REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Dlaczego na Białołęce nie planuje się ścieżek rowerowych?

  5 listopada 2013

alt='Dlaczego na Białołęce nie planuje się ścieżek rowerowych?'
Ścieżka rowerowa na Targówku

Rowerzyści Białołęki jednoczcie się! Władze Warszawy tworzą program rozwoju tras rowerowych do roku 2020, a Białołęka znów jest białą plamą.

REKLAMA

Już trzy lata jestem radną, od sześciu działam społecznie i na podstawie bardzo wielu obserwacji i rozmów mogę zaryzykować stwierdzenie, że na wschodniej i środkowej Białołęce nie będzie ścieżek rowerowych, jeśli m.in. inwestorzy budujący nowe osiedla oraz władze Warszawy nie zrozumieją, jak bardzo są one potrzebne.

Brak ścieżek rowerowych na osiedlach przeznaczonych dla wielu tysięcy mieszkańców jest dużym błędem. Gdy jako radni zapoznajemy się z propozycjami deweloperów planujących drogi dojazdowe do osiedli, zawsze pytam - czy ta ulica będzie miała ścieżkę rowerową? W przypadku wschodniej Białołęki nigdy nie otrzymałam odpowiedzi twierdzącej. Dlaczego? Czy ludzie nie lubią jeździć na rowerach? Wystarczy spojrzeć na ruch rowerowy na ulicach wschodniej Białołęki w weekendy. Wystarczy zobaczyć, jak zapełnione są parkingi rowerowe przed szkołami. To nie jest często spotykany widok w innych dzielnicach! Czy nie ma ścieżek, bo brakuje pieniędzy? Czy dlatego, że rowerzyści milczą? Kiedy dowiedziałam się, że inżynier ruchu uzgodnił projekt ronda na Kobiałce bez ścieżki rowerowej, poszłam do niego i zapytałam: - Dlaczego zgodziliście się Państwo na rondo bez ścieżki, jeśli w ciągu ulicy Kobiałka jest wyznaczona trasa rowerowa, a ścieżka jest kilkaset metrów dalej na moście? Tam jest osiedle na pięć tysięcy mieszkańców - Miasteczko Regaty, szkoła na tysiąc uczniów w pobliżu. Odpowiedź brzmiała: osoba z zespołu rowerowego złamała nogę i była na zwolnieniu. W takich momentach człowiek może się zdenerwować.

Program rozwoju tras rowerowych Warszawy

Jest szansa, aby rowerzyści mogli się wypowiedzieć. Władze Warszawy przygotowują program, którego celem jest zaprojektowanie spójnego systemu tras rowerowych. Zawiera on propozycję stworzenia sieci głównych tras rowerowych, która umożliwi dojazd do Śródmieścia ze wszystkich dzielnic. Projekt zakłada wytyczenie korytarzy rowerowych, czyli szlaków łączących obszary o różnych funkcjach i usytuowanych w odległych punktach w skali miasta. Mają to być długodystansowe trasy, biegnące wzdłuż różnych ulic, które umożliwią rowerzystom przejazdy między dzielnicami - m.in. w drodze do pracy, szkoły, na uczelnię.

Informacja o konsultacjach jest na stronie warszawskiego ratusza .

Kup bilet

Na dziś - tylko jeden korytarz

W przedstawionej propozycji programu nie ma ani jednego korytarza dla wschodniej Białołęki, i środkowej też! Dla Białołęki zaplanowano trasę rowerową od północnej granicy Warszawy (wylot w kierunku Jabłonny) wzdłuż ul. Modlińskiej i Jagiellońskiej do rejonu ronda Starzyńskiego (most Gdański) i dalej do al. Solidarności. Zaplanowano trasę rowerową od północnej granicy Warszawy (wylot w kierunku Jabłonny) wzdłuż ul. Modlińskiej i Jagiellońskiej do rejonu ronda Starzyńskiego (most Gdański) i dalej do al. Solidarności.

W dzielnicy o powierzchni 74 km2 potrzebnych jest nawet pięć korytarzy!

Jak będziecie Państwo wytyczali "własne" projekty korytarzy proponuję, abyście odpowiedzieli także na pytania:

  • Czy chcemy wykorzystywać potencjał zasobów naturalnych?
  • Jak zidentyfikować punkty istotne dla większej liczby użytkowników np. generujące największy ruch, osiedla, szkoły, linie kolejowe?
  • Jak połączyć całą Białołękę?
  • Jak przedłużyć korytarze zaproponowane w sąsiednich miejscowościach lub dzielnicach?
  • Jak nie zapomnieć o największej grupie rowerzystów - uczniach?

    W mojej ocenie, trzeba przedłużyć dwa korytarze z Targówka: Rembielińska - Annopol - Daniszewska - Szlachecka - Przykoszarowa (dalej w dwóch wariantach: nad kanałem Żerańskim oraz na ul. Białołęckiej) - ul. Kobiałka oraz Głębocka - Zaułek - rzeka Długa.

    Połączenie z Nieporętem można uzyskać ul. Płochocińską do korytarza w Modlińskiej, a z Markami poprzez ul. Lewandów - Berensona. Gdyby udało się przedłużyć trasę w kierunku np. Cieślewskich i dalej na zachód, utworzylibyśmy ładny korytarz poprzeczny łączący całą Białołękę. Istotne jest, aby nie zapomnieć o Wiśle, promie z Łomianek, który mógłby być początkiem nowego korytarza oraz o trasie na rzece Długiej.

    Zapraszam do dzielenia się opiniami na adres: kontakt@agnieszkaborowska.pl lub na moim profilu www.facebook.com/radna.agnieszka.borowska

    Jak można wziąć udział w konsultacjach? Przyjść do punktu konsultacyjnego:

  • 8 listopada (piątek), w godz. 17.00-20.00 - Dom Spotkań z Historią, ul. Karowa 20
  • 13 listopada (środa), w godz. 17.00-20.00 - Klubokawiarnia Kicia Kocia, ul. Garibaldiego 5A (Grochów)
  • 21 listopada (czwartek), w godz. 17.00-20.00 - urząd dzielnicy Białołęka, ul. Modlińska 197.

    Można też skontaktować się na FB z pełnomocnikiem prezydenta Warszawy ds. komunikacji rowerowej.

    Konsultacje trwają tylko do 30 listopada.

    Agnieszka Borowska
    radna dzielnicy Białołęka, prezes stowarzyszenia Moja Białołęka

  •  

    REKLAMA

    Komentarze (34)

    # Podpisywacz

    06.11.2013 00:25

    A będzie pani zbierać podpisy w tej sprawie? ;-)))

    # Annopol

    06.11.2013 08:16

    myślałem że metro najważniejsze wałkowane od lat i następne 20 lat

    # Ber

    06.11.2013 08:19

    Ścieżki rowerowe? na ZB nie ma chodników a ścieżki rowerowe powstaną ?!?

    REKLAMA

    # Daniszewska

    06.11.2013 09:27

    Do Annopola - metro metrem, a obok Daniszewska obok Ciebie jest budowana już.

    # drugastrona

    06.11.2013 09:57

    Czy można się do Pani zgłaszać też z propozycjami dot. Białołęki między Wisłą a Modlińską? Czy zajmuje się Pani tylko środkową i wschodnią częścią dzielnicy?
    Pozdrawiam

     A Borowska

    06.11.2013 10:45

    Tak bardzo poproszę uwagi dotyczące całej Białołęki. Dziękuję, pozdrawiam

    REKLAMA

    # Głowacki

    06.11.2013 10:50

    Pani Agnieszko. Koniecznie ścieżka łącząca Tarchomin i Nowodwory wzdłuż Mehoffera. Może być leśna

    # Głowacki

    06.11.2013 10:50

    oczywiście łącząca Tarchomin i Nowodwory z lasem na Choszczówce

    # mmm

    06.11.2013 11:08

    Wydaje mi się, że porządna ścieżka rowerowa powinna powstać na odcinku Modlińska-Nieporęt. Jest tylko rozjeżdżona Białołęcka, po której i samochody jeżdżą, a tam aż się prosi o solidną infrastrukturę. Płochocińska to tylko dla odważnych. W tamtym rejonie czasami łatwiej do pracy/szkoły pojechać rowerem. Zielona Białołęka rzeczywiście nie ma nawet chodników, rowerzyści jeżdżący Ostródzką/Głębocką tylko blokują ruch - a nie ma innej opcji.

    REKLAMA

    # mieszkanka ZB

    06.11.2013 11:44

    Pomiędzy grodzonymi osiedlami powinny być chodniki dla pieszych i ścieżki dla rowerów. Nie powinno się pozwalać na grodzenie wielkich terenów (np. kilku deweloperów grodzi swoje niby niewielkie działki, ale w całości jest to np 5 ha). Każdy dewelope powinien mieć obowiązek wykonania takich chodników/ścieżek samodzielnie lub w porozumieniu z sąsiadem-deweloperem

    # obserwer

    06.11.2013 14:00

    No i proszę
    Ile dobrego może zrobić jedno (nie ważne) referendum.
    Teraz zapewne będziemy mieli festiwal pomysłów radnych na rozmaite inwestycje bo przecież wybory samorządowe za pasem.
    Co ciekawe mieszkańcy mają coraz więcej możliwości wyrażania swoich opinii (adresy stron internetowych, info o spotkaniach, strona FB).
    Gdyby tak było dawniej ... Ale co było a nie jest .... Ale zawsze lepiej późno niż wcale!!!
    Tylko czy będą na to fundusze Pani Agnieszko???

     winnux8

    06.11.2013 14:25

    Powinno się zrobić porządną ścieżkę wzdłuż Modlińskiej, a nie to co jest teraz, betonowy syf... Do rozbiórki to i położyć całość od nowa.

    REKLAMA

    # zaciekawiony

    06.11.2013 16:32

    Ręce opadają.
    Pani radna, odpowiadająca - ustawowo jako radna - za inwestycje miejskie mówi do mieszkańców: wymagajcie od deweloperów, żeby budowali wam ścieżki. Pani Borowskiej się wszystko przewróciło do góry nogami. Drogi rowerowe ma budować miasto, czyli WY. Wy zbieracie podatki, wy planujecie przebieg dróg, wy macie prawo, służby, a w ostateczności urzędy skarbowe i nawet straż miejską. Wy za to odpowiadacie. To jest wasz obowiązek, z którego się nie wywiązujecie!
    Deweloperzy nie muszą i nawet nie powinni budować dróg, bo przecież kto ponosi faktyczne koszty tych inwestycji? Ich klienci, czy mieszkańcy! Mieszkańcy płaca podwójnie: w podatkach i przy kupnie mieszkania / domu.
    O programie ZTM wspomniałem kilka dni temu na forach, na których Pani się pojawia. Nigdzie Pani tego nie skomentowała, więc powtórzę tutaj:
    ---------------
    Firma TransEko przygotowała dla ZTM program rozwoju tras rowerowych w Warszawie do 2020 roku. Warto bliżej przyjżeć się temu projektowi.
    Na Białołęce planuje się otwarcie do 2020 roku 5 dróg dla rowerów. Żadna (w przeciwieństwie do większości planowanych tras w pozostałych dzielnicach) nie jest finansowana z budżetu miasta, tylko jedna jest finansowana z budżetu dzielnicy i jedna z budżetu MPWiK. Za budowę 3 pozostałych dróg zapłacą deweloperzy (czyli mieszkańcy). W sumie drogi te będa miały długość ok. 2 km.
    Komunikacja rowerowa ma to do siebie, że priorytetem jest odległość, dlatego drogi powinny być wytyczane w możliwie najprostszym przebiegu. Dla mieszkańców wschodniej Białołęki najprostszym, najkorzystniejszym i najlogiczniejszym połączeniem z Centrum byłaby droga wzdłuż ul. Głębockiej i Św. Wincentego do Ronda Żaba, a dalej przez Pragę i most Śląsko-Dąbrowski lub ul. Starzyńskiego i most Gdański. Taka droga rowerowa jest planowana, ale na pewno nie powstanie przed 2020 rokiem. Przypadkiem brak środków. Każda inna droga (np. wzdłuż Trasy Toruńskiej i Wisłostrady) oznacza nadrabianie wielu kilometrów, ponieważ zdecydowana większość rowerzystów korzystających z rowerów nierekreacyjnie, a komunikacyjnie porusza się w kierunku do Centrum.
    Wstępna propozycja TransEko zakłada istnienie 35 korytarzy tras rowerowych o długości ponad 300 km. Na wschód od Modlińskiej nie planuje się ani jednego kilometra korytarza rowerowego. To tyle jeśli chodzi o infrastrukturę rowerową i równe traktowanie mieszkańców Warszawy.
    Urząd Miasta dba jednak o wizerunek i serdecznie zaprasza na konsultacje w sprawie nowych dróg rowerowych.
    ------------------
    I teraz pytanie do pani radnej.
    Dlaczego w innych dzielnicach miasto buduje z miejskich pieniędzy drogi rowerowe, a na Białołęce nie?
    Czekam na odpowiedź.

    # zaciekawiony

    06.11.2013 16:45

    I piękny cytat:
    "Już trzy lata jestem radną, od sześciu działam społecznie i na podstawie bardzo wielu obserwacji i rozmów mogę zaryzykować stwierdzenie, że na wschodniej i środkowej Białołęce nie będzie ścieżek rowerowych, jeśli m.in. inwestorzy budujący nowe osiedla oraz władze Warszawy nie zrozumieją, jak bardzo są one potrzebne. "
    Pani Borowska, wait a minute, przecież pani jest we władzach Warszawy! A razem z panią pani koledzy ze stowarzyszenia, z sali posiedzeń, ze szkoleń. I chyba działacie w ramach jakieś organizacji? ta Organizacja nazywa się Platforma Obywatelska:
    http://pobialoleka.pl/
    Halicki, Kierwiński, Rabczon, Gajewska, Kidawa-Błońska, Gronkiewicz-Waltz, Malinowska-Grupińska... Mówią Pani coś te nazwiska?

    # Tubylec

    06.11.2013 23:41

    Może najpierw chodniki dla pieszych! Wszędzie tylko o rowerach, rowerzystach i ścieżkach rowerowych. Może więcej równowagi! Bo na Zielonej Białołęce jeszcze dużo brakuje żeby zasługiwała na miano miasta stołecznego!

    REKLAMA

    # Tatar15

    07.11.2013 00:58

    W tej Wsi w Mieście zwanej Zacofaną Białołęką (Zieloną też) nie będzie ani ścieżek ani metra. Nawet za 20 lat. Jak to nam, mieszkańcom którzy przyszli na audiencję porozmawiać o problemach ZB - powiedział wysoko postawiony urzędnik z Ratusza na Modlińskiej: "Trzeba było się tam nie budować".
    Po wielu latach mieszkania na ZB stwierdzam z wściekłym uśmiechem, cytując wieszcza: "Koniec i bomba, kto tu mieszka ten trąba"
    Sam jestem zapalonym rowerzystą i powiem że jedyne co można zrobić to zablokować Modlińską przed Ratuszem wielka grupą rowerzystów - wtedy nas i problem zauważą. Inaczej d_ _a

     A Borowska

    07.11.2013 09:08

    Witam,
    odpowiadając na pytania:
    - Czy będzie pani zbierać podpisy w tej sprawie? - na pewno zbadam potrzebę i opinię mieszkańców. Nie mniej w przypadku konsultacji ważne jest, aby uczestniczyli w niej bezpośrednio rowerzyści, którzy dobrze znają okolicę po której maja trasy przechodzić.
    - Czy będą fundusze - na str 5 jest przedstawiona informacja o etapach projektu. W chwili obecnej jesteśmy na etapie diagnozy potrzeb i konsultowania przedstawionych tras. Na etapie konsultacji możemy wypowiedzieć się również, że widzimy potrzebę uzupełnień i przedstawić konkretne propozycje. Aby wycenić i określić możliwości trzeba najpierw wiedzieć co.
    - Halicki, Kierwiński, Rabczon, Gajewska, Kidawa-Błońska, Gronkiewicz-Waltz, Malinowska-Grupińska... Mówią Pani coś te nazwiska? - tak, jak większości osób na forum.
    - "Może najpierw chodniki dla pieszych! Wszędzie tylko o rowerach, rowerzystach i ścieżkach rowerowych." - Dobrze, jednakże z mojej perspektywy jedno nie przeszkadza drugiemu. W przypadku niedostatecznej ilości funduszy na wszystko zgadzam się, że priorytetem inwestycji są chodniki, dodałabym także przejscia dla pieszych.
    Jednakże można równolegle zająć się planowaniem przyszłości, aby ująć je w planach zagospodarowania przestrzennego, oraz w miarę możliwości pozyskiwać fundusze.
    Aby też odpowiedzieć na ciekawą inicjatywę miasta utworzenia tras łączących dzielnice. Jest to przecież dobry pomysł, dlaczego Białołęka ma w nim nie wziąć udziału jak u nas właśnie znajduje się olbrzymi potencjał zasobów naturalnych, który jest atrakcją dla mieszkańców całej Warszawy. Mamy Kanał Żerański, kompleksy leśne na granicy.
    - "W tej Wsi w Mieście zwanej Zacofaną Białołęką (Zieloną też) nie będzie ani ścieżek ani metra. Nawet za 20 lat. Jak to nam, mieszkańcom którzy przyszli na audiencję porozmawiać o problemach ZB - powiedział wysoko postawiony urzędnik z Ratusza na Modlińskiej" - Jeśli w to uwierzysz to będzie miał rację.
    - Dlaczego w innych dzielnicach miasto buduje z miejskich pieniędzy drogi rowerowe, a na Białołęce nie? - bo zostały zaplanowane, ujęte w planach miejscowych i inwestycyjnych. W chwili obecnej jesteśmy na etapie ZAPLANOWANIA tras na Białołęce i zbadania naszych potrzeb.
    O ścieżkach - proszę mnie korygować, pojawiły się propozycje:
    Trasa 1 - Mehoffera - do lasu na Choszczówce - chciałabym uściślić gdzie to wejście do lasu i czy dałoby się przedłużyć na wschodnią część, tak aby był to korytarz poprzeczny. Rozumiem, że zaczyna się na Wiśle, tam gdzie prom z Łomianek
    Trasa 2 - Modlińska-Nieporęt - skoro nie Płochocińska, to może nad Kanałem Żerańskim?
    Trasa 3 - Porządna na Modlińskiej. Dlaczego ta ścieżka co jest zła Państwa zdaniem?
    Za wszystkie uwagi i opinie dziękuję, pozdrawiam

    # zniesmaczony arogancją

    07.11.2013 11:12

    cóż za piękne niewiele mówiące odpowiedzi.
    6 lat rządzicie dzielnicą i przez te 6 lat nikt z Komisji Kultury Oświaty i Sportu
    nie wpadł na pomysł, by pomyśleć o drogach dla rowerzystów? Zadziwiające.
    Przewodniczący(a) komisji Świtalska Elżbieta
    Wiceprzewodniczący(a) komisji Oracz Piotr
    Drojewska Monika
    Dziewulska Anna
    Jadczyszyn Agnieszka
    Korowaj Marcin
    Majchrzak Anna
    Ostrowski Dariusz
    Procki Marek
    Roguska Magdalena
    Zmodyfikuję moje pytanie, bo widzę, że pani nie chce go zrozumieć:
    Dlaczego są pieniądze na budowę dróg w innych dzielnicach, a na Białołęce drogi mają budować deweloperzy (mieszkańcy). Są przypadki, że mieszkańcy nie mogąc doczekać się budowy chodnika, sami robią zrzutki i samodzielnie je budują (patrz 400 metrów nowego chodnika na ul. Internetowej).
    Oto wam chodzi, żeby podatnicy sami lub poprzez deweloperów sobie wszystko zbudowali?
    Patrz tu: http://postimg.org/image/48uzmaxe5/

    REKLAMA

    # podatnik

    08.11.2013 11:30

    Pani Borowska, bardzo proszę o odpowiedź. Nie sądzi pani, że jako radna pobierająca diety, ma pani wobec podatników powinność udzielić odpowiedzi na ich zapytania?
    Przy okazji: Dlaczego nie można sprawdzić pani oświadczenia majątkowego?
    http://bip.warszawa.pl/

    # pifpaf

    08.11.2013 11:44

    Niektórzy by chcieli wybetonować ścieżkę rowerową przez Choszczówkę do Nieporętu i pewnie jeszcze ustawić ekrany dzwiekoszczelne
    więcej na forum

    REKLAMA

    Najnowsze informacje na TuBiałołęka

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    Top hotele na Lato 2024
    Top hotele na Lato 2024

    Najchętniej czytane na TuBiałołęka

    Misz@masz

    Artykuły sponsorowane

    REKLAMA

    REKLAMA

    Kup bilet

    Znajdź swoje wakacje

    Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

    Polecamy w naszym pasażu

    Wstąp do księgarni

    REKLAMA

    Butelki dla dzieci Kambukka
    Kambukka Reno

    REKLAMA

    AMBRA - Twoje Perfumy
    AMBRA - Twoje Perfumy

    REKLAMA

    REKLAMA

    Wyjazdy sportowe
    Wyjazdy sportowe