# Podpisywacz 06.11.2013 00:25 |
|
A będzie pani zbierać podpisy w tej sprawie? ;-)))
|
# Annopol 06.11.2013 08:16 |
|
myślałem że metro najważniejsze wałkowane od lat i następne 20 lat
|
# Ber 06.11.2013 08:19 |
|
Ścieżki rowerowe? na ZB nie ma chodników a ścieżki rowerowe powstaną ?!?
|
# Daniszewska 06.11.2013 09:27 |
|
Do Annopola - metro metrem, a obok Daniszewska obok Ciebie jest budowana już.
|
# drugastrona 06.11.2013 09:57 |
|
Czy można się do Pani zgłaszać też z propozycjami dot. Białołęki między Wisłą a Modlińską? Czy zajmuje się Pani tylko środkową i wschodnią częścią dzielnicy?
Pozdrawiam |
A Borowska 06.11.2013 10:45 |
|
Tak bardzo poproszę uwagi dotyczące całej Białołęki. Dziękuję, pozdrawiam
|
# Głowacki 06.11.2013 10:50 |
|
Pani Agnieszko. Koniecznie ścieżka łącząca Tarchomin i Nowodwory wzdłuż Mehoffera. Może być leśna
|
# Głowacki 06.11.2013 10:50 |
|
oczywiście łącząca Tarchomin i Nowodwory z lasem na Choszczówce
|
# mmm 06.11.2013 11:08 |
|
Wydaje mi się, że porządna ścieżka rowerowa powinna powstać na odcinku Modlińska-Nieporęt. Jest tylko rozjeżdżona Białołęcka, po której i samochody jeżdżą, a tam aż się prosi o solidną infrastrukturę. Płochocińska to tylko dla odważnych. W tamtym rejonie czasami łatwiej do pracy/szkoły pojechać rowerem. Zielona Białołęka rzeczywiście nie ma nawet chodników, rowerzyści jeżdżący Ostródzką/Głębocką tylko blokują ruch - a nie ma innej opcji.
|
# mieszkanka ZB 06.11.2013 11:44 |
|
Pomiędzy grodzonymi osiedlami powinny być chodniki dla pieszych i ścieżki dla rowerów. Nie powinno się pozwalać na grodzenie wielkich terenów (np. kilku deweloperów grodzi swoje niby niewielkie działki, ale w całości jest to np 5 ha). Każdy dewelope powinien mieć obowiązek wykonania takich chodników/ścieżek samodzielnie lub w porozumieniu z sąsiadem-deweloperem
|
# obserwer 06.11.2013 14:00 |
|
No i proszę
Ile dobrego może zrobić jedno (nie ważne) referendum. Teraz zapewne będziemy mieli festiwal pomysłów radnych na rozmaite inwestycje bo przecież wybory samorządowe za pasem. Co ciekawe mieszkańcy mają coraz więcej możliwości wyrażania swoich opinii (adresy stron internetowych, info o spotkaniach, strona FB). Gdyby tak było dawniej ... Ale co było a nie jest .... Ale zawsze lepiej późno niż wcale!!! Tylko czy będą na to fundusze Pani Agnieszko??? |
winnux8 06.11.2013 14:25 |
|
Powinno się zrobić porządną ścieżkę wzdłuż Modlińskiej, a nie to co jest teraz, betonowy syf... Do rozbiórki to i położyć całość od nowa.
|
# zaciekawiony 06.11.2013 16:32 |
|
Ręce opadają.
Pani radna, odpowiadająca - ustawowo jako radna - za inwestycje miejskie mówi do mieszkańców: wymagajcie od deweloperów, żeby budowali wam ścieżki. Pani Borowskiej się wszystko przewróciło do góry nogami. Drogi rowerowe ma budować miasto, czyli WY. Wy zbieracie podatki, wy planujecie przebieg dróg, wy macie prawo, służby, a w ostateczności urzędy skarbowe i nawet straż miejską. Wy za to odpowiadacie. To jest wasz obowiązek, z którego się nie wywiązujecie! Deweloperzy nie muszą i nawet nie powinni budować dróg, bo przecież kto ponosi faktyczne koszty tych inwestycji? Ich klienci, czy mieszkańcy! Mieszkańcy płaca podwójnie: w podatkach i przy kupnie mieszkania / domu. O programie ZTM wspomniałem kilka dni temu na forach, na których Pani się pojawia. Nigdzie Pani tego nie skomentowała, więc powtórzę tutaj: --------------- Firma TransEko przygotowała dla ZTM program rozwoju tras rowerowych w Warszawie do 2020 roku. Warto bliżej przyjżeć się temu projektowi. Na Białołęce planuje się otwarcie do 2020 roku 5 dróg dla rowerów. Żadna (w przeciwieństwie do większości planowanych tras w pozostałych dzielnicach) nie jest finansowana z budżetu miasta, tylko jedna jest finansowana z budżetu dzielnicy i jedna z budżetu MPWiK. Za budowę 3 pozostałych dróg zapłacą deweloperzy (czyli mieszkańcy). W sumie drogi te będa miały długość ok. 2 km. Komunikacja rowerowa ma to do siebie, że priorytetem jest odległość, dlatego drogi powinny być wytyczane w możliwie najprostszym przebiegu. Dla mieszkańców wschodniej Białołęki najprostszym, najkorzystniejszym i najlogiczniejszym połączeniem z Centrum byłaby droga wzdłuż ul. Głębockiej i Św. Wincentego do Ronda Żaba, a dalej przez Pragę i most Śląsko-Dąbrowski lub ul. Starzyńskiego i most Gdański. Taka droga rowerowa jest planowana, ale na pewno nie powstanie przed 2020 rokiem. Przypadkiem brak środków. Każda inna droga (np. wzdłuż Trasy Toruńskiej i Wisłostrady) oznacza nadrabianie wielu kilometrów, ponieważ zdecydowana większość rowerzystów korzystających z rowerów nierekreacyjnie, a komunikacyjnie porusza się w kierunku do Centrum. Wstępna propozycja TransEko zakłada istnienie 35 korytarzy tras rowerowych o długości ponad 300 km. Na wschód od Modlińskiej nie planuje się ani jednego kilometra korytarza rowerowego. To tyle jeśli chodzi o infrastrukturę rowerową i równe traktowanie mieszkańców Warszawy. Urząd Miasta dba jednak o wizerunek i serdecznie zaprasza na konsultacje w sprawie nowych dróg rowerowych. ------------------ I teraz pytanie do pani radnej. Dlaczego w innych dzielnicach miasto buduje z miejskich pieniędzy drogi rowerowe, a na Białołęce nie? Czekam na odpowiedź. |
# zaciekawiony 06.11.2013 16:45 |
|
I piękny cytat:
"Już trzy lata jestem radną, od sześciu działam społecznie i na podstawie bardzo wielu obserwacji i rozmów mogę zaryzykować stwierdzenie, że na wschodniej i środkowej Białołęce nie będzie ścieżek rowerowych, jeśli m.in. inwestorzy budujący nowe osiedla oraz władze Warszawy nie zrozumieją, jak bardzo są one potrzebne. " Pani Borowska, wait a minute, przecież pani jest we władzach Warszawy! A razem z panią pani koledzy ze stowarzyszenia, z sali posiedzeń, ze szkoleń. I chyba działacie w ramach jakieś organizacji? ta Organizacja nazywa się Platforma Obywatelska: http://pobialoleka.pl/ Halicki, Kierwiński, Rabczon, Gajewska, Kidawa-Błońska, Gronkiewicz-Waltz, Malinowska-Grupińska... Mówią Pani coś te nazwiska? |
# Tubylec 06.11.2013 23:41 |
|
Może najpierw chodniki dla pieszych! Wszędzie tylko o rowerach, rowerzystach i ścieżkach rowerowych. Może więcej równowagi! Bo na Zielonej Białołęce jeszcze dużo brakuje żeby zasługiwała na miano miasta stołecznego!
|
# Tatar15 07.11.2013 00:58 |
|
W tej Wsi w Mieście zwanej Zacofaną Białołęką (Zieloną też) nie będzie ani ścieżek ani metra. Nawet za 20 lat. Jak to nam, mieszkańcom którzy przyszli na audiencję porozmawiać o problemach ZB - powiedział wysoko postawiony urzędnik z Ratusza na Modlińskiej: "Trzeba było się tam nie budować".
Po wielu latach mieszkania na ZB stwierdzam z wściekłym uśmiechem, cytując wieszcza: "Koniec i bomba, kto tu mieszka ten trąba" Sam jestem zapalonym rowerzystą i powiem że jedyne co można zrobić to zablokować Modlińską przed Ratuszem wielka grupą rowerzystów - wtedy nas i problem zauważą. Inaczej d_ _a |
A Borowska 07.11.2013 09:08 |
|
Witam,
odpowiadając na pytania: - Czy będzie pani zbierać podpisy w tej sprawie? - na pewno zbadam potrzebę i opinię mieszkańców. Nie mniej w przypadku konsultacji ważne jest, aby uczestniczyli w niej bezpośrednio rowerzyści, którzy dobrze znają okolicę po której maja trasy przechodzić. - Czy będą fundusze - na str 5 jest przedstawiona informacja o etapach projektu. W chwili obecnej jesteśmy na etapie diagnozy potrzeb i konsultowania przedstawionych tras. Na etapie konsultacji możemy wypowiedzieć się również, że widzimy potrzebę uzupełnień i przedstawić konkretne propozycje. Aby wycenić i określić możliwości trzeba najpierw wiedzieć co. - Halicki, Kierwiński, Rabczon, Gajewska, Kidawa-Błońska, Gronkiewicz-Waltz, Malinowska-Grupińska... Mówią Pani coś te nazwiska? - tak, jak większości osób na forum. - "Może najpierw chodniki dla pieszych! Wszędzie tylko o rowerach, rowerzystach i ścieżkach rowerowych." - Dobrze, jednakże z mojej perspektywy jedno nie przeszkadza drugiemu. W przypadku niedostatecznej ilości funduszy na wszystko zgadzam się, że priorytetem inwestycji są chodniki, dodałabym także przejscia dla pieszych. Jednakże można równolegle zająć się planowaniem przyszłości, aby ująć je w planach zagospodarowania przestrzennego, oraz w miarę możliwości pozyskiwać fundusze. Aby też odpowiedzieć na ciekawą inicjatywę miasta utworzenia tras łączących dzielnice. Jest to przecież dobry pomysł, dlaczego Białołęka ma w nim nie wziąć udziału jak u nas właśnie znajduje się olbrzymi potencjał zasobów naturalnych, który jest atrakcją dla mieszkańców całej Warszawy. Mamy Kanał Żerański, kompleksy leśne na granicy. - "W tej Wsi w Mieście zwanej Zacofaną Białołęką (Zieloną też) nie będzie ani ścieżek ani metra. Nawet za 20 lat. Jak to nam, mieszkańcom którzy przyszli na audiencję porozmawiać o problemach ZB - powiedział wysoko postawiony urzędnik z Ratusza na Modlińskiej" - Jeśli w to uwierzysz to będzie miał rację. - Dlaczego w innych dzielnicach miasto buduje z miejskich pieniędzy drogi rowerowe, a na Białołęce nie? - bo zostały zaplanowane, ujęte w planach miejscowych i inwestycyjnych. W chwili obecnej jesteśmy na etapie ZAPLANOWANIA tras na Białołęce i zbadania naszych potrzeb. O ścieżkach - proszę mnie korygować, pojawiły się propozycje: Trasa 1 - Mehoffera - do lasu na Choszczówce - chciałabym uściślić gdzie to wejście do lasu i czy dałoby się przedłużyć na wschodnią część, tak aby był to korytarz poprzeczny. Rozumiem, że zaczyna się na Wiśle, tam gdzie prom z Łomianek Trasa 2 - Modlińska-Nieporęt - skoro nie Płochocińska, to może nad Kanałem Żerańskim? Trasa 3 - Porządna na Modlińskiej. Dlaczego ta ścieżka co jest zła Państwa zdaniem? Za wszystkie uwagi i opinie dziękuję, pozdrawiam |
# zniesmaczony arogancją 07.11.2013 11:12 |
|
cóż za piękne niewiele mówiące odpowiedzi.
6 lat rządzicie dzielnicą i przez te 6 lat nikt z Komisji Kultury Oświaty i Sportu nie wpadł na pomysł, by pomyśleć o drogach dla rowerzystów? Zadziwiające. Przewodniczący(a) komisji Świtalska Elżbieta Wiceprzewodniczący(a) komisji Oracz Piotr Drojewska Monika Dziewulska Anna Jadczyszyn Agnieszka Korowaj Marcin Majchrzak Anna Ostrowski Dariusz Procki Marek Roguska Magdalena Zmodyfikuję moje pytanie, bo widzę, że pani nie chce go zrozumieć: Dlaczego są pieniądze na budowę dróg w innych dzielnicach, a na Białołęce drogi mają budować deweloperzy (mieszkańcy). Są przypadki, że mieszkańcy nie mogąc doczekać się budowy chodnika, sami robią zrzutki i samodzielnie je budują (patrz 400 metrów nowego chodnika na ul. Internetowej). Oto wam chodzi, żeby podatnicy sami lub poprzez deweloperów sobie wszystko zbudowali? Patrz tu: http://postimg.org/image/48uzmaxe5/ |
# podatnik 08.11.2013 11:30 |
|
Pani Borowska, bardzo proszę o odpowiedź. Nie sądzi pani, że jako radna pobierająca diety, ma pani wobec podatników powinność udzielić odpowiedzi na ich zapytania?
Przy okazji: Dlaczego nie można sprawdzić pani oświadczenia majątkowego? http://bip.warszawa.pl/ |
# pifpaf 08.11.2013 11:44 |
|
Niektórzy by chcieli wybetonować ścieżkę rowerową przez Choszczówkę do Nieporętu i pewnie jeszcze ustawić ekrany dzwiekoszczelne
|
# jan 12.11.2013 13:13 |
|
i zapadła cisza...
|
# Rowezysta 05.02.2014 17:55 |
|
Czy cos sie zmienilo w sprawie sciezek rowerowych?
|
# lalka 06.02.2014 10:15 |
|
Dlaczego nie planuje się ścieżek rowerowych na Białołęce - bo ELYTA białołęcka jeździ samochodami służbowymi - to im nie zależy no chyba, że dostaną darmowe rowey służbowe z darmowym serwisem to wtedy zastanowią się nad budową ścieżek
|
# Rowerzysta 11.02.2014 14:43 |
|
A jak teraz dojechac do ceentrum? Przy moscie grota rozkopane. Przy Modlińskiej brak prawdziwej sciezki rowerowej. Pozostaje jechac ulica srodkiem pasa, a samochody niech zwalniaja.
|
# WschodniaBialoleka 19.08.2016 14:08 |
|
"Białołęka znów jest białą plamą." i przez te trzy lata nic się na Wschodniej Białołęce w kwestii ścieżek rowerowych nie zmieniło. Jak ich nie było tak ich nie ma.
|
# GoŚĆ 24.08.2016 10:49 |
|
O czym wy piszecie? o ścieżkach rowerowych kiedy zwykłe ulice są jak krajobraz księżycowy, rozjechane wszytko przez betoniarki i ciężki budowlany sprzęt, o chodnikach już ktoś tu pisał. "Bida z nędzą razem pędzą" zarówno umysłowa jak i finansowa u władz dzielnicy Białołęka.
|
# Mani 24.08.2016 21:57 |
|
Lata pisania, a tematy ciągle aktualne. Zero zmian w infrastrukturze ZB
|
# gość 25.08.2016 08:05 |
|
z którego roku artykułu o wschodniej Białołęce nie otworzyć to nadal aktualne, bo od ilu to już lat trwa batalia o normalność?
- Kąty Grodziskie? - Zdziarska? - Głębocka? - Ostródzka? - SzG? - Lewandów? - TOG? - TMP? a widział ktoś artykuł: Ruskowy - zły stan nawierzchni? ;) |
# Lew II 26.08.2016 07:55 |
|
widział ktoś projekt modernizacji Zdziarskiej? uwzględniono tam ścieżki rowerowe?
|
# Mani 26.08.2016 08:41 |
|
#gość napisał(a) 25.08.2016 08:05 z którego roku artykułu o wschodniej Białołęce nie otworzyć to nadal aktualne, bo od ilu to już lat trwa batalia o normalność? - Kąty Grodziskie? - Zdziarska? - Głębocka? - Ostródzka? - SzG? - Lewandów? - TOG? - TMP? a widział ktoś artykuł: Ruskowy - zły stan nawierzchni? ;) Fakt, nigdy nie bylo żadnego artykułu, że Ruskowy wymaga remontu, ze nawierzchnia zła, żaden mieszkaniec nigdy nie pisał nic na forum, a wszystkie pieniądze rok w rok idą tylko na remont tej ulicy. Jak juz wyremontują, to znów coś porawiają. Od lat końca nie ma i nawet starzy mieszkancy dziwią się, po co te remonty ? |
# Lew II 26.08.2016 09:00 |
|
i mają zabezpieczone środki do 2022 roku na kolejne remonty i budowę drogi dojazdowej i żadnego artykułu o tym ;) niesamowite, ze jeszcze się laurka dla tych zadań nie pojawiła ;)
|
# z Ratusza 26.08.2016 11:01 |
|
Myślę że kwestią czasu jest zainteresowanie się tym tematem odpowiednich służb. CBA ma na razie dużo pracy w ratuszu w zaiązku z aferą reprywatyzacyjną ale sprawdzaja też np urzędników na Ochocie. Warto żeby wpadli też do nas bo to co się dzieje jest zwykłym skandalem, niegospodarnością, działaniem na szkodę dzielnicy, marnowaniem publicznych pieniędzy i nadużywaniem stanowiska. Co więcej Ruskowy to wierzchołek góry lodowej, myśle że powinni przyjrzec sie też ciekawym przetargom, decyzjom, bliskim kontaktom polityków tzw "koalicji" z deweloperami
|
# Mani 26.08.2016 11:36 |
|
Popieram!
|
# petycja 12.09.2016 09:56 |
|
Prośba: podpiszcie http://www.petycjeonline.com/petycja_na_rzecz_zwoania_nadzwyczajnej_sesji_rady_m_st_warszaw
|
LINKI SPONSOROWANE