REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# waser

19.08.2015 13:26

ALE PRZECIEŻ TU NIKT NIE MIESZKA. ŁĄKI I POLA :) BRAWO CHŁOPAKI!

# mmmm

19.08.2015 13:45

gratuluję :P inicjatywy wierze że się uda :P

# Marek Lech

19.08.2015 13:48

Pomysł aby wiązać stację Grodzisk z parkingiem na 1000 samochodów jest absurdalny. Wystarczy spojrzeć na dowolną ulicę w Warszawie. W każdym samochodzie z reguły siedzi jedna osoba, czasami dwie. Oznacza to, że 1000 samochodów dowiezie do metra 1000-1200 osób. Reszta z owych 9000 sygnatariuszy petycji będzie musiała ew. dojeżdżać autobusami. Od stacji Grodzisk do stacji Ratusz Targówek jest kilkaset metrów. Dla zwykłego autobusu to 2-3 przystanki. Dla autobusu ekspresowego jeden przystanek. Czyli zysk niewielki.
Oczywiście zysk byłby zdecydowanie większy gdyby metro pociągnąć dalej na Białołęce. Z uwagi na rozległość dzielnicy, przy każdej ze stacji należało by budować kolejne parkingi P-R. Przy czym mam poważne wątpliwości czy sąsiedzi tychże stacji byliby tym zachwyceni.
Reasumując pomysł aby zabrać metro z Bródna, z jego intensywną, wysoką zabudową i skierować je na luźno i chaotycznie zabudowaną Białołękę uważam za całkowicie chybiony.

REKLAMA

# Gość

19.08.2015 13:54

Nie zabieramy stacji z Bródna... Mieszkańcy walczą o odnogę. Nie jest to kilkanaście metrów tylko 4 km to stacji przy UD Targówek i to dla osób, którzy mieszkają blisko TT... Autobus będzie stał w korku na Św. Wincentego, więc podróż do jednej stacji będzie trwała bardzo długo... a metro będzie dalej rozwijane na północ, ale nie da się tego zrobić jak nawet jednej stacji nie będzie. Korki i owszem będą na Bródnie, a metro będzie puste jeździło... Lepiej zakończyć metro na Trockiej niż pchać na bródno...
#Marek Lech napisał(a) 19.08.2015 13:48
Pomysł aby wiązać stację Grodzisk z parkingiem na 1000 samochodów jest absurdalny. Wystarczy spojrzeć na dowolną ulicę w Warszawie. W każdym samochodzie z reguły siedzi jedna osoba, czasami dwie. Oznacza to, że 1000 samochodów dowiezie do metra 1000-1200 osób. Reszta z owych 9000 sygnatariuszy petycji będzie musiała ew. dojeżdżać autobusami. Od stacji Grodzisk do stacji Ratusz Targówek jest kilkaset metrów. Dla zwykłego autobusu to 2-3 przystanki. Dla autobusu ekspresowego jeden przystanek. Czyli zysk niewielki.
Oczywiście zysk byłby zdecydowanie większy gdyby metro pociągnąć dalej na Białołęce. Z uwagi na rozległość dzielnicy, przy każdej ze stacji należało by budować kolejne parkingi P-R. Przy czym mam poważne wątpliwości czy sąsiedzi tychże stacji byliby tym zachwyceni.
Reasumując pomysł aby zabrać metro z Bródna, z jego intensywną, wysoką zabudową i skierować je na luźno i chaotycznie zabudowaną Białołękę uważam za całkowicie chybiony.

# Tanteros

19.08.2015 14:08

Myślę, że rzeczywiście pomysł na ostatnią stację na Zielonej Białołęce jest chybiony. Przecież ostatnie stacje poszczególnych linii metra powinny być ulokowane w ciasnych uliczkach, na których już nie ma miejsca na nic innego poza budką z kebabem. Absurdalne stwierdzenie jakby nie patrzeć hehe. Zarówno Kabaty jak i Młociny mają sporo miejsca na parkingi P+R, dopuszczenie tam linii tramwajowych i autobusowych, linie międzymiastowe typu Polski Bus itd. Ciekawe gdzie taką konieczną i oczywistą dla ostatnich stacji metra infrastrukturę zbuduje się na Bródnie? I przede wszystkim co takiego da mieszkańcom Bródna (dzielnica Targówek) ta ostatnia stacja oprócz korków i natłoku mieszkańców z innych dzielnic oraz miejscowości? Ciekawe czyje interesy są teraz chronione ?

# Go%u015B%u0107

19.08.2015 14:29

Na pewno nie mieszkańców niestety :( Czy nie możemy razem połączyć sił i wysiłków by razem decydować o rozwoju miasta?
#Tanteros napisał(a) 19.08.2015 14:08
Myślę, że rzeczywiście pomysł na ostatnią stację na Zielonej Białołęce jest chybiony. Przecież ostatnie stacje poszczególnych linii metra powinny być ulokowane w ciasnych uliczkach, na których już nie ma miejsca na nic innego poza budką z kebabem. Absurdalne stwierdzenie jakby nie patrzeć hehe. Zarówno Kabaty jak i Młociny mają sporo miejsca na parkingi P+R, dopuszczenie tam linii tramwajowych i autobusowych, linie międzymiastowe typu Polski Bus itd. Ciekawe gdzie taką konieczną i oczywistą dla ostatnich stacji metra infrastrukturę zbuduje się na Bródnie? I przede wszystkim co takiego da mieszkańcom Bródna (dzielnica Targówek) ta ostatnia stacja oprócz korków i natłoku mieszkańców z innych dzielnic oraz miejscowości? Ciekawe czyje interesy są teraz chronione ?

REKLAMA

# leśniczy

19.08.2015 14:31

Metro powinno iść na osiedle Derby lub Grodzisk, dlatego że tam się budują osiedla, rozwija się infrastruktura a na Bródnie nie, zresztą na Bródnie była by stacja.

# waser

19.08.2015 14:31

Marku Lechu, pokaż mi w którym miejscu przy Rembielińskiej albo Kondratowicza da się zrobić pętlę dla autobusów wszystkich linii z płn-wsch przedmieść Warszawy. Bo jak powstanie tam metro, to koniec z 700 na Dw. Wileńskim. Wszystko, 120, 134, 132, 732, razem z siedmesetkami, osiemsetkami i Wyszkobusami skończy trasę przy metrze. A więc powiedz mi, gdzie zrobisz pętlę, na której jednocześnie będzie mogło stać 10 autobusów. Bo w godzinach szczytu będzie przyjeżdżało tam ok. 30 autobusów na godzinę.
P+R to pryszcz, którym nie warto zawracać sobie głowy. Powiedz mi, gdzie zrobisz pętlę autobusową i huba przesiadkowego.

# Go%u015B%u0107

19.08.2015 14:47

Zrobi się na balkonie pętle u Marka Lecha, niech się martwi, ale kto powiedział, że nie można większego parkingu wybudować? :) W miarę potrzeb będzie rozbudowywany :)
#waser napisał(a) 19.08.2015 14:31
Marku Lechu, pokaż mi w którym miejscu przy Rembielińskiej albo Kondratowicza da się zrobić pętlę dla autobusów wszystkich linii z płn-wsch przedmieść Warszawy. Bo jak powstanie tam metro, to koniec z 700 na Dw. Wileńskim. Wszystko, 120, 134, 132, 732, razem z siedmesetkami, osiemsetkami i Wyszkobusami skończy trasę przy metrze. A więc powiedz mi, gdzie zrobisz pętlę, na której jednocześnie będzie mogło stać 10 autobusów. Bo w godzinach szczytu będzie przyjeżdżało tam ok. 30 autobusów na godzinę.
P+R to pryszcz, którym nie warto zawracać sobie głowy. Powiedz mi, gdzie zrobisz pętlę autobusową i huba przesiadkowego.

REKLAMA

# Lewandów

19.08.2015 19:05

świetnie :) trzymam kciuki :)

# Wkurzony

19.08.2015 21:06

Kiedy wreszcie chodniki na ulicy Kąty Grodziskie? O kanalizacji i dziurach w drodze to nawet nie wspomnę ... Zaczyna sie rok szkolny i cały czas zero decyzji by wykupić działki pod chodniki i dzieci ulica biegają!!! J

# abrakadabra

20.08.2015 07:56

do Marek Lech -
z planowanej stacji Bródno do stacji Ratusz-Targówek też jest kilkaset metrów i tez można autobusem zwykłym dojechać 2-3 przystanki, a ekspresowym - jeden, w dodatku szeroka dwupasmową ul. Kondatowicza, a nie wąską, ciasną i stale zakorkowaną ul. Sw. Wincentego, na której poszerzenie Targówek również nie wyraża zgody.
I tak, jak wyzej napisano - przy końcowej stacji oprócz P&R musi być też konkretna pętla autobusowa, bo dla większości autobusów Bródno będzie też przystankiem końcowym.
Wiem, ze inicjatywa dot. rozgałęzienia metra, ale wg mnie to nie ejst najlepszy pomysł - stacja przy Trasie Toruńskiej powinna być zamiast Bródna, po jaką cho.... robić do Bródna taki krótki odcinek i cale zaplecze, typu tor odstawczy...szkoda na to pieniedzy, bo z Bródna dalej już metro i tak nie ma gdzie się rozwijać, a po wybudowaniu stacji przy TT przynajmniej jest ta pewnośc, zę za jakiś czas metro będzie dalej rozbudowywane na północ, więc tutaj nie byłoby marnotrawienia pieniędzy.
Tak, jak napisał Marek Lech - te kilkaset metrów z Bródna do Ratusza Targówek można przecież dojechać albo dojść.

REKLAMA

# riki

20.08.2015 08:15

szkoda że juz po wyborach :( Pani Prezydent przypomni sobie za 3,5 roku a raczej platforma bo ona chyba obiecał że to jej ostatnia kadencja)

# Marek Lech

20.08.2015 08:54

Myślę, że byłoby wspaniale gdyby w Warszawie było 10 linii metra, w tym również na Zieloną Białołękę. Ale zanim to nastąpi należy zastanowić się, gdzie ma iść linia numer 3 i analizować możliwości dla linii numer 4.
Zwolennicy linii na Białołękę podnoszą argument zwiększającej się liczby ludności. I słusznie. Tyle tylko że pomijają fakt iż Białołęka jest dzielnicą olbrzymią i liczba ludzi na jednostkę powierzchni jest jedną z najniższych w Warszawie. Zabudowa jest tu niska i rozproszona. Ergo - efektywność nakładów poniesionych na budowę metra będzie tu znacznie niższa niż w osiedlach o gęstej, wysokiej zabudowie. Dlatego zdecydowanie popieram pogląd, że trzecia linia metra powinna iść na Gocław, gdzie jest wielkie osiedle o gęstej, wysokiej zabudowie. Co do czwartej linii metra to też myślę, że są miejsca w Warszawie, gdzie efektywność nakładów na budowę będzie znacznie wyższa. Na przykład Ochota, Służewiec Przemysłowy, Tarchomin, wschodni Mokotów.
Wzruszająca jest troska mieszkańców Białołęki, Marek i Ząbek o smutny los mieszkańców Bródna, którym zastawi się uliczki osiedlowe samochodami dojeżdżającymi z tych osiedli. Jest to faktycznie problem. Na Bródnie zazwyczaj mieszkają ludzie mniej zamożni i liczba samochodów przypadających na 1000 mieszkańców jest z pewnością radykalnie niższa niż na Białołęce.

# Gość

20.08.2015 09:33

Widzę, że nadal Pan nie rozumie... Nie zabieramy stacji z Bródna, tylko budujemy odnogę na Białołękę. Teraz jest małe zagęszczenie, ale patrzymy , że za rok powstanie metro czy za 10 lat? No właśnie to jest planowanie odpowiednie, ale Pan nie zrozumie za ciężko.
#Marek Lech napisał(a) 20.08.2015 08:54
Myślę, że byłoby wspaniale gdyby w Warszawie było 10 linii metra, w tym również na Zieloną Białołękę. Ale zanim to nastąpi należy zastanowić się, gdzie ma iść linia numer 3 i analizować możliwości dla linii numer 4.
Zwolennicy linii na Białołękę podnoszą argument zwiększającej się liczby ludności. I słusznie. Tyle tylko że pomijają fakt iż Białołęka jest dzielnicą olbrzymią i liczba ludzi na jednostkę powierzchni jest jedną z najniższych w Warszawie. Zabudowa jest tu niska i rozproszona. Ergo - efektywność nakładów poniesionych na budowę metra będzie tu znacznie niższa niż w osiedlach o gęstej, wysokiej zabudowie. Dlatego zdecydowanie popieram pogląd, że trzecia linia metra powinna iść na Gocław, gdzie jest wielkie osiedle o gęstej, wysokiej zabudowie. Co do czwartej linii metra to też myślę, że są miejsca w Warszawie, gdzie efektywność nakładów na budowę będzie znacznie wyższa. Na przykład Ochota, Służewiec Przemysłowy, Tarchomin, wschodni Mokotów.
Wzruszająca jest troska mieszkańców Białołęki, Marek i Ząbek o smutny los mieszkańców Bródna, którym zastawi się uliczki osiedlowe samochodami dojeżdżającymi z tych osiedli. Jest to faktycznie problem. Na Bródnie zazwyczaj mieszkają ludzie mniej zamożni i liczba samochodów przypadających na 1000 mieszkańców jest z pewnością radykalnie niższa niż na Białołęce.

REKLAMA

# gość

20.08.2015 09:43

odnoga na Zieloną Białołękę - stacja Grodzisk - świetny pomysł i można się pokusić o puszczenie wodzy fantazji --> stacja Berensona (za Markpolem)--> stacja Zdziarska (ok.mostku nad rzeka Długą). Byłoby pięknie :)

# graf

20.08.2015 09:48

Marku Lechu, po tym fragmencie można by zakończyć dyskusję:
"Tyle tylko że pomijają fakt iż Białołęka jest dzielnicą olbrzymią i liczba ludzi na jednostkę powierzchni jest jedną z najniższych w Warszawie".
Prawda jest bowiem taka, że obszar między Trasą Toruńską, wschodnią granica miasta, ulicami Berensona i Ostródzką, czyli najbliższe okolice stacji Grodzisk i ewentualnej kolejnej stacji zamieszkuje ok. 30.000 ludzi.
Obszar ten ma ok. 3.5 km2. Zagęszczenie ludzi wynosi zatem prawie 10.000 osób/km2.
Średnie zagęszczenie Warszawy to 1.700 os./km2
Średnie zagęszczenie Śródmieścia to 7.700 os./km2.
Wszerslkie dalsze określenia typu: rozproszona, niska można wsadzić między bajki. Owszem nie ma bloków 10 piętroiwych, ale są gęste bloki 4 piętrowe. Owszem są kawałki poletka, gdzie ktoś może nawet kapustę uprawia, ale obok jest tak gęste osiedle, że szpilki się nie wsadzi. 10.000 osób na km2!!!
Aha, za 10 lat poletka zostaną zabudowane i będzie pewnie 12.000 os./km2
Także ja dyskusję już z panem Markiem Lechem kończę, bo widzę, że jest uprzedzony i ślepy na fakty.
Nie rozumiem ponadto jak ostatnia stacja metra na Białołęce (1, góra 2) ma się do Ochoty i Gocławia.
Jak pan tak się upiera, to niech Gocław zbuduje sobie tę jedną stację po środku osiedla i niech gocławianie sobie ją zwiedzają, bo nigdzioe raczej stamtąd nie pojadą.
A liczba samochodów na Białołęce nie jedst pochodną zamożności, choć trochę pewnie też, ile potrzeby! Ludzie tutaj muszą mieć samochód. Na Bródnie, gdzie dziś mieszkają głównie emeryci lokowani tam w latach 70 potrzebują głównie podjazdów do klatek i przychodni, a nie metra czy samochodów.

# Taltos2

20.08.2015 10:00

A właśnie zabierzmy. A za te same pieniądze zróbmy stację Grodzisk/Lewandów. Co więcej, zrezygnować ze stacji Zacisze i przybliżyć linię M do cmentarza (za chwilę będą zabudowane nowymi osiedlami dzisiejsze pola w trójkącie Wincentego/Gilarska/Samarytanka). Linię z Grodziska będzie można przedłużyć, jeśli ZB faktycznie stanie się 100.000 dzielnicą... A na dziś tam jest miejsce na prawdziwy hub z pętlą autobusową (także dla dojeżdżających spoza Wawy), P&R na parę tysięcy samochodów.
Jaki ma sens odnoga na 1 stację metra na Bródno? Bo gdzie ją dalej przedłużać, na tereny kolejowe, EC Żerań? Jeśli do stacji Ratusz prowadzi szeroka Kondratowicza, którą już teraz w 5-8 minut można dojechać tej stacji z dowolnego miejsca Bródna istniejącymi autobusami. Co więcej, połowa Bródna już ma linię tramwajową (właśnie zaczynają jej modernizację!!!), która w 18 minut dowozi (będzie jeszcze szybciej, bo będzie priorytet i warunkowe przystanki na Odrowąża) do Wileńskiego.

REKLAMA

# gość

20.08.2015 12:14

http://www.targowek.info/ 2015/08/bialoleka-nie- peka-9002-podpisy-za-metrem/

# gość

20.08.2015 12:15

http://www.tubamarek.pl/ aktualnosci/czytaj/1032/ 9000-podpisow-ze-metrem- na- Bialoleke-Podpisy-z-Marek-na -drugim-miejscu

# Marek Lech

20.08.2015 13:25

"Wszelkie dalsze określenia typu: rozproszona, niska można wsadzić między bajki. Owszem nie ma bloków 10 piętroiwych, ale są gęste bloki 4 piętrowe. Owszem są kawałki poletka, gdzie ktoś może nawet kapustę uprawia, ale obok jest tak gęste osiedle, że szpilki się nie wsadzi. 10.000 osób na km2!!!
Aha, za 10 lat poletka zostaną zabudowane i będzie pewnie 12.000 os./km2".
Drogi Grafie
Jeśli faktycznie będzie 12.000 mieszkańców na km2 to cała Białołęka mająca 73 km2 będzie liczyła ok. 900.000 mieszkańców. Wtedy osobiście podpiszę petycję o wybudowanie trzech linii metra na Białołękę. A na razie gratuluję większego zagęszczenia niż w Śródmieściu.

REKLAMA

# Taltos2

20.08.2015 14:15

Do p. Marek Lech:
ciężko się z Panem dyskutuje, niby Pan czyta, ale ze zrozumieniem są problemy. 10.000 na km2 to nie jest gęstość zaludnienia całej Białołęki, a jej fragmentu między Ostródzką, TT, Berensona i granicą Marek. Większość terenów Białołęki to domki jednorodzinne, ale w tamtych rejonach nikt NIE mówi o budowie metra.
PS. I w Śródmieściu są obszary, gdzie gęstość zaludnienia to 0 osób na km2, np. rejon ograniczony ul. Królewską, Marszałkowską, Senatorską, Niecałą, Wierzbową i Pl. Piłsudskiego...
PS. Obszasz Lewandów/Grodzisk/Brzeziny ma wielokrotnie większą gęstość zaludnienia niż Zacisze, a tam jakiś geniusz stację metra wymyślił....

# graf

20.08.2015 14:33

nie no, Marek Lech, jak takie bystre umysły planują metro, to ja się nie dziwię, że jest jak jest.
Średnie zaludnienie Polski, to z czego co pamiętam 312 os. /km2. Czyli średnio na 10 km2 mieszka tylko 3000 osób. Jeden 1-2 pociągi metra. Kraj z tak małym zaludnieniem nie potrzebuje w ogóle metra.

# kiler3

20.08.2015 14:35

#Marek Lech napisał(a) 20.08.2015 08:54
Myślę, że byłoby wspaniale gdyby w Warszawie było 10 linii metra, w tym również na Zieloną Białołękę. Ale zanim to nastąpi należy zastanowić się, gdzie ma iść linia numer 3 i analizować możliwości dla linii numer 4.
Zwolennicy linii na Białołękę podnoszą argument zwiększającej się liczby ludności. I słusznie. Tyle tylko że pomijają fakt iż Białołęka jest dzielnicą olbrzymią i liczba ludzi na jednostkę powierzchni jest jedną z najniższych w Warszawie. Zabudowa jest tu niska i rozproszona. Ergo - efektywność nakładów poniesionych na budowę metra będzie tu znacznie niższa niż w osiedlach o gęstej, wysokiej zabudowie. Dlatego zdecydowanie popieram pogląd, że trzecia linia metra powinna iść na Gocław, gdzie jest wielkie osiedle o gęstej, wysokiej zabudowie. Co do czwartej linii metra to też myślę, że są miejsca w Warszawie, gdzie efektywność nakładów na budowę będzie znacznie wyższa. Na przykład Ochota, Służewiec Przemysłowy, Tarchomin, wschodni Mokotów.
Wzruszająca jest troska mieszkańców Białołęki, Marek i Ząbek o smutny los mieszkańców Bródna, którym zastawi się uliczki osiedlowe samochodami dojeżdżającymi z tych osiedli. Jest to faktycznie problem. Na Bródnie zazwyczaj mieszkają ludzie mniej zamożni i liczba samochodów przypadających na 1000 mieszkańców jest z pewnością radykalnie niższa niż na Białołęce.

Nic dodać nic ująć. Jedyny głos rozsądku w tej agitce ;)

REKLAMA

# graf

20.08.2015 14:36

a w ogóle dlaczego kończyć na Białołęce.
Jeśli faktycznie będzie 12.000 mieszkańców na km2 w interesującym nas obszarze 3,5 km2, to cała Białołęka mająca 73 km2 będzie liczyła ok. 900.000 mieszkańców, cała Warszawa 6,206,880 a Polska 3,752,148,000. Będziemy 2 razy więksi od INDII. WOW!

# gość

20.08.2015 15:11

a tu mamy stek bzdur http://warszawa.wyborcza.pl /warszawa/1,34860,18599359, 9-tys-podpisow-za-metrem-na- bialoleke-ratusz-a-moze-tramwaj.html

 platformers

20.08.2015 16:55

"A na razie zapraszamy panią prezydent do naszej dzielnicy. Chcemy, żeby zobaczyła, z jakimi problemami boryka się Białołęka."
Rzecznik m. st. Warszawy mieszka na Derbach, więc HGW ma na pewno wiadomości z pierwszej ręki. Tu jest raczej kwestia przygłupich doradców typu Wojciechowicz, któremu rzadko kiedy udaje się powiedzieć prawdę.

REKLAMA

# kiler3

20.08.2015 17:03

Hm... a może tak metro do Zegrza ? Można domniemywać, że latem zalew jest bardziej zaludniony niż Białołęka ;))
Chyba zebralibyśmy więcej niż 9tys podpisów ;)

# emil

20.08.2015 19:00

kiler, skończyłeś? to goń się stąd.

# abrakadanra

21.08.2015 10:35

Wojciechowski z ratusza bezczelnie kłamie - decyzji srodowiskowej nie ma na ostatni odcinek (od Trockiej do Rembielińskiej) i wcale nie jest za późno na zmiany - końcowy odcinek II linii jest dopiero w fazie projektów,a poza tym Białoleka już od kilku lat o to zabiega, było wiec jeszcze wiecej czasu. Po co więc Ratusz zlecił robienie analizy demograficzno-ekonomicznej za grube pieniądze w celu sprawdzenia, gdzie powinno pójść metro? Było to w tamtym roku, analiza ta prost wskazała, ze na Białołeka, tylko HGW zdecydowała inaczej (jeszcze raz przypominam, ze to było w tamtym roku, więc niech niech chrzanią, że za póxno i mało czasu).

REKLAMA

# kiler3

21.08.2015 16:48

#emil napisał(a) 20.08.2015 19:00
kiler, skończyłeś? to goń się stąd.
emilku prawada bywa bolesna, weź to na klatę, jak prawdziwy metroseksulany mężczyzna hehehehe

# olko

22.08.2015 09:49

9 tyś podpisów to jakiś żart!!! Powinno być minimum 100 tyś. Przecież podpisywały się Marki i inne podwarszawskie miejscowości. Skompromitowaliśmy się.

# Lewandów

22.08.2015 14:35

podpisałeś?
zrobiłeś coś by było ich więcej?
#olko napisał(a) 22.08.2015 09:49
9 tyś podpisów to jakiś żart!!! Powinno być minimum 100 tyś. Przecież podpisywały się Marki i inne podwarszawskie miejscowości. Skompromitowaliśmy się.

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

# Wars

22.08.2015 18:08

Mam nadzieję, że osoby decydujące o przebiegu kolejnych linii metra posłużą się kalkulatorem a nie decybelomierzem. Mam nadzieję że inwestycja powstanie tam, gdzie z danego nakładu uzyska się największy efekt, a nie tam gdzie jest najwięcej krzykaczy.
Co do władz Białołęki. Nie udało mi się dopatrzyć jakiejś głębszej myśli urbanistycznej, jakiejś koncepcji rozwojowej. Powstaje wielka sypialnia dla Warszawy. O jej kształcie decydują deweloperzy. Osiedla powstają w sposób chaotyczny. Brak jest arterii przelotowych, centrów usługowo - rozrywkowych, parków, nędzna infastruktura. Oczywiście potrzebne są pieniądze ale przede wszystkim trzeba mieć jakąś wizję. A tego nie widzę na Białołęce.

# sraW

22.08.2015 18:16

#Wars napisał(a) 22.08.2015 18:08
Mam nadzieję, że osoby decydujące o przebiegu kolejnych linii metra
nie dopuszczą do proponowanego przebiegu metra przez mieszkańców Derb i ZB z braku środków finansowych. Unia nie pomoże, ma swoje kłopoty.

# sawa

25.08.2015 11:47

#Wars napisał(a) 22.08.2015 18:08
Mam nadzieję, że osoby decydujące o przebiegu kolejnych linii metra posłużą się kalkulatorem a nie decybelomierzem. Mam nadzieję że inwestycja powstanie tam, gdzie z danego nakładu uzyska się największy efekt, a nie tam gdzie jest najwięcej krzykaczy.
też mam taką nadzieję. wówczas powstałaby stacja Grodzisk, która obsłużyłaby ok. 25.000 mieszkańców osiedli Derby+Lewandów + 10.000 mieszkańców dalszej Białołęki dowiezionych autobusem z pętlą przy Trasie Toruńskiej + jakieś 20.000 mieszkańców Marek, Radzymina, Wyszkowa dowiezionych autobusami podmiejskimi do pętli przy Trasie Toruńskiej.
Jakby nie liczyć ok. 50.000 mieszkańców w zasięgu "rażenia" stacji metra. Zdecydowanie więcej niż jakieś 30.000 mieszkańców okolic planowanej stacji Rembielińska i 10.000 dowiezionych z okolic
Targówek liczy 125.000 ludzi.
Targówek Mieszkaniowy 30.000
Zacisze (w tym Zielone) + Elsnerów 20.000
Bródno Podgrodzie (stacja Kondratowicza) ok. 35.000
Inne 10.000
Stare Bródno (stacja Rembielińska i okolice cmentarza, więc już raczej stacja Szwedzka) pozostaje 30.000.
Więc mamy 40.000 Rembielińska vs. 50.000 Grodzisk.
Z tymże na Bródnie średnia wieku to będzie jakieś 50 lat, a przy stacji Grodzisk pokolenie mniej.
No i Bródno ma tramwaj do Wileniaka w 15-20 min.
ale żeby nie być gołosłownym, pokazuję wyliczenia CH2MHill przygotowane dla Tramwajów Warszawskich w grudniu 2013 roku. Przewidywania na 2040. Weźmy zatem do ręki kalkulator.
http://postimg.org/image/gz59gpuwx/
http://strategiatransportowa.um. warszawa.pl/sites/default/files/ raport_koncowy_tramwaje_warszawskie.pdf

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

# sawa

25.08.2015 11:49

i to jest stan na dziś. Za 10 lat będzie + 10.000 dla Grodziska.

# dsfds

25.08.2015 12:23

Bródno ma tramwaj no to co ? Bemowo ma 3 linie tramwaje nie przeszkadza to inwestorom w budowie tam metra! to co ma jedna linia tramwajowa!!!!!

# sawa

25.08.2015 13:45

Bródno, sródno, Bemowo, srowo. A nie zauważyłeś, że Bemowo jest długie jak kiszka a tramwaje do centrum idą w poprzek dzielnicy, a nie wzdłuż. Skończcie z tym posługiwaniem się nazwami dzielnic, bo to niczego nie dowodzi.
Na Górczewskiej (odcinek od Ratusza do Centrum) nie ma tramwajów, więc metro się przyda. Co ma tramwaj na Obozowej czy Połczyńskiej do metra na Górczewskiej? Zobacz, ile jest tras tramwajowych na Bielanach czy Mokotowie, a jednak metro mają, bo obsługują inne rejony tych dzielnic.
Na Bródnie jest tramwaj w kierunku Centrum a czas dojazdu jest niewiele gorszy od ewentualnego metra, więc stacja metra w tym miejscu nie wydaje się najpotrzebniejsza, choć wiadomo, że każdy chciałby mieć pod klatką. Chodzi o priorytety i zachowanie równowagi. Ale ok, nie każdy potrafi wyzbyć się "misięnależyzmu".

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

# Gość

25.08.2015 14:39

Żeby zachować równowagę stacja Metra Grodzisk powinna powstać inaczej nie ma tej równowagi...
#sawa napisał(a) 25.08.2015 13:45
Bródno, sródno, Bemowo, srowo. A nie zauważyłeś, że Bemowo jest długie jak kiszka a tramwaje do centrum idą w poprzek dzielnicy, a nie wzdłuż. Skończcie z tym posługiwaniem się nazwami dzielnic, bo to niczego nie dowodzi.
Na Górczewskiej (odcinek od Ratusza do Centrum) nie ma tramwajów, więc metro się przyda. Co ma tramwaj na Obozowej czy Połczyńskiej do metra na Górczewskiej? Zobacz, ile jest tras tramwajowych na Bielanach czy Mokotowie, a jednak metro mają, bo obsługują inne rejony tych dzielnic.
Na Bródnie jest tramwaj w kierunku Centrum a czas dojazdu jest niewiele gorszy od ewentualnego metra, więc stacja metra w tym miejscu nie wydaje się najpotrzebniejsza, choć wiadomo, że każdy chciałby mieć pod klatką. Chodzi o priorytety i zachowanie równowagi. Ale ok, nie każdy potrafi wyzbyć się "misięnależyzmu".

# sawa

25.08.2015 15:25

kilka lat temu planowano stację na Połczyńskiej, w kompletnym szczerym polu, gdzie jedyną jej zaletą było przejęcie ruchu samochodowego od Ożarowa i uważano to za świetny pomysł. I planowano to mimo że, żeby powstała ta stacja na Połczyńskiej, trzeba by było zbudować koleją stację w szczerym polu, pt Chrzanów. Stacja Grodzisk pełni rolę podobną do tej na Połczyńskiej, do tego jest przy wielkim osiedlu, a ponadto nie wymaga przeciągania na siłę tunelu. pod polami z kapustą.
Nie rozumiem, jak można tego nie rozumieć?

# lutek

25.08.2015 17:42

znowu PO pokazało jak jest obywatelskie po podpisy przysłali sprzataczke bo jaśnie państwo z ludem nie ma przyjemności ,tak jest z referendum i 6 mln podpisów o emeryturach ,lasach i szkole tak wiec bym poczekał bo jak się okaze to HGW i PO zrobi to co chce a nie to chcą ludzie

# gość

26.08.2015 09:12

Na wczorajszej sesji wszyscy radni poparli stanowisko mieszkańców, powstało oficjalne stanowisko Dzielnicy w sprawie metra :D nadzieje na metro coraz większe :)

# gujk

26.08.2015 09:17

stanowisko rady dzielnicy niczego nowego nie wnoci. zreszta juz jedno takie same chyba przyjeli jakis czas temu. Rownie dobrze mogliby przyjac uchwale, ze w 2 tygodniou wrzesnia powinien spasc deszcz.
Co mieli teraz zrobic radni? Nic, tylko przylaczyc sie do tytanicznej pracy p. Kamila z Metro dla Białołęki.

# gość

26.08.2015 12:58

nie wnosi, ale teraz na posiedzeniu rady miasta będzie poddana pod głosowanie, wiec poznasz kto w radzie pomysł popiera a kto nie. Jeśli PO opowie się na nie, to prawdopodobnie będzie to ich ostatnia kadencja.
Na razie trasa ii linii metra opiera się na założeniu, ze na Białołękę to nie, bo nie. Argumenty o decyzji środowiskowej, czy planach są puste, bo nadal jest czas by ten plan zmienić.

# tutejszy

26.08.2015 18:29

II linia metra powinna kończyc się w Nieporęcie.Jest tam wezeł drogowy,stacja kolejowa i Zalew Zegrzyński.Odciążyło by to Płochocińską która ,,stoi" rano i wieczorem.Reszta linii do uzgodnienia uwzględniając powstające osiedla Derby ,Lewandów,Regaty

# gość

26.08.2015 21:22

prawidłowo :)
#tutejszy napisał(a) 26.08.2015 18:29
II linia metra powinna kończyc się w Nieporęcie.Jest tam wezeł drogowy,stacja kolejowa i Zalew Zegrzyński.Odciążyło by to Płochocińską która ,,stoi" rano i wieczorem.Reszta linii do uzgodnienia uwzględniając powstające osiedla Derby ,Lewandów,Regaty

# metrowiec

27.08.2015 09:47

#tutejszy napisał(a) 26.08.2015 18:29
II linia metra powinna kończyc się w Nieporęcie.Jest tam wezeł drogowy,stacja kolejowa i Zalew Zegrzyński.Odciążyło by to Płochocińską która ,,stoi" rano i wieczorem.Reszta linii do uzgodnienia uwzględniając powstające osiedla Derby ,Lewandów,Regaty
ktoś, kto podaje takie koncepcje, utwierdza miasto, że metro powinno pójść na Bródno. Metro nie może iść wśród pól i pisząc o metrze do Nieporętu ośmieszamy się! Ostatnia możliwa stacja za 10-15 lat to Lewandów w okolicach planowanego węzła TOG i TMP. I tego powinniśmy się trzymać.

# gość

27.08.2015 10:36

Wyluzuj :)
za 10-15 lat - to jeśli zmienia plan, będzie stacja Grodzisk, stacji Lewandów - pewnie nawet nie dożyjemy.
Prawda jest taka, że ostatnie dwie kadencje zostały przespane jeśli chodzi o infrastrukturę. Nikt nie myślał co dalej tylko pozwolenia na budowę wydawano ekspresowo, więc nie ma co się dziwić, ze trzylatki nie maja gdzie do przedszkola pójść, że buduje się nowe szkoły by dzieciaki nie chodziły na dwie zmiany. Spóźnione remonty ulic, zawsze będziemy w tyle.
Głębocka jest tak zaaorana, ze nie da się nią jeździć, ale innego wyjścia nie ma.
Katy Grodziskie - ZDM wie o istnieniu tej ulicy? Mostek przy Zdziarskiej - kabaret - niedawno wyremontowany i znów do remontu - serio? kiedy skończy się ta fuszerka?
#metrowiec napisał(a) 27.08.2015 09:47
ktoś, kto podaje takie koncepcje, utwierdza miasto, że metro powinno pójść na Bródno. Metro nie może iść wśród pól i pisząc o metrze do Nieporętu ośmieszamy się! Ostatnia możliwa stacja za 10-15 lat to Lewandów w okolicach planowanego węzła TOG i TMP. I tego powinniśmy się trzymać.

# gość

27.08.2015 10:38

tutejszy ma rację, jest rozwojowy. a metrowiec piszący w liczbie mnogiej "tego powinniśmy sie trzymać" - tkwi w czasach pezetpeeru. trzymajcie się metrowiec.

# metrowiec

27.08.2015 12:30

#gość napisał(a) 27.08.2015 10:38
tutejszy ma rację, jest rozwojowy. a metrowiec piszący w liczbie mnogiej "tego powinniśmy sie trzymać" - tkwi w czasach pezetpeeru. trzymajcie się metrowiec.
dajecie władzom miasta świetny argument. Będą mieli rację mówiąc, że kilku blokom i domkom wzdłuż kilku uliczek nie należy się metro. I nie dostanie metra ani Kobiałka, ani Zdziarska, ani Grodzisk, który dziś spełnia warunki, by zbudować tu stację. Kobiałka i Zdziarska nie spełniają, więc nie ma sensu o tym teraz mówić.
Ale miasto będzie (tak jak teraz zresztą robi) udawało głupiego i powtarzało jak mantrę, że roszczeniowe domki na Zielonej Białołęce nie zapełnią nawet połowy jednego wagonu. Żądać trzeba umieć.

# gość

27.08.2015 12:39

a po co stacja na Zaciszu? wąskie uliczki, same domki jednorodzinne.

# metrowiec

27.08.2015 13:03

nie widzisz różnicy pomiędzy zaplanowaną stacją, a tymi których nie ma w planach?
Też jestem zdania, że stacja na Zaciszu, czy choćby jej lokalizacja, to pomyłka, ale żeby metro doszło do Bródna, musi gdzieś tam przejść. Tunel musi być, stacja jako bonus. Jak argumentować potrzebę ciągnięcia 6 czy 12 km tunelu pod łąką dla kilkuset domków? Sorry, ja nie potrafię. I przypominam przy okazji, że na metro też czeka Ochota i Gocław. Wolałbym (i pewnie ze 2 mln warszawiaków również), żeby miasto zbudowało III linię w mieście niż turystyczną linię nad Zegrze.
Może gdyby w Nieporęcie mieszkali członkowie PZPR, to by wam tam pociągnęli, gdzieś w latach 80, ale trochę zmieniła się sytuacja.

# gość

27.08.2015 13:54

#metrowiec napisał(a) 27.08.2015 13:03

Może gdyby w Nieporęcie mieszkali członkowie PZPR, to by wam tam pociągnęli, gdzieś w latach 80, ale trochę zmieniła się sytuacja.
A Wy metrowiec piszecie zupełnie jak oni z tamtej epoki. Ogarnijcie się metrowiec, ogarnijcie.

# metrowiec

27.08.2015 14:55

#gość napisał(a) 27.08.2015 13:54
A Wy metrowiec piszecie zupełnie jak oni z tamtej epoki. Ogarnijcie się metrowiec, ogarnijcie.
albo jesteś starym zawiedzionym komuchem, albo starym rozczarowanym solidaruchem. Albo potomkiem któregoś z nich. Wszędzie widzisz PZPR.
"Tego powinniśmy się trzymać" odnosiło się do jedności mieszkańców, ponieważ tylko w ten sposób jesteśmy w stanie coś osiągnąć. Jeśli komuś na podstawie takiego sformułowania otwiera się okienko PZPR, to rzeczywiście powinien się leczyć. Dla mnie EOT.

# gość

27.08.2015 16:04

#metrowiec napisał(a) 27.08.2015 14:55

albo jesteś starym zawiedzionym komuchem, albo starym rozczarowanym solidaruchem. Albo potomkiem któregoś z nich.
nie pisz o sobie w drugiej osobie (gramatycznej).
#metrowiec napisał(a) 27.08.2015 14:55
Jeśli komuś na podstawie takiego sformułowania otwiera się okienko PZPR, to rzeczywiście powinien się leczyć.
więc zastosuj się do własnej rady.

# lutek

27.08.2015 17:30

a ja podziekuje PO w wyborach za smierdząca czajke drogi dziurawe jak na dalekiej prowincji,rozwalenie romantiki i kultury ,otoczenie ratusza ewenement na skale całej warszawy coby zgliszcza lub ruiny jak kto woli stały obok ratusza,za najpierw interes deweloperów a póżniej mieszkancow nie pisząc o jakiś dziwnych wielkich rurach gazowych przez osiedla.Za to wszystko tym Panom z PO dziekujemy

# Wars

01.09.2015 18:25

Sawa napisał: "wówczas powstałaby stacja Grodzisk, która obsłużyłaby ok. 25.000 mieszkańców osiedli Derby+Lewandów +10.000 mieszkańców dalszej Białołęki dowiezionych autobusem z pętlą przy Trasie Toruńskiej + jakieś 20.000 mieszkańców Marek, Radzymina, Wyszkowa dowiezionych autobusami podmiejskimi do pętli przy Trasie Toruńskiej.
Jakby nie liczyć ok. 50.000 mieszkańców w zasięgu "rażenia" stacji metra."
Sawo. Faktycznie umiesz liczyć. Tyle że założenia do obliczeń są mocno naciągane.
20 tysięcy z Marek i Radzymina do Grodziska nie przyjedzie. Mieszkańcy tych miejscowości dzielą sie na tych co jeżdżą samochodami i tych co jeżdżą autobusami. Dla posiadających samochody stacja Grodzisk może być atrakcyjnym miejscem przesiadki. Zakładając, że uda się wybudować parking na tysiąc samochodów będzie to nieco więcej niż 1000 osób. Pozostali nie będą mieli miejsca. Przypuszczam, że dla jadących autobusami Grodzisk będzie mało atrakcyjny. Przypuszczam, że dla przeciętnego dojeżdżającego z Radzymina czy Wyszkowa atrakcyjniejsza będzie stacja Wileńska. Wprawdzie 10 minut dalej, ale z możliwością przesiadki nie tylko do metra ale i do wielu linii autobusowych i tramwajowych. Na autobusy z tych miejscowości bym nie liczył. Zresztą gdyby faktycznie 20 tys. miało przyjechać autobusami to, licząc bardzo optymistycznie po 50 osób w każdym autokarze było by to 400 autobusów dziennie do Grodziska (przed południem) i 400 z Grodziska (po południu).
Założenie że 25 tysięcy z Lewandowa i Derbów bedzie korzystało ze stacji bezpośrednio jest całkowicie błędne. Przeciętny Kowalski i Kowalska, szczególnie ci przyzwyczajeni do wygody i spieszący sie do pracy mogą dojść pieszo 200 - 300 metrów. Pozostali będą chcieli dojechać autobusem lub samochodem. Czyli część Lewandowa będzie mogła dojść, ale już Derby będą czekały na dowiezienie. Oznacza to, że parking będzie musiał być większy albo więcej autobusów. Na parking większy niż na 1000 samochodów nie ma co liczyć. Natomiast autobusy wymagają szerszych ulic. Głębocka już nie wystarczy. Przy twoich założeniach potrzeba by jeszcze przynajmniej następne 400 autobusów dziennie. Podsumowując, Twoje założenia wymagają petli autobusowej zdolnej obsłużyć 800 autobusów w ciągu powiedzmy 6 godzin.
Nie da rady. Skoryguj obliczenia.

# sawa

02.09.2015 09:27

Warsie, wszystko pięknie i wspaniale, ale ja nie piszę o 20.000, 30.000 użytkowników metra, tylko o mieszkańcach. Porównuję liczbę mieszkańców Bródna i osiedli białołęckich. Jeśli zaś chodzi o użytkowników to proszę, oto moje wcześniejsze obliczenia:
W tej chwili sam ZTM z Marek puszcza ok. 10 pojazdów na godzinę (liczmy po 200 osób, bo zawsze jest po dach), więc mamy 2000 os./godz, do tego pewnie ze 20 "wyszkobusów", w każdym 50 osób = 1000. Mamy 3.000 osób na godzinę w porannym szczycie, 20 pełnych autobusów na godzinę, co 3 min pełny autobus!
Teraz policzmy pasażerów os. Derby i Lewandów. W szczycie ok. 20 autobusów na godzinę (132, E7, 527).
Mamy ok. 4000 pasażerów. Do tego z 1000 ze 120 i 732 (10 kursów/godz)
Razem mamy ok. 8 tysięcy (niech będzie, że jest luz i mamy 6.000) pasażerów, którzy TERAZ korzystają z komunikacji miejskiej. Jak myślisz, czy powstanie stacji metra Grodzisk zmniejszy tę liczbę? Na pewno zwiększy. Nawet jeśli Derby będą musiały podjechać, to uwierz mi, że z pocałowaniem ręki podjadą 2 przystanki zamiast stać w korku 15 min na Św. Wincentego. regaty podjadą? Podjadą, Zielona Dolina? Na pewno. Do tego kilka tysięcy wyszkowian etc. podjedzie do stacji Grodzisk, z jednego prostego powodu, miasto może wydać zakaz wjazdu do centrum i na Pragę śmierdzącym wyszkobusom. Nie po to buduje się metro, żeby 20-letnie diesle ze szwarcwaldzkich szrotów pchały się do centrum.
Jak dla mnie, na chwile obecną mamy ok. 8-10.000 pasażerów na godzinę w porannym szczycie, czyli pewnie ok. 20.000 od 6 do 9.
Z powrotem podobnie. Oczywiście poza godzinami szczytu niewiele, niech będzie przez cały dzień 5.000.
Mamy ok. 40.000 pasażerów na dobę! Jeśli twierdzisz, że za dużo, podziel przez 2.
Ale miej świadomość, jakie jest wykorzystanie innych stacji metra.
w 2013 roku od 7-8 tys/dobę (Słodowiec, Stare Bielany, Wawrzyszew) do 40-50 tys (Politechnika, Arsenał, Centrum). Większość stacji ma wykorzystanie w granicach 10-20 tys. na dobę, tylko węzły Młociny i Wilanowska mają ponad 20.000. Myślę, że Grodzisk miałoby spokojnie gwarantowane 25.000 użytkowników dziennie, a Bródno miałoby tyle co Ursynów czy Służew, czyli pewnie 10-15 tys.
No chyba, że miasto się uprze i te 20.000 z Białołęki i okolic dowiezie na Bródno. No, ale...
https://pl.wikipedia.org/wiki /Linia_M1_metra_w_Warszawie

# z Kobylki

02.09.2015 11:49

a czy na Kobylke będzie metro - mieszkancy Kobylki zbierajcie podpisy około 10 tys podpisow starczy i będzie metro

# wschodnia

02.09.2015 12:13

#z Kobylki napisał(a) 02.09.2015 11:49
a czy na Kobylke będzie metro - mieszkancy Kobylki zbierajcie podpisy około 10 tys podpisow starczy i będzie metro
To rusz d.. napisz petycje i zacznij zbierać podpisy.

# gość

02.09.2015 12:24

#z Kobylki napisał(a) 02.09.2015 11:49
a czy na Kobylke będzie metro - mieszkancy Kobylki zbierajcie podpisy około 10 tys podpisow starczy i będzie metro
a ile, ale tak szczerze, mieszka ludzi na Kobyłce?

# gość

02.09.2015 15:59

#gość napisał(a) 02.09.2015 12:24
a ile, ale tak szczerze, mieszka ludzi na Kobyłce?
jakieś kilkaset, może 1000 mieszkań we wszystkich blokach osiedla Regaty + 200-300 domków wzdłuż i w okolicach ul. Kobiałka. Gdybyśmy mieli ciągnąc metro do każdego osiedla, na którym mieszka 1000 osób, to w Warszawie byłoby ze 20 linii metra. 1000 mieszkań to jest 8-10 bloków Bemowa, Chomiczówki, Gocławia, Jelonek, Bródna... Sorry, z byle Ożarowa Maz. jest bliżej do Centrum niż z Kobiałki, a w Ożarowie mieszka 10.000.

# gość

03.09.2015 00:04

#gość napisał(a) 02.09.2015 15:59

a ile, ale tak szczerze, mieszka ludzi na Kobyłce?
na kobyłce to tak szczerze nikt nie mieszka. co najwyżej jedna osoba może jechać na kobyłce.

# gość

03.09.2015 12:24

W Kobyłce (pod Wołominem) mieszka ok. 20.000 ludzi. Ale fakt. Tu chodziło o Kobiałkę. Resztę podtrzymuję - ze 2-3.ooo osób na tej Kobiałce zamieszkuje.

# gość

10.09.2015 09:01

jest jakieś nowe info w sprawie?

# wlk

25.05.2016 12:43

To nie jest imponująca liczba 9000 podpisów. Pojemność jednego pociągu to ok. 1000 osób.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni