mam zatem nadzieję, że w najbliższych wyborach samorządowych wszyscy politycy poniosą klęskę.
Po drugie.
Obowiązek informacyjny spoczywa na urzędnikach. To nie pierwsza sprawa kiedy urzędnicy uważają, że mieszkańcy zdania nie mają.
Po trzecie. W decyzji nr 281 jest wyraźnie napisane, że ulica ma być 3 pasowa zwężona miejscami do 2 pasów. Proszę więc ze mnie z innych nie robić idiotów.
Po czwarte. Wszyscy dobrze wiedzą, że te 3 pasy będę niewykorzystane i że to zwykłe marnotrawienie publicznych pieniędzy. Nie po raz pierwszy zresztą.

REKLAMA

# Misiowiec

28.05.2014 11:10

#xxx napisał(a) 28.05.2014 10:37
Druga jezdnia powstaje z powodu wieloletnich protestów przeciwko budowie tramwaju. Zdecydowano się budować linię tramwajową ze specustawy drogowej, żeby łatwiej radzić sobie z wykupieniem gruntów, bo nie ma specustawy tramwajowej. Gdyby nie ten fortel, tramwaj nigdy by nie powstał, ale w związku z tym trzeba zbudować nową ulicę.

Bajki piszesz waść :) Wystarczyło dać obok linii tramwajowej na zewnątrz chodnik i drogę rowerową - nie trzeba byłoby robić żadnych wyburzeń.

# Śmiech

28.05.2014 11:19

uśmiąlem się Swiatowida reprezentacyjną aleją Białołęki -zieleń tu i tam i mnóstwo nieczystości po sianokosach -trawę zbierają na kiszonkę a śmieci pozostają.

# Śmiech

28.05.2014 11:21

Uśmiąlem się. Swiatowida reprezentacyjną aleją Białołęki -zieleń tu i tam i mnóstwo nieczystości po sianokosach -trawę zbierają na kiszonkę a śmieci pozostają.

REKLAMA

# baba

28.05.2014 11:24

Powinien powstać tramwaj wzdłuż Modlińskiej do Żerania - takie chyba były kiedyś plany? O metrze nie marzę, bo może nasze wnuki je zobaczą. Ale w sumie skąd ma się zaczynać i na czym kończyć ta poszerzona ulica Światowida? Bo na razie to korkuje się Myśliborska do mostu, a Odkryta i Nowodworska stały się alternatywą dla Modlińskiej i ruch jest jak na autostradzie. Nie wiem, co ta poszerzona Światowida tu zmieni. Ludzie i tak będą omijać światła, czyli Odkrytej się nie odciąży, Myśliborska będzie się korkować tak jak teraz i będzie dalej ten sam cyrk żeby wjechać na most.

# Mieszkanka

28.05.2014 11:37

Nasza akcja nie ma nic wspólnego z blokowaniem ulicy Marcina z Wrocimowic. Jednak potwierdziło się, ze ten portal jest narzędziem w ręku Ratusza, megaupolityczniony, propagandowy i nieobiektywny a zarzuca sie upolitycznienie akcji MIESZKAŃCÓW. Artykuł stronniczy, jak zwykle pełen nieuprawnionych i kłamliwych zarzutów. Mam nadzieję, ze mieszkańcy Pana rozliczą Panie Burmistrzu, działa Pan tylko na naszą szkodę. A ten czarny PR i tak nie zaszkodzi akcji, bo w świat poszło jak sprawa wygląda NAPRAWDĘ.

# Mieszkanka

28.05.2014 11:39

Nasza akcja nie ma nic wspólnego z blokowaniem ulicy Marcina z Wrocimowic. Jednak potwierdziło się, ze ten portal jest narzędziem w ręku Ratusza, megaupolityczniony, propagandowy i nieobiektywny a zarzuca sie upolitycznienie akcji MIESZKAŃCÓW. Artykuł stronniczy, jak zwykle pełen nieprawdziwych zarzutów. Mam nadzieję, ze mieszkańcy Pana rozliczą Panie Burmistrzu, działa Pan tylko na naszą szkodę. A ten czarny PR i tak nie zaszkodzi akcji, bo w świat poszło jak sprawa wygląda NAPRAWDĘ.

REKLAMA

# Mieszkanka

28.05.2014 11:40

Nasza akcja nie ma nic wspólnego z blokowaniem ulicy Marcina z Wrocimowic. Jednak potwierdziło się, ze ten portal jest narzędziem w ręku Ratusza, megaupolityczniony, propagandowy i nieobiektywny a zarzuca sie upolitycznienie akcji MIESZKAŃCÓW. Artykuł stronniczy, jak zwykle pełen nieuprawnionych i kłamliwych zarzutów. Mam nadzieję, ze mieszkańcy Pana rozliczą, działa Pan tylko na naszą szkodę. A ten czarny PR i tak nie zaszkodzi akcji, bo w świat poszło jak sprawa wygląda NAPRAWDĘ.

# Mieszkanka

28.05.2014 11:45

Szanowny Panie, napisał Pan, ze protestujemy od lat przeciwko tramwajowi na Tarchomin, a to wierutne kłamstwo, bo grupa działa od nie dawna i nawet przez chwilę nikt nie był przeciwko tramwajowi, tylko przeciwko poszerzeniu Światowida w wariancie inwestora! Jesteśmy za tramwajem a ulice wystarczy poszerzyć 2x2 a nie 2x3. To ciągłe szkalowanie zamiast rzeczowej retoryki i dialogu stawia Pana w jak najgorszym świetle a te kłamliwe kalumnie rzucane na mieszkańców można spokojnie zaskarżyć w Sądzie.

# tymczas

28.05.2014 11:50

#Mieszkanka napisał(a) 28.05.2014 11:37
Jednak potwierdziło się, ze ten portal jest narzędziem w ręku Ratusza,

Dodam, że problemy zgłaszane redakcji listownie nie są publikowane.

REKLAMA

# Mieszkanka

28.05.2014 11:54

Nasza akcja nie ma nic wspólnego z blokowaniem ulicy Marcina z Wrocimowic. Poza tym nikt z nas nie protestuje przeciwko tramwajowi. Dlaczego dla Pana narzędziem walki są kłamstwa zamiast rzeczowe argumenty? Cały czas rzuca Pan nieprawdziwe oskarżenia, pluje na nas a nawet nie miał Pan odwagi spotkać się z nami w Ratuszu i porozmawiać? na spotkaniu byli tez mieszkańcy, którzy nie mają profilu na Facebooku, wieloletni mieszkańcy Białołęki. To tak się nas traktuje? Umniejszając nas i szczując na nas ludzi nieprawdziwymi zarzutami?

# taktak

28.05.2014 11:58

Panie Tumasz- został pan wywołany do tablicy, zadanie dla pana Ustalenie żródła o 6 pasowej Swiatowida/ wydaje mi się , że o tym pisał urzędnik Ratusza/

# mieszkaniec_

28.05.2014 12:04

Ekoterroryści widzę w doskonałej formie.
Prawda jest taka, że 99% mieszkańców CHCE jak najszerszej ul. Światowida i tramwaju do samego końca tej ulicy. A ta grupa krzykaczy (udzielających się tutaj nad wyraz często) zapewne nawet na Tarchominie/Nowodworach nie mieszka i mieszkańców ma gdzieś. Niech się duszą w smrodzie i ciągłych korkach, nie ich problem, ważna jest walka polityczna.
Mieszkam na Nowodworach i nie znam osobiści absolutnie NIKOGO kto miałby coś przeciw poszerzeniu Światowida.

REKLAMA

 niechcemyautostrady

28.05.2014 12:09

Panie Burmistrzu, przepraszam ale nie ma sensu dyskutować z kimś kto uprawia politykę zamiast służyć i dobrze gospodarzyć mieszkańcom.
#mieszkaniec - a jakie masz korki na Nowodworach czy Tarchominie? Oświeć mnie bo chyba ja mam za słabe okulary - co więcej bardzo często jeżdżę Światowida w godzinach porannego szczytu. Jakie korki ?

# gość

28.05.2014 12:10

Mieszkam na Tarchominie i każdy kto się dowiaduje o sześciopasmówce łapie się za głowę... Nie wiem skąd ta pewność, że 99% mieszkańców, chce degradacji swojej przestrzeni do życia.

# bez niku

28.05.2014 12:13

Ale bzdura, kolejny dubel o tarchostradzie.

REKLAMA

# tymczas

28.05.2014 12:15

Propaganda.
Ręce opadają.

# kobra

28.05.2014 12:16

do#mieszkanka
Co chcesz osiągnąć dokonując trzech jednakowych wpisów jeden po drugim???????

 niechcemyautostrady

28.05.2014 12:25

A decyzję środowiskową wydali może i podpisali kretyni ? Tam jest napisane że 3 pasy nie mają uzasadnienia. To co trzeba na Tarchominie zrobić to budować siatkę dróg umiejętnie rozprowadzających ruch samochodowy. Tylko tak można stworzyć osiedle drożne i przyjazne mieszkańcom. Kto dał ciała, że ze Świderskiej nie ma bezkolizyjnego wjazdu na TMP. Kto dopuścił do tego by tramwaj przecinał myśliborską na tym samym poziomie co wlot na TMP ? Dlaczego nie zaprojektowano drogi która mogłaby w okolicy planowanej galerii handlowej zebrać ruch w sposób bezkolizyjny z Millenijnej oraz Światowida i wyprowadzić na TMP ? Skrzyżowanie Światowida z Myśliborską nie wytrzyma naporu samochodów a wszyscy się brzydko mówiąc - obsrają na fotelu za kierownicą swoich samochodów. A tramwaj wcale nie będzie niczym bardziej atrakcyjnym niż obecne autobusy. Owszem jest bardziej ekologiczny ale skoro ma mieć dłuższy czas jazdy to więcej osób będzie wolało samochód. Ponadto bez komunikacji autobusowej podobnej do tej na Ursynowie (autobusy wiele razy krzyżują się z linią metra i zwożą i rozwożą pasażerów) większość ludzi mieszkających dalej niż 500 metrów od Światowida wybierze samochód. Tyle argumentów o drodze bo argumenty dotyczące degradacji przestrzeni miejskiej do Pana w ogóle nie trafiają. Odnośnie reprezentacyjności i zieleni - jakiej zieleni. Niszczycie każdą zieleń na Tarchominie. Nie ma już prawie zieleni wzdłuż Światowida a zaraz nie będzie jej w ogóle... Panie burmistrzu - może pora przestać gadać głupoty !

REKLAMA

 niechcemyautostrady

28.05.2014 12:41

Poza tym problemem jest również szerokość pasów - niczym nie uzasadniona. O ile dla autobusów musi być pas 3 metry do jazdy o tyle pas wewnętrzny wystarczyłby nawet 2,5 metra. 2,5 metra nie pozwala zbudować rozporządzenie ale można zgodnie z nim zbudować już pas 2,75 metra szerokości. Pas do parkowania też nie musi być szeroki na 3,5 metra, w zupełności wystarczyłby pas o szerokości 3 metrów. Dzięki temu byłoby parę metrów więcej na zieleń. Ponadto pas rzekomo do parkowania powinien posiadać miejsca postojowe oddzielone od reszty antyzatokami, inaczej będzie to regularny pas do jazdy na wprost i do skrętu a nie pas postojowy. Pan burmistrz raczej inżynierem nie jest a poza tym powinien się zapoznać z planami bo to co mówi to raczej jego pobożne życzenia...

# kiler3

28.05.2014 12:48

#kobra napisał(a) 28.05.2014 10:48
No kiler3 i niechcemyautostrady
Do dzieła !

Z nieuzbrojonymi na rozum nie walczę ;)))

# Mieszkanka

28.05.2014 12:55

do #kobry - niechcący, nie chciał mi się post dodać, a potem poszło wszystko naraz :P

REKLAMA

# smiechu warte

28.05.2014 13:07

Wreszcie Burmistrz z Klasą hahaha Potwierdza to o czym mowi większość na Nowodworach i Tarchominie. Zielone ludki i protestujący z nimi czyli około 50 osób w tym 30 nie z Białołęki !!
Na fb maja 500 lajków z rożnych dzielnic Warszawy Lublina Katowic i Krakowa. Proponuje protest ogłosić na fan stronach w Berlinie czy Istambule . Będziecie mieli milion lików

# kiler3

28.05.2014 13:12

Lubię tego chłopa, nawet jak się sili na inteligencję ;) "Miałem natomiast okazję kliknąć "lubię to" na facebooku, podobnie jak około 500 osób, na profilu "Nie dla autostrady Światowida". "
Cieszymy się, że w jakkolwiek pokrętny sposób burmistrz popiera naszą akcję :))
A swoją drogą jak zwykle się myli. Już nie ok. 500 tylko ok. 600 osób na facebooku ;) www.facebook.com/niechcemyautostrady

# kiler3

28.05.2014 13:13

#smiechu warte napisał(a) 28.05.2014 13:07
Wreszcie Burmistrz z Klasą hahaha Potwierdza to o czym mowi większość na Nowodworach i Tarchominie. Zielone ludki i protestujący z nimi czyli około 50 osób w tym 30 nie z Białołęki !!
Na fb maja 500 lajków z rożnych dzielnic Warszawy Lublina Katowic i Krakowa. Proponuje protest ogłosić na fan stronach w Berlinie czy Istambule . Będziecie mieli milion lików

Dzięki za podpowiedź, każdy dobry pomysł się liczy :))

REKLAMA

# Marysia

28.05.2014 13:21

Jak zwykle bicie piany.

# Robert_

28.05.2014 13:28

#kiler3 napisał(a) 28.05.2014 13:12

Cieszymy się, że w jakkolwiek pokrętny sposób burmistrz popiera naszą akcję :))
A swoją drogą jak zwykle się myli. Już nie ok. 500 tylko ok. 600 osób na facebooku ;) www.facebook.com/niechcemyautostrady
600:2 = 300 mieszkań. To nadal zaledwie 10 klatek schodowych. A należy jeszcze odjąć wszystkie nietutejsze lajki

# Alka

28.05.2014 13:28

Co Wy z tą pianą ludzie? Mamy tu jakiś cukierników na forum? :P

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

# Marysia

28.05.2014 13:38

Piana jest nie tylko domeną cukierników.
Na forum wypowiada się przekrój społeczeństwa, które składa się z ludzi różnych zawodów i srodowisk.
;-)

# murasek

28.05.2014 13:39

Burmistrzu o zieleni też marzymy. Niestety w planach nie widać nigdzie zieleni (hcyba, że trawa pod tramwajem), ale jak rozumiem burmistrz nam ją zapewni Może czyn społeczny, może sam zacznie drzewka sadzić... tylko czy legalnie?

# tymczas

28.05.2014 13:39

Co Wy z tym fejsem? To już poza nim nie ma ludzi?
Burmistrz nie organizuje ani nie przychodzi na spotkania z mieszkańcami. Co to znów za zwyczaje toczyć pustą polemikę w wirtualnej rzeczywistości?

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

# Marysia

28.05.2014 13:43

To jest właśnie aktualna wirtualna nowoczesna rzeczywistość.
Owo bicie piany czyli pusta polemika na róznych forach internetowtych.

# kiler3

28.05.2014 13:48

#prawda napisał(a) 28.05.2014 10:54
BRAWO! BRAWO! W końcu ktoś napisał prawdę o tych dupkach co blokują inwestycje w naszej dzielnicy: "grupa osób ukierunkowana jednoznacznie politycznie w kontekście zbliżających się wyborów samorządowych, krzycząca głównie na facebooku o "tarchostradzie", protestująca od lat przeciwko budowie tramwaju na Tarchomin i współdziałająca z "wybitnymi ekspertami w dziedzinie ekologii", opóźniającymi wiele ważnych inwestycji drogowych, jak np. budowę ulicy Marcina z Wrocimowic - nie storpedowała tej ważnej i oczekiwanej przez kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców inwestycji."

"Prawda" - tak to była komunistyczna, Radziecka tuba propagandowa. I tyle w temacie ;)

# pawel319

28.05.2014 13:50

"Na tych 10,5 metrach zostaną wytyczone od dwóch do trzech pasów ruchu, dość wąskie, bo miejscami będą miały tylko 3,2 metra szerokości."
wąskie? to są pasy autostradowe, w mieście daje się jeden pas o szerokości 3 metrów dla autobusów i drugi o szerokości 2,5 metra dla samochodów, aby było bezpieczniej

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

# tymczas

28.05.2014 13:54

#pawel319 napisał(a) 28.05.2014 13:50
"Na tych 10,5 metrach zostaną wytyczone od dwóch do trzech pasów ruchu, dość wąskie, bo miejscami będą miały tylko 3,2 metra szerokości."
wąskie?

Zgodnie z decyzją pasy mają mieć 3,5 metra.

# kobra

28.05.2014 13:59

do #kiler3
Widzę ,że skorzystałeś z mojej zachęty i znów aktywnie bijesz pianę.

# Arya

28.05.2014 14:33

i vice versa kobra :P

# były czytelnik GW

28.05.2014 14:43

Widzę, że Pan Burmistrz się nieco zdenerwował na Gazetę Wyborczą. Mniej emocji Panie Burmistrzu, na Tarchominie i Nowodworach prawie nikt już jej nie czyta od dawna.

# Luthien

28.05.2014 14:49

No tak zdenerwował się na GW i wypowiedział się na łamach "obiektywnej" i "niezależnej" prasy lokalnej...

# tymczas

28.05.2014 14:55

#były czytelnik GW napisał(a) 28.05.2014 14:43
Widzę, że Pan Burmistrz się nieco zdenerwował na Gazetę Wyborczą. Mniej emocji Panie Burmistrzu, na Tarchominie i Nowodworach prawie nikt już jej nie czyta od dawna.

Niestety czytają. Widać to po referendum w sprawie odwołania prezydent jak i po ostatnich wyborach.

# były czytelnik GW

28.05.2014 14:59

#tymczas napisał(a) 28.05.2014 14:55

Niestety czytają. Widać to po referendum w sprawie odwołania prezydent jak i po ostatnich wyborach.

Skąd taki wniosek, bo nie rozumiem zależności?

# tymczas

28.05.2014 15:03

#były czytelnik GW napisał(a) 28.05.2014 14:59

Skąd taki wniosek, bo nie rozumiem zależności?

Może zacznij czytać to zrozumiesz.

# były czytelnik GW

28.05.2014 15:07

#tymczas napisał(a) 28.05.2014 15:03

Może zacznij czytać to zrozumiesz.

Spodziewałem się raczej potwierdzenia głoszonej tezy. Natomiast liczby przemawiają za tym, że nie masz racji. Nakład GW nijak się ma do liczby osób, które pozostały w domach podczas referendum. Burmistrz też przecenia siłę tej gazety.

# Maria_1

28.05.2014 15:27

Ta pewność, że 99% mieszkańców Nowodworów i Tarchomina jest za tak szerokim poszerzeniem Światowida jest przerażająca.
Nie działam w żadnym ugrupowaniu, a jestem przeciw proponowanej przebudowie w takiej szerokości, a nawet przeciw tramwajowi. I znam więcej takich osób jak ja.
Gdy się wprowadzałam w 1995 na Nowodwory mowa była o cichym metrze, a nie naziemnym, głośnym tramwaju. Mieszkam niedaleko Światowida, zatem dla mnie jest to istotna zmiana.
Poza tym, jakie korki ma rozładować tak szeroka Światowida gdy Myśliborska i dojazd/wjazd na most pozostanie bez zmian?
Pozdrawiam i życzę wszystkim tylko merytorycznej dyskusji, bez wzajemnego obrażania się.

# Arya

28.05.2014 15:32

Dawno nie widziałam tak przekłamanego i stronniczego artykułu. Mam nadzieję, że nawet jeśli zwolennicy poszerzenia ulicy nie zmienią swojego stanowiska, dostrzegą obłudę i zakłamanie burmistrza. Każdy kto śledzi los protestu wie, że od początku chodziło tylko o brak zgody na poszerzanie Światowida do 6-ciu pasów. Nikt nie krzyczał przeciwko tramwajowi. Co więcej, protestujący zgadzają się na poszerzenie, ale w innej skali! Oburzające są te nieprawdziwe zarzuty, a już upolitycznianie sprawy to cios poniżej pasa. Braki w argumentacji nadrabiane są agresywną ofensywą słowną.

# kiler3

28.05.2014 16:57

#kobra napisał(a) 28.05.2014 13:59
do #kiler3
Widzę ,że skorzystałeś z mojej zachęty i znów aktywnie bijesz pianę.

Ty nie możesz mnie zachęcić do niczego ;) Wręcz przeciwnie... Ale myśl sobie tak dalej

# kiler3

28.05.2014 17:20

Ten człowiek to figurant, który boi się o swój stołek. Chociaż trzeba mu przyznać rację - pisze p r a w d ę .
Ale tylko wtedy gdy posługuje się znakami interpunkcyjnymi. W pozostałej części tekstu jest tyle celowych przeinaczeń i mijania się z faktami, ba nawet sam sobie potrafi zaprzeczyć, w odniesieniu do swoich wcześniejszych wypowiedzi.
Piękny paszkwilowy artykuł, którego nie powstydziłaby się dawna dobra szkoła propagandy moskiewskiej.

# GoAnka

28.05.2014 17:27

#Arya napisał(a) 28.05.2014 15:32
Dawno nie widziałam tak przekłamanego i stronniczego artykułu.

Przecież to nie jest artykuł tylko stanowisko burmistrza, więc z definicji jest jednostronne.

# cobra22

28.05.2014 17:52

szczera prawda

# Otniel

28.05.2014 18:13

#były czytelnik GW napisał(a) 28.05.2014 15:07
Nakład GW nijak się ma do liczby osób, które pozostały w domach podczas referendum.

He,he..
Na tej zasadzie można wykazać wpływ obróbki skrawaniem na rozmnażanie się węgorzy elektrycznych.
Swoją drogą gdyby to była inwestycja w pomnik Kaczyńskiego Gazeta.pl na pewno pisałby o tym codziennie.
Może wystąpić do radnych z propozycją zmiany nazwy ulicy Światowida na Aleja Kaczyńskiego ?
Tak chętnie zmienili nazwę mostu, więc na pewno się zgodzą.

# xyz

28.05.2014 19:10

Zbudować most - źle, poszerzać ulicę - źle, budowac tramwaj - źle, wybudować galerię handlową- źle, co za naród wszystko się nie podoba. Ludzie mieszkacie w mieście, jak Wam sie nie podoba zawsze możecie wrócić tam skąd przyjechaliście.

# gość

28.05.2014 19:44

Most ok., tramwaj ok., poszerzenie ok. ale 2x2 a nie 2x3. To wszetko :-)

# cobra22

28.05.2014 19:52

decyzja środowiskowa kto to taki?
bardzo dobrze,że władza zabrała głos w tej sprawie,chcemy więcej aktywności z waszej strony, bo wybory tuż tuż,a prawdę trzeba opisywać,żeby wyborcy mieli świadomość kto działa dla dobra mieszkańców

# Misiek

28.05.2014 19:52

Gdyby nie Pan Tumasz to wszystkie białołęckie "Słoje" stały by w swoich blaszanych puszkach w korkach na Modlińskiej i Myśliborskiej stąd (Tarchomina) do Jabłonnej. Ataki na Tumasza świadczą jedynie o ignorancji i niewiedzy piszących. Kto "zorganizował" buspasy na Modlińskiej? Kto wielokrotnie interweniował ws organizacji ruchu przy wjeździe na Most Północny (piszę z premedytacją Północny - bo słoje z PO zrobiły z mostu Marię) i doprowadził do przeorganizowania wjazdu na most z jednego (rozgałęziającego się na 2 pasy w miejscu, gdzie nie sposób było znaleźć kierowcy skłonnego wpuścić nikogo z lewego pasa) na dwa pasy? Kto "wydusił" zmianę organizacji ruchu na ul. Świderskiej poprzez wprowadzenie zakazu skrętu w lewo (co nagminnie jest jednak łamane) umożliwiającą w miarę płynny wyjazd z osiedla dalej ul. Myśliborską (za Trasą Mostu) do ul. Modlińskiej? Kto wielokrotnie interweniował ws. absurdalnych propozycji ZTM dot. zmian przebiegu autobusów czy też likwidacji określonych połączeń po oddaniu Trasy Mostu P. itd itp.? Walka z absurdami komunikacyjnymi dzielnicy to jego specjalność. Z pozytywów z pracy radnego Tumasza korzysta każdy z mieszkańców Tarchomina. niestety nie mając tego świadomości. O pozytywach działalności Ratusza i osobiście Pana Burmistrza nie wiem nic (mogę tylko przypuszczać że szczególnie zasłużył się PO) i jego dotychczasowe działania a w konsekwencji opinia w ogóle mnie nie przekonują! O rozbudowie Światowida wiedziałem już od momentu przeprowadzki na Tarchomin prawie 14 lat temu i pamiętam jakiej manipulacji dokonywał JW Construction obiecując nabywcom mieszkań w sąsiedztwie ul. Swiatowida i H. Ordonówny stworzenie publicznego parku. W czasie tych 14 lat nie widywałem zwykle korków na Światowida na samym "osiedlu", za to przez całe lata - przy zjeździe z ul. Światowida w ul. Modlińską, z Mehoffera w Modlińską, na dawnym rondzie na skrzyżowaniu Myśliborskiej, Obrazkowej i Świderskiej, a obecnie na Świderskiej, Nowodworskiej i przy wjeździe na Most. Nie jestem komunikacyjnym "talibem" ale moim zdaniem nadzieje o tym, iż przebudowa (nie mówię tu o linii tramwajowej) Światowida da zasadniczą poprawę w poruszaniu się na terenie Tarchomina, należy włożyć między bajki. Obawiam się raczej, że jej konsekwencją będą, w przyszłości, jeszcze większe korki w wyżej wspomnianych miejscach! Poza tym budowa tak szerokiej drogi rozetnie dzielnicę na dwie części podobnie to tego jak obecnie robi to Modlińska.

# Misiek

28.05.2014 20:04

Gdyby nie Pan Tumasz to wszystkie białołęckie "Słoje" stały by w swoich blaszanych puszkach w korkach na Modlińskiej i Myśliborskiej stąd (Tarchomina) do Jabłonnej. Ataki na Tumasza świadczą jedynie o ignorancji i niewiedzy piszących. Kto "zorganizował" buspasy na Modlińskiej? Kto wielokrotnie interweniował ws organizacji ruchu przy wjeździe na Most Północny (piszę z premedytacją Północny - bo słoje z PO zrobiły z mostu Marię) i doprowadził do przeorganizowania wjazdu na most z jednego (rozgałęziającego się na 2 pasy w miejscu, gdzie nie sposób było znaleźć kierowcy skłonnego wpuścić nikogo z lewego pasa) na dwa pasy? Kto "wydusił" zmianę organizacji ruchu na ul. Świderskiej poprzez wprowadzenie zakazu skrętu w lewo (co nagminnie jest jednak łamane) umożliwiającą w miarę płynny wyjazd z osiedla dalej ul. Myśliborską (za Trasą Mostu) do ul. Modlińskiej? Kto wielokrotnie interweniował ws. absurdalnych propozycji ZTM dot. zmian przebiegu autobusów czy też likwidacji określonych połączeń po oddaniu Trasy Mostu P. itd itp.? Walka z absurdami komunikacyjnymi dzielnicy to jego specjalność. Z pozytywów z pracy radnego Tumasza korzysta każdy z mieszkańców Tarchomina. niestety nie mając tego świadomości. O pozytywach działalności Ratusza i osobiście Pana Burmistrza nie wiem nic (mogę tylko przypuszczać że szczególnie zasłużył się PO) i jego dotychczasowe działania a w konsekwencji opinia w ogóle mnie nie przekonują! O rozbudowie Światowida wiedziałem już od momentu przeprowadzki na Tarchomin prawie 14 lat temu i pamiętam jakiej manipulacji dokonywał JW Construction obiecując nabywcom mieszkań w sąsiedztwie ul. Światowida i H. Ordonówny stworzenie publicznego parku. W czasie tych 14 lat nie widywałem zwykle korków na Światowida na samym "osiedlu", za to przez całe lata - przy zjeździe z ul. Światowida w ul. Modlińską, z Mehoffera w Modlińską, na dawnym rondzie na skrzyżowaniu Myśliborskiej, Obrazkowej i Świderskiej, a obecnie na Świderskiej, Nowodworskiej i przy wjeździe na Most. Nie jestem komunikacyjnym "talibem" ale moim zdaniem nadzieje o tym, iż przebudowa (nie mówię tu o linii tramwajowej) Światowida da zasadniczą poprawę w poruszaniu się na terenie Tarchomina, należy włożyć między bajki. Obawiam się raczej, że jej konsekwencją będą, w przyszłości, jeszcze większe korki w wyżej wspomnianych miejscach! Poza tym budowa tak szerokiej drogi rozetnie dzielnicę na dwie części podobnie to tego jak obecnie robi to Modlińska.

# nie

28.05.2014 21:22

^^ Pisz sobie ośle co tam chcesz. Ale ja i coraz więcej ludzi wie, że p. Tumasz działa tylko na szkodę dzielnicy. Nigdy więcej w samorządzie dla tego pana

# MimoZeJezdzeSamochodem

28.05.2014 21:49

Panie burmistrzu - proszę zapoznać się ze statystykami:
"Witam ponownie, dzisiejszy wieczór poświeciłem na rajd po bloku z petycją. Mam 25 podpisów, 2 osoby odmówiło podpisania. 1 twierdziła, że nie zna sprawy, druga, że to chyba dobrze, że budują. Dwie osoby powiedziały, że nie są zainteresowane. Generalnie ludzie nie są lub do niedawna nie byli świadomi (na klatkach wisi petycja) i chętnie podpisywali dopytując się często, co i jak w tej sprawie. Myślę, że nawet tak mała próba pokazuje jakie jest naprawdę poparcie dla tak dużej rozbudowy, czyli prawie żadne. Wiele osób jest też biernych, chociaż coś tam wie i jest przeciw to nie kwapi się ruszyć tyłka i podejść do punktu zbioru podpisów. Taki mamy po prostu klimat"

# Gerwazy

28.05.2014 21:53

Jak widać to medium nie można nazwać rzetelnym. Bardzo stronniczy artykuł. A ja dzisiaj odwiedziłem dzisiaj moich sąsiadów w bloku i mamy kolejne kilkadziesiąt podpisów. Podpisania petycji odmówiło zaledwie kilka osób i to głównie, bo nie znają tematu, albo, że nie są zainteresowani. Zdecydowana większość mieszkańców jest przeciw tak ogromnej rozbudowie, podobnie bezmyślnej wycince zieleni i tudzież bezmyślnej zabudowie dzielnicy. Tak więc jaśnie panujący nam Panie Burmistrzu nic Pan nie wiesz, czego ludzie chcą. Jakbyś Pan zrobił szeroko zakrojone konsultacje to byś Pan wiedział. Dla Pana liczy się tylko bezmyślne realizowanie zadań postawionych przez miasto.

# Gerwazy

28.05.2014 21:56

Do Nie:
A ja uważam dokładnie odwrotnie. Pan Tumasz jest jedynym, powtarzam jedynym radnym, który dał się poznać jako osoba, która rozumie swoją rolę. Prowadzi dialog z mieszkańcami, próbuje rozwiązywać ich sprawy. Jest merytorycznie dobrze przygotowana i potrafi prowadzić bezemocjonalne i rzeczowe dyskusje. Do tego jest kulturalny. Wg mnie to byłby najlepszy kandydat na burmistrza. Liczę, że kiedyś się doczekamy.

# pinokio

28.05.2014 21:59

do #Gerwazy
Ty też masz szansę być Burmistrzem. Na razie musisz pracowicie zbierać podpisy.

# Gerwazy

28.05.2014 22:04

Do Pinokio:
Jak każdy z nas :-) Mimo wszystko sobie taki zaszczyt odpuszczę, a dobre inicjatywy będę zawsze popierał. Pozdrawiam,

# arti

28.05.2014 22:52

Z punktu widzenia niezmotoryzowanego mieszkańca Nowodworów i Tarchomina sytuacja tylko się pogorszy.
1 Wytną większą część autobusów bo przecież jest tramwaj. Co z tego że jest jak przy takiej ilości kierowanych światłami lewoskrętów i skrzyżowań na każdych światłach minimum minuta stoi. Wystarczy popatrzeć ile stoi by przekroczyć Myśliborską.
2 Piesi i dzieci chcący przekroczyć Autostrade będą musieli biegać albo przechodzić najpierw połowe później drugą. Czas przejścia co najmniej 2 razy dłuższy bo przecież wszędzie przyciski i czas oczekiwania. I znów zmodernizowane światła na Myśliborskiej przychodzą do głowy- tej jezdni nie przekroczysz na raz - przechodzenie zajmuje nieraz 3 minuty.
3 Zieleń - jaka zieleń? W tej dzielnicy nic się nie sadzi- a jak się sadzi to karłowate odmiany nie dające cienia jak na Ordonówny. Można też popatrzyć na bujne drzewa przy Moście Północnym istna patelnia w letnie dni. Za to apetyt na cięcie tego co zostało jest duży że ho ho :)
4 Facebook- tylko 500 głosów poparcia ? Nigdy nie miałem i nie zamierzam zakładać tego g..na. Tym którzy zbyt mocno odfrunęli w jego objęcia proponuje szklanke zimnej wody na głowe. W ogóle przydałby się ktoś ogarnięty do zbierania podpisów w realu może czas już ruszyć ten beton ?
5 A ruch na Odkrytej i Świderskiej jaki był taki będzie..

# mattt

28.05.2014 22:54

Pan Tumasz jest wszędzie gdzie nie trzeba.. i do wszystkiego się wpiep..a.. mieszkam już tu 25 lat i uważam ze ta budowa jest potrzebna..

# mattt

28.05.2014 22:57

#Mieszkanka napisał(a) 28.05.2014 11:45
Szanowny Panie, napisał Pan, ze protestujemy od lat przeciwko tramwajowi na Tarchomin, a to wierutne kłamstwo, bo grupa działa od nie dawna i nawet przez chwilę nikt nie był przeciwko tramwajowi, tylko przeciwko poszerzeniu Światowida w wariancie inwestora! Jesteśmy za tramwajem a ulice wystarczy poszerzyć 2x2 a nie 2x3. To ciągłe szkalowanie zamiast rzeczowej retoryki i dialogu stawia Pana w jak najgorszym świetle a te kłamliwe kalumnie rzucane na mieszkańców można spokojnie zaskarżyć w Sądzie.
mowa była o współpracujących ekspertach. czytanie i myslenie nie moli Mieszkanko...

# Gerwazy

28.05.2014 23:19

Aha i jak można się zorientować na różnych, forach do wycięcia jest lasek za Urzędem Gminy. Ma tam ponoć powstać osiedle. Prawda ci to Panie miłościwie panujący burmistrzu?

# Mark

28.05.2014 23:23

#Maria_1 napisał(a) 28.05.2014 15:27
naziemnym, głośnym tramwaju

O! Skąd pewność, że tramwaj będzie głośny? Ja sobie chwalę wprowadzenie niskopodłogowych wozów, bo różnica jest ogromna - w zasadzie ich nie słychać.

 tarantula01

28.05.2014 23:27

#taktak napisał(a) 28.05.2014 11:58
Panie Tumasz- został pan wywołany do tablicy, zadanie dla pana Ustalenie żródła o 6 pasowej Swiatowida/ wydaje mi się , że o tym pisał urzędnik Ratusza/
Informacja z pierwszej ręki http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous140514realizacja_ztm-.pdf
@misiek, jest jeszcze np. zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu Mehoffera - Świaderska dająca pierwszeństwo relacji zachód - południe i z powrotem południe - zachód. Frezowanie ul. Mehoffera: Książkowa - tory kolejowe i budowa chodnika przy tej ulicy (Modlińska - Majolikowa), 60 km/h na Płochocińskiej zamiast 50 km/h, likwidacja 150 m pasa autobusowego (który wprowadzał zamieszanie) na odc. Światowida - TMP.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

28.05.2014 23:27

#taktak napisał(a) 28.05.2014 11:58
Panie Tumasz- został pan wywołany do tablicy, zadanie dla pana Ustalenie żródła o 6 pasowej Swiatowida/ wydaje mi się , że o tym pisał urzędnik Ratusza/
Informacja z pierwszej ręki http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous140514realizacja_ztm-.pdf
@misiek, jest jeszcze np. zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu Mehoffera - Świaderska dająca pierwszeństwo relacji zachód - południe i z powrotem południe - zachód. Frezowanie ul. Mehoffera: Książkowa - tory kolejowe i budowa chodnika przy tej ulicy (Modlińska - Majolikowa), 60 km/h na Płochocińskiej zamiast 50 km/h, likwidacja 150 m pasa autobusowego (który wprowadzał zamieszanie) na odc. Światowida - TMP.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# mmieszkaaniec

28.05.2014 23:32

W.Tumasz widzę zaczął kampanię z przytupem. Obudził się z ręką w nocniku. NIE DLA PSEUDO SAMORZĄDOWCA TUMASZA.

# Gerwazy

28.05.2014 23:35

do mmiieszkaanca - a dlaczego nie dla Pana Tumasza? tak merytorycznie proszę, bo przez wielu mieszkańców jest on szanowaną osoba.

 tarantula01

28.05.2014 23:43

Ja jestem niewygodny, bo piszę w oparciu o dokumenty, które często są inne niż próbuje to mówić np. Pan Burmistrz. Na sesji można mi chociaż odebrać głos lub zamknąć dyskusję w danym punkcie (bo PO ma większość i spokojnie to przegłosuje), ale na forach pozostaje pojedynek na słowa i fakty.
Pozdrawiam

 tarantula01

28.05.2014 23:43

Ja jestem niewygodny, bo piszę w oparciu o dokumenty, które często są inne niż próbuje to mówić np. Pan Burmistrz. Na sesji można mi chociaż odebrać głos lub zamknąć dyskusję w danym punkcie (bo PO ma większość i spokojnie to przegłosuje), ale na forach pozostaje pojedynek na słowa i fakty.
Pozdrawiam

# uch

29.05.2014 00:47

tarantula01 napisał(a) 28.05.2014 23:43
Ja jestem niewygodny, bo piszę w oparciu o dokumenty, które często są inne niż próbuje to mówić np. Pan Burmistrz. Na sesji można mi chociaż odebrać głos lub zamknąć dyskusję w danym punkcie (bo PO ma większość i spokojnie to przegłosuje), ale na forach pozostaje pojedynek na słowa i fakty.
Pozdrawiam
Pan Tumasz jest normalnie 8 cudem natury. Niestety mój pomysł postawienia dla niego pomnika w ramach budżetu partycypacyjnego na Białołęce nie powiódł się :( nie udało mi się zebrać 15 wymaganych podpisów :(

# drogowiec

29.05.2014 07:30

Czas start rozpocząć protesty przeciwko poszerzeniu Światowida o 1 pas w obu kierunkach

# kiler3

29.05.2014 08:07

#uch napisał(a) 29.05.2014 00:47
Pan Tumasz jest normalnie 8 cudem natury. Niestety mój pomysł postawienia dla niego pomnika w ramach budżetu partycypacyjnego na Białołęce nie powiódł się :( nie udało mi się zebrać 15 wymaganych podpisów :(

Zawsze możesz możesz zbierać na pomnik własnej ułomności. Spokojnie znajdzie się więcej niż 15 osób, ba nawet złożą się bez budżetu partycypacyjnego ;)

 niechcemyautostrady

29.05.2014 08:34

"Punkt dotyczący rozbudowy Światowida ma być jednym z pierwszych, więc będzie od ok. 17:15 - 17:20 do ... chwili aż przewodniczący Rady Dzielnicy nie zarządzi: dość.
To jest sesja Rady Dzielnicy, nie Rady Miejskiej i była od początku miesiąca planowana na 17:00, choć zgodnie z ogłoszeniem w BIP z mniejszą liczbą punktów w porządku obrad. Proszę o możliwie szerokie poinformowanie znajomych, poprzez wysyłkę maili o tym, że będzie prezentowany projekt. Na pewno będę się starał, aby zostało zorganizowane oddzielne spotkanie dla mieszkańców z zapowiedzią np. na tydzień przed terminem.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz "

# Misiek

29.05.2014 09:07

Gdyby nie Pan Tumasz to wszystkie białołęckie/tarchomińskie "Słoiki" stały by w swoich blaszanych puszkach w korkach na Modlińskiej i Myśliborskiej stąd (Tarchomina) do Jabłonnej. Ataki na Tumasza świadczą jedynie o ignorancji i niewiedzy piszących i złejk woli Burmistrza.
Pytam się kto wywalczył buspasy na Modlińskiej? Kto wielokrotnie interweniował ws. organizacji ruchu przy wjeździe na Most Północny (piszę z premedytacją Północny - bo POmysleńcy zrobiły z mostu Marię) i doprowadził do przeorganizowania wjazdu na most z jednego (rozgałęziającego się na 2 pasy w miejscu, gdzie nie sposób było znaleźć kierowcy skłonnego wpuścić nikogo z lewego pasa) na dwa pasy? Kto "wydusił" zmianę organizacji ruchu na ul. Świderskiej poprzez wprowadzenie zakazu skrętu w lewo (co nagminnie jest jednak łamane) umożliwiającą w miarę płynny wyjazd z osiedla dalej ul. Myśliborską (za Trasą Mostu) do ul. Modlińskiej? Kto wielokrotnie interweniował ws. absurdalnych propozycji ZTM dot. zmian przebiegu autobusów czy też likwidacji określonych połączeń po oddaniu Trasy Mostu P. itd itp.? Walka z absurdami komunikacyjnymi dzielnicy to jego specjalność. Z pozytywów z pracy radnego Tumasza korzysta każdy z mieszkańców Tarchomina. niestety nie mając tego świadomości. O pozytywach działalności Ratusza i osobiście Pana Burmistrza nie wiem nic (mogę tylko przypuszczać że szczególnie zasłużył się PO) i jego dotychczasowe działania a w konsekwencji opinia w ogóle mnie nie przekonują! O rozbudowie Światowida wiedziałem już od momentu przeprowadzki na Tarchomin prawie 14 lat temu i pamiętam jakiej manipulacji dokonywał JW Construction obiecując nabywcom mieszkań w sąsiedztwie ul. Światowida i H. Ordonówny stworzenie publicznego parku. W czasie tych 14 lat nie widywałem zwykle korków na Światowida na samym "osiedlu", za to przez całe lata - przy zjeździe z ul. Światowida w ul. Modlińską, z Mehoffera w Modlińską, na dawnym rondzie na skrzyżowaniu Myśliborskiej, Obrazkowej i Świderskiej, a obecnie na Świderskiej, Nowodworskiej i przy wjeździe na Most. Nie jestem komunikacyjnym "talibem" ale moim zdaniem nadzieje o tym, iż przebudowa (nie mówię tu o linii tramwajowej) Światowida da zasadniczą poprawę w poruszaniu się na terenie Tarchomina, należy włożyć między bajki. Jestem za to pewien raczej, że jej konsekwencją będą, w przyszłości, jeszcze większe korki w wyżej wspomnianych miejscach! Poza tym budowa tak szerokiej drogi rozetnie Tarchomin na dwie części podobnie to tego jak obecnie robi to Modlińska z Białołęką.

# Misiek

29.05.2014 09:10

#nie napisał(a) 28.05.2014 21:22
^^ Pisz sobie ośle co tam chcesz. Ale ja i coraz więcej ludzi wie, że p. Tumasz działa tylko na szkodę dzielnicy. Nigdy więcej w samorządzie dla tego pana
Osioł i słój to ty jesteś!

 niechcemyautostrady

29.05.2014 09:15

O co sie bijecie Wojciech Tumasz napisał swego czasu, że zweryfikują go wyborcy. On działa najwięcej lokalnie na Nowodworach - tam radny zajmuje się wieloma sprawami. Ma czas dla mieszkańców. Można się z nim umówić telefonicznie i spotkać w przeciwieństwie np do radnych PO:
"Jako radny nie mam zwyczaju spotykac sie z mieszkancami w pubie. Proponuje spotkanie w pokoju radnych gdyz bedziemy mogli spokojnie porozmawiac bez zgielku. Nie traktuje tego jako urzedowe formalizowanie. Jezeli chce Pan porozmawiac to z checia wyslucham Pana"
Oczywiście najłątwiej okopać się w urzędzie, tam mieszkańcy najmniej będą zawracać d u p ę

# kobra

29.05.2014 09:39

do #kiler3 i # niechcemyautostrady (w 1 osobie)
Marnujesz czas na forum ? Sądziłem ,że jesteś teraz na sesji z transparentem.

 niechcemyautostrady

29.05.2014 09:42

#kobra - Ty nam nie wymyślaj co mamy robić :/

 niechcemyautostrady

29.05.2014 09:58

http://goo.gl/BT7Ga7
"Budowa alei lub bulwaru na miejsce drogi szybkiego ruchu zawsze wydaje się być sprzeczne z intuicją. Ludzie muszą jednak zastanowić się na tym, co naprawdę lubią, a czego nie. Czy Paryż byłby piękniejszy gdyby Champs Elysee czy Avenue St. Germain były autostradami? Warszawska starówka przyciąga lokalnych mieszkańców i turystów. Kraków jest skarbnicą wspaniałych osiedli zorganizowanych wokół historycznego średniowiecznego układu ulic. Kaliningrad z kolei posiada duże ulice i autostrady, a jego urok można porównać do miejsca postoju dla ciężarówek. "

# Jolk@

29.05.2014 10:15

Jeżeli Pan Burmistrz jest na tyle lotny, by stosować w swoich wypowiedziach sarkazm, powinien rozumieć też metaforyczne użycie terminu "autostrada". Widocznie za bardzo Pan Burmistrz się spiął i zapragnął popisać swoją elokwencją. Szkoda, bo mógł zacząć równie rzeczowo, jak mu się udało w dalszych akapitach. Wyjaśnienia Pana Burmistrza mają się jednak nijak do obaw mieszkańców blisko sąsiadujących z ul. Światowida. Z opisu nowy kształt Światowida przypomina choćby bemowską ul. Powstańców Śląskich. Jakiż to nowatorski pomysł, by tego typu arterię wybudować w środku osiedla! Myślałam, że takich rzeczy już się nie robi. Widocznie na Białołęce czas się zatrzymał. A co do czasu, to odwołanie do planów sprzed kilkunastu (!) lat jest - drogi Panie Burmistrzu - niedorzeczne. Wszak nikt nigdy mieszkańców nie informuje o planowanych inwestycjach z kilkunastoletnim wyprzedzeniem. Kilkanaście (!) lat temu na Tarchomin planowano nawet poprowadzić metro. Doskonale pamiętam, że deweloperzy niektórych osiedli przy ul. Odkrytej powoływali się nawet na ten środek transportu w pierwotnych nazwach osiedli. Plany opierające połączenie Tarchomina z Centrum przy pomocy linii tramwajowych są wręcz zabawne. Wszak w chwili obecnej dojazd z przyst. Cm. Włoski do przyst. Dw. Centralny trwa ponad 30 min. Doliczmy do tego czas dojazdu z Tarchomina na ul. Marymoncką. Niestety, obawiam się, że mieszkańcy Tarchomina wciąż będą bazować na połączeniu z metrem. Coraz częściej wydaje mi się, że samorządowcy wprowadzają w życie nowe rozwiązania nie po to, aby ułatwić życie swoim wyborcom, a po to, żeby nie można im było zarzucić próżnowania. Dlaczego w zamian jednej części Światowida nikt nie pomyśli o poszerzeniu coraz bardziej zatłoczonej Świderskiej? Dlaczego tramwaj nie pojedzie na Żerań? Osoby nazywane przez #prawda dupkami nie blokują inwestycji dla zasady. Chodzi jedynie o to, aby na inwestycjach jak najwięcej osób zyskało, a jak najmniej straciło. Szkoda, że nie wszyscy to rozumieją. Pan Burmistrz pisze o zbliżających się wyborach. Wydaje mi się, że wspierający niepopularne w kręgach PO ruchy "pieniacz" radny Tumasz ma mniej do stracenia, niż Pan Burmistrz i jego świta. Osobiście przekonuję się, że lokalne stowarzyszenia chcą naprawdę działać dla ludzi i miejsca. Samorządy powinny być niezależne od wielkiej polityki. Ot co! Do zobaczenia 16 listopada :-)

# kiler3

29.05.2014 10:15

#kobra napisał(a) 29.05.2014 09:39
do #kiler3 i # niechcemyautostrady (w 1 osobie)
Marnujesz czas na forum ? Sądziłem ,że jesteś teraz na sesji z transparentem.

To kobra jest mężczyzną ??? !!!!! ... no tak osobnik płci męskiej i jednocześnie żeńskiej. Znane są takie przypadki. A jak kwestia jaźni ? :)

# gość

29.05.2014 10:22

#Jolk@ napisał(a) 29.05.2014 10:15
Chodzi jedynie o to, aby na inwestycjach jak najwięcej osób zyskało, a jak najmniej straciło. Szkoda, że nie wszyscy to rozumieją. Pan Burmistrz pisze o zbliżających się wyborach. Wydaje mi się, że wspierający niepopularne w kręgach PO ruchy "pieniacz" radny Tumasz ma mniej do stracenia, niż Pan Burmistrz i jego świta. Osobiście przekonuję się, że lokalne stowarzyszenia chcą naprawdę działać dla ludzi i miejsca. Samorządy powinny być niezależne od wielkiej polityki. Ot co! Do zobaczenia 16 listopada :-)

Brawo! W pełni się zgadzam.

 niechcemyautostrady

29.05.2014 10:30

"Protesty będą zawsze, ale prowadząc inwestycję w interesie inwestora jest, by te protesty zminimalizować. W interesie inwestora jest też, by raport ooś i wynikające z niego dalsze dokumenty były rzetelne. Tu tak nie było, o czym świadczy uchylenie poprzedniej DUŚ.
Co do tego, czy protesty będą zawsze, to odsyłam do projektu A2 na odcinku Warszawa - Kukuryki. GDDKiA przeprowadziła przy okazji szeroką akcję informacyjną. W czasie wykonywania dokumentacji środowiskowej uruchomiono specjalny portal informacyjny, gdzie zamieszczano aktualne propozycje przebiegu drogi. Robiono spotkania we wszystkich zainteresowanych gminach, zbierano opinie przez internet, pocztę lub tradycyjnie. Na wszystkie pytania, watpliwości lub wnioski udzielono odpowiedzi, włączono do analiz propozycje społeczne. W kilku miejscach poskutkowało to tym, że zmieniono przebieg drogi wedle wniosków społecznych. Wykonano rzetelny raport ooś, kóry dodatkowo został poddany ocenie RKOOŚ (uzyskał opinię pozytywną, a cały proces został przez RKOOŚ określony jako wzorcowy).
Efekt - ten odcinek A2 był jedyną inwestycją drogową w Polsce przeciwko której nikt nie zaprotestował. Nie było zadnego odwołania od decyzji środowiskowej, co zaskoczyło nawet GDDKiA..
Protesty jesteśmy w stanie zminimalizować jeśli społeczeństwo będzie mieć świadomośc, że współuczestniczy w procesie, a jego opinia traktowana jest poważnie. To prawda, że wnioski społeczne będą często sprzeczne, ale wtedy przyjmuje się te właściwe, a niewłasciwe odrzuca szeroko i merytorycznie to uzasadniając.
Biorąc się za tramwaj na Tarchomin ZTM nie miał żadnego pojęcia jak prowadzić proces inwestycyjny. Ignorowano wnioski społęczne wpływające jeszcze w czasie, gdy wprowadzenie zmian w dokumentacji było możliwe. Włączono wariant społeczny do dokumentacji, ale w sposób karygodny (czy wręcz infantylny) naciągano wszelkie wyniki porównawcze tak, by wyszło na to, co z góry zakładał ZTM. Akcje informacyjne przeprowadzono post factum, a wszelkie "konsultacje" to była fikcja.
To zła droga, kóra poskutkowała skutecznym protestem, uchyleniem decyzji środowiskowej i wieloletnim opóźnieniem w realizacji.""

# murasek

29.05.2014 10:33

do #Jolk@
Lepiej bym tego nie ujął :)
Takich zrównoważonych i mądrych wypowiedzi brakuje na tym forum.
Starajmy się wszyscy !

# etam

29.05.2014 11:08

inwestycje mają służyć największej liczbie mieszkańców - to propozycja najpierw tramwaj do Winnicy w ramach hasła Komunikacją zbiorową - szybciej a póżniej poszerzenie Światowida do 2x2 pasy w ramach hasła - rozwój komunikacji indywidualnej - a tu mamy na odwrót. Popieram Jolę -dla przypomnienia Pani Prezydent HGW- obiecała metro na Nowodwory w kampanii wyborczej 2006 r

# nieco historii

29.05.2014 11:58

#Misiek napisał(a) 29.05.2014 09:07
Pytam się kto wywalczył buspasy na Modlińskiej?
Nie było walki buspasy.
Pierwowzór taki powstał jeszcze za poprzedniej "epoki" gierkowskiej po przebudowie Modlińskiej i wtedy zostały wytyczone dwa pasy ruchu w kierunku centrum (od Dąbrówki Szlacheckiej do Zerania FSO) które przeznaczone były tylko dla autobusów i taksówek.

# Maria_1

29.05.2014 12:05

Działania pana Tumasza są super. Bardzo dziękuję.
I proszę walczyć o poprawę życia mieszkańców Tarchomina i Nowodworów dalej.

# Marysia

29.05.2014 12:12

#Maria_1 napisał(a) 29.05.2014 12:05
I proszę walczyć o poprawę życia mieszkańców Tarchomina i Nowodworów dalej.
Lepsze od walk wszelakich jest mądre podejscie rozumowe.
Walki wszelakie popwodują rozlew krwi, ból, cierpienie i tak dalej

 niechcemyautostrady

29.05.2014 12:50, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 29.05.2014 12:51

#nieco historii - http://tinyurl.com/qxzjvz2 . Proszę nie manipuluj bo się spalisz
My nie walczymy, my chcemy by wreszcie ktoś poszedł po rozsądek do głowy. Wszelkie uwagi odnośnie hiper szerokości Światowida od 2010 roku albo i wcześniej poszły właściwie do kosza. Co więcej - burmistrz rozmawiać nie chce ale w sumie jaką on jest osobą do rozmowy. Gdyby nie nasza akcja czekałby spokojnie by tylko z prezydent Warszawy przejechać się tramwajem podczas triumfalnego otwarcia. Warto wspomnieć, że w pierwszym artykule do Echa po rozpoczęciu naszej akcji wręcz pokazał, że sam nie wie jaki jest zakres inwestycji. A tu patrzcie - ludzie się zmobilizowali. Co więcej, najfajniejszym przykładem tego jak miasto konsutlowało się z mieszkańcami oraz jak poszerzenie reklamowano hasłem - tramwaj, jest to, że nadal spotykamy bardzo dużo zaskoczonych ludzi. W dyskusjach pod profilem radnego Tumasza spotykam niejakiego Michała, który twierdzi, że ludzie się nie interesują tym co wokół się dzieje. Tak, zgadza się ludzie się nie interesują, od 1989 kolejne władze nie zbudowały społeczeństwa obywatelskiego. Rynek zaś zbudował społeczeństwo konsumpcyjne. W takiej sytuacji obowiązkowe jest poprawne informowanie o inwestycjach. To władze mają psi obowiązek dotrzeć do ludzi a nie ludzie do władzy i ich decyzji.

# nieco historii

29.05.2014 13:20

niechcemyautostrady napisał 29.05.2014 12:50
#nieco historii - http://tinyurl.com/qxzjvz2 . Proszę nie manipuluj bo się spalisz
Widocznie jesteś tak młody/a, ze "epoki" gierkowskiej nie pamiętasz.
Powtarzam:
za poprzedniej "epoki" gierkowskiej po przebudowie Modlińskiej (i wtedy) zostały wytyczone dwa pasy ruchu w kierunku centrum (od Dąbrówki Szlacheckiej do Zerania FSO) które przeznaczone były tylko dla autobusów i taksówek.
Wasze działania są tylko powtórzeniem i umocnieniem tamtych działań.

 niechcemyautostrady

29.05.2014 13:24

Mistrzu - to, że za PRL coś było a potem w epoce kapitalizmu znikło to nas nie obchodzi. W nowej rzeczywistości to radny Tumasz wywalczył buspasy bo ktoś stwierdził wcześniej, że wszystkie pasy należy oddać samochodom

# nieco historii

29.05.2014 13:50

niechcemyautostrady napisał 29.05.2014 13:24
Mistrzu - to, że za PRL coś było a potem w epoce kapitalizmu znikło to nas nie obchodzi. W nowej rzeczywistości to radny Tumasz wywalczył buspasy bo ktoś stwierdził wcześniej, że wszystkie pasy należy oddać samochodom
Mądry człowiek nie przechwala się własnymi osiągnięciami i nie ignoruje działalnosci poprzedników.

# murasek

29.05.2014 14:17

#nieco historii napisał(a) 29.05.2014 13:50

Mądry człowiek nie przechwala się własnymi osiągnięciami i nie ignoruje działalnosci poprzedników.

Mądry człowiek wie, że Fenicjanie niewiele mają wspólnego z drukiem dolarów ;)
A niby tu pieniądz i tu pieniądz ....

# gość

29.05.2014 14:20

#nieco historii napisał(a) 29.05.2014 13:50
Mądry człowiek nie przechwala się własnymi osiągnięciami i nie ignoruje działalnosci poprzedników.

Mądry człowiek nie ignoruje ani byłych, anie obecnych. Szczególnie jeśli trzeba po nich poprawiać lub im przeszkadzać w szkodliwym działaniu jak to ma miejsce obecnie przy budowie autostrady w środku osiedli.
Tak samo trzeba im było przeszkadzać jak wydawali kasę na zmianę nazwy mostu co czynił Pan Tumasz i za co jestem mu wdzięczny.

# straganiarz

29.05.2014 16:05

na bazarku Wawrzyszew - fasolka szparagowa po 8-10 zł u nas na Nowodworach po 13-15 zł

# iskierka1

29.05.2014 17:19

Burmistrz Jaworski i tak jest nadto kulturalny w stosunku do tego dziwnego towarzystwa, któremu przewodzi p. Tumasz, któremu na ogół się nic nie podoba a on sam już dawno chyba połknął wszystkie rozumy... Cały ten żałosny "protest" uważam za przedwyborczą hucpę! Są to ludzie, którzy nie mają zbyt wiele do zaprezentowania oprócz frazesów i demagogii.

# Milusia

29.05.2014 17:26

do straganiarza - masz rację tam jest wszystko taniej niż w Nowodworach - a jak wybudują do Nas metro to będzie na bazarek szybciej

# pinokio

29.05.2014 17:49

Ale cisza. Aktyw tego forum chyba teraz na sesji.

# murasek

29.05.2014 17:50

#iskierka1 napisał(a) 29.05.2014 17:19
Burmistrz Jaworski i tak jest nadto kulturalny w stosunku do tego dziwnego towarzystwa, któremu przewodzi p. Tumasz, któremu na ogół się nic nie podoba a on sam już dawno chyba połknął wszystkie rozumy... Cały ten żałosny "protest" uważam za przedwyborczą hucpę! Są to ludzie, którzy nie mają zbyt wiele do zaprezentowania oprócz frazesów i demagogii.

Jeżeli te komunały, króre napisałaś to jest wszystko na co Cię stać, to po co ten wpis?
Właśnie brak kultury, zarówno ze strony burmistrza jak i osób, które go popierają świadczy o przedwyborczej hucpie. Dlaczego nagle w artykule burmistrz wylewa potoki kłamstw na temat mieszkańców, których nie zna, ani nie stara się zrozumieć? Dlaczego po tym wszystkim mimo "genialnego" planu rozbudowy Światowida, nagle mięknie i przebąkuje o jakiś zmianach "genialnego" planu? Dlaczego skoro nasze postulaty nadają się na śmietnik, sam burmistrz zaczyna je wyciagać ze śmietnika ? A może to strach przed wyborami ? ;)

# murasek

29.05.2014 17:52

#Milusia napisał(a) 29.05.2014 17:26
do straganiarza - masz rację tam jest wszystko taniej niż w Nowodworach - a jak wybudują do Nas metro to będzie na bazarek szybciej

Metro na Nowodworach - marzenie :)))

# kiler3

29.05.2014 17:55

do pinokio
A Ciebie proponowane zmiany nie interesują? Podobno ma być ciekawie, burmistrz chce głowę posypać popiołem czy coś w tym stylu:)

# eda

29.05.2014 17:59

Do Straganiarza i Milusi.
Bazarek Wawrzyszew? Co to za twór? Przy stacji Metro Wawrzyszew znajduje się Bazar Wolumen (Wolumen to też nazwa ulicy przy bazarze, prostopadłej do Kasprowicza). Kto z Warszawy, ten wie :-)
Poza tym we wtorki i piątki na tamtejszym bazarze odbywa się regularny targ, a handlują tam często gęsto producenci, a nie handlarze z towarem z Broniszy lub inni dający zarobić pośrednikom, jak u nas.
Bazar ma kilkudziesięcioletnią tradycję, o jakiej Tarchomin i Nowodwory mogą jedynie pomarzyć.
Nie porównujmy tego z naszymi, miejscowymi realiami.
P.S. Nie wiem jak kwestia cen na bazarach ma się do omawianego tu tematu remontu ul. Światowida. Pozdrawiam!

# gość

29.05.2014 18:00

#iskierka1 napisał(a) 29.05.2014 17:19
Burmistrz Jaworski i tak jest nadto kulturalny w stosunku do tego dziwnego towarzystwa, któremu przewodzi p. Tumasz, któremu na ogół się nic nie podoba a on sam już dawno chyba połknął wszystkie rozumy... Cały ten żałosny "protest" uważam za przedwyborczą hucpę! Są to ludzie, którzy nie mają zbyt wiele do zaprezentowania oprócz frazesów i demagogii.

Ręce mi opadły.

# kiler3

29.05.2014 18:19

#iskierka1 napisał(a) 29.05.2014 17:19
Burmistrz Jaworski i tak jest nadto kulturalny w stosunku do tego dziwnego towarzystwa, któremu przewodzi p. Tumasz, któremu na ogół się nic nie podoba a on sam już dawno chyba połknął wszystkie rozumy... Cały ten żałosny "protest" uważam za przedwyborczą hucpę! Są to ludzie, którzy nie mają zbyt wiele do zaprezentowania oprócz frazesów i demagogii.

"Czasem, aż oczy bolą patrzeć jak się przemęcza, dla naszego klubu, prezes ....., naszego klubu "Tęcza". Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy wtykają mu szpilki. To nie ludzie - to wilki! To mówiłem ja ....
....Wszystko to zasługa naszego prezesa i nie jest prawdą, że nad łóżkami dach przeciekał! Szczególnie, że prawie nie padało! Prezes dba o nas jak ojciec najlepszy! "
Wystarczy Prezes zmienić na burmistrz itd itp

# Danuta

29.05.2014 18:25

a mnie Volumen kojarzy się jedynie z elektroniką natomiast bazar Wawrzyszew / od stacji metra/ z marchewką i kapustą

# eda

29.05.2014 18:53

Bazar na Wolumenie (także ten z marchewką i kapustą) istniał długo przed powstaniem stacji metra.
Mało tego! Przed budową stacji funkcjonował po obu stronach Kasprowicza.
Wtedy wyraźnie było widać podział - po zachodniej stronie Kasprowicza elektronika (handel kwitł głównie w niedziele) i warzywa od rolników, a po wschodniej stronie Kasprowicza typowe, blaszane budy z warzywami, owocami, nabiałem itd.
Zresztą lokalna ludność tę drugą część prędzej przyłączyłaby do szeroko pojętego Wrzeciona, niż Wawrzyszewa :-)
Na szczęście mamy nawet na tle miejscowej konkurencji niedrogi pawilon/wiatę na bazarku przy Porajów. Dobre zaopatrzenie. Warzywa i owoce świeże. Nie ma co narzekać! :-)

# finia

29.05.2014 19:01

#iskierka1 napisał(a) 29.05.2014 17:19
Burmistrz Jaworski i tak jest nadto kulturalny w stosunku do tego dziwnego towarzystwa, któremu przewodzi p. Tumasz, któremu na ogół się nic nie podoba a on sam już dawno chyba połknął wszystkie rozumy... Cały ten żałosny "protest" uważam za przedwyborczą hucpę! Są to ludzie, którzy nie mają zbyt wiele do zaprezentowania oprócz frazesów i demagogii.
Braaaaaaaaaawo!!!! Wreszcie ktoś napisał całą prawdę!!! Pełne poparcie!

# kiler3

29.05.2014 19:20

#finia napisał(a) 29.05.2014 19:01
#iskierka1 napisał(a) 29.05.2014 17:19]
Burmistrz Jaworski i tak jest nadto kulturalny w stosunku do tego dziwnego towarzystwa, któremu przewodzi p. Tumasz, któremu na ogół się nic nie podoba a on sam już dawno chyba połknął wszystkie rozumy... Cały ten żałosny "protest" uważam za przedwyborczą hucpę! Są to ludzie, którzy nie mają zbyt wiele do zaprezentowania oprócz frazesów i demagogii.
Braaaaaaaaaawo!!!! Wreszcie ktoś napisał całą prawdę!!! Pełne poparcie!

A teraz kup sobie korkowca, wyjdź na ulicę i zacznij strzelać ;)

# Otniel

29.05.2014 19:26

Gazeta.pl podała, że Światowida będzie węższa. Ratusz rezygnuje z "Tarchostrady".
Serdeczne podziękowania dla wszystkich, którzy się zaangażowali w tym dla p. Tumasza. Udało się oszczędzić przestrzeń i pieniądze.
No cóż Panie Burmistrzu. Teraz ten artykuł wygląda trochę niezręcznie, prawda?

# rrrr

29.05.2014 19:47

#Otniel napisał(a) 29.05.2014 19:26
Gazeta.pl podała, że Światowida będzie węższa. Ratusz rezygnuje z "Tarchostrady".
Serdeczne podziękowania dla wszystkich, którzy się zaangażowali w tym dla p. Tumasza. Udało się oszczędzić przestrzeń i pieniądze.
No cóż Panie Burmistrzu. Teraz ten artykuł wygląda trochę niezręcznie, prawda?
A teraz wszyscy składajcie kasę do kupy i postascie p. Tumaszowi pomnik

# basik

29.05.2014 19:51

Burmistrz to jakieś rozdwojenie ma chyba ... Najpierw zapewniał że nie 3 tylko 2 pasy i coś się komuś pomyliło przecież. Potem że oczywiście że 3 - to żaden problem bo to miasto. A za chwilę przyklaskuje jednak dwóm pasom - że jednak 3 niepotrzebne.
Ech te zbliżające się wybory. Trudno ogarnąć których wyborców jest więcej :-D

# Dr gawron

29.05.2014 20:06

#Otniel napisał(a) 29.05.2014 19:26
Gazeta.pl podała, że Światowida będzie węższa. Ratusz rezygnuje z "Tarchostrady".
Serdeczne podziękowania dla wszystkich, którzy się zaangażowali w tym dla p. Tumasza. Udało się oszczędzić przestrzeń i pieniądze.
No cóż Panie Burmistrzu. Teraz ten artykuł wygląda trochę niezręcznie, prawda?

Przeciez ZTM na sesji potwierdzil dokladnie to co burmistrz napisal w swoim artykule. I domladnie to samo podaje gazeta.pl.

# Otniel

29.05.2014 20:27

#Dr gawron napisał(a) 29.05.2014 20:06
Przeciez ZTM na sesji potwierdzil dokladnie to co burmistrz napisal w swoim artykule. I domladnie to samo podaje gazeta.pl.

Serio? ZTM potwierdził, że będą dwa pasy, góra 3 i jednak te 2 zwężą do dwóch?
Czy ZTM podał, że właściwie to żadnego protestu nie było?
Pytam, bo nie byłem.

# z Kobyłki

29.05.2014 20:41

Towarzystwo pod wezwaniem p. Tumasza wszczęło protest p-ko czemuś czego nie było a więc protest p-ko protestowi. Teraz składają sobie podziękowania , że wygrali NIC. Z tego wynika, że to wszystko od początku do końca było wyreżyserowane w ramach rozpoczętej kampanii przedwyborczej. Nie wiem jaką partię reprezentuje p. Tumasz - po sposobie działania myślę, że Prawo i Sprawiedliwość

# fert

29.05.2014 20:49

#z Kobyłki napisał(a) 29.05.2014 20:41
Towarzystwo pod wezwaniem p. Tumasza wszczęło protest p-ko czemuś czego nie było a więc protest p-ko protestowi. Teraz składają sobie podziękowania , że wygrali NIC. Z tego wynika, że to wszystko od początku do końca było wyreżyserowane w ramach rozpoczętej kampanii przedwyborczej. Nie wiem jaką partię reprezentuje p. Tumasz - po sposobie działania myślę, że Prawo i Sprawiedliwość
Dokładnie tak. Żenada po całości. Jeszcze najlepiej im ordery na szyje

# Nik, nik

29.05.2014 20:55

Cóż, nie wiem, jakimi racjami naprawdę kierują się obie strony, ale p. burmistrz ma chyba w tym sporze rację. Na Tarchominie nie ma odpowiednika Wybrzeża Helskiego, zabudowano rezerwę na przedłużenie Wybrzeża Puckiego koło cmentarza, a z map satelitarnych wynika, że chyba także z rezerwy na przedłużenie Światowida do Czajki niewiele zostało. Jak nie poszerzy się tego ostatniego kikutka, to za pokolenie korki będą. A nawet jakby miało nie być, to zawsze lepiej mieć rezerwę na wypadek ewakuacji -- zwłaszcza w dzielnicy zbudowanej prawie w rzece i to na jej niższym brzegu.

# Otniel

29.05.2014 21:22

Tak, tak, bo żadnego protestu nie było.
Teraz odwracanie kota ogonem.
Żałosne.

 tarantula01

29.05.2014 21:55

#nieco historii napisał(a) 29.05.2014 13:20
Powtarzam:
za poprzedniej "epoki" gierkowskiej po przebudowie Modlińskiej (i wtedy) zostały wytyczone dwa pasy ruchu w kierunku centrum (od Dąbrówki Szlacheckiej do Zerania FSO) które przeznaczone były tylko dla autobusów i taksówek.
Wasze działania są tylko powtórzeniem i umocnieniem tamtych działań.
Na Modlińskiej przed 9 maja 2005 r. nigdy nie było wyznaczonych 2 pasów ruchu tylko dla autobusów i taksówek. Istniały 3 pasy ruchu, w tym jeden pas tzw. ruchu powolnego o ponadnormatywnej szerokości 5,5 m (na odcinku Aluzyjna - Światowida dalej istnieje - przy skrzyżowaniach, gdzie Modlińska się rozszerza są 4 pasy ruchu do jazdy na wprost). Ten pas ruchu powolnego jest oddzielony od pozostałych pasów linią pojedynczą, ciągłą, grubą i jej przekraczanie jest w myśl PoRD zabronione. Był on przeznaczony dla... kombajnów i innych maszyn rolniczych.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

29.05.2014 21:55

#nieco historii napisał(a) 29.05.2014 13:20
Powtarzam:
za poprzedniej "epoki" gierkowskiej po przebudowie Modlińskiej (i wtedy) zostały wytyczone dwa pasy ruchu w kierunku centrum (od Dąbrówki Szlacheckiej do Zerania FSO) które przeznaczone były tylko dla autobusów i taksówek.
Wasze działania są tylko powtórzeniem i umocnieniem tamtych działań.
Na Modlińskiej przed 9 maja 2005 r. nigdy nie było wyznaczonych 2 pasów ruchu tylko dla autobusów i taksówek. Istniały 3 pasy ruchu, w tym jeden pas tzw. ruchu powolnego o ponadnormatywnej szerokości 5,5 m (na odcinku Aluzyjna - Światowida dalej istnieje - przy skrzyżowaniach, gdzie Modlińska się rozszerza są 4 pasy ruchu do jazdy na wprost). Ten pas ruchu powolnego jest oddzielony od pozostałych pasów linią pojedynczą, ciągłą, grubą i jej przekraczanie jest w myśl PoRD zabronione. Był on przeznaczony dla... kombajnów i innych maszyn rolniczych.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# Jolk@

29.05.2014 23:20

"Przeciez ZTM na sesji potwierdzil dokladnie to co burmistrz napisal w swoim artykule. I domladnie to samo podaje gazeta.pl."
Faktycznie? Burmistrz pisał o tym, że powstanie nowy projekt, czy opisywał stary?
A może opisał nowy, którego jeszcze nie ma?
O, losie!

# czytać i rozumieć to sztuka

29.05.2014 23:31

#Jolk@ napisał(a) 29.05.2014 23:20
"Przeciez ZTM na sesji potwierdzil dokladnie to co burmistrz napisal w swoim artykule. I domladnie to samo podaje gazeta.pl."
Faktycznie? Burmistrz pisał o tym, że powstanie nowy projekt, czy opisywał stary?
A może opisał nowy, którego jeszcze nie ma?
O, losie!

Opisywał zmiany w projekcie. Dokładnie te same, o których dziś mówił dyrektor Puchalski z ZTM, czyli burmistrz wiedział wcześniej o zmianach. Cytuję:
Na nitce wschodniej (dobudowywanej) będą dwa pasy ruchu do jazdy na wprost oraz trzeci pas przy skrzyżowaniach jako lewoskręt. Dzięki likwidacji trzeciego pasa do jazdy na wprost na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami (zmiana w stosunku do pierwotnego projektu) z ciągu pieszo-rowerowego zostanie wydzielony oddzielny szeroki chodnik i ścieżka rowerowa. Nastąpi także weryfikacja przebiegu samej ścieżki rowerowej, co z pewnością przyczyni się m.in. do uratowania 200-letniego dębu, rosnącego przy ulicy Światowida w pobliżu ul. Ciołkosza, który pierwotnie mógł być wycięty.
Na nitce zachodniej (istniejącej) także będą dwa pasy ruchu do jazdy na wprost oraz trzeci pas przy skrzyżowaniach jako lewoskręt. Na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami trzeci pas zostanie przekształcony w ogólnodostępne miejsca parkingowe dla mieszkańców (istotna zmiana w stosunku do pierwotnego projektu)
.

# luthíen

30.05.2014 06:40

Szkoda, że burmistrz słówkiem nie pisnął, że chodzi o całkiem nowy projekt, o którym psotestujący nie mogli wiedzieć. Wszystko, żeby nie przyznać nam racji. Jakie to przykre :-/

# nieco historii

30.05.2014 07:04

Mądrze napisali "murasek" 29.05.2014 godz.14.17 i "gość" 29.05.2014 godz.14.20 (z tym, że "murasek" użył słowa "niby", które oznacza "tak jakby" przez co wyraża element niepewności)
tarantula01 napisał(a) 29.05.2014 21:55
Na Modlińskiej przed 9 maja 2005 r. nigdy nie było wyznaczonych 2 pasów ruchu tylko dla autobusów i taksówek. Istniały 3 pasy ruchu, w tym jeden pas tzw. ruchu powolnego o ponadnormatywnej szerokości 5,5 m (na odcinku Aluzyjna - Światowida dalej istnieje - przy skrzyżowaniach, gdzie Modlińska się rozszerza są 4 pasy ruchu do jazdy na wprost). Ten pas ruchu powolnego jest oddzielony od pozostałych pasów linią pojedynczą, ciągłą, grubą i jej przekraczanie jest w myśl PoRD zabronione. Był on przeznaczony dla... kombajnów i innych maszyn rolniczych.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
Pan wie swoje, ja wiem swoje.
I niech tak pozostanie bowiem ani ja Pana ani Pan mnie nie przekona do zaszłości historycznych.
Dodam dla Pana wiedzy, że "epoka" gierkowska to lata 70-te i 80-te XX wieku a rok 2005 na który się Pan powołuje daleko wykracza poza wspomniany przeze mnie okres.

# tak

30.05.2014 07:12

Pan Puchalski z ZTM - mówi , że tramwajem pojedziemy w pażdzierniku natomiast Burmistrz Jaworski-że w przyszłym roku na wiosne - 6 miesięcy to dla nich żadna różnica

# Marysia

30.05.2014 07:15

Znając polską rzeczywistość oba terminy mogą ulec zmianie.

 tarantula01

30.05.2014 07:34

Z faktami się nie dyskutuje, tylko się je sprawdza. Poproszę zatem o przedstawienie dokumentów planistycznych, w tym zatwierdzonej organizacji ruchu z lat 70-tych - jest w mieście.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

30.05.2014 07:34

Z faktami się nie dyskutuje, tylko się je sprawdza. Poproszę zatem o przedstawienie dokumentów planistycznych, w tym zatwierdzonej organizacji ruchu z lat 70-tych - jest w mieście.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

30.05.2014 07:37

Dla mnie wiążące są http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,tramwajem-na-tarchomin-pojedziemy-za-rok,115055.html.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

30.05.2014 07:37

Dla mnie wiążące są http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,tramwajem-na-tarchomin-pojedziemy-za-rok,115055.html.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# mieszkaniec Bia

30.05.2014 08:15

#tak napisał(a) 30.05.2014 07:12
Pan Puchalski z ZTM - mówi , że tramwajem pojedziemy w pażdzierniku natomiast Burmistrz Jaworski-że w przyszłym roku na wiosne - 6 miesięcy to dla nich żadna różnica

Metrem tez już jeździmy od roku wg pierwotnego planu, więc znając życie burmistrz ma rację

# Fikander

30.05.2014 08:20

tarantula01 napisał(a) 30.05.2014 07:37
Dla mnie wiążące są http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,tramwajem-na-tarchomin-pojedziemy-za-rok,115055.html.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
Umowa z tvnwarszawa ?

# murasek

30.05.2014 10:46

#nieco historii napisał(a) 30.05.2014 07:04

Dodam dla Pana wiedzy, że "epoka" gierkowska to lata 70-te i 80-te XX wieku a rok 2005 na który się Pan powołuje daleko wykracza poza wspomniany przeze mnie okres.

Napisałem, że bzdury pleciesz.
Co do historii to Gierek "padł" we wrześniu 1980r. Jeżeli uważasz, że 9 miesiąc 1980 roku to lata 80-te, to reszta wypowiedzi też jest w tym stylu. Coś wiesz, ale sam nie wiesz co ;)

# murasek

30.05.2014 10:56

#z Kobyłki napisał(a) 29.05.2014 20:41
Towarzystwo pod wezwaniem p. Tumasza wszczęło protest p-ko czemuś czego nie było a więc protest p-ko protestowi. Teraz składają sobie podziękowania , że wygrali NIC. Z tego wynika, że to wszystko od początku do końca było wyreżyserowane w ramach rozpoczętej kampanii przedwyborczej. Nie wiem jaką partię reprezentuje p. Tumasz - po sposobie działania myślę, że Prawo i Sprawiedliwość

Zadaj sobie trudu i przeczytaj na ten temat trochę więcej niż 2 zdania, zresztą pisane polityczną rączką burmistrza ;)
Projekt, który obowiązywał do 28 maja 2014: 3 pasy w każdym kierunku + 4 pas na skrzyżowaniach do lewoskrętu, 200 letni dąb na zapałki, ścieżka rowerowa wokół pętli. Teraz ma być 2 x 2 + 3 pas na skrzyżowaniach do lewoskrętu oraz wydzielone miejsce do parkowania na pasie w kierunku centrum. Jak to jest żadna różnica, to proszę zapisać się na kurs czytania ze zrozumieniem.
Dyrektor Puchalski z ZTM stwierdził: " Stary projekt budził moje wątpliwości od momentu, gdy trzy miesiące temu objąłem to stanowisko"
Burmistrz i jego poplecznicy tak się zapętlili, że już sami nie wiedzą jaki był projekt i który jest lepszy :))

# kiler3

30.05.2014 11:05

Burmistrzuniniuniu jakby miał godność zrobiłby się czerwony i spadł ze stołka , jakkolwiek to interpretować ;)
Pan Puchalski z ZTM powiedział:
"Oszczędności podczas budowy węższej ulicy wyniosą 1,5-2 mln zł, nie mówiąc o tym, że wszystkim będzie wygodniej.. ...Tamten projekt był niedostosowany do wymogów bezpieczeństwa, sprzyjał szybszej jeździe, groziłyby kolizje i wypadki, piesi i rowerzyści mieliby ograniczony komfort. Sytuację drogową poprawi oddanie linii tramwajowej, która jest dla nas priorytetem. Liczymy, że po jej otwarciu część mieszkańców zostawi samochody i zacznie z niej korzystać "
Tak mówił o projekcie bronionym do 28 maja przez burmistarza, który się w artykule powyżej próbuje z tego pokrętnie wymigać.
To jest zwycięstwo rozsądku nad, pożal się Boże, politycznymi gierkami.

# z Kobyłki

30.05.2014 12:40

#murasek napisał(a) 30.05.2014 10:56
Zadaj sobie trudu :)
Przygania kocioł garnkowi a sam smoli.

# murasek

30.05.2014 22:56

#z Kobyłki napisał(a) 30.05.2014 12:40

Przygania kocioł garnkowi a sam smoli.

Jak nie umiesz się odnieść do treści, to piszesz o garnkach. Widocznie czujesz się lepiej w tym temacie. Wróć do garnków.

# z Kobyłki

31.05.2014 00:05

#murasek napisał(a) 30.05.2014 22:56
Jak nie umiesz się odnieść do treści, to piszesz o garnkach. Widocznie czujesz się lepiej w tym temacie. Wróć do garnków.
Lubię jak sie odgryzasz inteligentnie.

# zadowolona

06.06.2014 12:37

jestem za tramwajem i poszerzeniem ulicy Światowida!

# murasek

06.06.2014 12:48

#zadowolona napisał(a) 06.06.2014 12:37
jestem za tramwajem i poszerzeniem ulicy Światowida!
A ja jestem przed tramwajem. ;-)

# ada

07.06.2014 17:46

Mam nadzieje, ze te jasne wyjasnienia wreszcie ucisza krzykaczy, ktorzy pokupowali za grosze mieszkania pod przyszla ulica swiatowida a teraz chca sie jej pozbyc i zabraniaja dzielnicy sie rozwijac.

# tymczasem

07.06.2014 21:22

#ada fajnie, że kilkaset tysięcy zł za mieszkanie, to dla Ciebie grosze, ale skoro tu nie mieszkasz i nie znasz wszystkich faktów nie zabieraj głosu w dyskusji :-/

# niechcejawora

28.10.2014 14:54

Panie Jaworski, panu już dziękujemy, do widzenia się naszą dzielnicą, zarządzaj Pan we własnym domu, jak Panu żona pozwoli.

# z Dąbrówki

28.10.2014 17:16

Wiadomo już coś na temAT DALSZej budowy?

# Fikander

28.10.2014 21:22

Wiadomo, że nic nie wiadomo.

 tarantula01

30.10.2014 01:39

Wydano decyzję ZRID na kolejny http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_winnica141026budowa-.pdf.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

30.10.2014 01:39

Wydano decyzję ZRID na kolejny http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_winnica141026budowa-.pdf.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# Marysia

13.11.2015 10:04

Jeszcze rok temu urzędnicy planowali, że ulica Światowida ma mieć po trzy pasy w każdym kierunku, ale później wycofali się z tego pomysłu. Krytycy pomysłu mówili, że urzędnicy chcą im zafundować "Tarchostradę"
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni