REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# abrakadabra

14.03.2013 09:31

Przecież 527 w szczycie porannym kursuje co 6-8 min (od ok. godz. 6:30 do 8), chyba ten pan nie jest zbyt zorientowany w temacie. Owszem, jest tłok, bo nawet taka częstotliwość to za mało na tak wielkie osiedla!
Można by jeszcze zwiększyć czestotliowść 132 z Berensona do Marymontu - bo część mieszkanców bliżej Berensona wybiera własnie tę trasę.
Tak w ogóle to mogłaby powstać chociaż jedna linia ekspresowa "E" kursująca tylko w godzinach szczytu, np do metra Marymont. Tarchomin ma takie linie, a tutaj nic.
Można by ewentualnie wprowadzić jeszcze dodatkową linie do Dworca Gdańskiego (kiedyś jeździło tak 527 i też cieszyło się dużą popularnością).
Takie rozłożenie linii odblokowałoby troche obecny ścisk, bo każdy dobierałby sobie trasę najlepszą. A jak się nie ma wyboru to wszyscy pchają się do jednego autobusu i mamy tego efekty!

 Matka_Sławka_z_Gdańska

14.03.2013 10:22, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 14.03.2013 10:23

Matka też tak uważa! ZTM zebrał "Ogro-o-o-mne!" doświadczenia w dezorganizowaniu transportu publicznego dla Tarchomina i Nowodworów, i na tej podstawie, czerpiąc z posierpniowej praktyki winien:
- udostępnić Wam linię typu "E" jeżdżącą w każdą środę miesiąca z nieparzystą datą kalendarzową pomiędzy 6:50 a 10:35, a w Środy Popielcowe przez cały dzień. Obsługa Ikarusami, rzecz jasna, to peryferia i z Pałaców nędzy widać nie będzie.
To fajne jest? Poprze to aktyw z Platformy Obywatelskiej?

# asdfg

14.03.2013 11:15

Kiedy mieszkańcy Regat i okolicy Kobiałki/Olesina proszą o poprawę komunikacji w rejonie, to słyszą - można jechać do 527. tak jest najwygodniej i najszybciej. Tłumaczenie że na przystanku Kąty Grodziskie nie ma jak się wcisnąć do autobusu nie pomaga, bo przecież jeździ często. A, że każdy poranny kurs tak wygląda? No cóż, mieszkańcy pewnie się mylą... Trasa generowana na stronie ZTM też jest z wykorzystaniem 527. Za chwilę ruszą potoki pasażerskie z Zielonej Doliny, nie jestem w stanie sobie wyobrazić co się będzie działo. Chociaż mam pewien pomysł - kto będzie miał taką możliwość, to się przesiądzie do samochodu.

REKLAMA

# Franek

14.03.2013 11:17

@abrakadabra:
Chyba "ten pan" jednak jest zorientowany w temacie, skoro codziennie tą linią zasuwa do centrum.
Dobra częstotliwość to może jest między 7 a 8 rano (faktycznie, wtedy 8 kursów na godzinę, choć też szału nie ma), natomiast między 6 i 7 oraz 8 i 9 jest kiszka:
6: 11 21 31 39 47 53 59 => to nie jest takt 6-8 minut
Poza tym Gazeta nie opublikowała listu w całości (co zrozumiałe), więc nie wiesz, że tak naprawdę "ten pan" postulował o autobus co 6 minut (10 kursów na godzinę) między 6:00 a 7:00, bo wtedy najwięcej ludzi rusza do pracy w centrum i dalej (gdy zaczynają pracę o 8:00).
Co do zwiększenia 132 czy wprowadzenia linii E do Marymontu - popieram rękami i nogami. Dobrze by było, gdyby taka linia kursowała też wzdłuż SzG.
527 do Gdańskiego już raczej nie wróci (a szkoda!), ale ta dodatkowa linia jest jakimś pomysłem. Szkoda, że mało realnym w dobie cięć ...

# abrakadabra

15.03.2013 11:29

do Franek
Ja przecież napisałam dokładnie, ze co 6-8 min jest między 6:30 a 8, bo tak jest, a im dalej od tej godziny tym mniejsza częstotliwość, tak, jak we wszystkich kursach. Ale tez oczywiście zgadzam się w calej rozciagłosci, ze to i tak za mało (tak tez napisałam). Jeszczę na zmianę raz 527 raz 132 więc mam wiedzę i porównanie. Stąd też moja propozycja, żeby dodac jakieś dodadatkowe linie, "zagęścić" tez w godzinach szczytu 132, zeby troche odblokować 527 (oczywiscie powinno ono i tak jeździć częściej, ale przeciez nie bedzie też jeździć jeden za drugim, max co 5 min). Dodanie zaś nowych linii, np. E czy jakiejś lini do dworca gdanskiego, trochę odciążyłoby obecne linie i kazdemu dało wybór najlepszej trasy.
Ale tak, jak napisałeś, teraz ZTM robi cięcia, wiec raczej możemy tylko pomarzyć... ale kolejne osiedla rosną jak grzyby po deszczu! Mieszkańcy Regat też chcą jakoś dojechać do centrum, Ostródzkiej tak samo, a mają z tym naprawdę problem.

# mańka

16.03.2013 08:58

Były kiedyś takie piękne plany, aby w okolicy skrzyżowań Kobiałki i Mochtyńskiej albo Ostródzkiej i Zdziarskiej zrobić pętlę. Taki przybytek przy Kobiałce mógłby umożliwić mieszkańcom sprawny dojazd w kierunku Marymontu (lub dalej), mieszkańcy Derbów i okolic mieliby dodatkowy szybki autobus jako alternatywę dla 527 i 132, dojazd do szkoły też by się poprawił. Zielona Dolina miałaby wygodną linię "pod nosem", więc też by nie narzekali. I nieszczęsna Głębocka też by została nieco odciążona, a 120 czy 134 funkcjonowałyby jako klasyczne linie lokalne. Nie wiem, czy tylko moja logika jest tak pokręcona, że uważam, iż takie plany powinno się realizować właśnie teraz? Osiedla pomiędzy Trasą Toruńską a Nieporętem powstają i powstawać będą, sytuacja będzie jedynie bardziej dramatyczna.

REKLAMA

Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA