REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

E-7 czy 527: która linia podbije serca mieszkańców Zielonej Białołęki?

  4 września 2014

alt='E-7 czy 527: która linia podbije serca mieszkańców Zielonej Białołęki?'
źródło: warszawa.wikia.com

Dopiero co pisaliśmy o nowych trasach 304 i 334, a ZTM już ogłosił kolejne zmiany. Rewolucyjne.

REKLAMA

Sprawdziły się nasze nieoficjalne informacje, które podawaliśmy w sierpniu: 527 pojedzie trasą Os. Derby - Esperanto. Jest to niewątpliwy sukces mieszkańców wschodniej Białołęki, którzy protestowali przeciwko skróceniu linii do Dworca Wileńskiego, a nawet chcieli jej wydłużenia (pętla na pl. Bankowym ma być zlikwidowana), ale... będzie ona kursować dwukrotnie rzadziej, co 7,5-10 minut w godzinach szczytu. Wszystko po to, by odzyskać wolne autobusy na linię ekspresową.

Wzorem kursujących po Tarchominie i Nowodworach jednokierunkowych linii ekspresowych ZTM uruchamia na Zielonej Białołęce E-7. Linia będzie podjeżdżać na przystanki tylko rano (w stronę Pragi) i po południu (na Derby). Częstotliwość będzie taka sama jak 527, a lista przystanków wygląda bardzo zachęcająco: Os. Derby, Os. Derby III, Os. Derby VI, Skarbka z Gór, Kąty Grodziskie, Grodzisk, Okrągła, Os. Lewandów I, Jesiennych Liści i... Metro Dworzec Wileński. Oznacza to, że nowy białołęcki ekspres całkowicie ominie Targówek. Będzie dzięki temu nie tylko znacznie mniej zatłoczony, ale także mniej zależny od korków. Między Głębocką a Targową kierowcy będą mogli wybierać drogę, na której aktualnie będzie najmniejszy ruch: Radzymińską, Wincentego albo Trasę Toruńską.

Na Zielonej Białołęce zapowiada się walka o serca pasażerów między E-7 a 527. Piorunem do pl. Wileńskiego, czy wolniej i w bardzo bliskim towarzystwie mieszkańców Targówka do pl. Bankowego? Oto jest pytanie.

DG

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (26)

# Peterski

04.09.2014 17:14

Linia E7 - bajka. Idealny dojazd dla Mieszkańców Zielonej Białołęki :) Pozostawienie trasy linii 527 na obecnej trasie również wygląda zachęcająco.
Czy Panowie z Redakcji mogliby się dowiedzieć, dlatego Ratusz planuje skasowanie końcówki trasy 518, odcinek Dworca Centralnego? Dziękuję i pozdrawiam

# matt

04.09.2014 19:28

518 będzie jeździł w okolice centralnego tylko, że Świętokrzyską...

# Peterski

04.09.2014 20:17

#matt napisał(a) 04.09.2014 19:28
518 będzie jeździł w okolice centralnego tylko, że Świętokrzyską...
Aaaaa, faktycznie, mój błąd, dzięki :)

REKLAMA

# cobra22

05.09.2014 00:34

E-7 to takie 527-bis z bardziej ograniczoną ilością przystanków.
Czy będzie to faktyczny "ekspress" czas pokaże.
Obawiam się że E-7 w stosunku do 527 na odcinku Derby-Dw.Wileński może byc około 4 minuty szybsza.
Jednak jeśli obie linie będą jeździły naprzemiennie ten "zyskany" czas przejazdu będzie bez znaczenia.
Kierowców komunikacji miejskiej niezależnie od nazwy linii i teoretycznego rozkładu jazdy obowiązują przepisy ruchu drogowego, w koncu to Oni odpowiadają za bezpieczeństwo przewożonego towaru.

# zrezygnowany

05.09.2014 08:08

A osiedle Regaty dalej zapomniane - kajak trzeba kupić żeby dotrzeć do Centrum - jakby to E-7 nie mogło dojechać do Olesina - zaledwie 10 min dłuższej jazdy do Regat

# ehhhh

05.09.2014 09:24

No właśnie, a kiedy poprawi się coś na Regatach? Też przydałoby się coś z dojazdem do metra, któregokolwiek, starej linii, nowej, obojetnie...

REKLAMA

# ehhhh

05.09.2014 09:26

No właśnie, a kiedy poprawi się coś na Regatach? Też przydałoby się coś z dojazdem do metra, któregokolwiek, starej linii, nowej, obojętnie...

# ,,,

05.09.2014 14:22

#ehhhh napisał(a) 05.09.2014 09:26
No właśnie, a kiedy poprawi się coś na Regatach? Też przydałoby się coś z dojazdem do metra, któregokolwiek, starej linii, nowej, obojętnie...

Nie poprawi się. Nadzór Ruchu stacjonował przy Frachtowej w drugiej połowie sierpnia - obserwowali pusty autobus, do którego dopiero tam wsiadają ludzie. Od 1/09 ludzie wrócili, uczniowie wyjeżdżają do szkoły - Nadzór Ruchu przestał się pojawiać. Może ciężko byłoby wykazać, że 326 jeździ maksymalnie 20osób, skoro nawet z miejscami stojącymi jest problem... W październiku, jak wrócą studenci, znowu będzie walka o miejsca, bo ktoś może się nie zmieścić. A wtedy spacer na Płochocińską, gdzie autobusy podmiejskie podjeżdżają wypakowane po brzegi i również można się nie zmieścić.
Wydłużyć 527! Derby będą wyjeżdżać głównie E-7, więc chociaż jedną przyspieszoną linie dajcie. Chociaż w tygodniu.

# ?B!

05.09.2014 19:13

Już po raz kolejny potwierdza się, że dla ZTM Warszawa kończy się skrzyżowaniu Berensona z Kątami Grodziskimi

REKLAMA

# Zet-Te-Em

06.09.2014 00:35

Bez przesady p."?B!"
Gdyby tak było jak piszesz to do Kobiałki, Regat, Olesina, Rembelszczyzny, Nieporętu itp. ludzie korzystaliby ze spacerów pieszych lub innych środków (nie miejskiej) lokomocji.

# MKM

06.09.2014 09:41

#zrezygnowany napisał(a) 05.09.2014 08:08
A osiedle Regaty dalej zapomniane - kajak trzeba kupić żeby dotrzeć do Centrum - jakby to E-7 nie mogło dojechać do Olesina - zaledwie 10 min dłuższej jazdy do Regat

10 minut dłuższej jazdy, to 20 minut w obie strony = 2 dodatkowe autobusy. Sobie policz, ile to kosztuje, jeżeli kilometr kosztuje około 10 zł. Poza tym osiedle Regaty nie potrzebuje żadnego ekspresa co 10 minut, jest 120, 134 i 326, które powinno starczyć. Zawsze można było kupić w innym miejscu mieszkanie. Trzeba było się liczyć z tym, że jak kupuje się mieszkanie w takim miejscu, to dojazd będzie nieco mniej wygodny.

# derbiarz

06.09.2014 09:55

#zrezygnowany napisał(a) 05.09.2014 08:08
A osiedle Regaty dalej zapomniane - kajak trzeba kupić żeby dotrzeć do Centrum - jakby to E-7 nie mogło dojechać do Olesina - zaledwie 10 min dłuższej jazdy do Regat

Wy na Regatach to jesteście maksymalnie roszczeniowi i awanturni. Sprowadziłech się do Warsiawy z Koziej Wólki na wygwizdów i żondam ałtobusu do samego centrum spod samej chałupy. Dlatego właśnie tamte mieszkania są tanie jak barszcz, bo nic tam nie ma - zrozumcie wreszcie! Na Derbach też wiele lat nic nie było, ale z biegiem lat sprowadziło się więcej ludzi i mamy sklepy, usługi, autobusy, ale wraz z nimi znacząco wzrosły ceny mieszkań. Trzeba poczekać, a nie żądać zmian natentychmiast.

REKLAMA

# ---

06.09.2014 10:21

To wszystko wygląda ładnie tylko w teorii. Praktyka jest taka, że 326 ma 3 kursy na godzinę, w godzinach szczytu. Ostatni autobus powrotny jest po 19. Regularnie któryś kurs poranny wypada - ludzie ledwo mieszczą się na przystanku i nie wszyscy zmieszczą się do następnego autobusu. Można iść do podmiejskich na Kobiałkę, ale tych coraz mniej (w ciągu 3 lat regularnie obcinano pojedyncze kursy) i w dodatku też są przepełnione.
Dojazd 120+coś do metra? Może niektórym w niektórych godzinach pasuje. Ja spróbowałam kilka razy i za każdym spóźniłam się do pracy prawie godzinę, choć zwykle (pomimo korków na Płochocińskiej) jestem dużo przed czasem.
Na Regatach nie mieszka kilkadziesiąt czy kilkaset (jak się niektórym wydaje) ale kilka tysięcy ludzi. Część pracująca, dużo młodzieży, która rozjeżdża się do szkół w całej Warszawie. Jak mają jeździć? Mieszkam tu 3 lata i wiedziałam na co się decyduję - pozytywne zmiany nie będą następowały zbyt szybko. Ale widzę raczej te negatywne (w komunikacji), bo dodano 326, ale podmiejskich jest o wiele mniej. Czas przejazdu się wydłuża, coraz więcej czasu spędzam stojąc na przystanku i czekając. W drodze do pracy przesiadam się 3 razy, raz łącznie jadę godzinę, innym razem 2 (np. 326 nie przyjechało). Do nikogo nie mam pretensji, ale nie wierzę, że tylko ja mam taki problem. Dlaczego nie możemy nawet prosić o pozytywną zmianę? Małymi krokami - 527 z Olesina przez Frachtową i koło Zielonej Doliny, dalej dopiero Derby. Tylko w tygodniu, tylko w godzinach porannych. Wtedy wszyscy zobaczymy, czy to się sprawdza. A koszty? Są i będą, ale wszyscy płacimy za bilety. A przykład 326 pokazuje, że jeśli kierowca może normalnie zamknąć drzwi (nikogo nie zgniatając), to kurs jest nieopłacalny.

# Warszawiak

06.09.2014 22:22

Linia ekspresowa E-7 to wspaniała wiadomość dla mieszkańców Białołęki Wschodniej, ktorzy codziennie z rana chcą dojechać do pracy do Centrum Stolicy.
W takim razie, linia przyśpieszona 527 może być wydłużona conajmniej do Osiedla Regaty . Chociaż w godzinach 5 - 9 rano. Please.
Prawdopodopbnie będzie problem z wydłużeniem trasy linii autobusowej 52, bo dwa mostki nad rzeczką Długą przy ul. Zdziarskiej i przy ulicy Mochtyńskiej są za wąskie i "przegubowce" nie będą mieściły się w zakrętach.
Znowu ktoś zawalił, zrobił "zły" projekt. I tak za jakiś czas będzie trzeba poszerzać mostki i prostować.

# abrakadabra

08.09.2014 08:11

Czy ten E-7 będzie tylko do Wileńskiego, czy do Bankowego?
Nie napisano tego w artykule dokładnie.
Bardzo dobty pomysł, od dawna mieszkańcy ZB czekali na jakąś linię ekspresową, choć myślę, że w takiej sytuacji 527 w godzinach szczytu, czyli wtedy, gdy będzie jeździć E-7, będzie się trochę mijać z celem po takiej samej trasie (raczej będzie wozić powietrze, bo każdy będzie wsiadać do ekspresowej). Wg mnie w godzinach szczytu E-7 pownna jeździć znacznie częściej niż 527.
Ale b. dobrze z tą E-7!

REKLAMA

# Hokus Pokus

08.09.2014 12:39

Od kiedy linie komunikacji miejskiej mają za cel podbijanie serc ?

# qqq

08.09.2014 13:16

#zrezygnowany napisał(a) 05.09.2014 08:08
A osiedle Regaty dalej zapomniane - kajak trzeba kupić żeby dotrzeć do Centrum - jakby to E-7 nie mogło dojechać do Olesina - zaledwie 10 min dłuższej jazdy do Regat

10 min w jedną i 10 min w drugą i całą ideę przyśpieszonego autobusu możesz schować sobie w... kieszeń

# Deirdre

08.09.2014 17:44

Która linia podbije serca mieszkańców? Ta, którą będzie jeździć mniej osób...

REKLAMA

# Mirmil

15.09.2014 23:20

Nic nie jest za darmo. E-7 to nic innego jak autobusy, które miały zasilić 527. Wszyscy klaszczą na E-7 - cieszcie się - będzie odpływ pasażerów z 527 to się go będzie rozrzedzać, potem co 2 kurs będzie skrócony do Wileńskiego, a na koniec będzie już tylko do Wileńskiego - wtedy po któryś wakacjach się e-7 nie odwiesi.

# Zielony

16.09.2014 13:35

Nie udało się skrócić 527 bo protesty to wymyślono sprytny pomysł na jego całkowitą likwidację. Wprowadzony E7 przejmie 70% pasażerów 527 po badaniach wyjdzie, że 527 nie opłacalny i tym sposobem planowane skrócenie osiągnie swój cel tylko pod innym szyldem - E7 obym się mylił
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA