REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


16.05.2014 08:26 #biznes białołęcki
A czy może ktoś wie czy zbierane są podpisy w sprawie poszerzenia ulicy lub ewentualnie przeciwko protestowi, aby pokazać że większość jest za, ta sytuacja by pokazała że przeciwnicy reprezentują hałaśliwą mniejszość?
16.05.2014 08:30 #Gość
Myślenie i czytanie to trudna rzecz.
16.05.2014 08:39 niechcemyautostrady
@biznes białołęcki - my mamy ogrom arugmentów przeciwko poszerzaniu. A Ty jakie masz za poszerzaniem. Napisz - chętnie je od razu wszystkie zbiję ;)
16.05.2014 08:46 #myślenie ma przyszłość
niechcemyautostrady napisał 16.05.2014 08:39

@biznes białołęcki - my mamy ogrom arugmentów przeciwko poszerzaniu. A Ty jakie masz za poszerzaniem. Napisz - chętnie je od razu wszystkie zbiję ;)
Jeden i podstawowy - wasza akcja zatrzyma na co najmniej 2 lata budowę tramwaju.
Drugi - szeroka Światowida w połączeniu z Mehoffera Bis w przyszłosci jest OK. Także w razie wypadku na Modlińskiej
16.05.2014 08:55 niechcemyautostrady
Nie, tramwaju już się nie zatrzyma bo primo - przetarg został rozstrzygnięty, po drugie budowa już jest na jakimś stopniu zaawansowana. Drogi typu Światowida to nie drogi awaryjne, tak samo awaryjną drogą nie jest KEN na Ursynowie. KEN ma po 2 pasy w każdą stronę. Dziś przepustowość Światowida jest bardzo dobra - problem stanowi wyjazd na TMP czy Modlińska ale to problem wynikający z kształtu tych węzłów. Tego problemu nie rozwiąże dojazd 3 pasami. Co więcej - pewne jest, że cwaniacy będą pasami do jazdy na wprost próbować wbić się w Myśliborską. Tramwaju nie zatrzymany i nie chcemy zatrzymać - tramwaj i droga są na tyle odseparowane inwestycyjnie, że nasza akcja w żaden sposób tramwajowi nie zaszkodzi.
REKLAMA
16.05.2014 09:03 #XXX
niechcemyautostrady napisał 16.05.2014 08:55

Nie, tramwaju już się nie zatrzyma bo primo - przetarg został rozstrzygnięty, po drugie budowa już jest na jakimś stopniu zaawansowana.
Tramwaj + Światowida to jedna inwestycja.
16.05.2014 09:08 niechcemyautostrady
Teoretycznie tak, w praktyce są to osobne przetargi oraz prace realizowane oddzielnie. Istnieje możliwość zmiany wydanej decyzji w taki sposób by zmienić tylko jej część. Do momentu zmiany decyzji pozostaje ona ważna w całości. Po zmianie - zmiana dotyka wyłącznie części drogowej. Zmiana jest możliwa na podstawie art. 155 KPA. Tramwaj w związku z tym w ogóle nie jest zagrożony.
wpis modyfikowany 1 raz, 16.05.2014 09:10 
16.05.2014 09:10 niechcemyautostrady
I w tym widać niezrozumienie. Zapraszam do zapoznania się z treścią naszej petycji wtedy będziesz wiedział o co nam chodzi.
wpis modyfikowany 1 raz, 16.05.2014 09:11 
16.05.2014 09:26 #lolo
Taaaa znowu się frustraci obudzili. Teraz nagle zaczęli protestować przed poszerzeniem ul. Światowida, a gdzie byli wcześniej jak były konsultacje z mieszkańcami? No tak jak zwykle tłumaczenie: "my nie wiedzieliśmy, nikt nas nie poinformował." Trzeba było się zorientować. Zwykłe pieniactwo...
16.05.2014 09:34 #Luthien
To jak wytłumaczysz fakt, że większość mieszkańców nie wie, że budowa linii tramwajowej wiąże się z jednoczesnym poszerzeniem Światowida do absurdalnych rozmiarów? Dlaczego w pozostałej części miasta myśli się o zwężaniu ulic, o rozwiązaniach przyjaznych pieszym i rowerzystom a nam się funduje taki pasztet? Tarchomin to osiedle takie samo jak inne i nie zasługuje, aby traktować je pod tym względem gorzej. Chcemy tu mieszkać komfortowo, a "tarchostrada" jest zaprzeczeniem słowa komfort. Zdecydowanie więcej argumentów jest przeciw tej inwestycji niż za.
16.05.2014 09:39 #Kubek
A co z dziećmi które codziennie chodzą do szkoły podstawowej 344 przy światowida ? Jak te dzieci mają się dostać do szkoły ?
REKLAMA
16.05.2014 09:40 #z Woli
władza Platformy Obywatelskiej uszczęsliwia mieszkańców Zachodniej Białołęki - i poszerzona do 3 pasów w każdym kierunku Światowida i luxtorpeda a wcześniej Most im MCS - to szczęście dla mieszkańców to tak jak wygrac w lotto 10 mln zł - tylko pozazdroscic mieszkańcom- pewnie mają układy w Ratuszu
16.05.2014 09:40 niechcemyautostrady
Żadne pieniactwo, działanie obywatelskie. Dlaczego wiele ludzi do niedawna wiedziało tylko o tramwaju ? Dlaczego byli zaszokowani gdy dowiedzieli się, że ma tu powstać najszersza droga osiedlowa w Warszawie ? A teraz o działaniach. Od początku tej inwestycji były zgłaszane różne postulaty - mniejsze i większe. Uwagi odnośnie przewymiarowania tej drogi były od samego początku. Można powiedzieć, że był to najważniejszy postulat. Ten postulat nie został nigdy wzięty pod uwagę przez urzędników. Nie mówcie więc, że wcześniej nikt w tym kierunku nie robił. Byli ludzie, którzy o to walczyli by ta ulica nie była 2x3 lecz maksymalnie 2x2 jak KEN na Ursynowie, choć przy popranej komunikacji miejskiej nawet i ten przekrój nie znajdzie uzasadnienia. To przeciw czemu walczymy to nie tylko rozmiar tej drogi. Zależy nam również na poprawnej komunikacji na Tarchominie - tak jak na Ursynowie gdzie z różnych jego zakątków można dostać się autobusem do metra.
wpis modyfikowany 1 raz, 16.05.2014 09:41 
16.05.2014 09:57 #lolo
^^ trzeba było wcześniej protestować, jak był czas, a nie dopiero teraz się obudziliście. Poza tym liczycie dziś na spotkaniu na wielką frekwencję, ale ulotki o planowanym spotkaniu to wywiesiliście tylko w blokach na Tarchominie i Nowodworach. Bo przecież środkowa i wschodnia Białołęka to dla Was nie Białołęka. W związku z tym ja dziś na spotkaniu się nie pojawię. Pogoda także Wam nie sprzyja
16.05.2014 10:01 niechcemyautostrady
Przykro nam Lolo ale jeśli chcesz zapoznać się z treścią petycji to zapraszam na nasz profil Facebook. Jeśli będziesz chciał podpisać petycję to możemy się jakoś umówić.
16.05.2014 10:25 #tarcho
#biznes białołęcki napisał(a) 16.05.2014 08:26

A czy może ktoś wie czy zbierane są podpisy w sprawie poszerzenia ulicy lub ewentualnie przeciwko protestowi, aby pokazać że większość jest za, ta sytuacja by pokazała że przeciwnicy reprezentują hałaśliwą mniejszość?
Zgadzam się. Tarchomin i Nowodwory to najszybciej rozwijające się osiedla. Oprócz tego, że co roku powstaje tu wiele nowych mieszkań, wciąż pozostają jeszcze wolne przestrzenie, które z pewnością będą zabudowywane. Ul. Swiatowida jest kręgosłupem komunikacyjnym tych osiedli i jako taka powinna być odpowiednio poszerzona i przygotowana na ten przyrost. Bo za 15 lat znów będą protesty że jej przepustowość jest zbyt niska. Dodatkowo musi być połączona z Modlińską na wysokości Winnicy (tylko wtedy ma to sens). Nie porównujcie Światowida do KEN. KEN ma wiele odnóg i ulic pobocznych, które rozładowują na niej ruch. Tarchomin i Nowodwory są zamknięte między Wisłą a Modlińską. Jedyny wyjazd jest k. ratusza i wąska Mehoffera + teraz wjazdy na most.
16.05.2014 10:32 #gość
Czyli od teraz Światowida ma być ulicą,którą się przejeżdża a nie, przy której się żyje. Bardzo krótkowzroczna wizja. Mieszkam na Tarchodworach 3 lata, od tej pory powstało mnóstwo inwestycji, a korków na Światowida jak nie było tak nie ma. Nie wiem skąd macie wizje, ze zamieszkają tu takie miliony ludzi. Tarchodwory nie są z gumy, nie bedą rozbudowywac się w nieskończoność. Część Nowodworów odbierana jest tez przez Modlińską. Nie ma potrzeby rozszerzania na taką skalę.
16.05.2014 10:38 niechcemyautostrady
Tarcho wzdłuż Światowida praktycznie wyczerpało możliwość rozwoju. Tereny gdzie mogą powstać nowe osiedla są położone bliżej Modlińskiej niż Światowida i pod kątem samochodów to z nią powinny być łączone. Co do porównania z KEN - zerknij na mapy proszę. Ursynów już się wszerz nie rozszerzy, wzdłuż również bo jest Las Kabacki. Oczywiście zauważasz słuszny problem dróg lokalnych i tam właśnie powinny iść inwestycje. Poszerzenie Światowida to promocja transportu samochodowego nie miejskiego. Bardzo szeroka droga poprowadzona do Modlińskiej spowoduje wjazd znacznej liczby samochodów w nasze osiedla zgodnie z prawem Lewisa-Mogridge'a. Droga o 3 pasach jest przewymiarowana, pasy o szerokości ponad 3 metry jest przewymiarowana. Dla ZTM ze względu na autobusy jedynie zewnętrzny pas musi mieć 3 metry, wewnętrzne pasy używane przez samochody mogą mieć maks 2.5 metra. W chwili obecnej to co obserwujemy to problemy z płynnością ruchu wynikające z wadliwie zaprojektowanych węzłów (skrzyżowań). Poprowadzenie tramwaju ma się wiązać z likwidacją kilku linii autobusowych oraz zmniejszeniem częstotliwości paru innych. W porannym niby korku (bo jeśli ktoś nazywa to korkiem to w korku nigdy nie stał) spory kawałek zajmuje na raz około 3 autobusów. Te autobusy znikną a więc długość zatoru zmniejszy się.
16.05.2014 11:13 #tak dla ulicy
Chcemy poszerzonej ulicy Światowida i tramwaju.

9 osób - 2 rodziny
16.05.2014 11:22 niechcemyautostrady
A co Ci ta poszerzona ulica da ? Pytam się - w jaki sposób poprawi Twój komfort życia na Tarchodworach ?
16.05.2014 11:22 #murasek
#tarcho
#biznes białołęcki napisał(a) 16.05.2014 08:26

A czy może ktoś wie czy zbierane są podpisy w sprawie poszerzenia ulicy lub ewentualnie przeciwko protestowi, aby pokazać że większość jest za, ta sytuacja by pokazała że przeciwnicy reprezentują hałaśliwą mniejszość?

Kiepski argument. Skoro większość jest za, to dlaczego tej większości nie widać jak zbiera podpisy
Swoją drogą to dokąd chcesz jechać 3 pasmowa drogą? Do zwężenia przy Lidlu czy do korka na Myśliborskiej i na Most Pólnocny? Jedynie co to mogę uważać, że jesteś z Legionowa i chcesz mieć możliwość dodatkowego tranzytu do centrum, tylko też przez ww utrudnienia. No chyba, że jesteś masochistą i lubisz stać w korkach na Światowida w większym towarzystwie niż dotychczas.
REKLAMA
16.05.2014 11:25 niechcemyautostrady
Idąc tokiem rozumowania, że Tarchomin to miasto a nie wieś i musi być autostrada to równie dobrze trzeba by w środek Tarchomina przenieść jakiś duży zakład przemysłowy z kominami do samego nieba. Wtedy moglibyśmy być dumni z miejskości... Chyba nie tędy droga, prawda ?
16.05.2014 11:29 #Elka
Niestety potwierdza się, że osoby ze wsi czują się bardziej miejsko mając za oknem ruch "jak na Marszałkowskiej". Taka przypadłość neofitów :) Proponuję zatem tym osobom przeprowadzkę do tych części miasta, gdzie ruch, hałas i smog są w najwyższym natężeniu, gdzie jak otworzą okno nie będzie można rozmawiać przez hałas, wtedy poczują, że naprawdę mieszkają w mieście i bez wstydu przyjmą w gości swoją wiejską rodzinę... żal
16.05.2014 11:57 niechcemyautostrady
Elu, nie w takim tonie. Wiem, że ta rozbudowa Światowida to ogromne emocje ale dzieląc ludzi to nigdy nie dojdziemy do porozumienia. Myślę, że wśród osób, które tu piszą o poszerzaniu są też rodowici Warszawiacy. Jedno co możemy robić to dyskutować używając rozsądnych argumentów.
16.05.2014 12:01 niechcemyautostrady
My naprawdę chcemy Tarchomina jako miejsca przyjaznego do życia. Miejsca z zielenią, miejsca z dobrą komunikacją miejską. Dobra komunikacja miejska powinna być tak zorganizowana by ludzie chętnie z niej korzystali. Tym, którzy korzystają z samochodu bo do Światowida mają spory kawałek chcę zaproponować że będziemy walczyć również o autobusy jak na Ursynowie, które zawijając przez różne ulice wielokrotnie krzyżując się z metrem, dzięki czemu nawet mieszkając dalej dotarcie do głównego środka komunikacji staje się wygodne.
16.05.2014 12:08 #nom
Zdecydowane "TAK" dla poszerzenia ulicy Światowida do 3 pasów. W potem będzie biadolenie, że się korkuje. Jak najbardziej tak
16.05.2014 12:15 niechcemyautostrady
Zakorkuje się jeśli wpuścisz ruch tranzytowy spoza osiedla. Przy prognozach na najbliższe 20 lat nawet 2x1 będzie w stanie ten ruch obsługiwać. Problem w tym, że osoby, które piszą, że chcą tu autostrady nie mają żadnego argumentu, który by za tym przepadał a gdzieś mają degradację przestrzeni społecznej, w której żyją ludzie. I nie chodzi tu o mieszkanie przy Światowida tylko o to, że wśród tych wszystkich zamkniętych osiedli Światowida stała się miejscem spacerów, wycieczek rowerowych, takim pasażem, na którym ludzie spędzają czas w ciepłe popołudnia i wieczory.
16.05.2014 12:18 #Gość
Argument, że Tarchomin będzie się rozbudowywał i będzie coraz więcej mieszkańców co ma być poparciem dla budowy szerokiej Światowida jest od czapy. Jeśli bowiem tych ludzi przybędzie tak dużo to przy braku metra zakorkuje się nawet 5 pasów jak to ma miejsce na innych ulicach. Poza tym Tarchomin to nie jedna ulica.
16.05.2014 12:20 #murasek
Nie no jak czytam takie wypowiedzi jak #nom, to mam warażenie, że nie tyle problem jest z poszerzeniem ulicy, tylko z poszezrzeniem horyzntów... To tak delikatnie ujmując. Zero argumentów, tylko korek w głowie. Mimo wszystko #Elka ma rację. Przepraszm bo się uniosłem...
16.05.2014 12:28 niechcemyautostrady
Co więcej - Tarchomin i Nowodowry już osiągnęły maksimum zabudowy. Mowa tu o miejscach do zabudowy położonych bliżej Światowida niż Modlińskiej. Osiedla bliżej Modlińskiej samochodowo powinny być komunikowane z Modlińską. Osiedle nie jest z gumy. Nawet jeśli Jaworski pozwoli na tych nielicznych zielonych skwerkach zbudować bloki to mieszkańców przybędzie kilka tysięcy. Nie kilkanaście czy dziesiąt, tylko kilka.
16.05.2014 12:29 #murasek
do
16.05.2014 11:13 #tak dla ulicy
Chcemy poszerzonej ulicy Światowida i tramwaju.

9 osób - 2 rodziny

Ok, pięknie. Tylko teraz trzeba wyjść poza wirtualną rzeczywistość
REKLAMA
16.05.2014 12:30 niechcemyautostrady
Z tych kilku tysięcy 3/4 wybierze zbiorkom więc wzrost liczby samochodów nie będzie duży. W weekendy jak zaś widać - psy d... szczekają. Co więcej wyjeżdżający na weekend i z niego wracający w korkach nie stoją. Światowida 2x3 - NIE, zaprojektowanie nowego połączenia bezkolizyjnego z TMP - TAK, zaprojektowanie bezkolizyjnego połączenia z Modlińską przy UD - TAK, budowa czegoś co poszło w zapomnienie - Trakt Nadwiślański - TAK ale tylko w przekroju 2x1(trakt by odciążył Światowida i byłby wygodniejszy dla wielu zamiast przejeżdżanie przez wiele lokalnych skrzyżowań by dojechać do Światowida, mógłby wychodzić na TMP bezkolizyjnie obok projektowanej galerii handlowej).
16.05.2014 12:35 #murasek
do: niechcemyautostrady

Obawiam się, że w wojnie na argumenty stoisz na straconej pozycji. Po drugiej stronie jest KOREK i nie ma kto słuchać.
16.05.2014 12:58 #tak dla ulicy
argumentem niechcemyautostrady jest nie chcę szerokiej i wygodnej drogi pod oknem, a resztę mam gdzieś, niech się męczą w korkach albo niech się przesiądą do zbiorkomu. nie da mu się wytłumaczyć że za kilka lat będzie darł się że trzeba poszerzyć ulicę bo mu smrodzą auta w korkach i na dodatek będzie blokował przejście dla pieszych bo mu miasto nie chce poszerzyć drogi.
16.05.2014 13:25 #gość
Argumentem #tak dla ulicy jest "szeroka wygodna droga", na podstawie jakich danych wnioskujesz, że układ 2x2 jest niewystarczający, skoro takie właśnie układy funkcjonują w innych gęściej zaludnionych dzielnicach (gdzie ruch odbywa się też w weekendy i święta...)? Im szerzej tym lepiej? A czy #tak dla ulicy mieszkał kiedyś przy ulicy o skali podobnej do planowanej (2x3 lub 2x2 + tramwaj)? Zapewniam, że jest to sąsiedztwo bardzo uciążliwe, zważając jeszcze na fakt, że tak szeroka droga nie jest potrzebna jeszcze bardziej rozumiem frustrację osób, które będą miały tarchostradę pod oknem.
16.05.2014 13:46 niechcemyautostrady
#tak dal ulicy - Twoje argumenty są błędne. Nawet decyzja środowiskowa mówi o niewykorzystaniu potencjału tej drogi ale jeśli wywalisz taką autostradę na węzeł Winnica to na bank wjedzie Ci ruch tranzytowy w osiedle. Kłania się prawo Lewisa-Mogridge'a. Poza tym - uważasz, że jesteśmy mądrzejsi od krajów zachodnich, które w latach 70 budowały takie autostrady a teraz je zwężają ? Rozumiem dumę narodową ale lepiej uczyć się na cudzych błędach niż swoich. Notabene - w Warszawie już odbywa się proces zwężania ulic (np. Dereniowa na Ursynowie a później przyjdzie kolej na Targową). Realny wzrost liczby samochodów w najbliższych 30 latach to 300 pojazdów na godzinę. Mowa o prognozach wynikających z powiększania się liczby mieszkańców Tarchodworów. Jeśli wjadą tu samochody jadące od Legionowa... a zrobią to jeśli im dasz taką drogę.
16.05.2014 14:04 niechcemyautostrady
I dodam, że te prognozy miałyby szansę się spełnić jedynie przy zupełnym braku inwestycji w rozwój infrastruktury komunikacyjnej.
16.05.2014 19:31 #lol
Dzisiaj chcą zablokować inwestycje, a jutro będą płakać przez korki. A wszystko dlatego, że główny protestujący kupił mieszkanie przy samej Światowida i nie zauważył, że przed jego oknem auta będą jeździły!!!!!
16.05.2014 22:57 #Oburzony
Czytaj proszę liczby ze zrozumieniem. Jak przeczytasz liczby jakie podawaliśmy to zrozumiesz swój błąd rozumowania. Ty i kilka osób krzyczycie "korek" - pytamy się - jaki korek ? Czy ktoś widział korek na Światowida ? Tak w czasach gdy nie było TMP to i owszem. Dziś korka nie ma, a ten mały zator, bo inaczej go nazwać nie można, jest spowodowany złym skomunikowaniem Światowida z Myślborską a także z Modlińską. 6 pasów spowoduje tylko większe problemy. Przez szerszą rynnę więcej wody na raz spłynie ale jak pod rynnę nie podstawisz większej miski to i tak woda się rozleje. Polecamy użyć trochę logiki, trochę fizyki, matematyki i wyobraźni.
16.05.2014 22:59 #Oburzony
2x3 wynika z planu zagospodarowania z 1982 roku czyli zupełnie innej epoki kiedy zupełnie inaczej myślono ale jak widać nawet dziś w Rosji są ludzie, którzy z dumą wspominają ZSRR
16.05.2014 23:02 #Oburzony
#Lol - poprzyj swoje teorie argumentami. Najlepiej podaj liczby. Matematyka nie kłamie. Chcesz być serio traktowany to nie krzycz tylko podawaj rozsądne argumenty. My argumentujemy i dlatego wszyscy łapią się za głowę jak słyszą o zakresie inwestycji
17.05.2014 00:46 #sboy5
do Oburzony - a jakiego rodzaju zestawieniami Ty dysponujesz , argumentacja poparta liczbami ? Podziel sie. Mowisz o tych wyliczeniach ile to sekund wiecej poswiecisz na przejscie na druga strone ulicy ? Seriooo ? :)

Jaka rynna ? Gdzies juz bylo o korycie rzeki, teraz rynna. To argument ? Fizyka cieczy przeniesiona na grunt infrastruktury drogowej ? To rozmowa o konkretach ? :))

Gdzies juz napisalem : walczycie wszyscy nie z tym co trzeba - sadzicie, ze poszerzenie ulicy bedzie katalizatorem zwiekszenia ruchu. To jest niestety Oburzony..ale blad logiczny :)).

Nie poszerzenie samo w sobie zwiekszy ruch samochodowy, a zwiekszajaca sie liczba mieszkancow w Dzielnicy. Poszerzenie ulicy nie ma tu nic do rzeczy.
A dowodzenie, ze cale Legionowo wjedzie w Tarchomin jest idiotyczne.
Trzeba byc typowym polskim kierowca w zdezelowanym pasku czy oplu, ktory dla zludzenia poprawy komfortu przejazdu bedzie jechal dluzej i dalej, przez wiecej swiatel. POPATRZCIE NA MAPE ! . Jakim mlotkiem trzeby byc , zeby jechac "skrotem" przez Swiatowida od Winnicy spowrotem niemal do Modlinskeij (i ok, nawet niech bedzie MOST MSC). I co mialoby kierowce opla do tego sklonic ? Wybitne korki na Modlinskiej ? Gdzie ? Jakie ? Ktore ?

To nie ten kierunek, nie ta strona problemu.

Problem jest tak naprawde inny - polskie realia wskazuja, ze zablokowanie projektu, nawet pod pozorem zmian koncepcyjnych - moze zozlozyc calosc na lata. A za kilka lat sytuacja moze sie pogorszyc. I nie opowiadajcie, ze Wy wiecie, ze bedzie inaczej. Bo nie wiecie chocbyscie nawet wiedziec chcieli. To jest projekt oparty na budowanym scenariuszu rozwoju dzielnicy na lata.

Teraz sie pyszczycie, ze korkow nie ma. A zbudujcie scenariusz - a co jak bedzie ? Jakie bedzie rozwiazanie ? Dzis zastopowany projekt moze zniechecic do ponowienia w przyszlosci. To nie wyjscie do Biedry..nie wyjde dzis bo mi sie nie chce, to sobie pojde jutro. Z budowa drog tak nie ma, proces budzetowy, srodowiskowy i przetargowy jest zbyt skomplikowany , zeby mowic o tak pochopnie : oko, dzis jest spokoj a jak cos to za pare lat sie pomysli. Kto pomysli - Ty , Oburzony ? Ale powiedz , zbuduj scenariusz : za 5 lat na kazdych swiatlach Swiatowida stoi. Z perpektywy czasu wiesz, ze zastopowales projekt. Co wtedy mi, pozytywnie nastawionemu do rozbudowy ulicy powiesz ? Jaki masz plan B ?
17.05.2014 02:26 #faro
A jak tam wczorajsze spotkanie w Ratuszu? Przyszło dużo oburzonych poszerzeniem ulicy Światowida?
17.05.2014 09:53 #mieszkanka
Wszystkie krzesła były zajęte. Potwierdziło się, że większość mieszkańców dopiero niedawno została zaskoczona planowanymi rozmiarami Światowida. Okazało sie, że tak naprawdę opinia mieszkańców podczas planowania tej arterii nie została wzięta pod uwagę. Ponadto plan zawiera wiele błędów, których już nikt nie zamierza korygować. Przyszło kilkadziesiąt osób, a burmistrz je olał. Uważam, że to skandal. Mieszkańcy nie mają de facto prawa głosu w żadnej sprawie, mają tylko grzecznie placić podatki. Niewiele zmieniło sie od `89 r...
17.05.2014 10:37 #bez niku
Dubel tematu: "Światowida: Nie będzie trzech pasów w każdą stronę."
17.05.2014 14:26 #gdd
Znalazłem taki apel na w/w fanpage - proszę zwrócić uwagę na zdanie o nickach, pozostawiam bez komentarza.

"Chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jeden ważny aspekt. W dzisiejszych czasach media są monitorowane. Dlatego też ważne jest byśmy brali udział w komentowaniu wszelkich artykułów jakie się pojawiają i dotyczą naszej inicjatywy. Ważne by nie były to ciągle te same nick'i. Chodzi o to by dominował w dyskusji głos rozsądku a nie tylko nasi przeciwnicy by później nikt nie wskazał, że przecież internauci chcą tej "autostrady"."
17.05.2014 15:18 #mieszkanka
Autorowi nie chodziło o zmienianie nicków, a o to aby w dyskusji nie brały tdziału ciągle te same osoby. Wiele osób popiera akcje i dobrze by było aby jak najwięcej z nich zabrało głos w tej sprawie używając rozsądnych argumentów. Proszę złośliwych o nie dokonywanie nieprawdziwych i szkodliwych nadinterpretacji. Zależy nam na rzeczowej dyskusji a nie na przepychankach słownych i szkalowaniu.
17.05.2014 22:53 #gdd
Proszę wskazać w którym miejscu dokonałem nadinterpretacji.
17.05.2014 23:50 #Oburzony
"Ważne by nie były to te same nicki" chodziło by nie były ciągle te same osoby. My nie musimy kłamać bo liczby, argumenty oraz wyliczenia są po naszej stronie.
17.05.2014 23:53 #Oburzony
Lajkujących jest już ponad 300 osób, o to chodzi by te osoby też działały. Działaniem jest choćby aktywny udział w dyskusji pod artykułami. Choć z drugiej strony odechciewa się dyskusji gdyż waszym jedynym argumentem jest "korek" oraz święta przepustowość :D
18.05.2014 00:12 #Tarchominiak
No cóż, słoje mają kompleksy, a tak fajnie będzie jak się powie rodzince, że mogę do Ciebie podjechać praktycznie autostradą pod drzwi... Jakie to miastowe będzie...
18.05.2014 13:57 #bez niku
Przypominam:
Jest to dubel tematu: "Światowida: Nie będzie trzech pasów w każdą stronę."
Oba należy połączyć w całość i pisać w połączonym.
18.05.2014 18:04 #sboy5
Tarchominiak - jaki Ty masz problem? jaki kompleks Cie dopadl? a teraz lepiej dojezdzac do domu rozpizgana Swiatowida na ktorej podczaz jazdy plomby wypadaja? pomysl zanim napiszesz.
18.05.2014 21:54 #Tarchominiak
Naprawa drogi nie równa się jej poszerzaniu do monstrualnych rozmiarów.
18.05.2014 22:56 #sboy5
Tarchominiak - akurat poszerzenie rowna sie jej gruntownej przebudowie. Monstrualnych ? A do czego przyrownujesz ? Ile te monstrum bedzie mialo wiecej metrow szerokosci niz teraz ? Jaka skale porownawcza przyjales do okreslenia tej ulicy jako monstrum ? Badzmy rzeczowi.
19.05.2014 06:17 #mieszkanka
Teraz droga ma dwa pasy. Po przebudowie bedzie miała 6 plus torowisko. Nie widzisz różnicy?
19.05.2014 17:28 #sboy5
#mieszkanka - czasem mam wrazenie, ze niektorzy ludzie pochodza nie z tej galaktyki co trzeba :))). Co znaczy 6 pasow? I teraz :

Jesli mam 10 metrow szeroki pas nazwijmy to zbiorczy, namaluje na nim 2 linie wzdluzne - nagle z jednego pasa robia sie 3. Zgadza sie ? Ale - uwaga - wlaczyc tryb myslenia :))) - czy to oznacza , ze :

- Nagle pas zbiorczy ulegl powiekszeniu 3 krotnemu czy jak kto woli : do mostrualnych rozmiarow ?

Rzecz sprowadza sie do tego, ile faktycznie metrow wiecej przestrzeni caly projekt "zagarnie" ? Mowimy tu o kilkudziesieciu metrach przestrzeni publicznej ktora stanie sie przestrzenia wykorzysytwana pod infrastrukture drogowa. I teraz coz za fachowym argumentem jest twierdzenie o monstrualnosci , kiedy mowimy o kilkudziesieciu metrach, a przejscie na druga strone zajmie kilkanascie sekund dluzej ?

Ocen, przemysl , skomentuj.
20.05.2014 06:42 tarantula01
Prawo o ruchu drogowym i odpowiednie przepisy dotyczące warunków technicznych dróg są jasne. Jeśli na jednej jezdni (obecna Światowida ma od 10,2 do 10,5 m szerokości) są 2 pasy ruchu w jedną stronę, to kierowcy mają prawo jeździć tymi dwoma pasami. Gdy będą jeździć inaczej, narażają siebie i innych na utratę zdrowia. Po poszerzeniu ulicy, Światowida będzie miała:
a) obecną jezdnię, na której zostaną wyznaczone 3 pasy ruchu do jazdy prosto (przed skrzyżowaniami pojawi się 4 pas służący do skrętu w lewo)
b) nową jezdnię, o szerokości 10,5 m, na której też będą wyznaczone 3 pasy ruchu do jazdy prosto (przed skrzyżowaniami, jeden z pasów będzie służył do skrętu w lewo).
Razem będzie 6 pasów ruchu, po których będzie dopuszczony ruch pojazdów prosto.

Obecnie przejście na drugą stronę ul. Światowida na przejściach dla pieszych zajmuje średnio 40 s licząc od momentu dojścia do przejścia i oczekiwanie na zielone oraz samo przejście na drugą stronę. Po zmianie przekroju jezdni ten czas wydłuży się do średnio 75 s., tj o 35 s. A więc nie kilkanaście.
Skąd to wiem? Z Rozporządzenia w sprawie warunków.
Nie oznacza to, że uważam, że te dodatkowe 35 s. to bardzo dużo. Po prostu udowadniam, że nie jest to kilkanaście sekund.

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
27.05.2014 12:24 #Moto-Moto
Dziękujemy Panu burmistrzowi za zainteresowanie dzielnicą w tym za przybycie na spotkanie i aktywne zaangażowanie w powstrzymanie budowy kolejnego pomnika bezmyślności.
Dziękujemy także radnym PO, że skutecznie walczą o poprawę komunikacji wstrzymując wszystkie likwidacje autobusów oraz, że aktywnie działają przy budowie powolnego tramwaju mającego jeździć wzdłuż autostrady.
Dziękujemy także radnym PO za oszczędzanie naszych pieniędzy przy okazji zmiany nazwy mostu oraz budowy wieży dla Jerzy. Ja wiem, że ludzie chcieli inaczej, ale oni się nie znają.
Jesteśmy także niebywale wdzięczni za opóźnienia w budowie szkół oraz zmiany rejonów bez zwracania uwagi na dzieci. Niech się cieszą, że w ogóle jest szkoła.
28.05.2014 12:15 #bez niku
Ale bzdura, kolejny dubel o tarchostradzie.

 2935/7365 


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka


  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

treść: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA