REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Deweloper poszerza Towarową. Absurdalny protest aktywistów

  10 października 2019

alt='Deweloper poszerza Towarową. Absurdalny protest aktywistów'

Obok "ściany wieżowców" The Warsaw Hub powstaje dodatkowy pas ruchu, który powinien znacznie upłynnić ruch. Nie wszystkim się to podoba.

REKLAMA

Budowa dodatkowych pasów ruchu na istniejących jezdniach to w Warszawie rzadkość. Trwającymi na Towarowej pracami zadziwieni są działacze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, którzy postanowili wszcząć alarm w mediach społecznościowych.

- Mieszkańcy chcieli zielonej Towarowej, będzie betonowa i Dzięki nowemu pasowi samochody skręcające w stronę wieżowców i osiedla 19. Dzielnica nie będą już blokować jadących na wzrost do pl. Zawiszy. asfaltowa! - grzmią aktywiści. - Na odcinku pomiędzy rondem Daszyńskiego a Kolejową powstaje czwarty (!!!) pas ruchu w kierunku ronda Zawiszy! Wiceprezydent Robert Soszyński tłumaczył w ubiegłym tygodniu, że nie da się zwęzić i wytyczyć przejść dla pieszych na bardzo szerokiej Kruczej ze względu na "ograniczone środki finansowe". Na beton i asfalt jak widać zawsze są pieniądze. Dość betonowego Soszyńskiego!

Prezent od dewelopera

Pieniądze są w tym przypadku całkowicie prywatne, ponieważ - jak dowiedzieliśmy się w Zarządzie Dróg Miejskich - inwestycję prowadzi firma Ghelamco, budująca obok trzy wieżowce kompleksu The Warsaw Hub. Podatnicy nie dokładają do budowy ani złotówki.

- Nie są to nasze roboty drogowe - podkreśla Karolina Gałecka, rzeczniczka drogowców. - Projekt został zatwierdzony przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu.

- Dodatkowy pas ruchu ma służyć bezpiecznemu włączaniu i wyłączaniu się z ruchu na Towarowej, a konieczność jego wykonania wynika z decyzji o warunkach zabudowy kompleksu The Warsaw Hub, uzyskanej w 2012 roku - wyjaśnia Radosław Górecki, rzecznik prasowy Ghelamco Poland.

Po zakończeniu budowy w The Warsaw Hub znajdzie się 75 tys. m2 powierzchni biurowej oraz parking podziemny na tysiąc samochodów. Budowa dodatkowego prawoskrętu pozwoli upłynnić ruch na dojeździe do Kolejowej, przy której z roku na rok powstaje coraz więcej mieszkań. Dzięki nowemu pasowi samochody skręcające w stronę wieżowców i osiedla "19. Dzielnica" nie będą już blokować jadących na wzrost do pl. Zawiszy.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (15)

# robert44

10.10.2019 16:52

Durnotą jest, że wszystkie te wieżowce maja po 100 miejsc parkingowych każdy. Potem wszyscy jeżdżą do pracy autem, generując korki, zamiast metrem czy inna komunikacją miejską. Szczególnie pod samą stacja metra. Podczas gdy standardem w londyńskich wieżowcach czy nowojorskich jest obecnie maksymalnie 100 miejsc parkingowych. Pytanie dla kogo oni budują te miejsca w podziemiach wieżowca, kiedy 20 metrów dalej jest stacja metra. Teraz pomnóżcie sobie 8 wieżowców i 9 tysięcy miejsc parkingowych przy samym rondzie Daszyńskiego i te samochody. A co dopiero inne samochody, które tylko tamtędy przejeżdżają.

# warszawa1980

10.10.2019 16:52

Ruch samochodowy w centrum miasta należy stopniowo ograniczać a nie jeszcze stymulować. Obłęd.

# robert44

10.10.2019 16:54

1000 miejsc parkingowych ma sam Warsaw Spire, inne podobnie będą miały, a nie 100, moja pomyłka. !00 to mają w cywilizowanych krajach.

REKLAMA

# ekspert

10.10.2019 17:00

Soszyński to szkodnik na sznurku betonowego lobby samochodowego. Tacy ludzie hamują rozwój cywilizacyjny miasta, konserwując a nawet wprowadzając kolejne rozwiązania urbanistyczne i transportowe, którymi Zachód zachwycał się w latach 60-tych ubiegłego stulecia.

# ekspert

10.10.2019 17:02

Absurdalny i tendencyjny to jest nagłówek artykuły a nie protest.

# Marian

10.10.2019 18:42

Głosuję na PIS bo tylko PIS jest w stanie pogonić tych lewackich aktywistów-terrorystów bez żadnego społecznego poparcia.

REKLAMA

# MichałP

10.10.2019 19:35

#Marian napisał(a) 10.10.2019 18:42
Głosuję na PIS bo tylko PIS jest w stanie pogonić tych lewackich aktywistów-terrorystów bez żadnego społecznego poparcia.
Terrorystów to mamy w samochodach. Polacy i Polki swoimi furami, poprzez swoją głupotę i brak poszanowania prawa dokonują większych spustoszeń, niż islamscy terroryści.
Co więcej, za rządów PiS całkowicie odpuszczono walkę z drogową patologią, przez co ilość zabitych na polskich drogach rośnie zamiast maleć.

# Bielany_Piaski

10.10.2019 19:39

#Marian napisał(a) 10.10.2019 18:42
Głosuję na PIS bo tylko PIS jest w stanie pogonić tych lewackich aktywistów-terrorystów bez żadnego społecznego poparcia.
Miarą społecznego poparcia dla ograniczenia samochodozy są słupki oraz progi zwalniające wyrastające jak grzyby po deszczu oraz idąca już w tysiące ilość zgłoszeń, filmów nieprawidłowych zachowań pseudo-kierowców, przesyłanych na Policję.

# jestlepiej

10.10.2019 20:28

Ludzie się budzą, na razie w większych miastach. W tym roku zwyciężały projekty ekologiczne w budżecie partycypacyjnym.

REKLAMA

# Asfaltowa dżungla

10.10.2019 23:11

Jak tak dalej pójdzie, to słowa "beton" i "Soszyński" staną się synonimami...

# porażka

11.10.2019 22:52

"nie będą już blokować jadących na wzrost do pl. Zawiszy."
Absurd. Jadących na pl.Zawiszy blokują światła na pl.Zawiszy. Ale nie, wtłoczmy jeszcze trochę samochodów w miasto. Jest ich zdecydowanie za mało. Promujmy komunikację samochodową. Proponuję hasło: "Wyrzuć bilet, kup benzynę!".

# qvertz

14.10.2019 22:07

Prawidłowo. Dzielnica biznesowa w okolicy Towarowej musi mieć szeroki bulwar zapewniający swobodny przepływ ogromnej liczby pojazdów. Jeśli ktoś myśli, że wystarczą dotychczasowe "paski" na Towarowej, to jest w błędzie. Samochodów i ludzi w Warszawie będzie tylko przybywać. Muszą być miejsca na buspasy oraz na inne nowoczesne środki transportu. Ludzie nie będą łazić na piechotę, albo czekać po 15 minut na tramwaj. Miasto musi mieć sporo bulwarów, aby można było wytyczać na nich buspasy. To jest bardzo potrzebne, bo na nowe linie metra nie mamy co liczyć. Autobusy są tanie w eksploatacji, ale muszą mieć wydzielone pasy, aby zastępować nieistniejące linie metra. I tu akurat prezydent Soszyński ma rację. Nie wolno ulegać żądaniom rozmaitych ekofaszystów.

REKLAMA

# siwy

15.10.2019 11:45

Nic wam do tego MJN to Prywatna Inwestycja ! A Samochody są z nami od 100 lat i będą coraz nowsze, coraz lepsze i coraz bezpieczniejsze. Tak dla Wolności, Tak dla Rozwoju, Tak dla Samochodów!

# mieszkaniec woli

19.10.2019 22:44

Puknijcie się w głowę. 1000 miejsc parkingowych, dla kogo? To już sami jaśniepanowie prezesi będa tam pracować, którym w polskiej (tak samo jak w rosyjskiej) kulturze nie wypada wsiąść do tramwaju lub metra? Dodatkowy pas nie zwiększy przepustowości Towarowej tylko umożliwi tym 1000 szkodnikom wygodnie skręcić i jeszcze bardziej korkować, smrodzić, powodować wypadki i hałasować w Warszawie. Tam powinien być bus-pas a nie dodatkowy pas do skrętu.

# Rafał

24.10.2019 09:13

Ja uważam, że zawsze konsekwencją tak wysokiej zabudowy biurowej będzie zwielokrotniony ruch pojazdów i to się dokonuje teraz na Woli. Gdyby na działkach na których buduje się 200 metrowe wieżowce budowano biurowce odpowiadające wysokości istniejących na Woli budynków tj. max 6-10 kondygnacji to dziś moglibyśmy rozważać zwężanie ulic w tym ul. Towarowej i zazielenianie ich. Sytuacja wygląda jednak odwrotnie czego konsekwencją będzie konieczność rozbudowy tych ulic oraz sieci transportu publicznego. Z tego co wiem ul. Towarowa ma być częścią tzw. obwodnicy śródmiejskiej a zatem budowa w jej ciągu dodatkowych pasów czy wiaduktów i tuneli jest jak najbardziej zasadna.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024