Dobra zmiana na Głębockiej. Więcej zieleni i miejsca dla rowerów
21 września 2016
Rowerem do pracy i na zakupy - czemu nie? Zwyczaje na Bródnie powoli się zmieniają.
Atrium Targówek, największe centrum handlowe prawobrzeżnej Warszawy, odwiedzane przez osiem milionów klientów rocznie, przygotowuje teren pod rozbudowę. Udało się rozwiązać ten problem dzięki głosom 260 mieszkańców Bródna, którzy poparli projekt do budżetu partycypacyjnego "Głębocka - rowerem na zakupy!". W przyszłym roku ulicę czekają spore zmiany.
W miejscu, w którym stara droga rowerowa skręca na wschodnią stronę Głębockiej, rozpocznie się krótki asfaltowy łącznik, szeroki na dwa metry. Poprowadzi on rowerzystów na dzisiejszy prawy pas ruchu, który zostanie wygrodzony i przekształcony w drogę rowerową. Oznacza to, że jezdnia prowadząca w głąb Bródna zostanie na skrzyżowaniu zwężona z trzech do dwóch pasów. Nie będzie to dużą stratą, skoro jeden z nich jest bardzo rzadko wykorzystywany, a normalny przekrój Głębockiej to 1x2, czyli jeden pas w każdym kierunku.
Nowa droga rowerowa będzie krótka, ale ważna. Zakończy swój bieg przy wypożyczalni Veturilo i stojakach rowerowych. Przy okazji na Głębockiej poprawi się także stan zieleni. 200 metrów barierek zostanie wymienionych na żywopłot, przybędzie krzewów i uporządkowane zostaną trawniki.
Opisane zmiany zostaną wprowadzone w przyszłym roku, a ich koszt wyceniony został na 122 tys. zł. Dziura w drodze rowerowej na Głębockiej zmniejszy się, ale nie zostanie załatana. Wciąż brakować będzie fragmentu na wysokości Atrium Targówek, między wypożyczalnią Veturilo a rondem, co będzie szczególnie uciążliwe dla rowerzystów chcących dotrzeć na Białołękę czy planujących przejazd wzdłuż obwodnicy.
- Teren przy rondzie należy do Skarbu Państwa, nie jest więc możliwe doprowadzenie tam drogi rowerowej w ramach budżetu partycypacyjnego - napisał autor projektu na podstawie informacji uzyskanych podczas jego weryfikacji. - Kontynuacja w kierunku północnym odcinka zaproponowanego w projekcie jest jednak zawarta w "Programie rozwoju tras rowerowych Warszawy do roku 2020".
(dg)
.