REKLAMA

Forum › Wawer

REKLAMA

# Odwieczny stan

25.02.2019 10:04

"Przystanki kolejowe" to nazwa istniejąca w żargonie dziennikarskim. Prawidłowo nazywają się one "przystankami osobowymi" i nie jest to żargon kolejowy, lecz nazwa będąca częścią oficjalnej nomenklatury.
A tak do sedna - przeszkodą w prowadzeniu działań w kierunki integracji transportu publicznego jest BETON obecny w prawie wszystkich spółkach kolejowych, powstałych w wynika przekształcenia na początku lat dwutysięcznych przedsiębiorstwa Polskie Koleje Państwowe. Do zmiękczenia tego betonu potrzebna jest zmiana pokoleniowa, a to zajmie co najmniej 20-40 lat.

# RJW

25.02.2019 11:35

Pouczanie o nomenklaturze kolejowej jest tu niestosowne. Nie wszyscy muszą wiedzieć o co chodzi. Podział na stacje i przystanki pochodzi z początków kolei i jest ściśle techniczny. Z punktu widzenia pasażera są to stacje, jak w metrze.

# RJW

25.02.2019 11:40

Zwracam uwagę na konieczność przesunięcia peronu stacji Wawer po wiadukt Bronisława Czecha, aby mozliwa była bezpośrednia przesiadka między pociągami aglomeracyjnymi (może nie tylko) i autobusami. To jest niezbędne. Obecne odsunięcie w stosunku do byłego przejazdu, powstało w czasie budowy wiaduktu. TO JEST BARDZO WAŻNE!

REKLAMA

# rafa

25.02.2019 13:12

Czy pociągami dalekobieżnymi (jeśli zatrzymywałyby się na Wawrze") można będzie podróżować na "karcie miejskiej"?

# fan kolejii

25.02.2019 18:22

#rafa napisał(a) 25.02.2019 13:12
Czy pociągami dalekobieżnymi (jeśli zatrzymywałyby się na Wawrze") można będzie podróżować na "karcie miejskiej"?
Tak jak na Gocławiu na zderzaku w kuckach.

# fan kolej

25.02.2019 20:11

A kiedy połączenie okęcia do Wawra.

REKLAMA

# Marian

26.02.2019 01:23

Zatrzymywanie się pociągów dalekobieżnych w Wawrze to jak pendolino we Włoszczowej.

# Insurgent

26.02.2019 13:17

pomysł aby w Falenicy zrobić duży dworzec kolejowy wielkości Warszawy Wschodniej - jest bardzo fajny! jestem za!

# Eenqire

26.02.2019 23:52

#RJW napisał(a) 25.02.2019 11:40
Zwracam uwagę na konieczność przesunięcia peronu stacji Wawer po wiadukt Bronisława Czecha, aby mozliwa była bezpośrednia przesiadka między pociągami aglomeracyjnymi (może nie tylko) i autobusami. To jest niezbędne. Obecne odsunięcie w stosunku do byłego przejazdu, powstało w czasie budowy wiaduktu. TO JEST BARDZO WAŻNE!
Zwracam uwagę, że jest to tragiczny pomysł. Przesunięcie peronu stacji jest niemożliwe ze względu na specyfikę budowy wiaduktu Czecha. Dodatkowo "przesunięcie" spowodowało by utracenie funkcji dworca w Wawrze i tunelu pod torami. Zamiast wydwać pieniądze na takie eksperymenty lepiej przeznaczyć je na remont stacji Warszawa Wawer z uwzględnieniem przywrócenia funkcji budynku obok peronu.

REKLAMA

# Obywatel anina

02.03.2019 14:59

hmm... po co budowac cos dodatkowego skoro infrastruktura przystosowana jest na Gocławku... tylko autobusy dostosowac.. ;)

# Odwieczny stan

16.03.2019 22:00

Do #RJW - pouczanie o nomenklaturze kolejowej jest tu jak najbardziej stosowne. Dziennikarz to osoba wykształcona, zatem powinien być rzetelny i używać prawidłowego słownictwa. To jeden z jego podstawowych obowiązków zawodowych.

 Pani Wiosna

24.05.2019 23:57

Dzięki Wiośnie dostaniesz się do lekarza specjalisty najdłużej w ciągu miesiąca, a nie jak obecnie trzeba czekać rok czy dwa lata... #wiosnabiedronia $KGawkowski
https://imgbbb.com/image/emzjZ

REKLAMA

Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA