REKLAMA

Forum › Bemowo

REKLAMA

# Ank

03.06.2014 13:07

Dlaczego w imieniu mieszkańców Bemowa wypowiada się rada słoików, hmm? Jelonki chcą powrotu autobusu 506 przez Powstańców Śląskich i 105 na Bemowo. 109 nie rozwiązuje sprawy, bo sporo osób starszych dojeżdża do lekarza. 109 przez Jelonki praktycznie nie jedzie.

# Świadomy sytuacji

03.06.2014 18:57

Potwierdzam. Najlepszym rozwiązaniem byłby... powrót do przeszłości, ale nie tej nieodległej ze słabą 105-tką na Chomiczówkę, ciągle spóźnionym 518 czy 125 i pojawiającym się dwa razy na godzinę 408, ale do rozwiązania z okresu zanim nastał bezmyślny ZTM. 105 Ze Starego-Bemowa na Centralny wzmocnione 305 Os. Górczewska -Rondo ONZ (a próbnie nawet Metro Świętokrzyska) i 506 lub inne 5XX jadące przez Człuchowską do Śródmieścia Sorry, ale 190 z czasem przelotu (a raczej ślimaczenia się) 45 min do Bankowego zaprzecza sensowi komunikacji zbiorowej.

# iks

03.06.2014 21:11

Powrót 406 i 11 do placu Daszyńskiego i dalej do ONZ i w stronę Mokotowa.

REKLAMA

# Sauber

04.06.2014 07:18

Takie zmiany to jest powrót do lat 70-tych gdzie żeby dojechać z Centrum trzeba było się przesiadać 3 razy.

# Jan

04.06.2014 08:09

Ja nie rozumiem natomiast dlaczego po stwierdzeniu, że niektórzy ludzie boją się jeździć naszym metrem jest oznaka szoku :P Co do linii - 105 niech zostanie bez zmian a przyspieszony 506 niech wróci na dawną trasę (Praga - Bemowo). Tak byłoby najlepiej ale raczej nic z tego nie będzie.

# tak w temacie

04.06.2014 09:33

Tak, nie zawieszać na czas wakacji autobusu 201!!!
Wakacje to świetny moment na skorzystanie z uroków Fortu Bema.
ZTM uważa, że to tylko bus dowożący dzieci do szkoły, ewentualnie rodziców na pętle. A akurat to jeden z tych busów, które mają znaczenie również dla pozostałych mieszkańców Bemowa. Fort Bema, park, place zabaw są atrakcją w czasie wakacji. W zeszłym roku byłam tam z dwójką dzieci częstym gościem. Dojście na Fort z Nowego Bemowa - ok, za to powrót po atrakcjach placu zabaw ze zmęczonymi dzieciakami - odradzam. I tak zamiast autobusem jeździliśmy rozgrzany samochodem.
Fort nie jest tylko dla mieszkańców okolicznych osiedli ;-)

REKLAMA

# tak w temacie

04.06.2014 09:35

Co do strachu przed metrem - niektóre osoby z klaustrofobią (a jest ich niemało) oraz połowa małych dzieci źle znosi jazdę metrem.

# expertyza

04.06.2014 11:20

Chcemy powrotu:
105 Bemowo - Lazurowa - Połczyńska - Kasprzaka - Dworzec Centralny,
406 Bemowo - most Gdański - Targówek,
501 lub 506 Bemowo do Śródmieścia jak dawniej.
Zostawić 8 w spokoju, niepotrzebna nam proponowana przez ZTM 11.
Sauber spamuje jak rzecznik ZTM.
Klaustofobia ?
ZTM nie bierze pod uwagę pasażerów z klaustrofobią i nie będzie brał dopóki pracowniki tej firmy będą młodzi i zdrowi fizycznie.

# paulina

04.06.2014 11:35

A co z zawieszonym - na czas budowy 2. linii metra - 507??? ZTM ani słowem nie wspomina o przywróceniu tej linii. Dzielnica Bemowo to nie tylko Jelonki!
To było świetne, szybkie połączenie Nowego Bemowa z Prymasa Tysiąclecia, okolicami ronda ONZ i Dworcem Centralnym! Do tego można było bez przesiadki dojechać na Saską Kępę i Gocław. Do śródmieścia zostaje nam więc wleczący się 171 (po południu skręt z pl. Bankowego w Solidarności to spokojnie 3-4 zmiany świateł) i dwa tramwaje. Tylko że 23 ma teraz jeździć 2 razy rzadziej - kolejny genialny pomysł, bo przecież będziemy mieć metro (ciekawe w jaki sposób to metro ma zastąpić linię, którą można dojechać do Feminy, pl. Bankowego czy pl. Zamkowego?). Z kolei 24 już teraz w porannym szczycie jest tak zapchany, że tłum który się próbuje do niego dostać pod PTDem często musi rezygnować. A wg reformatorów z ZTM ten tramwaj ma jeszcze przejąć część pasażerów z 23 - jako linia dowozowa do metra właśnie.
Porażająca logika ZTM - skoro będziemy mieć ogryzek 2. linii metra, musimy zrobić wszystko żeby jak najwięcej ludzi do tego metra upchnąć. Kto by się przejmował, czy w ogóle jest im to po drodze! Czy w ZTM ktoś w ogóle korzysta z komunikacji miejskiej?

REKLAMA

# paulina

04.06.2014 12:09

@expertyza, 406 to w ogóle marzenie - błyskawiczny dojazd do ronda Babka i Dw. Gdańskiego. Kiedy to było!
Ze skrzyżowania Radiowa/Powstańców do ronda Babka jest w linii prostej niecałe 5 km, a teraz jedziesz pół godziny turystyczną 28.

# Błeee

04.06.2014 17:36

No nieee, to są jakieś jaja! Przecież osoby z klaustrofobią oraz osoby przeżywające szok cywilizacyjny w zetknięciu z metrem powinny wyprowadzić się na wieś. No chyba że tam będą doznawać szoku na widok kombajnu zbożowego (bo kombajn jest WIELKI) lub w wyniku kontaktu ze smrodem gnojówki...

# Yelonkers

04.06.2014 22:58

Ank_Świadomy sytuacji,_expertyza _ - macie 100% racji. Czy może ktoś z Was ma kontakt do tego inżyniera który przedstawił własny projekt? Wiem że pismo chodziło po sali i ludzie robili fotki i wymieniali się adresami. Może pora przedyskutować publicznie to rozwiązanie i pomyśleć o jakiejś formie nacisku (petycja?).

REKLAMA

# osg

05.06.2014 19:36

#Świadomy sytuacji napisał(a) 03.06.2014 18:57
190 z czasem przelotu (a raczej ślimaczenia się) 45 min do Bankowego zaprzecza sensowi komunikacji zbiorowej.
Ściślej to 37 minut (7.00).
#paulina napisał(a) 04.06.2014 11:35
A co z zawieszonym - na czas budowy 2. linii metra - 507??? ZTM ani słowem nie wspomina o przywróceniu tej linii. Dzielnica Bemowo to nie tylko Jelonki!
Widocznie nie ma autobusów na 507, po za tym wpisz jakie przystanki niby miałby omijać na Woli? to byłaby pseudo przyspieszona linia, jest już 171.
#expertyza napisał(a) 04.06.2014 11:20
Chcemy powrotu:
105 Bemowo - Lazurowa - Połczyńska - Kasprzaka - Dworzec Centralny,
406 Bemowo - most Gdański - Targówek,
501 lub 506 Bemowo do Śródmieścia jak dawniej.
Chyba Ty chcesz, bo ja niekoniecznie. Tylko wiesz, że tych autobusów nie wyjmą z kieszeni i zmniejszą wtedy częstotliwość innych linii w tych ciągach: 190,171,154,105,109,112, a 122 to chyba całkowicie by z Bemowa znikło!
Czy wam tak trudno zrozumieć, że m. in. na Odolanach pobudowały się nowe osiedla i omijanie ich liniami przyspieszonymi byłoby nieuczciwe? Jak się mieszka w skrajnych dzielnicach Warszawy to trzeba się liczyć z przesiadkami, NIE DA SIĘ, aby z każdej dzielnicy były połączenia bezpośrednie do każdej miejsca w centrum.
Ja się dziwię, że ZTM nie przedstawi wam zestawienia ile autobusów i co ile odjeżdżało z danych ciągów na Bemowie i w jakiej ilości kierunków z możliwymi przesiadkami.
Już się boję jak będą zmiany autobusowe przy otwarciu łącznika, przecież wy sobie nie dacie żadnego autobusu zabrać. Rozumiem, że nie chcecie w takim razie ani 11 ani 28 i tory mają stać puste...

# Pasażer z Jelonek

05.06.2014 23:47

@osg: Człowieku, zostań Ty naczelnym propagandystą ZTM-u. Po pierwsze: nieuczciwa to jest intencja nowej trasy tramwajowej na Powstańców Śląskich. Linia jak wiadomo powstaje nie po to aby poprawić ludziom komunikację, tylko pod "przemielenie" unijnej kasy (wiesz jak to jest, młynarzom na łapach zawsze coś zostanie). Skoro po jej oddaniu komunikacja może się tylko pogorszyć, to Sorry - niech tory będą puste. Argumentacja, iż mieszkańcom peryferyjnych osiedli komunikacja bezpośrednia do centrum się nie należy, jest absurdalna!!! Bo jeśli by ją uznać, należałoby Stegny i Wilanów pozbawić wszystkich linii do Śródmieścia, a mieszkańców tych osiedli skazać na dojazdy liniami lokalnymi do stacji metra Wilanowska. Oczywiście w pierwszym rzędzie należałoby chyba zlikwidować "pięćsetki" i ekspresa, bo przecież pomijanie przystanków przy Gierymskiego gdzie postawiono kilka apartamentowców jest głęboko niemoralne, a przynajmniej nieuczciwe... Mam świadomość,że każda nowa linia, to angażowanie dodatkowego taboru. Dziwię się więc utrzymywaniu "muchowozów" będących owocem radosnej twórczości ZTMu ostatnich lat. Gdyby usunąć z Bemowa tylko 122 i 154, linia 105 spokojnie mogłaby wrócić na Stare Bemowo. Dziś w godzinach popołudniowych, miałem wątpliwą przyjemność jazdy linią 190. Na pokonanie odcinka krótszego niż z Placu Bankowego - bo od "Feminy"na Jelonki (przystanek Szobera)- 190tka potrzebowała dokładnie 48 minut!!! Bo teoria rozkładowa z życiem ma tyle wspólnego, co krzesło z krzesłem elektrycznym. Cytowani przez Pana autorzy wpisów mają trzeźwy osąd sytuacji, dlatego też kończąc pozdrowię Ich, a nie Szanownego Pana.

# pasażer

06.06.2014 09:14

Akurat expertyza słusznie postuluje przywrócenie 105 ,406 i 501/506 na stare trasy.Ja również tego oczekuję.Zdanie #osg to stek bzdur w urzędniczym stylu, co zostało wykazane wpisem powyżej.

REKLAMA

# osg

06.06.2014 10:42

@Pasażer z Jelonek, mamy więc postęp bo okazało się, że jednak nie chcesz wziąć autobusów z powietrza tylko wycofać z Bemowa linię 122 i 154, trzeba jednak przypomnieć, że ZTM chciał podzielić tę drugą, ale nie zgodzono się na ich propozycję. Jak dla mnie nowa linia powstaje słusznie. Dzięki niej na Bielany z os. Górczewska będzie można dojechać linią 28 i będzie nowa relacja przy Ratuszu, a nie kręcenie 122 po Nowym Bemowie. Nie wiadomo jeszcze jakie będą zmiany autobusowe, więc nie można powiedzieć że się pogorszy. Nie wiem co jest złego w zamianie autobusu stojącego w korkach na wydzielony tramwaj? Mi też zależy abym miał szybki dojazd do centrum ale niestety pojawił się kryzys i wydatki na komunikację zostały obcięte. Dlaczego ktoś ma mieć rzadszą zwykłą linię abym ja miał częstą przyspieszoną? W związku z tym ZTM postawił na częste zwykłe linie. Chcę wam tylko uświadomić, że przywrócenie tych linii odbędzie się kosztem innych, przeciw czemu mogą protestować inni, nie wiem czy jesteście tego świadomi. Praktycznie wszyscy tylko chcą przywróceń, a nikt nie mówi jakim kosztem. PS. Urząd dzielnicy to samo, też chce, ba żąda przywrócenia prawie wszystkiego nawet wydłużenia 154 na lotnisko, tylko ja się pytam z czego? ZTM chyba nie robi nam na złość tylko proponuje realne rozwiązania, które mają pokrycie w rzeczywistości? Jak już to w tramwajowym stylu bo urzędnikiem nie jestem a korzystam głównie z tramwajów :) Podajcie też z jaką częstotliwością mają wrócić te linie, bo jak rzadziej niż 10 minut to ja dziękuję...

# paulina

06.06.2014 12:13

#paulina napisał(a) 04.06.2014 11:35
A co z zawieszonym - na czas budowy 2. linii metra - 507??? ZTM ani słowem nie wspomina o przywróceniu tej linii. Dzielnica Bemowo to nie tylko Jelonki!
Widocznie nie ma autobusów na 507, po za tym wpisz jakie przystanki niby miałby omijać na Woli? to byłaby pseudo przyspieszona linia, jest już 171.
@osg, nigdzie nie powoływałam się na argument "omijania przystanków" więc nie rozumiem z czym polemizujesz;)

# osg

06.06.2014 16:12

#paulina napisał(a) 06.06.2014 12:13
@osg, nigdzie nie powoływałam się na argument "omijania przystanków" więc nie rozumiem z czym polemizujesz;)
Zapytałem zwyczajnie jakie przystanki miałaby omijać ta linia. Dostanę odpowiedź? Trzeba się liczyć z tym, że autobusy na nią przeszłyby z innych linii, np. 171, przez co musiałoby kursować rzadziej co pogorszyłoby obsługę przystanków omijanych przez linię 507. Nie lepszy częsty autobus na każdym przystanku i wygodne dzięki temu przesiadki na inne również częste niż wiele linii przyspieszonych kursujących rzadko i dublujących się na długich odcinkach?

REKLAMA

# osg

06.06.2014 16:15

Im dłuższe linie tym większa szansa na ich opóźnienia, a korków w Warszawie nie brakuje. Raczej mniej osób jeździ z Bemowa na Gocław niż na Wolę czy do Śródmieścia.

# Yelonkers

06.06.2014 20:18

Niech pan redaktor dotrze lepiej do autora konkurencyjnego projektu i z nim sobie pogada. Ja niestety nie mam kontaktu do tego gostka, ale z tego co mówił to jego pomysł jest moim zdaniem lepszy niż ztm. Na Nowe Bemowo coś pospiesznego też miało być jeśli pamięć mnie nie myli.

# paulina

06.06.2014 20:54

tak jeszcze wpisując się w retorykę ztm, to linia 507 też mogłaby spełniać rolę dowozówki do metra (stacja rondo ONZ), więc może się skuszą?:)
@osg, Twoja technika prowadzenia sporów jest imponująca, najpierw polemika z argumentem którego nigdy nie było, teraz proponowanie fałszywej alternatywy ("częsty autobus na każdym przystanku" LUB "wiele linii przyspieszonych kursujących rzadko i dublujących się na długich odcinkach"). przecież jeśli - zgodnie z Twoją sugestią - zabierzemy wozy z 171 to linia przyspieszona 507, która je przejmie, będzie mogła kursować... często;)
Jeśli już mamy drążyć temat przystanków i konkurencji między liniami 171 i 507 to odwrócę pytanie - do jakich przystanków można było dojechać autobusem 507 z Nowego Bemowa, a do których nie dowiezie nas 171? PKP Kasprzaka, Szpital Wolski, Karolkowa, Rondo ONZ, Dworzec Centralny... mało?

REKLAMA

# Pasażer z Jelonek

06.06.2014 23:44

Fakt, sposób prowadzenia dyskusji przez osg, nie mieści się już w żadnych standardach.
@osg; Nie życzę sobie, abyś przypisywał mi słowa, których nie wypowiadałem. Nigdy nie twierdziłem, że tabor można brać z powietrza. Wręcz przeciwnie. Właściwą optymalizacją systemu można uzyskać lepsze wykorzystanie taboru, ograniczenie kosztów i poprawę oferty jednocześnie. Podział linii 154 to realnie żadne oszczędności, a jedynie pogorszenie i tak kiepskiej oferty (teraz ZTM usiłuje przeforsować analogiczny podział 159). Opór społeczny był więc naturalny i uzasadniony.Przypomnę jednak, że obecna linia 154 to zlepek kilku lokalnych połączeń, intensywnie penetrujących komunikowane obszary. W efekcie powstała linia "turystyczna", nieatrakcyjna w przejazdach pomiędzy kilkoma dzielnicami. Gdyby biegnąca wektorowo 105 znów połączyła WAT i Dworzec Centralny, a 523 kursowała nieco częściej, likwidacja linii 154 pozostałaby niezauważoną. Przywrócenie 507 nie musi oznaczać rozwiązania linii 171. Wystarczy zlikwidować 109-kę, która dubluje tramwaje rozpoczynające bieg na Osiedlu Górczewska, w tym linię 10 obsługującą od skrzyżowania Wolska/Płocka ten sam ciąg komunikacyjny -z Dworcem Centralnym włącznie. Na Górczewskiej lukę po 109 wypełni wówczas 171. Gdyby tak jeszcze zamiast 190-ki (która zasadniczo dubluje tramwaj 26) zwrócić Jelonkom 506, chyba mielibyśmy wszystko czego nam potrzeba.

# hmm

07.06.2014 11:32

To by nawet dobre było.

# osg

07.06.2014 12:09

@paulina, Jaka polemika, zwykłe pytanie jakie przystanki miałby ten autobus omijać aby jednocześnie można się było do niego przesiąść z poprzecznych linii i była to linia przyspieszona a nie zwykła. Coś mi się wydaje, że tu chodzi tylko o czerwony kolor. Jaka fałszywa alternatywa? To jest obecna rzeczywistość, linie 105, 109 i bardzo dobrze się sprawdza, co większość osób sobie chwali, nawet barometr warszawski odnośnie komunikacji potwierdza wysokie oceny mieszkańców. Z 171 zabrać by można tylko tyle, że starczyłoby na rzadko kursujące 507.
@Pasażer, poważnie wziąłeś je do siebie? :] Tak 109 dubluje tramwaje, dobry żart ;) Faktycznie Wolska/Połczyńska i Powstańców to ten sam ciąg komunikacyjny, co za bzdury. To samo 190? No nie mogę :P Kończąc to każda propozycja powinna również uwzględniać jaką linię chce się pociąć kosztem tej nowej i podać ich częstotliwości aby brygady się zgadzały, wtedy ZTM będzie w stanie odpowiedzieć czy da się czy nie. W tym momencie to mogą przywrócić te 501,506,507 co 15-20 minut i będzie gorzej niż jest.

REKLAMA

# pasażer

07.06.2014 12:48

Akurat zmiany, które proponuje Pasażer z Jelonek są trafione w oczekiwania pasażerów Starego i Nowego Bemowa i oczywiście Jelonek (byłem na konsultacjach to słyszałem co ludzie mówili). Na 190 dziś każdy psioczy i to jest fakt, a ludzie tym jeżdżą tylko dlatego, że zbóje z ztm skasowały wszystkie inne autobusy.Dla Jelonek 506 było lepsze, a 109 faktycznie łączy dużo tych samych miejsc co dziesiątka.

# Yelonkers

07.06.2014 14:58

To rozwiązanie jest super trafione. Swoją drogą dlaczego pan Osg vel redaktor Osowski narzuca wizję komunikacji dla dzielnicy, w której przypuszczalnie nie mieszka.Poza tym dlaczego 506 i 507 co 15-20 minut? Żeby było gorzej? Żeby udowodnić, że rozwiązania lepsze są i tak gorsze niż zettemowskie??? Przecież gdyby rzeczywiście skasować 109, 122, 154, to wozów na 507 było by aż nadto. To samo z 506 . Gdyby skasować 190 to 506 kursować by mogło co 5 minut. A jak jeszcze pojedzie tramwaj na Młociny i skasują 184, to można by jeszcze zagęścić.

# Sunlex

08.06.2014 14:28

@osg
O przystankach i skąd wziąć autobusy pisałem już w dyskusji na Bemowo nie chce przesiadek do metra.
trasa 109: część kursów skrócić do Ronda Daszyńskiego jako szczytowe-pospieszne 409(410). Średnio 109+409(410) wypadnie co 3 minuty w szczycie. Przystanki takie jak planowane stacje metra.
trasa 105: identycznie - 405 (kiedyś 506) - tylko do metra, pozostawiając słabe 105 do Centrum/na Powiśle. Przystanki: Os.Górczewska, Ratusz lub Lazurowa+Człuchowska, Hala Wola, Ciepłownia Wola, PKP Kasprzaka, Rondo Daszyńskiego.
W obu przypadkach liczba autobusów do obsługi linii taka jak teraz.

REKLAMA

# osg

08.06.2014 15:06

Yelonkers, chyba skrót osg przypuszczalnie sugeruje gdzie mieszkam, odcinam się jednakże od twojego redaktora Osowskiego. Propozycje Sunlexa są już bardziej sensowne. Wilk syty i owca cała, chyba taką propozycję wyślę do ZTM. 507 to raczej nie ma sensu już przywracać, za dużo linii byłoby na Górczewskiej, no chyba że kosztem 171?

# expertyza

08.06.2014 22:27

@ Yelonkers (i do wszystkich innych zainteresowanych tematem):
1.redaktor Ossowski uzywa skrótu (osa)
2.osg sugeruje młodego mieszkańca Osiedla Górczewska, który prawdopodobnie jest tzw. "miłośnikiem komunikacji" mającym przeszkolenie ZTMu (tzw. "ślepa wiara") w sprawie minimalizmu i przekładania tramwajów i autobusów z jednej linii aby tworzyć inna.
Przy tym cechuje go brak pamięci dla obietnic ZTMu sprzed kilku lat co również jest charakterystycznym elementem tego przeszkolenia.
Jak widać z jego wypowiedzi nie podzieli on ciastka pomiędzy dwoje (swoich w przyszłości) dzieci tylko zabierze jednemu żeby dać drugiemu.
XXI wiek zobowiązuje do rozwoju podczas gdy osg ma wbite szkolenie niedorozwoju.
Słusznie trzeba się dopominać o wyegzekwowanie obietnic danych przez ZTM sprzed budowy tego fatalnie pomyślanego ogryzka II linii metra i domagać się przywrócenia linii komunikacyjnych kursujących podówczas.
Kto obiecuje i niedotrzymuje obietnic ten ma negatywna opinię.
Można równiez w przypadku nie spełnienia obietnic ZTMu sprzed kilku lat nie korzystać z zaproponowanych teraz "wspaniałych" przesiadek, wtedy merto będzie jeźdzuiło puste co wykaże bezsens zarówno tej inwestycji jak "pakowania na siłę" ludzi do owego ogryzka.
Jako prawdopodobnie młody osg jest zdrowy w nogach, niechaj zatem on się przesiada jak najczęściej i biega po schodach w górę i w dół we wszystkich stacjach tego ogryzka.
@Yelonkers.
Teraz odpowiedź na twoje pytanie z 4 czerwca z godziny 22.58.
Nie mam żadnego kontaktu z owym Panem, o którego pytasz.
W mojej opinii Jego projekt jest dużo lepszy niz minimalizm ZTMu i osg.

# Yelonkers

08.06.2014 23:46

Jest duuuuużo lepszy. Dzięki za info. Propozycja Sunlex od czapy i na poziomie osg. Nadal nie rozwiązuje dojazdu na WAT i Centralny ,a Jelonkom nie daje nic z Człuchowskiej. Szukam kontaktu z tym Gościem. Kto coś wie, to dawać info.Trzeba by jaką petycję zrobić, co?

REKLAMA

# expertyza

09.06.2014 00:57

Sunlex to jakaś kopia osg również wyszkolona przez ZTM.

# osg aka ZTM aka Sunlex

09.06.2014 12:36

Haha, ale mnie rozśmieszyłeś teraz expertyza ^^ Dowcipniś z Ciebie, trzeba Ci to przyznać :]

# Sunlex

09.06.2014 20:51

Ja nie proponuję rozwiązania dla całego Bemowa. Mieszkam przy pętli Os.Górczewska (na Starych Górcach), więc dojazd do Centrum mam w miarę sprawny, chociaż dość czasochłonny. Stąd wzięły się moje propozycje. Skorzystałaby na nich też część Jelonek. Zauważ, że nie zabieram nikomu autobusów - moja propozycja jest tylko usprawnieniem tego, co działa obecnie.
@expertyza - z ekspertyzami tak bywa, że są błędne, zwłaszcza, gdy nie robią ich eksperci. Ty posługujesz się sformułowaniami typu "my chcemy", ale z samego chcenia niewiele wynika. Nie wiadomo też, ilu jest tych "my". Skoro będzie ten ogryzek metra, to ZTM zrobi wszystko, żeby jak najwięcej ludzi wepchnąć do niego. Trzeba więc zaproponować takie rozwiązania, które ZTM strawi, a dla pasażerów nie będą zbyt uciążliwe. Jest oczywiste, że linie sprzed budowy metra raczej nie wrócą. Trzeba trochę samemu pomyśleć i coś zaproponować, a nie tylko chcieć. Co do chcenia, to np. ja chcę 159 z Os. Górczewska zamiast z Koła, bo mi pasuje jego trasa na Mokotów i co z tego? - nic, wiem że to nierealne.
@Yelonkers - chcesz mieć dojazd na WAT, to sam coś wymyśl, a nie czekaj, że ktoś coś za Ciebie zrobi. Zaproponuj nową trasę lub korektę istniejącej - może Ci się uda. Zgodzę na 105 WAT-Centralny, ale w zamian chcę 405 z OSG do metra i do tego chętnie przyjmę 523 na OSG ;-) Mnie to pasuje, ale innym niekoniecznie...

REKLAMA

# osg

09.06.2014 23:40

Dokładnie, nie można patrzeć indywidualnie. Gdyby każdy zgłosił swój pomysł jak mu najwygodniej to nic by z tego nie wynikło. Trzeba proponować rozsądne rozwiązania, które ZTM będzie mógł zaakceptować.

# nocny Marek

10.06.2014 02:43

Tak sobie to czytam i zastanowiam się skąd takie osgo-sunleksy się biorą? I chyba sam coś napiszę. Mieszkam na Irzykowskiego i generalnie jestem za pomysłem experta i pasażera czyli 105 po staremu 305 czy 405 do metra i obowiązkowo coś do miasta z Człuchowskiej czyli jakieś 406 czy tam 506 (jak go zwał, tak go zwał) chodzące cały tydzień. Jazda 190 to pół dnia z życia wyjęte, więc ZTM może sobie tą linię w d... wsadzić i z tego co czytałem, to nie jestem w tej opinii odosobniony. Mądrala mieszka przy Górczewskiej i sam pisze, że ma dobry dojazd. Bo ma. Więc misiu cukierkowy jeden z drugim,nie piernicz tu o myśleniu indywidualnym, bo sam tak myślisz. Nie zabierasz autobusów z Jelonek? Ha Ha Ha !!! Słusznie, a co byś zabrał, jak wszystko zostało zabrane. Nie ma 106 do Uniwersytetu, 501, 506 nawet 422 łachudry zabrały, a ty masz czelność pisać że nie zabierasz??? Tu trzeba chociaż jedno 506 oddać, a nie kocopoły pitolić!!! Wiesz ile z Irzykolandii jest do tramwaju pod Hale. Zapewniam że dużo. Na wsiach pks mają bliżej to wiesz chyba dobrze, bo jak na Górcach mieszkasz to pewnie słoik jesteś. Rusz tyłek na Jelonki zobacz co jest i dopiero głos zabieraj!!!!!!!!

# expertyza

10.06.2014 09:24

Z osg i Sunlex dyskusja żadna.
Stanowią te osoby tubę propagandową ZTMu.

REKLAMA

# Pan Cerny

10.06.2014 09:40

Tak, tak, ci dwaj (osg i sunlex) to jacyś nawiedzeni, którym rodzice dają papu więc teoretyzują co im ztm do główek powkładał na woroniczańskich zebraniach.

# Yelonkers

10.06.2014 10:37

Ciężkie przypadki to fakt. Kurde, szukam kontaktu do autora tego fajnego projektu. Po konsultacji jacyś ludzie brali od niego namiary. Kto ma niech się chwali. A tych Duralexów dobrze nocny Marek podsumował.

# osg

10.06.2014 12:34

Widzę, skończyły się argumenty (jeśli jakiekolwiek były) to zaczęły się wycieczki osobiste, a więc ujawniło się wasze onetowskie pochodzenie. W takim przypadku nie ma co więcej komentować.

REKLAMA

# Pan Cerny

10.06.2014 13:34

#osg (i sunlex):
dyskutuj(cie) na argumenty na wawkomie, które to dyskusje prowadzą do nikąd.
tam się wykażesz(cie) mocnymi argumentami pro-ztm-owymi.
będziesz(cie) mógł(mogli) tam dyskutować do woli podług twojej(waszej) ochoty.

# Sunlex

10.06.2014 20:28

Hmm, Jelonki znam od czasów, kiedy Was chyba nie było na świecie. Pamiętam czasy, kiedy Powstańców Śląskich z rzadka przejeżdżał jakiś samochód, no i jeździły tylko autobusy 106 i 163. Na terenie obecnego blokowiska rosły zboża i kapusta. Wiem, jak zmieniały się Jelonki i komunikacja od tamtych czasów. Teraz mieszkam na Starych Górcach, bo uznałem, że wolę mieszkać właśnie tu. Między innymi dlatego, że mam blisko pętlę autobusową/tramwajową i ma być stacja metra, a za jakiś czas przestanę jeździć samochodem.
Co do komunikacji to bardzo nie podoba mi się to co zrobiło ZTM przy okazji budowy metra. Bardzo bym się ucieszył z powrotu 506 na trasie Jelonki - Powiśle. Moja propozycja 405 właśnie do tego zmierza - jechałby po trasie 506 (zresztą może się nazywać 506). Dlaczego proponuję tylko do metra? Bo wątpię, żeby ZTM wpuścił więcej autobusów na zwężoną Świętokrzyską. Czas przejazdu od Hali Wola do Nowego Światu 405+metro będzie mniej więcej taki jak kiedyś 506. Niestety będzie przesiadka. Prawdziwy zysk z metra będzie dopiero wtedy, gdy zbudują kolejne stacje i to przynajmniej do Powstańców Śląskich czyli powstanie stacja Górce.
Tu, na tym forum można przedstawić swoje pomysły, lepsze i gorsze. Jeszcze się taki nie narodził, co by wszystkim dogodził. Pyskówki i obrażanie nic nie dadzą. Tu co najwyżej wylejecie swoje żale. Chcecie żeby ZTM uwzględnił Wasze głosy, to bombardujcie go telefonami, mailami, a nawet osobiście. Ale najpierw przygotujcie konkretne propozycje. Może ZTM je zaakceptuje.

# BeMózg

10.06.2014 21:26

Ludzie, wybijcie sobie z głowy, że Świętokrzyską będą jeździły hordy autobusów, jak przed budową metra! Nie po to za ciężkie miliardy budowano metro, żeby dublować jego przebieg smrodliwymi autobusami. Co nie zmienia faktu, że niektóre propozycje ZTM są do bani...

REKLAMA

# Yelonkers

10.06.2014 21:41

@BezMózg: ale metro nie jedzie i nie pojedzie z Jelonek tylko z Daszyniaka a później z Osiedla Górce. Dlatego 506 musi być chociaż do Centrum. Ja na Yelonkach od 1974 rku.

# Pan Cerny

11.06.2014 08:49

#Sunlex napisał(a) 10.06.2014 20:28
Hmm, Jelonki znam od czasów, kiedy Was chyba nie było na świecie. Pamiętam czasy, kiedy Powstańców Śląskich z rzadka przejeżdżał jakiś samochód, no i jeździły tylko autobusy 106 i 163. Na terenie obecnego blokowiska rosły zboża i kapusta. Wiem, jak zmieniały się Jelonki i komunikacja od tamtych czasów. Teraz mieszkam na Starych Górcach, bo uznałem, że wolę mieszkać właśnie tu. Między innymi dlatego, że mam blisko pętlę autobusową/tramwajową i ma być stacja metra, a za jakiś czas przestanę jeździć samochodem.
Co do komunikacji to bardzo nie podoba mi się to co zrobiło ZTM przy okazji budowy metra. Bardzo bym się ucieszył z powrotu 506 na trasie Jelonki - Powiśle. Moja propozycja 405 właśnie do tego zmierza - jechałby po trasie 506 (zresztą może się nazywać 506). Dlaczego proponuję tylko do metra? Bo wątpię, żeby ZTM wpuścił więcej autobusów na zwężoną Świętokrzyską. Czas przejazdu od Hali Wola do Nowego Światu 405+metro będzie mniej więcej taki jak kiedyś 506. Niestety będzie przesiadka. Prawdziwy zysk z metra będzie dopiero wtedy, gdy zbudują kolejne stacje i to przynajmniej do Powstańców Śląskich czyli powstanie stacja Górce.
Tu, na tym forum można przedstawić swoje pomysły, lepsze i gorsze. Jeszcze się taki nie narodził, co by wszystkim dogodził. Pyskówki i obrażanie nic nie dadzą. Tu co najwyżej wylejecie swoje żale. Chcecie żeby ZTM uwzględnił Wasze głosy, to bombardujcie go telefonami, mailami, a nawet osobiście. Ale najpierw przygotujcie konkretne propozycje. Może ZTM je zaakceptuje.
Powinieneś zatem "powalczyć" o retro:
105 Dw Centralny - Bemowo
106 Górce - Plac Zwycięstwa
109 Górce - Dw Centralny (Ech, niech zostanie na obecnej trasie, to jest postęp)
163 Górce - Rakowiecka
Zdecydowanie o te cztery tzw. "silne" linie bez umizgów do ztm ("może się zgodzi").
;-)

# eMBe

11.06.2014 16:45

No i sto razy lepiej by było!!! Z drobną uwagą, że zamiast 163 którą zastąpił tramwaj linii 10 po wydłużeniu torów do Os. Górczewska, powinna zostać utrzymana 189 i 112 jak obecnie. Kilka mocnych linii we właściwych kierunkach i byłoby SUPER. Swoją drogą, to dowodzi jak szkodliwą działalność prowadzi ZTM. Ale skoro zatrudnia takich "osg" , to czemu się dziwić?

REKLAMA

# osg

11.06.2014 18:14

@eMBe, nie pracuję tam... Jestem za tym co napisał Sunlex więc o co ci chodzi. Popierasz to samo co ja. Pan Cerny nie wymienił żadnej linii przyspieszonej do przywrócenia, to nawet gorzej przecież. ZTM jak najbardziej jest za kilkoma mocnymi liniami, musisz mu tylko wskazać właściwy kierunek, od tego są te konsultacje właśnie. PS. Wczoraj jechałem od Kina Femina do osiedla Górczewska równo 23 minuty. Czekam na propozycje jak tak zrobić :]

# Seba

11.06.2014 18:34

@osg: wybacz ale odnoszę wrażenie, że eMBe odniósł się chyba do słów które napisał PanCerny, a nie Sunlex. Mnie ten pomysł też odpowiada pod warunkiem, że zamiast na Konarskiego, linie pojadą na pętlę Górczewska. Czyli mielibyśmy 105 Stare Bemowo- Dworzec Centralny, 106 Os. Górczewska -Lazurowa-Człuchowska- Powstańców- Browarna, 109 jak dziś, 112 i 189 jak dziś. I to też jest powrót do starego układu, tyle że nie z lat 70-tych, a 90-tych. Natomiast twoje, Sunlexa i ZTMu kretyńskie pomysły mają się nijak do koncepcji 5-ciu linii głównych. W tym kierunku raczej poszedł projekt tego inżyniera od komunikacji co był na konsultacjach. Czytałem to wiem.

# osg

11.06.2014 18:40

Niestety, nie ma szans na utrzymanie tylu autobusów co było na Prostej i Świętokrzyskiej, równie dobrze mógłby nie powstać ten fragment 2 linii. Ja bym się cieszył, że wystarczy wysiąść z 105 na 1 z 3 przystanków i wsiąść do 109. Inna opcja to wydłużenie 105 również do Centralnego, ale wtedy ma o połowę rzadszą częstotliwość i powstaje z taką samą 305 do Daszyńskiego. Tak samo z 109.

REKLAMA

# Yelonkers

11.06.2014 19:06

Seba dobrze napisałeś. Jeszcze jak by 106 zamienić na 506 żeby po ruszeniu z Jelonek stawał dopiero przy Prymasa i oczywiście dawał przez Kasprzaka a nie Wolską to by było w punkt.

# Seba

11.06.2014 19:26

Oczywiście że lepsze 506, ale już nie pisałem, bo znów ten tuman złocisty zacznie się pruć, że koło śmierdziucha stoją trzy bloki i nuworysze nie mają autobusu.

# Yelonkers

11.06.2014 19:34

Hehehe. ;-) Chociaż tamci i tak by mieli 105 i tramwaje.

REKLAMA

# eMBe

11.06.2014 20:05

Tak Seba, odniosłem się do tego co napisał Pan Cerny. Oczywiście że busy powinny startować z Górczewskiej, a nie spod SP 82 (szczerze powiedziawszy, to nawet nie zauważyłem że to jest aż takie retro i pisząc myślałem o Górczewskiej). Teraz słowo do osg. Nie popieram tego co ty. Dotarło czy nie? To jeszcze raz i drukowanymi: NIE POPIERAM. Ty masz jakiś problem ze sobą, że ciągle wmawiasz coś innym? Pisałem kilka mocnych linii we właściwych kierunkach, a nie ten syf co nam zrobił ZTM ze 190 włącznie. 105 koniecznie na trasę Bemowo-Centralny. Do Daszyńskiego skracaj sobie 109 bo z Górczewskiej do Centralnego macie tramwaj 10. Już kilka osób to pisało. Nie pisałem że pracujesz w ZTM. Sens zdania był taki, że pracują tam ludzie twojego pokroju, czyli tacy którzy uszczęśliwiają pasażerów głupimi pomysłami.

# Seba

11.06.2014 20:14

@Yelonkers: Ja to wiem i powiem więcej, że przy śmierdziuchu to nawet czarne nie powinny stawać. Mówiąc w stylu ZTM, to mają w końcu 4 linie tramwajowe ;-)
@eMBe: i wszystko jasne.

# osg

11.06.2014 20:34

Całe szczęście, że to ZTM zdecyduje czy masz (macie) rację, ja wiem jedno: autobusów więcej nie będzie więc gdzieś będzie gorzej aby gdzie indziej miało być lepiej. Twoim (waszym) wzorem będę postulował abym to ja miał jak najlepiej. Teraz możesz (możecie) się ze mną zgodzić. The End.

# Marek z Irzyka

11.06.2014 20:47

Ty rzeczywiście masz coś z głową. Uruchom sobie jeszcze trzeci autobus z Hitu na Centralny. Na szczęście w nieszczęściu już nie naszym kosztem, bo twoi pobratymcy z ZTM już nam wszystkie autobusy do centrum miasta zabrali (106,501,506,422).

# Yelonkers

11.06.2014 21:19

To nieszczęście że zdecyduje ztm bo tam same takie odpały jak osg!!!!!! Ale to fakt że u nas to już nie ma z czego likwidować!!!!

# Pasażer z Jelonek

11.06.2014 21:19

Panowie, szkoda się wałkować z tym osg. W moim odczuciu człowiek jest z lekka niepoważny. Ma swoją wizję świata i próbuje wszystkich do niej ustawić. Widzę, że dzisiaj znowu próbował włożyć swoje słowa w cudze usta. Buta i arogancja na poziomie Gazety Wyborczej, więc nie dziwię się ktoś brał go za dziennikarza Stołecznej. Ostatecznie dzisiaj, po tygodniowym mentorowaniu o liczeniu się z głosem ogółu, pan osg wygłasza zdanie, że zrobi tak ażeby jemu i tylko jemu było lepiej. Myślę, że na tym również polega cała tajemnica działania ZTM. Pozdrawiam ogół z wyłączeniem Radnych bezradnych.

# Yelonkers

11.06.2014 21:29

Hehe, kurde ja go brałem, ale co tam ztm, wybiórcza, wawkom, fankluby ztm z jednej parafii. Pzdr.

# Sunlex

11.06.2014 22:34

Podoba mi się, że dyskusja zrobiła się merytoryczna, widzę też, że pancerny Pan Cerny ma poczucie humoru ;-) Fajne było to 106 na Pl.Zwycięstwa, tak kiedyś jeździłem ;-D
Dobrze by było wypracować wspólne stanowisko i bombardować nim ZTM. Więc spróbujmy:
109 - Os.Górczewska - Dw.Centralny - chyba nie budzi wątpliwości, zresztą ZTM też to proponuje, (niektórym podoba się część kursów przyspieszonych, innym nie, ale to drobiazg - tu nie musimy być jednomyślni);
105 - Stare Bemowo - Dw.Centralny(?) - Z Centralnym może być problem, już teraz jest tam kocioł, więc może E.Plater albo Browarna?
106 - mam sentyment do tej linii, ale będzie się pokrywać ze 189 na Jelonkach, dalej ze 105, wolałbym też coś szybszego - więc może 506?
506 - Os.Górczewska - Browarna? Proponowałem 405 tą samą trasą tylko do metra, bo moim zdaniem jest to bardziej realne, ale możemy spróbować z 506. Ale 105 i 506 na Browarną na pewno nie-da-się.
Inne trasy też trzeba wziąć pod uwagę, bo wpływają na całkowitą liczbę autobusów i zajmują miejsca na pętlach. Mamy też większe szanse na realizację naszych propozycji, jeżeli powiemy skąd wziąć tabor.
Czy 190 na takiej trasie jak teraz jest sensowny? Ja nim nie jeżdżę, więc nie mam rozeznania.
112 i 184 - teraz o nich nikt nie pisze, ale jak będzie wreszcie łącznik tramwajowy, to te linie raczej się nie utrzymają w takim kształcie jak teraz. A metro będzie oddane do użytku tylko trochę wcześniej niż tramwaj, więc warto już teraz wziąć je pod uwagę. Może 112 z Karolina powinno zastąpić 122? Taka trasa może jednak utrudnić przeniesienie 105 na Stare Bemowo. A 184 z Ochoty poprowadzić do Karolina zamiast do Metra Młociny? 189 zostaje tak jak teraz.
Propozycje takich zmian (coś-za-coś) dadzą nam większe możliwości - np. uruchomienie silnej 506. Bez tego, to może realne (?) by były tylko moje wcześniejsze propozycje, bez zmiany liczby autobusów.
Co tym sądzicie?
Aha, nie znam tej wersji proponowanej przez kogoś na konsultacjach, czy to jest to, co pisze Seba?

# Pasażer z Jelonek

12.06.2014 01:23

Sunlex, jak zwykle zaczynasz dobrze, ale z każdym kolejnym zdaniem tracę nadzieję na jakiekolwiek wspólne stanowisko. Ale po kolei. 109 niby jest OK, chociaż na Jelonkach ma znaczenie tylko dla ulicy Górczewskiej (włącznie z pętlą to jedynie cztery przystanki). 105 obowiązkowo ze Starego Bemowa? Oczywiście! I tu pierwszy zgrzyt. Jeżeli linia obsługująca WAT nie dojedzie do Dworca, to nie ma sensu. Zatem 105 bezdyskusyjnie na Centralny, a 109 do Daszyńskiego bo Górczewska do Centralnego ma "dychę" ( wałkowali to już chyba wszyscy, więc pora to zrozumieć i przyjąć a priori). Kolejna rzecz to 506. Twoje 405 miało być wzmocnieniem 105? Nie, nie drogi Panie. Dla słabej 105 wzmocnieniem powinno być 305 z Górczewskiej do metra, a najlepiej ONZ-tu. Jest wyraźny postulat, że 506 ma być linią całotygodniową (więc nie żadne 400) i kursującą przez ulicę Człuchowską (najlepiej do Centrum lub stacji metra Świętokrzyska). Skąd tabor? Z nielubianej 190. Wychodzi na to, że Jelonki są gotowe poświęcić 190 za 506. Czytając kolejny akapit, złapałem się za głowę. To jest zwykła radosna twórczość na poziomie ZTM. Nie ma pomysłu na linię, to niech pojedzie gdzieś tam. Czemu miałaby służyć linia 184, która jadąc z Ochoty, po skręcie w Kasprzaka i jeździe Połczyńską, skrupulatnie ominęła by całe Jelonki i pojechała (zapewne na pusto) do Karolina? Pomysł na 122 to już iście ZTMowski styl, gdzie zła decyzja implikuje jeszcze gorszą, bo machina jedzie tylko do przodu i bez odwrotu. Linia 105 jest "święta" i jej krojenie pod (analogiczne do fragmentu II linii metra) autobusowe "linie-ogryzki", jest karygodne. Moje stanowisko w tej sprawie, jest dokładnie takie, jakie przedstawił w alternatywnym projekcie jego autor, czyli likwidacja wszystkich słabych linii. Skoro ma być prosta siatka mocnych linii, proponuję - posiłkując się fotokopią projektu- likwidację linii 122, 129, 154, 184, 197 i wzmocnienie tym taborem pozostałych. W projekcie pojawia się też inna ciekawa propozycja, polegajaca na skierowaniu mocnej linii 112 zamiast do Karolina, to ulicą Nowolazurową na Niedźwiadek. Brzmi sensownie. Skąd tabor? Może ze zlikwidowanej 184? Uprzedzam Twoje pytanie i odpowiadam, ponownie cytując szczegółowe opracowanie: "na Dworzec Zachodni i Ochotę pozostanie silna linia 523". Uff, to się napisałem dzisiaj.

# nocny Marek

12.06.2014 03:50

Że ja na tych konsultacjach aspołecznych nie byłem. Ale skoro ten projekt co piszesz też pokazywali ludziom ,to trzeba było od razu referendum zrobić i może to ustalić jakoś.

# Pan Cerny

12.06.2014 11:12

#osg napisał(a) 11.06.2014 18:14
Pan Cerny nie wymienił żadnej linii przyspieszonej do przywrócenia
ponieważ Pan Cerny popiera ludzi postępowych i postępowe projekty - co jasno widać podczas czytania jego tekstów.
(to jest właściwe dokończenie zaczętej przez ciebie myśli, którą ci wykładam jak to sie pięknie mówi "kawę na ławę" propagandzisto instytucji mieszającej tramwajami i autobusami, vide mój post do ciebie z 10.06.2014 13:34)

# Seba

12.06.2014 11:24

@Sunlex: nie jestem autorem tego projektu.Po prostu byłem na konsultacjach, czytałem to i uważam że jest spoko.
@nocny Marek: Nie ma czego żałować.Projektu nie pokazywali i nawet gościowi nie chcieli dać wyświetlić schematów tras z tego projektu, ale miał kilka egzemplarzy więc puścił po sali.

# księgowy

12.06.2014 12:59

A ja chcę 149 z Grot - chociaż do metra
Moze być na zmianę ze 105 albo 109
Jak nie da sie to chociaz do SKM na Włochach.
A wogóle jakby na Prostą wydłuzyć wszytkie 700 z Górczewskiej , to my miastowe mielibyśmy luźniej, a i ze wsi mniej by samochodami przyjeżdżało.

# Pan Cerny

12.06.2014 13:54

#księgowy napisał(a) 12.06.2014 12:59
A ja chcę 149 z Grot - chociaż do metra
Moze być na zmianę ze 105 albo 109
Jak nie da sie to chociaz do SKM na Włochach.
A wogóle jakby na Prostą wydłuzyć wszytkie 700 z Górczewskiej , to my miastowe mielibyśmy luźniej, a i ze wsi mniej by samochodami przyjeżdżało.
Jeżeli jesteś mieszkańcem Grot to masz pełne prawo domagać się reaktywacji bezpośredniej linii autobusowej do Śródmieścia Warszawy ponieważ "wspaniały" ztm pozbawił tych mieszkańców linii 410, która niegdyś docierała do Centrum i była prawdziwie przyspieszoną.
Jeżeli jesteś mieszkańcem podwarszawskim korzystającym z linii podmiejskiej kursujacej za były PKS masz pełne prawo diomagać się utrzymania tej linii na niezmienionym poziomie (bez propozycji skracania jej przebiegu z dogodna przesiadka do pojazdu innej linii od kogokolwiek).
Jeżeli swój post napisałeś "dla hecy" to oceniam, że jest on wątpliwej jakości.
Rozpoznaj róznicę pomiędzy twoim chciejstwem a chciejstwem innych.
Ludzie wypowiadający się tutaj za reaktywacją układu komunikacyjnego domagają się wypełnienia obietnic ztmu sprzed budowy "ogryzka" II linii metra.

# osg

12.06.2014 14:16

#księgowy napisał(a) 12.06.2014 12:59
A ja chcę 149 z Grot - chociaż do metra
Moze być na zmianę ze 105 albo 109
Jak nie da sie to chociaz do SKM na Włochach.
A wogóle jakby na Prostą wydłuzyć wszytkie 700 z Górczewskiej , to my miastowe mielibyśmy luźniej, a i ze wsi mniej by samochodami przyjeżdżało.
Haha ;) Jak ja lubię patrzeć jak wyskakujecie z tramwaju na pętli i biegniecie do tych autobusów ile siły w nogach ;)

# eMBe

12.06.2014 15:01

@osg: co chcesz, w końcu system przesiadek według ZTMu. Zdaje się że to lubisz.

# osg

12.06.2014 15:48

@eMBe: nic nie poradzę, że Stare Babice nie mają tramwaju ;)

# Yelonkers

12.06.2014 17:20

Widzę że niektórzy mają xero projektu.Prośba do Seby lub Pasażera z Jelonek o jakiś link.

# Sunlex

12.06.2014 21:02

@Pasażer z Jelonek
Propozycję 105 do Centralnego, a 109 do metra to ja już dawno wysłałem do ZTM. Chodziło mi o to, że jak będzie przedłużane metro, to i tak 109 na Centralny się nie utrzyma, bo to ta sama trasa. Ale zewsząd słyszę, że ze 109 są ludzie zadowoleni, więc machnąłem na to ręką i tutaj nawet o tym nie wspominałem. Teraz widzę, że nie tylko ja miałem taki pomysł.
405 miało być kompromisem - nie zawsze można osiągnąć wszystko.
Reszta to były znaki zapytania.
190 na Jelonkach to dla mnie dziwoląg, tak jak 122 jeżdżący zygzakiem po Bemowie. 112 na dużej części Powstańców będzie pokrywał się z 11, dlatego uznałem, że ZTM może go nie utrzymać. Z drugiej strony, jak się wytnie 184 to rzeczywiście 112 może zostanie. Na 184 patrzyłem tak: skoro będzie 11 jadąca Wolską/Powstańców Śląskich, to 184 będzie zbędny. Żeby umożliwić ludziom dojazd z Ochoty do Wolskiej z szansą na przesiadkę do tramwaju zaproponowałem skrócenie trasy do Karolina, może nawet do Cm.Wolskiego, ale wiem, to będzie taki ogryzek, że w ogóle nie warto.
To nie są pomysły, które chciałbym żeby koniecznie były realizowane. Bardziej chodziło mi o to, żeby wziąć pod uwagę większość linii w tej części Bemowa, bo widać że zmian może być dużo, zwłaszcza jak się uwzględni łącznik tramwajowy.
Bardzo mnie zainteresował ten alternatywny projekt. Jeśli nie możesz zamieścić skanu, to opisz wszystkie linie dokładnie. Jeśli jest naprawdę przemyślany i sensowny, to może będzie warto go poprzeć i nie tracić czasu na wymyślanie czegoś innego. Z grubsza już napisałeś, co likwiduje, ale napisz dokładnie co ma zostać i na jakich trasach.

# Ireneusz Kilim

13.06.2014 00:04

Z tego co piszą osoby, które miały możliwość zaznajomienia się z tym projektem, to przypuszczam że warto nim zainteresować jeśli nie władze Bemowa, to ZTM i stworzyć coś w rodzaju lobbingu. Rzeczywiście można poświęcić 184 po uruchomieniu tramwaju i w zamian zostawić solidne 112, wydłużone do Niedźwiadka. To podoba mi się bardzo. W ogóle idea zostawienia tylko kilku,ale często kursujących linii jest correct. O ogryzkową 184 nie ma co się bić. Jak sięgam pamięcią, wszystkie linie które dojeżdżały od strony Centrum do Fortu Wola albo zostały wydłużone na "Lejlonki" albo po prostu zakończyły działalność. Żeby dojechać z Ochoty do tramwaju na Wolską, nie trzeba według mojego rozeznania utrzymywać resztek ze 184 jak sugeruje przedmówca. Przecież tą trasą na pewno kursują autobusy 136,186,523 i to całkiem często, a jak stwierdza Pasażer z Jelonek, opracowanie o którym dyskutujemy, przewiduje utrzymanie linii 523 jako "silnej".Powiem szczerze,że dysponując nawet tylko tymi skrawkami informacji, koncepcja wydaje się bardzo klarowna i logiczna. Pozdrawiam ,Dobranoc.

# mamamia

13.06.2014 10:23

Nowe Bemowo bardzo by chciało szybko/bez przesiadki dostać się chociaż do tego ogryzka metra lub wzmocnić/ przyspieszyć dojazd do centrum przez Bielany ewentualnie Koło.
Naszym głównym problemem są powolne tramwaje.
- 20 late temu z ronda ONZ linią 10 do obecnego Ratusza Bemowo jeździłam około 20 minut; dziś około 40 minut (podaje czas realny nie rozkładowy)
- 5 lat temu podróż z Nowe Bemowo do rondo Daszyńskiego linia 24 trwał około 8-10 minut krócej.
Z mojej perspektywy Bemowianki od 7 lat czas przejazdu do centrum (rondo ONZ) znacznie się wydłużył. Tracę dodatkowe 30 minut dziennie w komunikacji miejskiej.

# osg

13.06.2014 12:56

@SunLex, autor tego pomysłu chyba tutaj go wrzucał: http://tustolica.pl/forum_tramwaj-na-powstancow-nieudolnosc-opoznienie-i-drozej-o-30-mln/topic/17-8727
---
20 lat temu, to było dopiero 2 lata po uruchomieniu tramwaju na Jelonki, ruch samochodowy był mniejszy, Górczewska była jedno jezdniowa, sygnalizacja miała pewnie krótsze cykle. Około 20 minut to musiało być bardzo szybko skoro po drodze było bodajże 19 przystanków. Teraz objazd przez Feminę jest dłuższy niż przez trasa przez Skierniewicką.
Znacznie pogorszyło się na Obozowej, pojawiły się dodatkowe światła przed przystankami

# Seba

13.06.2014 13:25

@Yelonkers: ja ten projekt tylko czytałem i niestety nie mam jego kopii ;
@Sunlex: kilka osób robiło zdjęcia i najwyraźniej Pasażer z Jelonek też, więc z nim musisz zagadać ;
@mamamia: dla was w tym projekcie była jakaś przyspieszona do centrum ale szczegółów nie pamiętam;

# ksiegowy

13.06.2014 13:27

[quote]
Haha ;) Jak ja lubię patrzeć jak wyskakujecie z tramwaju na pętli i biegniecie do tych autobusów ile siły w nogach ;)
[\quote]
Ale ja juz nie mam sił w nogach , dlatego po zakończeniu budowy ronda jeżdzę blachosmrodem - moze jeżdziłbym rowerem , ale jakos nowoczesne skrzyżowania z S8 sa małoprzyjazne rowerzystom.
Panie Cerny , a dlaczego ludzie tu się wypowiadają za przywróceniem dawnych połączeń a nie za POPRAWĄ KOMUNIKACJI ?
Przecież metro miało coś poprawić - czy tylko przejazd Śródmiescie - 4 śpiących

# Seba

13.06.2014 13:37

Ale 10 chyba wróci na szybszą trasę przez Kasprzaka, co?

# Seba

13.06.2014 13:43

@księgowy: Bo dawne połączenia były lepsze i dziś znacznie by poprawiły komunikację. Stan obecny to jakaś paranoja. Ale bez przesady, nikt tak znowu nie mówi o dosłownym powrocie do któregoś tam roku.

# Yelonkers

13.06.2014 17:13

O to chodzi Seba, o to właśnie chodzi.

# osg

13.06.2014 20:13

#ksiegowy napisał(a) 13.06.2014 13:27
Ale ja juz nie mam sił w nogach , dlatego po zakończeniu budowy ronda jeżdzę blachosmrodem - moze jeżdziłbym rowerem , ale jakos nowoczesne skrzyżowania z S8 sa małoprzyjazne rowerzystom.
Niestety, trzeba jechać jezdnią, gorzej wracając, cała DDR od ronda jest nieprzydatną w tą stronę. To i tak lepiej niż na Lazurowej, gdzie na dojazdach do ronda DDR jest, a na samym węźle nie...
#Seba napisał(a) 13.06.2014 13:37
Ale 10 chyba wróci na szybszą trasę przez Kasprzaka, co?
Tak, wróci. Obecnie chyba nawet zaczął się jakiś remont torowiska między Skierniewicką a Karolkową.

# Pan Cerny

14.06.2014 00:22

#ksiegowy napisał(a) 13.06.2014 13:27
Panie Cerny , a dlaczego ludzie tu się wypowiadają za przywróceniem dawnych połączeń a nie za POPRAWĄ KOMUNIKACJI ?
Przecież metro miało coś poprawić - czy tylko przejazd Śródmiescie - 4 śpiących
Na zadane przez Ciebie pytanie - Seba trafnie Ci odpowiedział (13.06.2014 g.13.43) i to właśnie realizacja tamtych byłych połączeń komunikacyjnych stanowi POPRAWĘ KOMUNIKACJI.
A teraz pytanie do Ciebie:
Co miało metro poprawić (piszesz "coś") skoro praktyka pokaże, że przy realizacji projektu lansowanego przez ztm (i niektórych "nawiedzonych") sytuacja ulegnie pogorszeniu (co jest przez ludzi doskonale wyczuwalne) ?

# Sunlex

15.06.2014 21:05

@osg - dzięki za link, teraz wiem jaka to była propozycja.
Układ tras odpowiada mi, chociaż dziwi mnie, że Marcin Banach (rozumiem, że to ten inżynier, z własną koncepcją na konsultacjach) pominął całkowicie 109. Proponuje słabe 105 wzmocnione przez 305 z Os.Górczewska i szybkie 501 do Centrum. Jelonki będą zadowolone, ale nie wiem, czy mieszkańcy Górczewskiej od Ratusza Bemowo będą zachwyceni brakiem 109.
Jeżeli na zebraniu została przedstawiona inna koncepcja to proszę, niech ktoś ją zdradzi.

# gość

15.06.2014 23:01

Ludzie, zostawcie swoje głupie pomysły likwidacji 184, 122 czy 112. Wiele osób musi dostać się na Bródno, Żoliborz czy Ochotę.
To że ty chcesz mieć autobus spod okna do Dw.Centralnego to nie znaczy że ktoś inny ma się już na swojej dzielnicy przesiadać 2 razy.
Zajmijcie się tym co zrobić, aby zachować już istniejące linie i polepszyć komunikację bo w wielu miejscach się ją właśnie polepsza jak np. w Wilanowie.
Z Bemowa jest w miarę dobra komunikacja do centrum i na Wolę, ale należy pomyśleć o liniach przyspieszonych (np. z Grot, Nowego Bemowa, Os.Górczewska).
Z moich obserwacji wynika, ze 105 powinno jeździć jak jeździ lub starą trasa, ale poza godzinami szczytu rzadziej, gdyż autobusy w godzinach 11-15 jeżdżą pustawe.
Jedyną linią do likwidacji wydaje się 154 - linia wiecznie spóźniona i jeżdżąca rzadko.
Faktem jest, ze brakuje przyspieszonego połączenia na lotnisko i do biurowców na Mokotowie, dlatego przydałaby się linia pospieszna z pętli Nowe Bemowo jadąca Powst.Śl. -> zgarniałaby ludzi praktycznie z całego osiedla. Z okolic Fortu Bema na tyłach Carrefoura, Nowe Bemowo, Górce, Jelonki.
Pomysłów możemy mieć masę, ale pytanie co nasza gmina zrobić, aby nas wesprzeć. Wybory tuż tuż.

# Yelonkers

16.06.2014 05:07

Ludzie nie siejcie popeliny. Mamy w zasięgu ręki ekstra projekt zrobiony przez fachowca, tylko trzeba to opracowanie poprzeć czy petycją czy bardziej przez radnych dzielnicy to zrobić ale trzeba. Trzeba też jedności dlatego nie róbta dymu o detale, zwłaszcza jak nie doczytaliście. Ja też nie czytałem , ale opierając się na pamięci Seby, cytatach Passangera z Yelonek który ma kopię i najważniejsze na tym co sam autor projektu pisał w zlinkowanym wcześniej przez osg komencie, wiadomo że facet nie chce przykładowo likwidować 112 tylko je nawet puścić nad torami na Ursus. Na Groty ma polecieć 423 czyli wydłużona od Starego Bemowa bisówka 523. Moim zdaniem dobre bo na Bemowku i Grotach sporo trepów mieszka to by mieli na Niepodległości i Wawelską dobry bus. Jak 105 wróci na WAT i Centralny to 154 i 122 można faktycznie zaorać, więc #gościu nie panikuj na wyrost. Co do 109 to ja nie widziałem żeby główny cytowacz projektu coś takiego pisał. Z resztą w zlinkowanym komentarzu autor zbawiennej reformy nic o kasacji 109 nie pisze.Chyba #Seba przypomina dodatkowo że 109 miało być tylko skrócone do metra. Z tego co ogarniam to 190 chce kasować więc może czeski błąd. Nara wszystkim bo teraz to już musze zwijać sie do roboty

# Seba

16.06.2014 08:30

@Yelonkers: Racja i trzeba to poprzeć, bo lepszego rozwiązania nikt nie wymyśli, a już nie ZTM. Co do 109 to propozycja likwidacji chyba była, ale dopiero po uruchomieniu metra na Jelonki. Te trasy rzeczywiście się pokryją, więc bólu nie będzie. Ale to może za 30 lat ;-) więc na razie wynika że 109 by został.
@gość: Głupie pomysły to walka o wszystko czyli o nic. Za 184 pojedzie niebawem tramwaj, więc ze 184 nawet nie będzie dyskusji. Lepiej utrzymać konkretne 112 na Bródno i Niedźwiadek niż kilka rzadko kursujących linii lokalnych, które pewnie ZTM by początkowo dał, a później z uwagi na niską frekwencję zlikwidował. Na Ochotę zostanie przecież bezpośrednie 523 więc jakiegoś bólu to nie będzie. Co do przyspieszonych, to właśnie ten projekt daje jakieś 500 na Nowe Bemowo. Groty też by dostały wydłużony wariant 523 czyli 423 w dni powszednie.

# Seba

16.06.2014 08:38

@Sunlex: innego nie było i chodzi o projekt tego inżyniera. On nawet mówił na konsultacji, żeby 109 zamienić ze 105, czyli 109 do metra, a 105 z Bemowa na Dw. Centralny, więc ze 109 to raczej o skrócenie chodzi.

# Pan Cerny

16.06.2014 23:14

Pamiętajcie o jednym:
Oby polepszenie nie stało się źródłem pogorszenia oferty komunikacyjnej.
Bo wbrew wszystkiemu możliwy jest taki paradoks.

# Seba

17.06.2014 00:07

No nie gadaj.Pomysły tego projeku są bardzo dobre. Problem jest inny. Bez poparcia czy ankiety jak pisze Yelonkers, ZTM i tak zrobi po swojemu.

# Pan Cerny

17.06.2014 13:00

Objaśnię w krótkich punktach:
1.Ten człowiek ma dobry projekt.
2.ztm ma swój projekt.
3.Wydaje się, że władzom dzielnicy jest obojętny jakikolwiek projekt.
4.Zderzenie obu rzeczonych projektów może dać nieprzewidywalny obecnie wynik, (który w efekcie może być w dalszym ciągu niezadawalający a wtedy ztm będzie "tworzył", "usprawniał" itd.).

# Seba

17.06.2014 19:41

To fakt. Mnie irytuje również postawa radnych. Zamiast rzeczywiście stworzyć "grupę nacisku" to powiedzieli co wiedzieli i schowali się w mysie norki. W ZTM chore ambicje. Skoro konkurencyjny projekt jest dobry, to nic by się nie stało, gdyby go wprowadzili od A do Z ,a swój odłożyli na półkę.

# z ul. Rozłogi

04.07.2014 17:37

Chyba większość z nas oczekuje tego alternatywnego projektu.A co na to nasi Radni.Ciekawi mnie czy chociaż pokusili się o omówienie rozwiązania entuzjastycznie przyjętego przez internautów.

# Miskiemb

05.07.2014 01:18

Jeśli radni Bemowa milczą wyczekująco i wstydliwie nie okazując zainteresowania to należy zwrócić się do pana Tumasza vel tarantula01 z Białołęki, który jest na białołęckim terenie jednoosobową "alfą i omegą" wchodzącym w kompetencje swoich leniwych kolegów (i koleżanek) radnych.
Dlatego wysyła szereg pism Wszędzie Gdzie Jest To Możliwe chcąc pozyskać i tak już sporą popularność.
Nawet dosyć często występuje w telewizji wygłaszając różne wypociny pokazując przy tym swoją twarz, swój wizerunek.
W związku z tym jest szansa, iż w działalności bemowskiej wyręczy skutecznie tutejszych radnych.
Tę drogę obrawszy może w przyszłości zostać prezydentem; w przeszłości już jeden populista pełnił ten urząd.
Pan Tumasz jest godnym polecenia człowiekiem bowiem robi zbyt wiele niż jest to potrzebne dla jednej osoby, przy czym jego siły są niespożyte bowiem nie zraża się on ani natłokiem spraw ani krytyką swojej osoby.

# user

14.02.2015 23:41

chciałam zapytać Was, którzy jeździcie po Bemowie i z Bemowa do miasta, czy uważacie, że zbudowna i dalej "montowana" nowa linia tramwajowa na Powstańców Śląskich do Ratusza i dalej, poprawiła komunikację na Bemowie, czy wręcz przeciwnie? - pogorszyła ją okrutnie ? Ja jestem przerażona sytuacją komunikacji na Bemowie i nie widzę, że idzie ku lepszemu, nie wiem też co zrobić, by ZTM zobaczyło problemy, wszystkie skargi moim zdaniem chyba idą do kosza.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon
Kup bilet

REKLAMA

City Break
City Break

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA