REKLAMA

Bielany

Bezpieczeństwo

 

Będą światła w al. Reymonta. Pomogą?

  17 lutego 2017

alt='Będą światła w al. Reymonta. Pomogą?'
źródło: ZDM

Przebudowa ulicy zakończyła się teoretycznie w 2014 roku, ale wciąż generuje koszty. 1,1 mln zł ma poprawić bezpieczeństwo na nowej drodze.

REKLAMA

Najpierw budowa drugiej jezdni, potem śmiertelne wypadki i dyskusja o tym, jak im zapobiec. Historia al. Reymonta w kilku ostatnich latach byłaby komedią pomyłek, gdyby nie ustawiane przy jezdni znicze, przypominające o zabitych na niej przechodniach. Znicze w al. Reymonta. "To jest autostrada" Znicze w al. Reymonta. "To jest autostrada"
Po tragicznym wypadku w al. Reymonta lokalna społeczność mobilizuje się, by walczyć o uspokojenie ruchu na ulicy. Czy Zarząd Dróg Miejskich i władze posłuchają głosu mieszkańców?
W grudniu Rada Warszawy zdecydowała, że bezpieczeństwo poprawi montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ze Schroegera i Andersena. Zapłacimy za to 1,1 mln zł.

- Dziwi mnie, że tak kosztowna decyzja nie została poprzedzona audytem bezpieczeństwa i jasnym wskazaniem celów - komentuje Marcin Jackowski z Zielonego Mazowsza. - Moim zdaniem sygnalizacja świetlna jest bardzo zawodna i ma niewspółmiernie niską skuteczność w stosunku do kosztów, a czasem przynosi wręcz odwrotny skutek. Na sąsiednim skrzyżowaniu z Kasprowicza już jest sygnalizacja, a mimo to dochodzi na nim do groźnych wypadków, w tym już jednego śmiertelnego.

Według sewik.pl w 2015 roku doszło w Warszawie do 76 najechań na pieszego, przechodzącego przez jezdnię na zielonym świetle. Dziewięć osób zostało w ten sposób ciężko rannych, jedna zmarła w szpitalu w wyniku odniesionych obrażeń. Od 2007 r. zginęło w ten sposób 21 osób.

- W al. Reymonta należało zastosować fizyczne środki poprawy bezpieczeństwa [należą do nich np. progi i esowania jezdni - red.] - przekonuje Jackowski. - Osiągnięto by je wówczas szybciej, taniej i skuteczniej. Za zaoszczędzone 1,1 mln zł można poprawić bezpieczeństwo w wielu innych punktach. Skoro wydano 15 mln zł na ulicę, na której giną ludzie, a teraz planuje się wydać kolejny milion, to nasuwa się pytanie o trafność decyzji na wyższych szczeblach i kompetencje osób, które je podejmują.

- Decyzję o budowie sygnalizacji podjęło Biuro Drogownictwa i Komunikacji na podstawie wykonanej analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego - odpowiada Mikołaj Pieńkos, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Będziemy "żebrać" o zielone?

W przetargu na projekt sygnalizacji świetlnej drogowcy zawarli zapis o tzw. przyciskach żebraka dla pieszych i rowerzystów, które należy zamontować przy przejściach i przejazdach przez jezdnie. Jak wyjaśnia Pieńkos, wcale nie oznacza to, że będzie trzeba "prosić" o zielone światło.

- Przy nowych i remontowanych sygnalizacjach stosujemy automatyczną detekcję pieszych i rowerzystów - mówi. - Odbywa się ona za pomocą czujników, które wykrywają użytkownika i zapalają zielone światło. Na wypadek awarii bądź nieskuteczności tego urządzenia montowane są również przyciski. Jeżeli urządzenie wykryje pieszego lub rowerzystę, przycisk zapala się na czerwono. Jeżeli przycisk się nie zapalił, może to oznaczać awarię i wówczas należy nacisnąć przycisk.

Decyzję o ustawieniu świateł w al. Reymonta podejmie nowy miejski inżynier ruchu Michał Domaradzki. Sygnalizatory przy Schroegera i Andersena powinny stanąć jesienią tego roku.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (16)

# porażka

19.02.2017 22:26

Zarządzający miastem wciąż tkwią mentalnie po wschodniej stronie Bugu. Najpierw zbudowali jezdnię o parametrach drogi ekspresowej przez środek osiedla, na której wszyscy udają, że obowiązuje 50kmh. Teraz będą stawiać światła za milion złotych.
Wystarczy zwęzić pasy ruchu do 2,75m, przed przejściami położyć progi wyspowe i zlikwidować zielone strzałki. Koszt kilkanaście tysięcy. Ale to się nigdy nie wydarzy, bo takie rozwiązanie uniemożliwiłoby szybką jazdę i zmusiłoby kierowców do ostrożnego przejechania przez przejście. To jest niestety zbyt wysoka cena za prawdziwe bezpieczeństwo.

# Redaktor przez duże R

19.02.2017 22:40

Ktoś musi wziąć za to kasę i podzielić się że szwagrem który robi w takich firmach. Tak samo jak budżety partycypacyjne - jeden wielki przekręt. Firma szwagra wygra przetarg...

# P.I.Eszy

20.02.2017 04:09

A dlaczego znowu Jackowski z zielonego mazowsza robi za dyżurny autorytet w sprawie jak najbardziej słusznie poszerzonej ulicy Reymonta?
Czy obsesyjne malkontenctwo i ujadanie jakiegoś dyżurnego pseudoautorytetu ma być głosem ogółu mieszkańców? Kiedy wreszcie ta zbieranina oszołomów pt. zielone mazowsze przestanie być traktowana jako organizacja pożytku publicznego? JAKI z nich pożytek???
Zacznijmy od tego, że piesi muszą wykazywać więcej determinacji w egzekwowaniu swojego pierwszeństwa, gdy już są na jezdni, zaś kierowcy muszą pamiętać, że to oni będą odpowiadali karnie i finansowo za walnięcie pieszego na pasach.

REKLAMA

# TomWit

20.02.2017 10:18

I tak źle i tak nie dobrze....Zielone Mazowsze ustami p. Jackowskiego proponuje przebudowę Reymonta do podrzędnej uliczki osiedlowej z wyniesieniami przejść dla pieszych lub esowaniem pasów ruchu...z drugiej strony rzeczywiście w polskich warunkach światła nie dają należytego poziomu bezpieczeństwa... to jaki jest pomysł pozwalający trasie zachować założone parametry - główny ciąg komunikacyjny Bemowo-Bielany, przy zachowaniu bezpieczeństwa pieszych??? Pozostaje chyba wybudowanie trasy w wykopie...a góra dla pieszych wybudowanie kładek...???

# bystra baba

20.02.2017 11:00

#Redaktor przez duże R napisał(a) 19.02.2017 22:40
Ktoś musi wziąć za to kasę i podzielić się że szwagrem który robi w takich firmach. Tak samo jak budżety partycypacyjne - jeden wielki przekręt. Firma szwagra wygra przetarg...
O jejku, jejku, nie jest dobrze... Kolejny statystyczny miłośnik spiskowej teorii dziejów, przedstawia swoje objawione prawdy: ocenia, stwierdza, definiuje, ogłasza jedynie słuszny werdykt. Współczuję redakcji oraz internautom.

# czesio

20.02.2017 11:14

Nie martwcie się. W przyszłym roku po wyborach dobra zmiana przyjdzie do Warszawy i skończy się rowerowo-piesze lewactwo. To przejście i wiele innych się zlikwiduje. Kogo nie stać na samochód niech się wyprowadzi na wieś.

REKLAMA

# Redaktor przez duże R

20.02.2017 12:55

Reprywatyzacja jak i budżet partycypacyjny to jeden wielki przekręt. Zobaczysz #niebystra babo za parę lat....

# zależy mi

20.02.2017 13:52

Czy władze przewidują podobne rozwiązania na niebezpiecznej ulicy Sokratesa????? żadne pisma nie pomagają

# zarząd dróg

21.02.2017 14:22

#zależy mi napisał(a) 20.02.2017 13:52
Czy władze przewidują podobne rozwiązania na niebezpiecznej ulicy Sokratesa????? żadne pisma nie pomagają
Tak, przewidujemy. Planowana jest likwidacja przejść. A po co Pan(i) musi przechodzić na drugą stronę?

REKLAMA

# asdf

21.02.2017 15:22

#TomWit napisał(a) 20.02.2017 10:18
pozwalający trasie zachować założone parametry - główny ciąg komunikacyjny Bemowo-Bielany, przy zachowaniu bezpieczeństwa pieszych??? Pozostaje chyba wybudowanie trasy w wykopie...a góra dla pieszych wybudowanie kładek...???

Nie widziałem tam nigdy korka czy ruchu jak na Wisłostradzie. Od wolniejszej jazdy kołpaki wam z kół nie pospadają.

# TomWit

21.02.2017 15:42

Nie o to chodzi asdf....co do zasady na przelotówce nie buduje się progów zwalniających albo innych zwężek. Może fotoradar by tu bardziej pomógł niż swiatla, które przecież można pokonać na "czerwonym". Moim zdaniem to problem polski to brak wizji projektowania nie na dziś, tylko na jutro. W takiej Holandii w Lelystadzie tak zaprojektowali wszystkie drogi, że przelotówki są totalnie oddzielone od ruchu pieszego i rowerowego:
https://www.google.pl/maps/@52.518186,5.4527537,3a,75y,180h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sZHxCVkOw6sTgsfpS1OfKEw!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DZHxCVkOw6sTgsfpS1OfKEw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D81.94695%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
Przejścia jak widać są tylko po kładkach i wdrapanie na nie nie jest wyczynem, bo przelotówki są pobudowane trochę niżej.

# Roztwór

22.02.2017 15:07

Lelystad sie nie roztwiera...

REKLAMA

# TomWit

23.02.2017 09:18

https://www.google.pl/maps/@52.5208728,5.4796509,3a,75y,90h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1smKcxp5BZxcyR4TX_2slEew!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DmKcxp5BZxcyR4TX_2slEew%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D291.6333%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
Może teraz będzie się otwierał....

# TomWit

23.02.2017 09:23

https://www.google.pl/maps/place/Houtribdreef,+Lelystad,+Holandia/@52.5207489,5.4744186,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47c626f0e523ebc5:0xa83590c2b2652c61!8m2!3d52.5207457!4d5.4766073
Niestety podaję inny link, bo poprzedni się nie otwiera

# TomWit

23.02.2017 09:26

Niestety musicie sami sprawdzić na google maps, bo wszystkie linki niestety z poziomu forum nie działają :-(
Lelystad, Holandia

REKLAMA

# TomWit

23.02.2017 09:27

Niestety musicie sami sprawdzić na google maps, bo wszystkie linki niestety z poziomu forum nie działają.
Lelystad, Holandia
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe