REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# biznes białołęcki

16.05.2014 08:26

A czy może ktoś wie czy zbierane są podpisy w sprawie poszerzenia ulicy lub ewentualnie przeciwko protestowi, aby pokazać że większość jest za, ta sytuacja by pokazała że przeciwnicy reprezentują hałaśliwą mniejszość?

# Gość

16.05.2014 08:30

Myślenie i czytanie to trudna rzecz.

 niechcemyautostrady

16.05.2014 08:39

@biznes białołęcki - my mamy ogrom arugmentów przeciwko poszerzaniu. A Ty jakie masz za poszerzaniem. Napisz - chętnie je od razu wszystkie zbiję ;)

REKLAMA

# myślenie ma przyszłość

16.05.2014 08:46

niechcemyautostrady napisał 16.05.2014 08:39
@biznes białołęcki - my mamy ogrom arugmentów przeciwko poszerzaniu. A Ty jakie masz za poszerzaniem. Napisz - chętnie je od razu wszystkie zbiję ;)

Jeden i podstawowy - wasza akcja zatrzyma na co najmniej 2 lata budowę tramwaju.
Drugi - szeroka Światowida w połączeniu z Mehoffera Bis w przyszłosci jest OK. Także w razie wypadku na Modlińskiej

 niechcemyautostrady

16.05.2014 08:55

Nie, tramwaju już się nie zatrzyma bo primo - przetarg został rozstrzygnięty, po drugie budowa już jest na jakimś stopniu zaawansowana. Drogi typu Światowida to nie drogi awaryjne, tak samo awaryjną drogą nie jest KEN na Ursynowie. KEN ma po 2 pasy w każdą stronę. Dziś przepustowość Światowida jest bardzo dobra - problem stanowi wyjazd na TMP czy Modlińska ale to problem wynikający z kształtu tych węzłów. Tego problemu nie rozwiąże dojazd 3 pasami. Co więcej - pewne jest, że cwaniacy będą pasami do jazdy na wprost próbować wbić się w Myśliborską. Tramwaju nie zatrzymany i nie chcemy zatrzymać - tramwaj i droga są na tyle odseparowane inwestycyjnie, że nasza akcja w żaden sposób tramwajowi nie zaszkodzi.

# XXX

16.05.2014 09:03

niechcemyautostrady napisał 16.05.2014 08:55
Nie, tramwaju już się nie zatrzyma bo primo - przetarg został rozstrzygnięty, po drugie budowa już jest na jakimś stopniu zaawansowana.

Tramwaj + Światowida to jedna inwestycja.

REKLAMA

 niechcemyautostrady

16.05.2014 09:08, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 16.05.2014 09:10

Teoretycznie tak, w praktyce są to osobne przetargi oraz prace realizowane oddzielnie. Istnieje możliwość zmiany wydanej decyzji w taki sposób by zmienić tylko jej część. Do momentu zmiany decyzji pozostaje ona ważna w całości. Po zmianie - zmiana dotyka wyłącznie części drogowej. Zmiana jest możliwa na podstawie art. 155 KPA. Tramwaj w związku z tym w ogóle nie jest zagrożony.

 niechcemyautostrady

16.05.2014 09:10, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 16.05.2014 09:11

I w tym widać niezrozumienie. Zapraszam do zapoznania się z treścią naszej petycji wtedy będziesz wiedział o co nam chodzi.

# lolo

16.05.2014 09:26

Taaaa znowu się frustraci obudzili. Teraz nagle zaczęli protestować przed poszerzeniem ul. Światowida, a gdzie byli wcześniej jak były konsultacje z mieszkańcami? No tak jak zwykle tłumaczenie: "my nie wiedzieliśmy, nikt nas nie poinformował." Trzeba było się zorientować. Zwykłe pieniactwo...

REKLAMA

# Luthien

16.05.2014 09:34

To jak wytłumaczysz fakt, że większość mieszkańców nie wie, że budowa linii tramwajowej wiąże się z jednoczesnym poszerzeniem Światowida do absurdalnych rozmiarów? Dlaczego w pozostałej części miasta myśli się o zwężaniu ulic, o rozwiązaniach przyjaznych pieszym i rowerzystom a nam się funduje taki pasztet? Tarchomin to osiedle takie samo jak inne i nie zasługuje, aby traktować je pod tym względem gorzej. Chcemy tu mieszkać komfortowo, a "tarchostrada" jest zaprzeczeniem słowa komfort. Zdecydowanie więcej argumentów jest przeciw tej inwestycji niż za.

# Kubek

16.05.2014 09:39

A co z dziećmi które codziennie chodzą do szkoły podstawowej 344 przy światowida ? Jak te dzieci mają się dostać do szkoły ?

# z Woli

16.05.2014 09:40

władza Platformy Obywatelskiej uszczęsliwia mieszkańców Zachodniej Białołęki - i poszerzona do 3 pasów w każdym kierunku Światowida i luxtorpeda a wcześniej Most im MCS - to szczęście dla mieszkańców to tak jak wygrac w lotto 10 mln zł - tylko pozazdroscic mieszkańcom- pewnie mają układy w Ratuszu

REKLAMA

 niechcemyautostrady

16.05.2014 09:40, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 16.05.2014 09:41

Żadne pieniactwo, działanie obywatelskie. Dlaczego wiele ludzi do niedawna wiedziało tylko o tramwaju ? Dlaczego byli zaszokowani gdy dowiedzieli się, że ma tu powstać najszersza droga osiedlowa w Warszawie ? A teraz o działaniach. Od początku tej inwestycji były zgłaszane różne postulaty - mniejsze i większe. Uwagi odnośnie przewymiarowania tej drogi były od samego początku. Można powiedzieć, że był to najważniejszy postulat. Ten postulat nie został nigdy wzięty pod uwagę przez urzędników. Nie mówcie więc, że wcześniej nikt w tym kierunku nie robił. Byli ludzie, którzy o to walczyli by ta ulica nie była 2x3 lecz maksymalnie 2x2 jak KEN na Ursynowie, choć przy popranej komunikacji miejskiej nawet i ten przekrój nie znajdzie uzasadnienia. To przeciw czemu walczymy to nie tylko rozmiar tej drogi. Zależy nam również na poprawnej komunikacji na Tarchominie - tak jak na Ursynowie gdzie z różnych jego zakątków można dostać się autobusem do metra.

# lolo

16.05.2014 09:57

^^ trzeba było wcześniej protestować, jak był czas, a nie dopiero teraz się obudziliście. Poza tym liczycie dziś na spotkaniu na wielką frekwencję, ale ulotki o planowanym spotkaniu to wywiesiliście tylko w blokach na Tarchominie i Nowodworach. Bo przecież środkowa i wschodnia Białołęka to dla Was nie Białołęka. W związku z tym ja dziś na spotkaniu się nie pojawię. Pogoda także Wam nie sprzyja

 niechcemyautostrady

16.05.2014 10:01

Przykro nam Lolo ale jeśli chcesz zapoznać się z treścią petycji to zapraszam na nasz profil Facebook. Jeśli będziesz chciał podpisać petycję to możemy się jakoś umówić.

REKLAMA

# tarcho

16.05.2014 10:25

#biznes białołęcki napisał(a) 16.05.2014 08:26
A czy może ktoś wie czy zbierane są podpisy w sprawie poszerzenia ulicy lub ewentualnie przeciwko protestowi, aby pokazać że większość jest za, ta sytuacja by pokazała że przeciwnicy reprezentują hałaśliwą mniejszość?

Zgadzam się. Tarchomin i Nowodwory to najszybciej rozwijające się osiedla. Oprócz tego, że co roku powstaje tu wiele nowych mieszkań, wciąż pozostają jeszcze wolne przestrzenie, które z pewnością będą zabudowywane. Ul. Swiatowida jest kręgosłupem komunikacyjnym tych osiedli i jako taka powinna być odpowiednio poszerzona i przygotowana na ten przyrost. Bo za 15 lat znów będą protesty że jej przepustowość jest zbyt niska. Dodatkowo musi być połączona z Modlińską na wysokości Winnicy (tylko wtedy ma to sens). Nie porównujcie Światowida do KEN. KEN ma wiele odnóg i ulic pobocznych, które rozładowują na niej ruch. Tarchomin i Nowodwory są zamknięte między Wisłą a Modlińską. Jedyny wyjazd jest k. ratusza i wąska Mehoffera + teraz wjazdy na most.

# gość

16.05.2014 10:32

Czyli od teraz Światowida ma być ulicą,którą się przejeżdża a nie, przy której się żyje. Bardzo krótkowzroczna wizja. Mieszkam na Tarchodworach 3 lata, od tej pory powstało mnóstwo inwestycji, a korków na Światowida jak nie było tak nie ma. Nie wiem skąd macie wizje, ze zamieszkają tu takie miliony ludzi. Tarchodwory nie są z gumy, nie bedą rozbudowywac się w nieskończoność. Część Nowodworów odbierana jest tez przez Modlińską. Nie ma potrzeby rozszerzania na taką skalę.

 niechcemyautostrady

16.05.2014 10:38

Tarcho wzdłuż Światowida praktycznie wyczerpało możliwość rozwoju. Tereny gdzie mogą powstać nowe osiedla są położone bliżej Modlińskiej niż Światowida i pod kątem samochodów to z nią powinny być łączone. Co do porównania z KEN - zerknij na mapy proszę. Ursynów już się wszerz nie rozszerzy, wzdłuż również bo jest Las Kabacki. Oczywiście zauważasz słuszny problem dróg lokalnych i tam właśnie powinny iść inwestycje. Poszerzenie Światowida to promocja transportu samochodowego nie miejskiego. Bardzo szeroka droga poprowadzona do Modlińskiej spowoduje wjazd znacznej liczby samochodów w nasze osiedla zgodnie z prawem Lewisa-Mogridge'a. Droga o 3 pasach jest przewymiarowana, pasy o szerokości ponad 3 metry jest przewymiarowana. Dla ZTM ze względu na autobusy jedynie zewnętrzny pas musi mieć 3 metry, wewnętrzne pasy używane przez samochody mogą mieć maks 2.5 metra. W chwili obecnej to co obserwujemy to problemy z płynnością ruchu wynikające z wadliwie zaprojektowanych węzłów (skrzyżowań). Poprowadzenie tramwaju ma się wiązać z likwidacją kilku linii autobusowych oraz zmniejszeniem częstotliwości paru innych. W porannym niby korku (bo jeśli ktoś nazywa to korkiem to w korku nigdy nie stał) spory kawałek zajmuje na raz około 3 autobusów. Te autobusy znikną a więc długość zatoru zmniejszy się.

REKLAMA

# tak dla ulicy

16.05.2014 11:13

Chcemy poszerzonej ulicy Światowida i tramwaju.
9 osób - 2 rodziny

 niechcemyautostrady

16.05.2014 11:22

A co Ci ta poszerzona ulica da ? Pytam się - w jaki sposób poprawi Twój komfort życia na Tarchodworach ?

# murasek

16.05.2014 11:22

#tarcho
#biznes białołęcki napisał(a) 16.05.2014 08:26
A czy może ktoś wie czy zbierane są podpisy w sprawie poszerzenia ulicy lub ewentualnie przeciwko protestowi, aby pokazać że większość jest za, ta sytuacja by pokazała że przeciwnicy reprezentują hałaśliwą mniejszość?
Kiepski argument. Skoro większość jest za, to dlaczego tej większości nie widać jak zbiera podpisy
Swoją drogą to dokąd chcesz jechać 3 pasmowa drogą? Do zwężenia przy Lidlu czy do korka na Myśliborskiej i na Most Pólnocny? Jedynie co to mogę uważać, że jesteś z Legionowa i chcesz mieć możliwość dodatkowego tranzytu do centrum, tylko też przez ww utrudnienia. No chyba, że jesteś masochistą i lubisz stać w korkach na Światowida w większym towarzystwie niż dotychczas.

REKLAMA

 niechcemyautostrady

16.05.2014 11:25

Idąc tokiem rozumowania, że Tarchomin to miasto a nie wieś i musi być autostrada to równie dobrze trzeba by w środek Tarchomina przenieść jakiś duży zakład przemysłowy z kominami do samego nieba. Wtedy moglibyśmy być dumni z miejskości... Chyba nie tędy droga, prawda ?

# Elka

16.05.2014 11:29

Niestety potwierdza się, że osoby ze wsi czują się bardziej miejsko mając za oknem ruch "jak na Marszałkowskiej". Taka przypadłość neofitów :) Proponuję zatem tym osobom przeprowadzkę do tych części miasta, gdzie ruch, hałas i smog są w najwyższym natężeniu, gdzie jak otworzą okno nie będzie można rozmawiać przez hałas, wtedy poczują, że naprawdę mieszkają w mieście i bez wstydu przyjmą w gości swoją wiejską rodzinę... żal

 niechcemyautostrady

16.05.2014 11:57

Elu, nie w takim tonie. Wiem, że ta rozbudowa Światowida to ogromne emocje ale dzieląc ludzi to nigdy nie dojdziemy do porozumienia. Myślę, że wśród osób, które tu piszą o poszerzaniu są też rodowici Warszawiacy. Jedno co możemy robić to dyskutować używając rozsądnych argumentów.

REKLAMA

 niechcemyautostrady

16.05.2014 12:01

My naprawdę chcemy Tarchomina jako miejsca przyjaznego do życia. Miejsca z zielenią, miejsca z dobrą komunikacją miejską. Dobra komunikacja miejska powinna być tak zorganizowana by ludzie chętnie z niej korzystali. Tym, którzy korzystają z samochodu bo do Światowida mają spory kawałek chcę zaproponować że będziemy walczyć również o autobusy jak na Ursynowie, które zawijając przez różne ulice wielokrotnie krzyżując się z metrem, dzięki czemu nawet mieszkając dalej dotarcie do głównego środka komunikacji staje się wygodne.

# nom

16.05.2014 12:08

Zdecydowane "TAK" dla poszerzenia ulicy Światowida do 3 pasów. W potem będzie biadolenie, że się korkuje. Jak najbardziej tak

 niechcemyautostrady

16.05.2014 12:15

Zakorkuje się jeśli wpuścisz ruch tranzytowy spoza osiedla. Przy prognozach na najbliższe 20 lat nawet 2x1 będzie w stanie ten ruch obsługiwać. Problem w tym, że osoby, które piszą, że chcą tu autostrady nie mają żadnego argumentu, który by za tym przepadał a gdzieś mają degradację przestrzeni społecznej, w której żyją ludzie. I nie chodzi tu o mieszkanie przy Światowida tylko o to, że wśród tych wszystkich zamkniętych osiedli Światowida stała się miejscem spacerów, wycieczek rowerowych, takim pasażem, na którym ludzie spędzają czas w ciepłe popołudnia i wieczory.

REKLAMA

# Gość

16.05.2014 12:18

Argument, że Tarchomin będzie się rozbudowywał i będzie coraz więcej mieszkańców co ma być poparciem dla budowy szerokiej Światowida jest od czapy. Jeśli bowiem tych ludzi przybędzie tak dużo to przy braku metra zakorkuje się nawet 5 pasów jak to ma miejsce na innych ulicach. Poza tym Tarchomin to nie jedna ulica.

# murasek

16.05.2014 12:20

Nie no jak czytam takie wypowiedzi jak #nom, to mam warażenie, że nie tyle problem jest z poszerzeniem ulicy, tylko z poszezrzeniem horyzntów... To tak delikatnie ujmując. Zero argumentów, tylko korek w głowie. Mimo wszystko #Elka ma rację. Przepraszm bo się uniosłem...

 niechcemyautostrady

16.05.2014 12:28

Co więcej - Tarchomin i Nowodowry już osiągnęły maksimum zabudowy. Mowa tu o miejscach do zabudowy położonych bliżej Światowida niż Modlińskiej. Osiedla bliżej Modlińskiej samochodowo powinny być komunikowane z Modlińską. Osiedle nie jest z gumy. Nawet jeśli Jaworski pozwoli na tych nielicznych zielonych skwerkach zbudować bloki to mieszkańców przybędzie kilka tysięcy. Nie kilkanaście czy dziesiąt, tylko kilka.

REKLAMA

# murasek

16.05.2014 12:29

do
16.05.2014 11:13 #tak dla ulicy
Chcemy poszerzonej ulicy Światowida i tramwaju.
9 osób - 2 rodziny
Ok, pięknie. Tylko teraz trzeba wyjść poza wirtualną rzeczywistość

 niechcemyautostrady

16.05.2014 12:30

Z tych kilku tysięcy 3/4 wybierze zbiorkom więc wzrost liczby samochodów nie będzie duży. W weekendy jak zaś widać - psy d... szczekają. Co więcej wyjeżdżający na weekend i z niego wracający w korkach nie stoją. Światowida 2x3 - NIE, zaprojektowanie nowego połączenia bezkolizyjnego z TMP - TAK, zaprojektowanie bezkolizyjnego połączenia z Modlińską przy UD - TAK, budowa czegoś co poszło w zapomnienie - Trakt Nadwiślański - TAK ale tylko w przekroju 2x1(trakt by odciążył Światowida i byłby wygodniejszy dla wielu zamiast przejeżdżanie przez wiele lokalnych skrzyżowań by dojechać do Światowida, mógłby wychodzić na TMP bezkolizyjnie obok projektowanej galerii handlowej).

# murasek

16.05.2014 12:35

do: niechcemyautostrady
Obawiam się, że w wojnie na argumenty stoisz na straconej pozycji. Po drugiej stronie jest KOREK i nie ma kto słuchać.

REKLAMA

# tak dla ulicy

16.05.2014 12:58

argumentem niechcemyautostrady jest nie chcę szerokiej i wygodnej drogi pod oknem, a resztę mam gdzieś, niech się męczą w korkach albo niech się przesiądą do zbiorkomu. nie da mu się wytłumaczyć że za kilka lat będzie darł się że trzeba poszerzyć ulicę bo mu smrodzą auta w korkach i na dodatek będzie blokował przejście dla pieszych bo mu miasto nie chce poszerzyć drogi.

# gość

16.05.2014 13:25

Argumentem #tak dla ulicy jest "szeroka wygodna droga", na podstawie jakich danych wnioskujesz, że układ 2x2 jest niewystarczający, skoro takie właśnie układy funkcjonują w innych gęściej zaludnionych dzielnicach (gdzie ruch odbywa się też w weekendy i święta...)? Im szerzej tym lepiej? A czy #tak dla ulicy mieszkał kiedyś przy ulicy o skali podobnej do planowanej (2x3 lub 2x2 + tramwaj)? Zapewniam, że jest to sąsiedztwo bardzo uciążliwe, zważając jeszcze na fakt, że tak szeroka droga nie jest potrzebna jeszcze bardziej rozumiem frustrację osób, które będą miały tarchostradę pod oknem.

 niechcemyautostrady

16.05.2014 13:46

#tak dal ulicy - Twoje argumenty są błędne. Nawet decyzja środowiskowa mówi o niewykorzystaniu potencjału tej drogi ale jeśli wywalisz taką autostradę na węzeł Winnica to na bank wjedzie Ci ruch tranzytowy w osiedle. Kłania się prawo Lewisa-Mogridge'a. Poza tym - uważasz, że jesteśmy mądrzejsi od krajów zachodnich, które w latach 70 budowały takie autostrady a teraz je zwężają ? Rozumiem dumę narodową ale lepiej uczyć się na cudzych błędach niż swoich. Notabene - w Warszawie już odbywa się proces zwężania ulic (np. Dereniowa na Ursynowie a później przyjdzie kolej na Targową). Realny wzrost liczby samochodów w najbliższych 30 latach to 300 pojazdów na godzinę. Mowa o prognozach wynikających z powiększania się liczby mieszkańców Tarchodworów. Jeśli wjadą tu samochody jadące od Legionowa... a zrobią to jeśli im dasz taką drogę.

REKLAMA

 niechcemyautostrady

16.05.2014 14:04

I dodam, że te prognozy miałyby szansę się spełnić jedynie przy zupełnym braku inwestycji w rozwój infrastruktury komunikacyjnej.

# lol

16.05.2014 19:31

Dzisiaj chcą zablokować inwestycje, a jutro będą płakać przez korki. A wszystko dlatego, że główny protestujący kupił mieszkanie przy samej Światowida i nie zauważył, że przed jego oknem auta będą jeździły!!!!!

# Oburzony

16.05.2014 22:57

Czytaj proszę liczby ze zrozumieniem. Jak przeczytasz liczby jakie podawaliśmy to zrozumiesz swój błąd rozumowania. Ty i kilka osób krzyczycie "korek" - pytamy się - jaki korek ? Czy ktoś widział korek na Światowida ? Tak w czasach gdy nie było TMP to i owszem. Dziś korka nie ma, a ten mały zator, bo inaczej go nazwać nie można, jest spowodowany złym skomunikowaniem Światowida z Myślborską a także z Modlińską. 6 pasów spowoduje tylko większe problemy. Przez szerszą rynnę więcej wody na raz spłynie ale jak pod rynnę nie podstawisz większej miski to i tak woda się rozleje. Polecamy użyć trochę logiki, trochę fizyki, matematyki i wyobraźni.

# Oburzony

16.05.2014 22:59

2x3 wynika z planu zagospodarowania z 1982 roku czyli zupełnie innej epoki kiedy zupełnie inaczej myślono ale jak widać nawet dziś w Rosji są ludzie, którzy z dumą wspominają ZSRR

# Oburzony

16.05.2014 23:02

#Lol - poprzyj swoje teorie argumentami. Najlepiej podaj liczby. Matematyka nie kłamie. Chcesz być serio traktowany to nie krzycz tylko podawaj rozsądne argumenty. My argumentujemy i dlatego wszyscy łapią się za głowę jak słyszą o zakresie inwestycji

# sboy5

17.05.2014 00:46

do Oburzony - a jakiego rodzaju zestawieniami Ty dysponujesz , argumentacja poparta liczbami ? Podziel sie. Mowisz o tych wyliczeniach ile to sekund wiecej poswiecisz na przejscie na druga strone ulicy ? Seriooo ? :)
Jaka rynna ? Gdzies juz bylo o korycie rzeki, teraz rynna. To argument ? Fizyka cieczy przeniesiona na grunt infrastruktury drogowej ? To rozmowa o konkretach ? :))
Gdzies juz napisalem : walczycie wszyscy nie z tym co trzeba - sadzicie, ze poszerzenie ulicy bedzie katalizatorem zwiekszenia ruchu. To jest niestety Oburzony..ale blad logiczny :)).
Nie poszerzenie samo w sobie zwiekszy ruch samochodowy, a zwiekszajaca sie liczba mieszkancow w Dzielnicy. Poszerzenie ulicy nie ma tu nic do rzeczy.
A dowodzenie, ze cale Legionowo wjedzie w Tarchomin jest idiotyczne.
Trzeba byc typowym polskim kierowca w zdezelowanym pasku czy oplu, ktory dla zludzenia poprawy komfortu przejazdu bedzie jechal dluzej i dalej, przez wiecej swiatel. POPATRZCIE NA MAPE ! . Jakim mlotkiem trzeby byc , zeby jechac "skrotem" przez Swiatowida od Winnicy spowrotem niemal do Modlinskeij (i ok, nawet niech bedzie MOST MSC). I co mialoby kierowce opla do tego sklonic ? Wybitne korki na Modlinskiej ? Gdzie ? Jakie ? Ktore ?
To nie ten kierunek, nie ta strona problemu.
Problem jest tak naprawde inny - polskie realia wskazuja, ze zablokowanie projektu, nawet pod pozorem zmian koncepcyjnych - moze zozlozyc calosc na lata. A za kilka lat sytuacja moze sie pogorszyc. I nie opowiadajcie, ze Wy wiecie, ze bedzie inaczej. Bo nie wiecie chocbyscie nawet wiedziec chcieli. To jest projekt oparty na budowanym scenariuszu rozwoju dzielnicy na lata.
Teraz sie pyszczycie, ze korkow nie ma. A zbudujcie scenariusz - a co jak bedzie ? Jakie bedzie rozwiazanie ? Dzis zastopowany projekt moze zniechecic do ponowienia w przyszlosci. To nie wyjscie do Biedry..nie wyjde dzis bo mi sie nie chce, to sobie pojde jutro. Z budowa drog tak nie ma, proces budzetowy, srodowiskowy i przetargowy jest zbyt skomplikowany , zeby mowic o tak pochopnie : oko, dzis jest spokoj a jak cos to za pare lat sie pomysli. Kto pomysli - Ty , Oburzony ? Ale powiedz , zbuduj scenariusz : za 5 lat na kazdych swiatlach Swiatowida stoi. Z perpektywy czasu wiesz, ze zastopowales projekt. Co wtedy mi, pozytywnie nastawionemu do rozbudowy ulicy powiesz ? Jaki masz plan B ?

# faro

17.05.2014 02:26

A jak tam wczorajsze spotkanie w Ratuszu? Przyszło dużo oburzonych poszerzeniem ulicy Światowida?

# mieszkanka

17.05.2014 09:53

Wszystkie krzesła były zajęte. Potwierdziło się, że większość mieszkańców dopiero niedawno została zaskoczona planowanymi rozmiarami Światowida. Okazało sie, że tak naprawdę opinia mieszkańców podczas planowania tej arterii nie została wzięta pod uwagę. Ponadto plan zawiera wiele błędów, których już nikt nie zamierza korygować. Przyszło kilkadziesiąt osób, a burmistrz je olał. Uważam, że to skandal. Mieszkańcy nie mają de facto prawa głosu w żadnej sprawie, mają tylko grzecznie placić podatki. Niewiele zmieniło sie od `89 r...

# bez niku

17.05.2014 10:37

Dubel tematu: "Światowida: Nie będzie trzech pasów w każdą stronę."

# gdd

17.05.2014 14:26

Znalazłem taki apel na w/w fanpage - proszę zwrócić uwagę na zdanie o nickach, pozostawiam bez komentarza.
"Chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jeden ważny aspekt. W dzisiejszych czasach media są monitorowane. Dlatego też ważne jest byśmy brali udział w komentowaniu wszelkich artykułów jakie się pojawiają i dotyczą naszej inicjatywy. Ważne by nie były to ciągle te same nick'i. Chodzi o to by dominował w dyskusji głos rozsądku a nie tylko nasi przeciwnicy by później nikt nie wskazał, że przecież internauci chcą tej "autostrady"."

# mieszkanka

17.05.2014 15:18

Autorowi nie chodziło o zmienianie nicków, a o to aby w dyskusji nie brały tdziału ciągle te same osoby. Wiele osób popiera akcje i dobrze by było aby jak najwięcej z nich zabrało głos w tej sprawie używając rozsądnych argumentów. Proszę złośliwych o nie dokonywanie nieprawdziwych i szkodliwych nadinterpretacji. Zależy nam na rzeczowej dyskusji a nie na przepychankach słownych i szkalowaniu.

# gdd

17.05.2014 22:53

Proszę wskazać w którym miejscu dokonałem nadinterpretacji.

# Oburzony

17.05.2014 23:50

"Ważne by nie były to te same nicki" chodziło by nie były ciągle te same osoby. My nie musimy kłamać bo liczby, argumenty oraz wyliczenia są po naszej stronie.

# Oburzony

17.05.2014 23:53

Lajkujących jest już ponad 300 osób, o to chodzi by te osoby też działały. Działaniem jest choćby aktywny udział w dyskusji pod artykułami. Choć z drugiej strony odechciewa się dyskusji gdyż waszym jedynym argumentem jest "korek" oraz święta przepustowość :D

# Tarchominiak

18.05.2014 00:12

No cóż, słoje mają kompleksy, a tak fajnie będzie jak się powie rodzince, że mogę do Ciebie podjechać praktycznie autostradą pod drzwi... Jakie to miastowe będzie...

# bez niku

18.05.2014 13:57

Przypominam:
Jest to dubel tematu: "Światowida: Nie będzie trzech pasów w każdą stronę."
Oba należy połączyć w całość i pisać w połączonym.

# sboy5

18.05.2014 18:04

Tarchominiak - jaki Ty masz problem? jaki kompleks Cie dopadl? a teraz lepiej dojezdzac do domu rozpizgana Swiatowida na ktorej podczaz jazdy plomby wypadaja? pomysl zanim napiszesz.

# Tarchominiak

18.05.2014 21:54

Naprawa drogi nie równa się jej poszerzaniu do monstrualnych rozmiarów.

# sboy5

18.05.2014 22:56

Tarchominiak - akurat poszerzenie rowna sie jej gruntownej przebudowie. Monstrualnych ? A do czego przyrownujesz ? Ile te monstrum bedzie mialo wiecej metrow szerokosci niz teraz ? Jaka skale porownawcza przyjales do okreslenia tej ulicy jako monstrum ? Badzmy rzeczowi.

# mieszkanka

19.05.2014 06:17

Teraz droga ma dwa pasy. Po przebudowie bedzie miała 6 plus torowisko. Nie widzisz różnicy?

# sboy5

19.05.2014 17:28

#mieszkanka - czasem mam wrazenie, ze niektorzy ludzie pochodza nie z tej galaktyki co trzeba :))). Co znaczy 6 pasow? I teraz :
Jesli mam 10 metrow szeroki pas nazwijmy to zbiorczy, namaluje na nim 2 linie wzdluzne - nagle z jednego pasa robia sie 3. Zgadza sie ? Ale - uwaga - wlaczyc tryb myslenia :))) - czy to oznacza , ze :
- Nagle pas zbiorczy ulegl powiekszeniu 3 krotnemu czy jak kto woli : do mostrualnych rozmiarow ?
Rzecz sprowadza sie do tego, ile faktycznie metrow wiecej przestrzeni caly projekt "zagarnie" ? Mowimy tu o kilkudziesieciu metrach przestrzeni publicznej ktora stanie sie przestrzenia wykorzysytwana pod infrastrukture drogowa. I teraz coz za fachowym argumentem jest twierdzenie o monstrualnosci , kiedy mowimy o kilkudziesieciu metrach, a przejscie na druga strone zajmie kilkanascie sekund dluzej ?
Ocen, przemysl , skomentuj.

 tarantula01

20.05.2014 06:42

Prawo o ruchu drogowym i odpowiednie przepisy dotyczące warunków technicznych dróg są jasne. Jeśli na jednej jezdni (obecna Światowida ma od 10,2 do 10,5 m szerokości) są 2 pasy ruchu w jedną stronę, to kierowcy mają prawo jeździć tymi dwoma pasami. Gdy będą jeździć inaczej, narażają siebie i innych na utratę zdrowia. Po poszerzeniu ulicy, Światowida będzie miała:
a) obecną jezdnię, na której zostaną wyznaczone 3 pasy ruchu do jazdy prosto (przed skrzyżowaniami pojawi się 4 pas służący do skrętu w lewo)
b) nową jezdnię, o szerokości 10,5 m, na której też będą wyznaczone 3 pasy ruchu do jazdy prosto (przed skrzyżowaniami, jeden z pasów będzie służył do skrętu w lewo).
Razem będzie 6 pasów ruchu, po których będzie dopuszczony ruch pojazdów prosto.
Obecnie przejście na drugą stronę ul. Światowida na przejściach dla pieszych zajmuje średnio 40 s licząc od momentu dojścia do przejścia i oczekiwanie na zielone oraz samo przejście na drugą stronę. Po zmianie przekroju jezdni ten czas wydłuży się do średnio 75 s., tj o 35 s. A więc nie kilkanaście.
Skąd to wiem? Z http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2003,nr,220,poz,2181,rozporzadzenie-ministra-infrastruktury-w-sprawie-szczegolowych-warunkow.html.
Nie oznacza to, że uważam, że te dodatkowe 35 s. to bardzo dużo. Po prostu udowadniam, że nie jest to kilkanaście sekund.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

20.05.2014 06:42

Prawo o ruchu drogowym i odpowiednie przepisy dotyczące warunków technicznych dróg są jasne. Jeśli na jednej jezdni (obecna Światowida ma od 10,2 do 10,5 m szerokości) są 2 pasy ruchu w jedną stronę, to kierowcy mają prawo jeździć tymi dwoma pasami. Gdy będą jeździć inaczej, narażają siebie i innych na utratę zdrowia. Po poszerzeniu ulicy, Światowida będzie miała:
a) obecną jezdnię, na której zostaną wyznaczone 3 pasy ruchu do jazdy prosto (przed skrzyżowaniami pojawi się 4 pas służący do skrętu w lewo)
b) nową jezdnię, o szerokości 10,5 m, na której też będą wyznaczone 3 pasy ruchu do jazdy prosto (przed skrzyżowaniami, jeden z pasów będzie służył do skrętu w lewo).
Razem będzie 6 pasów ruchu, po których będzie dopuszczony ruch pojazdów prosto.
Obecnie przejście na drugą stronę ul. Światowida na przejściach dla pieszych zajmuje średnio 40 s licząc od momentu dojścia do przejścia i oczekiwanie na zielone oraz samo przejście na drugą stronę. Po zmianie przekroju jezdni ten czas wydłuży się do średnio 75 s., tj o 35 s. A więc nie kilkanaście.
Skąd to wiem? Z http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2003,nr,220,poz,2181,rozporzadzenie-ministra-infrastruktury-w-sprawie-szczegolowych-warunkow.html.
Nie oznacza to, że uważam, że te dodatkowe 35 s. to bardzo dużo. Po prostu udowadniam, że nie jest to kilkanaście sekund.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# Moto-Moto

27.05.2014 12:24

Dziękujemy Panu burmistrzowi za zainteresowanie dzielnicą w tym za przybycie na spotkanie i aktywne zaangażowanie w powstrzymanie budowy kolejnego pomnika bezmyślności.
Dziękujemy także radnym PO, że skutecznie walczą o poprawę komunikacji wstrzymując wszystkie likwidacje autobusów oraz, że aktywnie działają przy budowie powolnego tramwaju mającego jeździć wzdłuż autostrady.
Dziękujemy także radnym PO za oszczędzanie naszych pieniędzy przy okazji zmiany nazwy mostu oraz budowy wieży dla Jerzy. Ja wiem, że ludzie chcieli inaczej, ale oni się nie znają.
Jesteśmy także niebywale wdzięczni za opóźnienia w budowie szkół oraz zmiany rejonów bez zwracania uwagi na dzieci. Niech się cieszą, że w ogóle jest szkoła.

# bez niku

28.05.2014 12:15

Ale bzdura, kolejny dubel o tarchostradzie.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024