Budowa metra na Bródnie. 112 zmienia trasę
13 lutego 2019
Po dziesięciu latach popularną linię czeka pierwsza poważna zmiana. Pasażerów czekają teraz "wycieczki krajoznawcze" a rozkład jazdy może się posypać.
Spod Centrum Handlowego Marki, przez Kondratowicza, Wysockiego, most Grota-Roweckiego, Żeromskiego, Powstańców Śląskich i Człuchowską na Karolin - do takiej trasy linii 112, wprowadzonej w lutym 2009 roku, pasażerowie z trzech dzielnic zdążyli się już dawno przyzwyczaić.
W 2015 roku, gdy na całą długość Powstańców Śląskich wyjechały tramwaje, Zarząd Transportu Miejskiego zaproponował skrócenie 112 do Chomiczówki. Konsultacje były wyjątkowo burzliwe a opór pasażerów na tyle poważny, że stara trasa została.
Rusza budowa metra. Rewolucja na Bródnie
Czas nauczyć się od zera układu komunikacji miejskiej na prawym brzegu Wisły. Na swoim miejscu zostaną właściwie tylko tory tramwajowe.
.. do czasu budowy metra na Bródnie. 112 pojedzie teraz na prawym brzegu Wisły skomplikowaną drogą, najprawdopodobniej przedzierając się przez korki. A to może oznaczać opóźnienia odczuwalne nawet na Bielanach i Jelonkach.
Wokół Bródna
To, że zamknięcie Kondratowicza wymusi zmianę trasy 112, było oczywiste. Jadąc od strony Marek autobusy będą musiały dojechać aż do Matki Teresy, po czym skręcić na nowym rondzie przy Chodeckiej. Stamtąd mogłyby pojechać prosto do Wysockiego i na most, ale ZTM zdecydował, że przed wyjazdem za Wisłę 112 musi zabrać z Bródna więcej pasażerów. Dlatego nowa trasa prowadzi ulicami Chodecką, Łojewską i Łabiszyńską.
- Najważniejszymi zadaniami linii 112 jest łączenie Bródna z Bielanami i Bemowem oraz połączenie Bródna z najbliższymi centrami handlowymi - wyjaśnia Wiktor Paul z ZTM. - Jednocześnie w rejonie budowy zapewniony został możliwie największy priorytet dla komunikacji miejskiej. Wydzielone pasy dla autobusów zaplanowano na ulicach Matki Teresy z Kalkuty, Chodeckiej i Łojewskiej.
Zmiany na trasie 112 zostaną wprowadzone wraz z zamknięciem Kondratowicza, planowanym na początek marca.
(dg)
.