Czy da się przyspieszyć budowę dróg rowerowych?
8 grudnia 2024
Czy da się przyspieszyć budowę dróg rowerowych wzdłuż Krasińskiego (od Powązkowskiej do Broniewskiego i dalej do Popiełuszki) oraz wzdłuż Broniewskiego (od Krasińskiego do placu Grunwaldzkiego).
Radny Łukasz Porębski przypomniał niedawno, że w ramach realizowanych prac przy ul. Krasińskiego, a wcześniej Broniewskiego, opracowane zostały projekty zmian, uwzględniające drogi rowerowe.
"Uzupełniłyby sieci dróg rowerowych na Żoliborzu"
- Zarząd Zieleni Warszawy zrealizował w zeszłym roku projekt wzdłuż Broniewskiego. Obecnie kończy się realizacja projektu skweru przy ul. Krasińskiego. Trwa także realizacja ronda na skrzyżowaniu Krasińskiego i Przasnyskiej, którego elementem będzie droga rowerowa. Mimo realizacji tych projektów, brakuje informacji dotyczących planów realizacji dróg rowerowych wzdłuż Krasińskiego, od Powązkowskiej do Broniewskiego i dalej do Popiełuszki oraz na Broniewskiego, od Krasińskiego do placu Grunwaldzkiego - napisał radny Porębski w swojej interpelacji skierowanej do Zarządu Dróg Miejskich. Dla uściślenia, wzdłuż ul. Broniewskiego, na wskazanym przez radnego odcinku istnieje ścieżka, jednak po jej wschodniej stronie.
- Obydwa odcinki są niezbędne do uzupełnienia sieci dróg rowerowych na Żoliborzu, a przygotowane projekty dają otwartą drogę do ich realizacji. W związku z tym zwracam się z wnioskiem o wprowadzenie realizacji dróg rowerowych na Krasińskiego i Broniewskiego do wieloletniej prognozy finansowej miasta i realizację inwestycji w 2025 roku - dodał Łukasz Porębski.
ZDM chciałby, ale nie może
Jak przekonuje Zarząd Dróg Miejskich, poprawa bezpieczeństwa na drogach i stanu technicznego infrastruktury drogowej to priorytety.
- Popieramy postulat radnego. Budowa drogi rowerowej stanowi jednak zadanie inwestycyjne, które wymaga przygotowania kompleksowej dokumentacji projektowej. Realizacja w terenie byłaby możliwa w przypadku przyznania pieniędzy przez radę miasta - wyjaśnia dyrektor ZDM Łukasz Puchalski. Proces przygotowania dokumentacji, zatwierdzania oraz realizacja prac w terenie trwałby około trzech lat. Jednak nic w tej chwili nie wskazuje na to, żeby ZDM w najbliższym czasie miał zabrać się za tę inwestycję.
- Przygotowanie dokumentacji projektowej byłoby możliwe w przypadku dysponowania odpowiednimi zasobami kadrowymi, czasowymi i finansowymi - kwituje Łukasz Puchalski.
DB