REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

Bemowo przeciwne zmianom w komunikacji: zostawcie "stopiątkę"!

  3 czerwca 2014

alt='Bemowo przeciwne zmianom w komunikacji: zostawcie "stopiątkę"!'

Radni z Bemowa krytykują projekt zmian w układzie komunikacyjnym, które wejdą w życie po otwarciu centralnego odcinka drugiej linii metra. Na ostatniej sesji rady dzielnicy zgodnie ocenili propozycje zmian w sposób negatywny i wystosowali w tej sprawie wspólne pismo do ZTM.

REKLAMA

Ich największy niepokój wzbudzają plany skrócenia autobusu linii nr 105 do ronda Daszyńskiego, wskutek czego mieszkańcy Bemowa jadący w stronę centrum będą zmuszeni przesiadać się do metra tylko po to, aby przejechać nim dwie krótkie stacje, a następnie znowu zmieniać środek transportu.

- Obecny stan kursowania autobusu nr 105 jako linii silnej, odjeżdżającej co pięć minut w godzinach szczytu na trasie osiedle Górczewska - Browarna, obsługiwanej przez autobusy przegubowe, jest rozwiązaniem optymalnym. Zwracamy się ze stanowczą prośbą o pozostawienie tej linii w obecnym kształcie - postulują bemowscy radni. "Bo zrobimy się agresywni", "faworyzujecie słoiki". Konsultacje aspołeczne z ZTM "Bo zrobimy się agresywni", "faworyzujecie słoiki". Konsultacje aspołeczne z ZTM
Bemowskie spotkanie konsultacyjne w sprawie zmian w komunikacji miejskiej po otwarciu II linii metra było żenującym, trzygodzinnym spektaklem.

Jak podkreślają, wiele osób nie chce korzystać z metra z różnych powodów - niektórzy boją się (!), inni wolą podróżować dłużej, ale się nie przesiadać, bo są starsi lub niepełnosprawni i nie mają tyle siły.

Ponadto w nawiązaniu do proponowanego przez Zarząd Transportu Miejskiego powrotu linii nr 109, postulują wydłużenie trasy tej linii do pętli Stare Bemowo. Obecny stan kursowania autobusu nr 105 jako linii silnej, odjeżdżającej co pięć minut w godzinach szczytu na trasie osiedle Górczewska - Browarna, obsługiwanej przez autobusy przegubowe, jest rozwiązaniem optymalnym. Zwracamy się ze stanowczą prośbą o pozostawienie tej linii w obecnym kształcie - postulują bemowscy radni. Proszą również o utrzymanie w okresie wakacyjnym linii nr 201.

Zwracają także uwagę na brak dogodnego dojazdu do centrum z okolic Fortu Bema, w tym ulic Obrońców Tobruku oraz Edmunda Jana Osmańczyka oraz lotniska Bemowo, osiedla Groty i Starego Bemowa.

- Zupełnie niezrozumiała jest próba pozbawienia mieszkańców Bemowa bezpośredniego połączenia z centrum tramwajem nr 8 i skierowanie tramwaju nr 11 (proponowana zmiana linii nr 8) na plac Narutowicza. Tego typu koncepcja jest pomysłem błędnym i zupełnie niezgodnym z potrzebami mieszkańców - zgodnie stwierdzają bemowscy radni.

Obecni na sesji przedstawiciele ZTM podkreślali, że to tylko projekt, zdanie warszawiaków jest dla nich ważne, a wszystkie argumenty zostaną wzięte pod uwagę. Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje zastrzeżenia i pomysły nie tylko podczas spotkań konsultacyjnych, ale także za pośrednictwem strony internetowej. Kto nie korzysta z wirtualnej sieci, swoje propozycje może wysłać tradycyjną pocztą na adres: ZTM, ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa, z dopiskiem "konsultacje" lub dostarczyć je w formie pisemnej do dowolnego Punktu Obsługi Pasażerów ZTM.

Konsultacje potrwają do 27 czerwca. Propozycje wszystkich proponowanych zmian można znaleźć na stronie www.ztm.waw.pl.

AK

.
 

REKLAMA

Komentarze (92)

# Ank

03.06.2014 13:07

Dlaczego w imieniu mieszkańców Bemowa wypowiada się rada słoików, hmm? Jelonki chcą powrotu autobusu 506 przez Powstańców Śląskich i 105 na Bemowo. 109 nie rozwiązuje sprawy, bo sporo osób starszych dojeżdża do lekarza. 109 przez Jelonki praktycznie nie jedzie.

# Świadomy sytuacji

03.06.2014 18:57

Potwierdzam. Najlepszym rozwiązaniem byłby... powrót do przeszłości, ale nie tej nieodległej ze słabą 105-tką na Chomiczówkę, ciągle spóźnionym 518 czy 125 i pojawiającym się dwa razy na godzinę 408, ale do rozwiązania z okresu zanim nastał bezmyślny ZTM. 105 Ze Starego-Bemowa na Centralny wzmocnione 305 Os. Górczewska -Rondo ONZ (a próbnie nawet Metro Świętokrzyska) i 506 lub inne 5XX jadące przez Człuchowską do Śródmieścia Sorry, ale 190 z czasem przelotu (a raczej ślimaczenia się) 45 min do Bankowego zaprzecza sensowi komunikacji zbiorowej.

# iks

03.06.2014 21:11

Powrót 406 i 11 do placu Daszyńskiego i dalej do ONZ i w stronę Mokotowa.

REKLAMA

# Sauber

04.06.2014 07:18

Takie zmiany to jest powrót do lat 70-tych gdzie żeby dojechać z Centrum trzeba było się przesiadać 3 razy.

# Jan

04.06.2014 08:09

Ja nie rozumiem natomiast dlaczego po stwierdzeniu, że niektórzy ludzie boją się jeździć naszym metrem jest oznaka szoku :P Co do linii - 105 niech zostanie bez zmian a przyspieszony 506 niech wróci na dawną trasę (Praga - Bemowo). Tak byłoby najlepiej ale raczej nic z tego nie będzie.

# tak w temacie

04.06.2014 09:33

Tak, nie zawieszać na czas wakacji autobusu 201!!!
Wakacje to świetny moment na skorzystanie z uroków Fortu Bema.
ZTM uważa, że to tylko bus dowożący dzieci do szkoły, ewentualnie rodziców na pętle. A akurat to jeden z tych busów, które mają znaczenie również dla pozostałych mieszkańców Bemowa. Fort Bema, park, place zabaw są atrakcją w czasie wakacji. W zeszłym roku byłam tam z dwójką dzieci częstym gościem. Dojście na Fort z Nowego Bemowa - ok, za to powrót po atrakcjach placu zabaw ze zmęczonymi dzieciakami - odradzam. I tak zamiast autobusem jeździliśmy rozgrzany samochodem.
Fort nie jest tylko dla mieszkańców okolicznych osiedli ;-)

REKLAMA

# tak w temacie

04.06.2014 09:35

Co do strachu przed metrem - niektóre osoby z klaustrofobią (a jest ich niemało) oraz połowa małych dzieci źle znosi jazdę metrem.

# expertyza

04.06.2014 11:20

Chcemy powrotu:
105 Bemowo - Lazurowa - Połczyńska - Kasprzaka - Dworzec Centralny,
406 Bemowo - most Gdański - Targówek,
501 lub 506 Bemowo do Śródmieścia jak dawniej.
Zostawić 8 w spokoju, niepotrzebna nam proponowana przez ZTM 11.
Sauber spamuje jak rzecznik ZTM.
Klaustofobia ?
ZTM nie bierze pod uwagę pasażerów z klaustrofobią i nie będzie brał dopóki pracowniki tej firmy będą młodzi i zdrowi fizycznie.

# paulina

04.06.2014 11:35

A co z zawieszonym - na czas budowy 2. linii metra - 507??? ZTM ani słowem nie wspomina o przywróceniu tej linii. Dzielnica Bemowo to nie tylko Jelonki!
To było świetne, szybkie połączenie Nowego Bemowa z Prymasa Tysiąclecia, okolicami ronda ONZ i Dworcem Centralnym! Do tego można było bez przesiadki dojechać na Saską Kępę i Gocław. Do śródmieścia zostaje nam więc wleczący się 171 (po południu skręt z pl. Bankowego w Solidarności to spokojnie 3-4 zmiany świateł) i dwa tramwaje. Tylko że 23 ma teraz jeździć 2 razy rzadziej - kolejny genialny pomysł, bo przecież będziemy mieć metro (ciekawe w jaki sposób to metro ma zastąpić linię, którą można dojechać do Feminy, pl. Bankowego czy pl. Zamkowego?). Z kolei 24 już teraz w porannym szczycie jest tak zapchany, że tłum który się próbuje do niego dostać pod PTDem często musi rezygnować. A wg reformatorów z ZTM ten tramwaj ma jeszcze przejąć część pasażerów z 23 - jako linia dowozowa do metra właśnie.
Porażająca logika ZTM - skoro będziemy mieć ogryzek 2. linii metra, musimy zrobić wszystko żeby jak najwięcej ludzi do tego metra upchnąć. Kto by się przejmował, czy w ogóle jest im to po drodze! Czy w ZTM ktoś w ogóle korzysta z komunikacji miejskiej?

REKLAMA

# paulina

04.06.2014 12:09

@expertyza, 406 to w ogóle marzenie - błyskawiczny dojazd do ronda Babka i Dw. Gdańskiego. Kiedy to było!
Ze skrzyżowania Radiowa/Powstańców do ronda Babka jest w linii prostej niecałe 5 km, a teraz jedziesz pół godziny turystyczną 28.

# Błeee

04.06.2014 17:36

No nieee, to są jakieś jaja! Przecież osoby z klaustrofobią oraz osoby przeżywające szok cywilizacyjny w zetknięciu z metrem powinny wyprowadzić się na wieś. No chyba że tam będą doznawać szoku na widok kombajnu zbożowego (bo kombajn jest WIELKI) lub w wyniku kontaktu ze smrodem gnojówki...

# Yelonkers

04.06.2014 22:58

Ank_Świadomy sytuacji,_expertyza _ - macie 100% racji. Czy może ktoś z Was ma kontakt do tego inżyniera który przedstawił własny projekt? Wiem że pismo chodziło po sali i ludzie robili fotki i wymieniali się adresami. Może pora przedyskutować publicznie to rozwiązanie i pomyśleć o jakiejś formie nacisku (petycja?).

REKLAMA

# osg

05.06.2014 19:36

#Świadomy sytuacji napisał(a) 03.06.2014 18:57
190 z czasem przelotu (a raczej ślimaczenia się) 45 min do Bankowego zaprzecza sensowi komunikacji zbiorowej.
Ściślej to 37 minut (7.00).
#paulina napisał(a) 04.06.2014 11:35
A co z zawieszonym - na czas budowy 2. linii metra - 507??? ZTM ani słowem nie wspomina o przywróceniu tej linii. Dzielnica Bemowo to nie tylko Jelonki!
Widocznie nie ma autobusów na 507, po za tym wpisz jakie przystanki niby miałby omijać na Woli? to byłaby pseudo przyspieszona linia, jest już 171.
#expertyza napisał(a) 04.06.2014 11:20
Chcemy powrotu:
105 Bemowo - Lazurowa - Połczyńska - Kasprzaka - Dworzec Centralny,
406 Bemowo - most Gdański - Targówek,
501 lub 506 Bemowo do Śródmieścia jak dawniej.
Chyba Ty chcesz, bo ja niekoniecznie. Tylko wiesz, że tych autobusów nie wyjmą z kieszeni i zmniejszą wtedy częstotliwość innych linii w tych ciągach: 190,171,154,105,109,112, a 122 to chyba całkowicie by z Bemowa znikło!
Czy wam tak trudno zrozumieć, że m. in. na Odolanach pobudowały się nowe osiedla i omijanie ich liniami przyspieszonymi byłoby nieuczciwe? Jak się mieszka w skrajnych dzielnicach Warszawy to trzeba się liczyć z przesiadkami, NIE DA SIĘ, aby z każdej dzielnicy były połączenia bezpośrednie do każdej miejsca w centrum.
Ja się dziwię, że ZTM nie przedstawi wam zestawienia ile autobusów i co ile odjeżdżało z danych ciągów na Bemowie i w jakiej ilości kierunków z możliwymi przesiadkami.
Już się boję jak będą zmiany autobusowe przy otwarciu łącznika, przecież wy sobie nie dacie żadnego autobusu zabrać. Rozumiem, że nie chcecie w takim razie ani 11 ani 28 i tory mają stać puste...

# Pasażer z Jelonek

05.06.2014 23:47

@osg: Człowieku, zostań Ty naczelnym propagandystą ZTM-u. Po pierwsze: nieuczciwa to jest intencja nowej trasy tramwajowej na Powstańców Śląskich. Linia jak wiadomo powstaje nie po to aby poprawić ludziom komunikację, tylko pod "przemielenie" unijnej kasy (wiesz jak to jest, młynarzom na łapach zawsze coś zostanie). Skoro po jej oddaniu komunikacja może się tylko pogorszyć, to Sorry - niech tory będą puste. Argumentacja, iż mieszkańcom peryferyjnych osiedli komunikacja bezpośrednia do centrum się nie należy, jest absurdalna!!! Bo jeśli by ją uznać, należałoby Stegny i Wilanów pozbawić wszystkich linii do Śródmieścia, a mieszkańców tych osiedli skazać na dojazdy liniami lokalnymi do stacji metra Wilanowska. Oczywiście w pierwszym rzędzie należałoby chyba zlikwidować "pięćsetki" i ekspresa, bo przecież pomijanie przystanków przy Gierymskiego gdzie postawiono kilka apartamentowców jest głęboko niemoralne, a przynajmniej nieuczciwe... Mam świadomość,że każda nowa linia, to angażowanie dodatkowego taboru. Dziwię się więc utrzymywaniu "muchowozów" będących owocem radosnej twórczości ZTMu ostatnich lat. Gdyby usunąć z Bemowa tylko 122 i 154, linia 105 spokojnie mogłaby wrócić na Stare Bemowo. Dziś w godzinach popołudniowych, miałem wątpliwą przyjemność jazdy linią 190. Na pokonanie odcinka krótszego niż z Placu Bankowego - bo od "Feminy"na Jelonki (przystanek Szobera)- 190tka potrzebowała dokładnie 48 minut!!! Bo teoria rozkładowa z życiem ma tyle wspólnego, co krzesło z krzesłem elektrycznym. Cytowani przez Pana autorzy wpisów mają trzeźwy osąd sytuacji, dlatego też kończąc pozdrowię Ich, a nie Szanownego Pana.

# pasażer

06.06.2014 09:14

Akurat expertyza słusznie postuluje przywrócenie 105 ,406 i 501/506 na stare trasy.Ja również tego oczekuję.Zdanie #osg to stek bzdur w urzędniczym stylu, co zostało wykazane wpisem powyżej.

REKLAMA

# osg

06.06.2014 10:42

@Pasażer z Jelonek, mamy więc postęp bo okazało się, że jednak nie chcesz wziąć autobusów z powietrza tylko wycofać z Bemowa linię 122 i 154, trzeba jednak przypomnieć, że ZTM chciał podzielić tę drugą, ale nie zgodzono się na ich propozycję. Jak dla mnie nowa linia powstaje słusznie. Dzięki niej na Bielany z os. Górczewska będzie można dojechać linią 28 i będzie nowa relacja przy Ratuszu, a nie kręcenie 122 po Nowym Bemowie. Nie wiadomo jeszcze jakie będą zmiany autobusowe, więc nie można powiedzieć że się pogorszy. Nie wiem co jest złego w zamianie autobusu stojącego w korkach na wydzielony tramwaj? Mi też zależy abym miał szybki dojazd do centrum ale niestety pojawił się kryzys i wydatki na komunikację zostały obcięte. Dlaczego ktoś ma mieć rzadszą zwykłą linię abym ja miał częstą przyspieszoną? W związku z tym ZTM postawił na częste zwykłe linie. Chcę wam tylko uświadomić, że przywrócenie tych linii odbędzie się kosztem innych, przeciw czemu mogą protestować inni, nie wiem czy jesteście tego świadomi. Praktycznie wszyscy tylko chcą przywróceń, a nikt nie mówi jakim kosztem. PS. Urząd dzielnicy to samo, też chce, ba żąda przywrócenia prawie wszystkiego nawet wydłużenia 154 na lotnisko, tylko ja się pytam z czego? ZTM chyba nie robi nam na złość tylko proponuje realne rozwiązania, które mają pokrycie w rzeczywistości? Jak już to w tramwajowym stylu bo urzędnikiem nie jestem a korzystam głównie z tramwajów :) Podajcie też z jaką częstotliwością mają wrócić te linie, bo jak rzadziej niż 10 minut to ja dziękuję...

# paulina

06.06.2014 12:13

#paulina napisał(a) 04.06.2014 11:35
A co z zawieszonym - na czas budowy 2. linii metra - 507??? ZTM ani słowem nie wspomina o przywróceniu tej linii. Dzielnica Bemowo to nie tylko Jelonki!
Widocznie nie ma autobusów na 507, po za tym wpisz jakie przystanki niby miałby omijać na Woli? to byłaby pseudo przyspieszona linia, jest już 171.
@osg, nigdzie nie powoływałam się na argument "omijania przystanków" więc nie rozumiem z czym polemizujesz;)

# osg

06.06.2014 16:12

#paulina napisał(a) 06.06.2014 12:13
@osg, nigdzie nie powoływałam się na argument "omijania przystanków" więc nie rozumiem z czym polemizujesz;)
Zapytałem zwyczajnie jakie przystanki miałaby omijać ta linia. Dostanę odpowiedź? Trzeba się liczyć z tym, że autobusy na nią przeszłyby z innych linii, np. 171, przez co musiałoby kursować rzadziej co pogorszyłoby obsługę przystanków omijanych przez linię 507. Nie lepszy częsty autobus na każdym przystanku i wygodne dzięki temu przesiadki na inne również częste niż wiele linii przyspieszonych kursujących rzadko i dublujących się na długich odcinkach?

REKLAMA

# osg

06.06.2014 16:15

Im dłuższe linie tym większa szansa na ich opóźnienia, a korków w Warszawie nie brakuje. Raczej mniej osób jeździ z Bemowa na Gocław niż na Wolę czy do Śródmieścia.

# Yelonkers

06.06.2014 20:18

Niech pan redaktor dotrze lepiej do autora konkurencyjnego projektu i z nim sobie pogada. Ja niestety nie mam kontaktu do tego gostka, ale z tego co mówił to jego pomysł jest moim zdaniem lepszy niż ztm. Na Nowe Bemowo coś pospiesznego też miało być jeśli pamięć mnie nie myli.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break