Dobre wieści dla "dwójki". Zmiany w tym roku
11 marca 2019
Mamy dobre i złe wiadomości: nowy tydzień rozpoczął się od awarii, ale Tramwaje podpisały ważną dla pasażerów z Tarchomina umowę.
W poniedziałek 11 marca około 7:00 padło zasilanie sieci tramwajowej w rejonie skrzyżowania Marymonckiej z trasą Wittek (mostu Skłodowskiej-Curie), a to oznaczało czasowe odcięcie połączenia osiedla ze stacją metra Młociny. Jak ustaliliśmy w Zarządzie Transportu Miejskiego, tramwaje linii 2 nie kursowały przez około 20 minut. Zanim uruchomiono komunikacją zastępczą, część pasażerów zdążyła wrócić po samochód lub wybrać inną drogę do pracy, wsiadając np. do 509 czy 186. Do takich sytuacji dochodzi rzadko, ale wzbudzają one duże emocje.
- "Za tramwaj" jeździ jakby go nie było, ale jak ma jechać skoro w momencie awarii tramwaju wszyscy przesiadają się do samochodów i jazda ulicą staje się praktycznie niemożliwa? - pisał ok. 8:15 autor strony facebookowej "Nie dla autostrady Światowida". - Rozpaczliwie potrzebujemy metra. Deweloperzy planują kolejne inwestycje, dlaczego miasto nie planuje inwestycji infrastrukturalnych w naszym rejonie?
Więcej kursów?
Metra na Tarchomin oczywiście nie będzie, ale można pracować nad poprawą połączenia tramwajowego na Młociny. Radny Bartosz Dąbrowa proponuje, by między 6:08 a 6:44 "dwójka" odjeżdżała z Nowodworów częściej.
- Przed okresem wakacyjnym tramwaje linii 2 odjeżdżały w tych godzinach co 4 minuty - pisze. - Zwracam się z ogromną prośbą o podjęcie konkretnych działań w celu przywrócenia kursowania tramwaju co 4 minuty oraz przywrócenia na czas godzin szczytu autobusu linii E-8.
Odpowiedzi w sprawie częstszych kursów "dwójki" jeszcze nie mamy, ale E-8 (podobnie jak 101) z pewnością nie wróci. ZTM już wielokrotnie wyjaśniał, że linia tramwajowa na Młociny powstała właśnie po to, by zastąpić autobusy i przywracanie ich byłoby niegospodarnością.
Będzie zielona fala
- Podpisaliśmy umowy, dzięki którym aż w kilkunastu miejscach tramwaj krócej będzie czekał na zmianę świateł - piszą Tramwaje Warszawskie. - Dla pasażerów oznacza to, że podróż kilkunastoma liniami tramwajowymi będzie krótsza.
Na liście linii do przyspieszenia znajdziemy m.in. "dwójkę". Zamontowane na wyjeździe z pętli Młociny czujniki będą wykrywać nadjeżdżające tramwaje i automatycznie włączać zielone. Będzie to jedno z dziewięciu skrzyżowań w całej Warszawie, na których firmy Dynniq i Siemens Mobility wprowadzą w tym roku priorytet.
(dg)