REKLAMA

Bemowo

różne »

 

Chaos wokół Lidla. "Parking droższy niż w centrum"

  17 stycznia 2019

alt='Chaos wokół Lidla. "Parking droższy niż w centrum"'

Zamiast parkingów grzęzawisko, wąska przez zaparkowane samochody ulica, znaki zakazu i wysyp mandatów. Tak wyglądają okolice Lidla na Kopalnianej. Kiedy to się zmieni?

REKLAMA

- Do radnych: kto zajmie się problemem ustawionych na całej długości ul. Kopalnianej zakazów zatrzymywania się? Mieszkańcy mają parkować w Ursusie? Co komu przeszkadzała poprzednia organizacja ruchu? Najpierw Lidl zamknął swój parking a teraz dzielnica - zapytał na facebookowej grupie "Bemowo" pan Stanisław, wywołując lawinę komentarzy. - Auta z blokadami stoją, nie ma gdzie zaparkować w promieniu 300 m albo więcej - uzupełnia oburzony mieszkaniec.

"Drogo jak w centrum"

- Lubują się w molestowaniu zwykłych mieszkańców. Jeśli drogą zarządza ZDM, to wszystko staje się zrozumiałe, ponieważ tam co drugie biurko to fanatyk rowerowy, nienawidzący każdego, kto posiada samochód. Nic się nie zmieni. A naprzeciwko oczywiście płatny parking - komentuje pan Mariusz.

- Czyli generalnie chodzi Ci o "daj za darmo" miejsce parkingowe. A niby czemu? - wskazuje drugą stronę problemu pan Piotr. Z jego argumentacją nie zgadza się jednak większość komentujących, która uważa, że parking płatny naprzeciw Lidla odstrasza ceną. - Nie po to się człowiek wyprowadza na prowincję, aby płacić za parking drożej niż w centrum... Mieszkam na Coopera i też przez chwilę jakieś oszołomy trąbiły o całkowitym zakazie parkowania, bo autobus będzie jeździł. Na szczęście skończyło się na zakazie z jednej strony jezdni - komentuje pan Michał.

Zapraszamy na zakupy

Totalny chaos

Pod koniec minionego roku interpelację w sprawie nowych miejsc parkingowych wzdłuż ulicy Kopalnianej złożył do władz dzielnicy radny Jarosław Oborski. Czytamy w niej o pilnej potrzebie stworzenia parkingu na odcinku przed marketem Lidl aż do zakrętu przy wjeździe do garaży wspólnoty mieszkaniowej Kopalniana 22. Radny proponuje położenie tzw. ekokratki, obniżenie krawężników a także zmianę istniejącego oznakowania tej ulicy, który jego zdaniem skutkuje teraz "totalnym chaosem". - Ludzie nie umieją korzystać z tego, co mają. Samochody zapakowane na zakręcie, na chodniku, że ledwo jeden samochód ma jak przejechać, a ulica dwukierunkowa... - potwierdza trudną sytuację pani Renata. Inni doradzają jej sprzedanie auta, zakup biletu miesięcznego i przesiadkę do autobusu komunikacji miejskiej.

REKLAMA

Przybędzie miejsc parkingowych?

Jak się okazuje, zarząd dzielnicy rozważa realizację wniosku radnego. - Na 2019 rok mamy fundusze wystarczające na zaprojektowanie i zrealizowanie wnioskowanych miejsc postojowych oraz opracowanie i wprowadzenie nowej organizacji ruchu - informuje wiceburmistrz Hanna Głowacka. Jak dalej zaznacza, inwestycja może być wykonana tylko na działce należącej do miasta, której szerokość wynosi zaledwie trzy metry, a same miejsca postojowe będą mogły być zaprojektowane jedynie równolegle do ulicy z wykonaniem półmetrowej opaski - jeśli miejskie Biuro Polityki Mobilności wyrazi zgodę na tak wąski chodnik. - Najważniejsze, że jest teren do zrealizowania tej inwestycji. W to miejsce przyjeżdżają ludzie także spoza Bemowa i powinno być ono wizytówką naszej dzielnicy. Tylko od determinacji urzędników zależy, czy tak się stanie - komentuje radny Jarosław Oborski.

(DB)

 

REKLAMA

Komentarze (17)

# FanatykRowerowyZDM

17.01.2019 11:28

Ha!ha!Gręziak, Oborski i Głowacka liczą , że Biuro Mobilności i Transportu m.st.Warszawy wyrazi zgodę na ...50 cm CHODNIK.Na ul.Koplanianianej jest zaprojektowany obustronny chodnik.Proszę doczytać o przepisach ,które regulują minimalną szerokość chodnika.A że parking drogi-o jak mi przykro.

# Parkingowy

17.01.2019 12:08

Zasada jest prosta: nie mam miejsca do parkowania, to nie kupuję samochodu. Są autobusy, taksówki, rowery, nogi... Skoro przeprowadziłeś się na osiedle na którym nie ma miejsc parkingowych do kupienia to samochód należy sprzedać. W zamian można kupić rower - z jego parkowaniem problemy są nieporównywalnie mniejsze. W Polsce nie istnieje ustawowy obowiązek posiadania samochodu.

# Bemowiak

17.01.2019 13:11

Tam są miejsca parkingowe.Zarówno pod blokami Mak-Domu jak na osiedlu.Dodatkowo na przeciwko Lidla jest ogrodzony płatny parking.W tych blokach Mak-Domu mieszka dwóch radnych z Dzielnicy Bemowo.Jeden jawnie próbuję wymusić wybudowanie za nasze wspólne pieniądze bezpłatne miejsca parkingowe.Z Lazurwej co 5 minut w szczycie odjeżdża autobus do Centrum.A w 2023/24 będą mieć blisko dwie stacje metra.Nie chcemy aby wokół Fortu Chrzanów nie było chodnika a jedynie same parkingi.

REKLAMA

# jkk

17.01.2019 14:23

Pan Michał z Coopera chyba trochę niedowidzi. Na tej ulicy zafundowano mieszkańcom zakaz zatrzymywania po obu stronach, wyznaczono jedynie miejsca postojowe na 300 metrowym odcinku chodnika. Ale wystarczy przespacerowac się tą ulicą aby zobaczyć, że osiedlowe parkingi są niekiedy zupełnie puste, wystarczy aby mieszkańcy wykupili lub wynajęli na nich miejsca. W ramach tej samej akcji przedwyborczej przed 3 miesiącami dokonano zmiany organizacji ruchu na bardzo ruchliwej Batalionów Chłopskich. Plan miejscowy dla obszaru Chrzanów 2 przewiduje po północnej stronie Batalionów budownictwo jednorodzinne z indywidualnymi wjazdami od Batalionów Chłopskich, natomiast warunki zabudowy dla osiedli po południowej stronie ulicy nakazywaly stworzenie miejsc postojowych na terenie osiedli - poza liniami rozgraniczajacymi ulicy Batalionów Chłopskich. Zlikwidowano ścieżkę rowerową a na jej części wyznaczono miejsca do parkowania. Kierowcy mają pretekst aby zatrzymywać się w dowolnym miejscu, nawet poza strefą wyznaczoną znakami, tuż przy przejściach dla pieszych czy przy wjazdach na posesje. Dochodzi z tego powodu do bardzo niebezpiecznych sytuacji drogowych. Służby nie reagują, czekają aż stanie się nieszczęście.

# Jan Oborniak

17.01.2019 15:26

Pan Michał z ul. Coopera jest bezczelny i udaje, że nie wie w jakim celu wprowadzono ten zakaz. Mówiąc kolokwialnie pali głupa. Jezdnia bowiem - jak sama nazwa wskazuje - służy do jeżdżenia, chodnik służy do chodzenia, zaś do parkowania służy parking.

# Marian

17.01.2019 17:54

Wybraliście Czaskoskiego i rowerową mafię to morda w kubeł. Kupić jeden z drugim rajtuzy i rower w markecie i jeździć.

REKLAMA

# NIE PRZYJECHAŁEM

17.01.2019 18:21

#Parkingowy napisał(a) 17.01.2019 12:08
Zasada jest prosta: nie mam miejsca do parkowania, to nie kupuję samochodu. Są autobusy, taksówki, rowery, nogi... Skoro przeprowadziłeś się na osiedle na którym nie ma miejsc parkingowych do kupienia to samochód należy sprzedać. W zamian można kupić rower - z jego parkowaniem problemy są nieporównywalnie mniejsze. W Polsce nie istnieje ustawowy obowiązek posiadania samochodu.

Wiochmeni przyjeżdżają do Warszawy i za sprzedaną miedze kupują mieszkania w wielkiej płycie. Wiadomo, że tam jest problem z miejscami parkingowymi.
ps. Wiochmen nie sprzeda auta bo to w kredycie. Głównym jego założeniem jest jechać na Banderoze i pochwalić się rejestracją zaczynającą na "WB"

 jimmy two times

18.01.2019 08:45

"jakieś oszołomy trąbiły o całkowitym zakazie parkowania" był łaskaw napisać pan Michał z Coopera o ludziach którzy chcieli aby na ich ulicy ruch był bezpieczny, można było sią nią poruszać w obydwu kierunkach i aby mogła funkcjonować na niej komunikacja miejska... no klasa.... dla jego wiadomości zakaz zatrzymywania sie na szczęście obowiązuje z wyłączeniem kilku odcinków... taki zgniły kompromis...

# jkk

18.01.2019 14:49

Rzeczywiście na chrzanowskich osiedlach mieszka sporo ludzi przyjezdnych niekoniecznie świadomych faktu, że miejsce parkingowe należy uwzględnić w kosztach utrzymania samochodu - a miejsce to kosztuje czasem 500 a nawet tysiąc razy drożej niż w ich rodzinnych stronach. Niemniej w obszarze Chrzanowa mamy do czynienia z nowymi osiedlami i należy od władz miasta oczekiwać egzekwowania takich rozwiązań, które skutecznie zminimalizują problem parkowania. Nie rozwiąże sprawy faktyczne przeniesienie możliwości parkowania pojazdów mieszkańców przyległych osiedli ze wschodniej na zachodnią stronę ulicy Coopera podczas gdy osiedlowe parkingi są niemal puste. To władze miasta zrobiły parking na dotychczasowej ścieżce rowerowej na Batalionów Chłopskich - w tym miejscu parking jest, co najmniej, nieporozumieniem, gdyż znajduje się w miejscu przeznaczonym w planie miejscowym na wjazdy do przewidzianych w planie domów. Ogólnodostępne miejsca parkingowe na osiedlowych uliczkach czy przy Rayskiego zajęte są przez pojazdy przedsiębiorczych mieszkańców, a co z przeznaczonymi dla nich miejscami parkingowymi na osiedlach? Gdzie w takim razie mają parkować przyjezdni? Trzeba zbudować, tam gdzie ich brak, ogólnodostępne miejsca parkingowe a istniejące odblokować ale udostępniać je można jako miejsca płatne lub ograniczyć czasowo możliwość korzystania z nich. Nie może być tak jak na Batalionów Chłopskich, gdzie zaparkowany 3 miesiące temu samochód z łóżkiem na karoserii stanowi darmową reklamę dla swojego właściciela, jej koszty ponosimy solidarnie.

REKLAMA

# Batalion

19.01.2019 08:20

To już zaczyna być jakąś paranoją, nikt nigdy nie mówił, że jak kupisz mieszkanie na Chrzanowie to w gratisie dostaniesz darmowe miejsce parkingowe pod blokiem. Trzeba sobie wykupić parking podziemny i tyle. Pstro mnie obchodzi, ze ktoś nie może sobie zaparkować za darmo. Ja chce móc normalnie przejechać drogą, która jest dwukierunkowa a nie czekać aż jakoś się przecisne między zaparkowanymi samochodami buraków czyhajacych na darmowe miejsce. Droga jest od jeżdżenia! Chwała, że ktoś ogarnął Batalionów i można swobodnie jeździć. Mam nadzieje ze z Coopera tez z czasem całkowicie wywalą samochody.
Może w tym całym zagospodarowaniu terenu warto uwzglednić duży, wielopoziomowy platny parking? Przecież jak zbudują na Chrzanowie metro to ludzie będą do tej stacji dojeżdżać np. z Ożarowa, Piastowa itd. wtedy to się dopiero zacznie walka o darmowe miejscówki :)

# jkk

19.01.2019 12:08

Co do Coopera to mamy chyba do czynienia ze zmową władz ze strażą miejską, trudno jest przypuszczać iż SM zatrudnia samych ślepcow nie potrafiących zobaczyć przez 3 miesiące stada kilkudziesięciu pojazdów parkujących 24 godziny na dobę za znakami zakazu zatrzymania. A co stanie się z chwilą rozpoczęcia kolejnych inwestycji deweloperskich wzdłuż tej ulicy nietrudno przewidzieć. Budowlańcy a później także nowi mieszkańcy i ich goście też będą chcieli gdzieś zaparkować. Natomiast "ogarnięcie" Batalionów to tylko pozory. Chwilowe miejsca postojowe będą musiały w większości zniknąć kiedy rozpocznie się realizacją kolejnych inwestycji po północnej stronie ulicy. Nadto, miejsca postojowe wyznaczono tak nieprecyzyjnie, że znaki poziome i pionowe nie pokrywają się, wystarczy 1 cm opadów śniegu aby kierowcy mogli bezkarnie z tego korzystać. Z resztek chodnika wzdłuż byłej ścieżki rowerowej korzystają zwrowno tłumy pieszych, dzieci i dorosłych na rowerach, hulajnogach i innych wynalazkach służących do przemieszczania się, wystarczy zatem aby jakaś gapa otworzyła przed innym użytkownikiem chodnika drzwi swojego pojazdu. Stojące przy wjazdach na posesje samochody ograniczają widoczność kierowcom pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających z posesji samochodów, nie widzą tych pojazdów ludzie na chodniku. Sam uniknąłem niemal cudem wtargniecia przed Volvo na przejściu dla pieszych, gdyż nie miałem szansy zobaczyć jadącego samochodu - tuż przed przejściem zaparkowany był inny samochód. Zwracałem się wielokrotnie do SM w sprawie nieprawidłowego parkowania - bez skutku.

# Panjan

20.01.2019 09:31

Wracając do parkowania na Kopalnianej. Czy ktoś ma jakiekolwiek informacje o przebudowanie ulicy Moździerzy? Była planowana na 2017 rok i według projektu miały tam powstać liczne miejsca parkingowe. Słyszałem, że ktoś się odwołał do NSA ale nie wiem czy to prawda.

REKLAMA

# ecjjjj

20.01.2019 13:01

WWL, WPN, TKI, TK, EOP, WOR, LUB, itp ------- to by było na tyle

# obiecanki cacanki

20.01.2019 22:25

Radny Oborski w kampanii obiecywał przywrócenie autobusu 506. Tymczasem jest jak w Radiu Erewań: nie autobus, tylko samochód, nie dla wszystkich, tylko swój własny i nie przywrócenie, tylko zafundowanie parkingu za darmochę.
A może dla odmiany pan Oborski pochwali się, co zrobił w sprawie 506? Od II kwartału będzie nowa organizacja ruchu i komunikacji związana z budową metra, po niej szans na 506 nie będzie już żadnych. No więc, panie radny Oborski? Jakie KONKRETNIE działania podjął Pan w sprawie 506? Z jakimi efektami?

# Vix

21.01.2019 14:01

#obiecanki cacanki napisał(a) 20.01.2019 22:25
Radny Oborski w kampanii obiecywał przywrócenie autobusu 506. Tymczasem jest jak w Radiu Erewań: nie autobus, tylko samochód, nie dla wszystkich, tylko swój własny i nie przywrócenie, tylko zafundowanie parkingu za darmochę.
A może dla odmiany pan Oborski pochwali się, co zrobił w sprawie 506? Od II kwartału będzie nowa organizacja ruchu i komunikacji związana z budową metra, po niej szans na 506 nie będzie już żadnych. No więc, panie radny Oborski? Jakie KONKRETNIE działania podjął Pan w sprawie 506? Z jakimi efektami?

Przecież radny Oborski mieszka w tym bloku Mak-Domu na Kopalnianej.Sąsiedzi nigdy go nie widzieli w komunikacji miejskiej.To typowy prosamochodowiec.

REKLAMA

# bacardi

21.01.2019 17:04

generalnie paskudna tam okolica, pełno słoi i innych oprychów

# Kopalniana

12.05.2019 19:42

Warto pomysleć rownież o progach zwalniajacych przy Lidlu na Kopalnianej. Klienci sklepu lubią sobie wyscgi przy wyjeździe ze sklepu. Lidl na etapie budowy takowe obiecał, ale jak dostał już wszystkie zgody na budowe to o progach zapomniał.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA